Ihmisen pahuus ja eri jutut aiheuttaa henkistä sairastumista ihmisissä eli esitän nyt hypoteesin

Anonyymi-ap

On ne tietyt ihmiset jotka yrittää älyllistää ihmisiä &maailmaa ihan liikaa ja jotkut menee niin pitkälle että haluisi tehdä ihmisestä puoliksi ihmisen ja puoliksi robotin ja jotkut menee sitäkin pidemmälle fantasioissaan eli halyaa tuhota koko ihmisen kokonaan. Tällaisia saattaa yrittää pyrkiä johtoasemiin tavoitteena äärimmäisen pahat aikomukset mutta yleensä monien yhteiskuntien järjestelmä on sen verran hyvä ettei näin pääse välttämättä käymään vai onko ihan näin? Ei välttämättä sillä jos mietimme esim itänaapuriamme venäjää niin onhan siellä jo nyt todella ilkeä presidentti putin joka tekee pahuuksiaan ja jos hänellä nuppi sekoaa ihan kokonaan niin hän voi aloittaa ydinsodan aikomuksena tuhota koko maailma. Hänestä tulisi silloin maailman ylivoimaisesti pahin ihminen. Liika älyllistäminen niin on siinä toki pointtinsa eli on hyvä kun pyritään luomaan uusia juttuja, ns väyliä, lisää työpaikkoja jne, mutta onko liika sitten liikaa ja siinä voi piileä myös paljon riskejä ja kaikkein heikoimmat ja heikkoälyisimmät voi pudota kelkasta ihan kokonaan ellei heille sitten suoda helpotuksia ja onhan toki olemassa myös edunvalvojat jotka auttaa heitä.

Sitten on tietynlaiset ihmiset jotka kurjistaa heikkoja siten että ruksaavat sosiaaliturvaa huomattavan paljon alemmas siten että ei voida käyttää termiä hyvinvointivaltio. He ehkä pääsee näin omia fantasioitaan toteuttamaan tuhoamalla heidän mielestä huonot ihmiset koska heillä on usein ns viidakon laki systeemi mielessä eli nopeat ja vahvat syö hitaat ja heikot ja he pitää itseään parempina eli ovat tyypillisiä narsisteja ja psykopaatteja. Heidän toimet aiheutta tarpeetonta kärsimystä ja köyhtymistä.

Sitten on ne kurjistajat jotka höpöttää koko ajan siitä että kulutusta pitäisi vähentää minimitasolle ja että on iso synti jos syö lihaa ja juo maitoa ja että heidän mielestä pitäisi lähinnä palata aikakaudelle jossa teollisuus on pienempää ja jossa ihmisellä on vähemmän rahaa lompakossa ja jossa ihminen kuluttaa vähän eli se tietenkin aiheuttaisi tarpeetonta kärsimystä ja köyhyyttä kansalaisissa.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikkia juttuja ei vaan tarvitse " imeä itseensä ", eli ei kannata uskoa kaikkeen, ja lisäksi kuvitella, kuinka itse olisi huono, tai kuinka joku yrittää " alistaa ".
      Eikä syyllistä itseään siitä, jos joku yrittää ns. olla parempi tai pärjäävämpi, ja sitä kautta saada jotkut toiset tuntemaan itsensä heikommiksi tai huonommiksi kuin mitä hän on itse.

      Jos joku ei osaa käyttäytyä toisia kohtaan, ei sekään aina tarkoita, että hän olisi paha ihminen. Hän voi olla vain hölmö, tai taitamaton suhtautumisessaan toisiin.
      Eli ei ole välttämättä tarkoituksella paha, vaikka ehkä ilkeä tms. olisikin.

      Ja kaikenlaiset jutut aiheuttavat eri ihmisissä erilaisia reaktioita ja ajatuksia. Joku voi pitää jotain juttua tosi pahanakin, kun taas joku toinen voi suhtautua samaan juttuun paljon kevyemmin.

      • Anonyymi

        Tuo kommenttisi "imeä itseensä" osoittaa minusta sen ettei sulla ole tietoa koska esimerkiksi erityisherkkä ihminen väkisinkin "imee itseensä" ja tästähän on puhuttu nykyään paljon mediassa/julkisuudessa eli kun tiedon määrä lisääntyy mielenterveysongelmaisista niin luulisi että silloin myös ihmiset tietää paremmin. Mulla tulee semmonen fiilis että sulta puuttuu tieto&ymmärrys tuon asian suhteen eli suosittelen että menet ottamaan paremmin asioista selvää ensi kerralla, jooko kiitos?


