Minkälainen tuomio seuraa potilaan puhelinnumeron tahallisesta vaihtamisesta/tekaistun puhelinnumeron tallentamisesta potilastietojärjestelmään? Tehty ilman potilaan tietoisuuteen tuomista/suostumusta. Asia selvinnyt/selvitetty tietosuojavastaavan kautta.
Potilas jäänyt odottamaan tutkimuksen tulosta, jota ei ole voinut saada vaihdettujen yhteystietojen vuoksi.
Työntekijä koittanut tavoittaa oikeasta numerosta potilasta toisen näytteen tuloksesta aamupäivällä, jolloin myös puhelinnumero vaihdettu järjestelmään. Iltapäivällä uudestaan tavoiteltu oikeasta puhelinnumerosta, vaikka järjestelmään jo syötetty tekaistu numero tässä vaiheessa lokitietojen mukaan. Toisen näytteen tulosta ei potilaalle koskaan ole voitu antaa tiedoksi puhelimitse, kun yhteystiedoissa tallennettuna tekaistu 11-numeroinen numero, mikä ei ole kenelläkään käytössä. Asia selvinnyt uutta aikaa varatessa eri työntekijän ihmeteltyä yhteispäivystyksessä, että eihän tällainen numero ole kenelläkään käytössä.
"Potilaan tulokset katsottu. Tulos kirjattu