      • Anonyymi

        Imeä itseensä ??
        Et näytä tietävän että on ihmistyyppejä jotka imevät itseensä ei siis että tahtoisi imeä vaan siksi että nämä pahat jutut kertakaikkiaan tarttuu helpommin toisiin ihmisiin. Sille ei voi mitään, eikä niitä tahdon lujuudella saada pois. Herkkä ihminen ei halua olla herkkä , mutta ei voi sille mitään että syntyi herkällä hermokoneistolla tähän maailmaan.
        Paljon on ihmisiä jotk voisivat olla hiljaa silloin kun ei ole mitään hyvää sanottavaa, sillä nämä ihmiset ovat aiheuttaneet massoittain vaivaa herkille ihmisille.
        Sitten on niinkin että yleensä herkät ihmiset ovat hyvin älykkäitä , vaikka eivät Voikkaan sille mitään että voivat huonosti jonkun pinnallisen ihmisen puheista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Imeä itseensä ??
        Et näytä tietävän että on ihmistyyppejä jotka imevät itseensä ei siis että tahtoisi imeä vaan siksi että nämä pahat jutut kertakaikkiaan tarttuu helpommin toisiin ihmisiin. Sille ei voi mitään, eikä niitä tahdon lujuudella saada pois. Herkkä ihminen ei halua olla herkkä , mutta ei voi sille mitään että syntyi herkällä hermokoneistolla tähän maailmaan.
        Paljon on ihmisiä jotk voisivat olla hiljaa silloin kun ei ole mitään hyvää sanottavaa, sillä nämä ihmiset ovat aiheuttaneet massoittain vaivaa herkille ihmisille.
        Sitten on niinkin että yleensä herkät ihmiset ovat hyvin älykkäitä , vaikka eivät Voikkaan sille mitään että voivat huonosti jonkun pinnallisen ihmisen puheista

        Joo siis olen herkkä ihminen ja hirveesti pahaa on kyllä minulle tehty.
        Mutta todellakin haluan olla herkkä ihminen mieluiten, varsinkin koska sillä
        on suora yhteys älykkyyteenkin. Arvostan itse älykästä ja herkkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo siis olen herkkä ihminen ja hirveesti pahaa on kyllä minulle tehty.
        Mutta todellakin haluan olla herkkä ihminen mieluiten, varsinkin koska sillä
        on suora yhteys älykkyyteenkin. Arvostan itse älykästä ja herkkää.

        Täällä yhteiskunnassa on nyt ilmennyt niin älytöntä juttua, että ei siihen voi enää osallistua oli mitä oli. Kaikki typeryydet on jo hermostooni syydetty.
        En enää luota ihmisiin monissakaan ammateissa, koska siellä voi odottaa ihan mitä vaan kummallista aivoitusta missä ei ole mitään järkeä ihan missä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kommenttisi "imeä itseensä" osoittaa minusta sen ettei sulla ole tietoa koska esimerkiksi erityisherkkä ihminen väkisinkin "imee itseensä" ja tästähän on puhuttu nykyään paljon mediassa/julkisuudessa eli kun tiedon määrä lisääntyy mielenterveysongelmaisista niin luulisi että silloin myös ihmiset tietää paremmin. Mulla tulee semmonen fiilis että sulta puuttuu tieto&ymmärrys tuon asian suhteen eli suosittelen että menet ottamaan paremmin asioista selvää ensi kerralla, jooko kiitos?

        Anteeksi, jos loukkasin.
        Ehkä kirjoitin liian jyrkästi, ei tullut mieleen äkkiseltään, että sittenkin joku/jotkut ajattelee turhan tarkkaan, ja saattaa ymmärtää vähän väärin, ja ehkä itse ilmaisin asian väärällä tavalla.
        Mutta kirjoitin kyllä, että kaikkea ei tarvitse " imeä itseensä ", en kirjoittanut, että mitään ei tarvitsisi tai pitäisi.

        Tottakai kaikilla on jotain herkkiä kohtia, erityisherkillä vielä enemmän.
        Itsellänikin sattuu olemaan kokemusta ja tietoa näistä asioista, olen ollut nuorempana liiankin herkkä muiden sanomisista ja tekemisistä, todellakin " imin itseeni " lähes kaikkea, vaikka jokin asia ei olisi edes millään tavalla minuun liittynyt.
        Minullakin on mielenterveysongelmia ollut, vanhemmiten onneksi helpottanut.
        Tällaista varten mielenterveyspalvelut juuri ovat olemassa, ja monet niistä hyötyvätkin ajan kanssa.

        Vuosien varrella on tullut opittua vähän kovettamaan itseä, tosin ei sekään aina onnistu.
        Huomasin jossain vaiheessa sen, miten omaa olotilaa, tunteita ym. voi helpottaa juuri sillä, ettei kaikesta niin välitä. Ymmärrän, ettei se kaikilta onnistu, vaikka saattaisi kuinka halutakin.
        Tiedän ja tunnen toki paljon ihmisiä, joilla on herkkä kohta siinä, että ottaa monet asiat liiankin henkilökohtaisesti, ja monet asiat painavat mieltä, vaikkei niin tarvetta olisikaan ( kenties johtuu juuri siitä herkkyydestä ).
        Empaattisena ihmisenä sitä itsekin jollain lailla harmistun, kun joku läheiseni kärsii.
        Haluaisin jopa tukea, mutta aina se ei ole mahdollista. Koska muut eivät ole kuten minä, tai minä en ole kuten muut. Tunteet ja ajatukset voivat olla hyvinkin erilaisia asioiden suhteen. Joidenkin kanssa pystyy puhumaan tällaisia asioita, vaikka mielipiteet ja omat suhtautumiset asioihin olisivat jopa täysin erilaisia.

        Ja onhan maailman tilanne sellainen, joka aiheuttaa ahdistusta, pelkoakin, monissa ihmisissä. Ja se on täysin sallittua, kukaan ei voi sanoa, ettei niin tai näin saa, tai voi, tuntea.
        Me ihmiset kun olemme erilaisia, toiset herkempiä kuin toiset.

        Olen kyllä vuosien varrella huomannut, kun joku jostain asiasta ilmaisee oman mielipiteensä, niin yleensä aina on joku/joitain, jotka tavalla tai toisella pahoittavat mielensä, vaikka se ei ole ilmaisijan tarkoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kommenttisi "imeä itseensä" osoittaa minusta sen ettei sulla ole tietoa koska esimerkiksi erityisherkkä ihminen väkisinkin "imee itseensä" ja tästähän on puhuttu nykyään paljon mediassa/julkisuudessa eli kun tiedon määrä lisääntyy mielenterveysongelmaisista niin luulisi että silloin myös ihmiset tietää paremmin. Mulla tulee semmonen fiilis että sulta puuttuu tieto&ymmärrys tuon asian suhteen eli suosittelen että menet ottamaan paremmin asioista selvää ensi kerralla, jooko kiitos?

        Näin sivusta seuraten sanon, ettei nettikirjoittelussa ole ihan aina mahdollista ajatella, että ihmisellä saattaa olla X tai Y tai Z. Koskaa se ajattelumalli johtaa lopulta siihen, että ikään kuin aliarvioisi ihmistä, ja yrittäisi puhua sille kuin "lapselle".

        Sehän ei tietenkään ole terveen nettikeskustelun idea, mutta valitettavasti siitä tulee sitä rosoisuutta, mitä ei välttämättä esimerkiksi livenä ole, kun näkee toisen ihmisen ilmeet eleet ja reaktiot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin sivusta seuraten sanon, ettei nettikirjoittelussa ole ihan aina mahdollista ajatella, että ihmisellä saattaa olla X tai Y tai Z. Koskaa se ajattelumalli johtaa lopulta siihen, että ikään kuin aliarvioisi ihmistä, ja yrittäisi puhua sille kuin "lapselle".

        Sehän ei tietenkään ole terveen nettikeskustelun idea, mutta valitettavasti siitä tulee sitä rosoisuutta, mitä ei välttämättä esimerkiksi livenä ole, kun näkee toisen ihmisen ilmeet eleet ja reaktiot.

        On totta kun ei toista tunne, ei voi tietää mitään esim. toisen herkkyydestä.
        Herkästi saattaa tulla väärinkäsityksiä, joku voi ymmärtää väärin, mitä toinen tarkoittaa, ja siitä jopa mielensä pahoittaa.
        Toisaalta kun miettii, niin ventovieraiden sanomisista ei kauheasti kannata välittää, esim. juuri nettikirjoitteluissa, koska kukaan ei tunne toisiaan.

        Toi että näkisi ihmisen eleet ja reaktiot, on tosi tärkeä juttu. Siinä osaa tavallaan jo etukäteen myös nähdä mitä, ja miten toiselle jotakin sanoo jostain asiasta.
        Ja aina helpompaa, mitä paremmin osaa toista ihmistä ns. " lukea ". Joillain on se taito, että aika nopeasti ymmärätävät millainen toinen on ( ei tietenkään kovin syvällisesti ).

        Monet väärinymmärrykset ja mahdolliset loukkaukset/loukkaantumiset johtuvat erilaisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo siis olen herkkä ihminen ja hirveesti pahaa on kyllä minulle tehty.
        Mutta todellakin haluan olla herkkä ihminen mieluiten, varsinkin koska sillä
        on suora yhteys älykkyyteenkin. Arvostan itse älykästä ja herkkää.

        Mutta kun oikein voi huonosti niin toivoo itsekkin että ei olis niin kamalan herkkä . Sillä se vie voimia ihmiseltä kun mieli menee pahaksi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun oikein voi huonosti niin toivoo itsekkin että ei olis niin kamalan herkkä . Sillä se vie voimia ihmiseltä kun mieli menee pahaksi .

        Minua harmittaa tämä, että herkkyys ymmärretään mielensä pahoittamiseksi,
        Ilmankos ihmiset ymmärtää minun herkkyyteni täysin väärin, Sillä ei ole yhtään mitään tekemistä mielensä pahoittamisen kanssa, Minulla ei mieli pahoitu kuin siten, että' ärsyttää moinen aliarvioiva tulkinta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua harmittaa tämä, että herkkyys ymmärretään mielensä pahoittamiseksi,
        Ilmankos ihmiset ymmärtää minun herkkyyteni täysin väärin, Sillä ei ole yhtään mitään tekemistä mielensä pahoittamisen kanssa, Minulla ei mieli pahoitu kuin siten, että' ärsyttää moinen aliarvioiva tulkinta,

        https://www.dictionary.com/browse/sensitivity


        Olisko radio joka ei vastaanota signaaleja parempi kuin radio joka vaastaanottaa?
        Olisiko herkkä vai ei herkkä radio mieluisampi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.dictionary.com/browse/sensitivity


        Olisko radio joka ei vastaanota signaaleja parempi kuin radio joka vaastaanottaa?
        Olisiko herkkä vai ei herkkä radio mieluisampi?

        Kumpi olisi parempi:
        ihminen joka tajuaa kun kerran kuiskaat tai hienosyisen yksityiskohtaisesti selität,
        vai joku joka tajuaa vasta kun oot huutanut täyttä kurkkua sata kertaa, jos sittenkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua harmittaa tämä, että herkkyys ymmärretään mielensä pahoittamiseksi,
        Ilmankos ihmiset ymmärtää minun herkkyyteni täysin väärin, Sillä ei ole yhtään mitään tekemistä mielensä pahoittamisen kanssa, Minulla ei mieli pahoitu kuin siten, että' ärsyttää moinen aliarvioiva tulkinta,

        Herkkyydessä on puolensa, ja puolensa.
        Se voi olla myös hyvä asia, jotkut ainakin niin sanovat.
        Herkille ihmisille on joskus vaikea puhua esim. hankalista asioista, koska herkkyyden takia voi tulla juuri niitä väärinkäsityksiä.

        Herkkiäkin on erilaisia, jotkut tulevat herkkyytensä kanssa paremmin toimeen kuin toiset.
        Ehkä paremmin pärjää, kun ei käännä sitä itseään vastaan, eli ei ajattele niin, että herkkyys tekisi itsestä jotenkin huonomman ihmisen.
        Herkkyys ei vaadi syyttelemään itseään, että se olisi mukamas oma vika.
        Auttaisiko vaikka se, että ajattelisi " olen ihan hyvä ja kelpaava ihminen, vaikka olenkin herkkä ".


    • Anonyymi

      Erityisherkkänä varmaan sitten ymmärrät myös tuotantoeläinten kärsimykset, vai mitä? Ihmetyttää vain tuo lopussa oleva kritiikki lihan ja maidon käytämättä jättämisestä. Näet pahana ilmeisesti vihreän siirtymän? Kaikki tuo sotii itseäsi ja erotyisherkkyyttäsi vastaan.

    • Anonyymi

      Kai se mielenrauha tulee siitä että tiedostaa ettei maailmassa usein hyvä tai paha saa palkkaansa. Ja ettei itsekään ole vailla pimeää puolta. SItä omaa moraaliaan voi yrittää kehittää toki. Kyllähän se usein sitten ikäkin tuo ymmärrystä että kaikkea ei voi saada tai tarvitsekaan. Valta tietenkin sokaisee. Menestynyt voi ajatella kaiken olevan omaa ansiotaan ja erityisesti näin on yhteiskunnassa joka perustuu omiin ansioihin. Jos perii asemansa ymmärtää sen enemmän olevan ilman omaa ansiota ja on tätä kautta nöyrempikin. Vrt Victoria & Sanna Marin. Järjestelmällä on omat lainalaisuutensa joita ihmiset toisaalta jatkavat omalla toiminnallaan. Sanotaan että tehtävään pääsy antaisi aina järjen sen hoitamiseen. Se riippuu varmasti siitäkin millainen rationaliteetti tuolla valtapiireissä vallitsee, että jos ollaan tottuneita omiin etuoikeuksiin niin siihen systeemiin sovittautuva joutuu auttamatta vedetyksi mukaan samaan keitokseen ihan jo siksi että rikosveljeyden kautta saadaan hiljennettyä soraäänet, ja tokihan myös suhteellisuudentaju alkaa kadota että miksei itse kun kaikki muutkin vetää välistä, mutta tosiaan ei pidä itseään liikaa ylentää jos on tullut välttyneeksi kaikelta tältä sillä sitä ei tiedä jos ei ole koskaan joutunut tuohon kiusaukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1185
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      15
      1091
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      32
      1034
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe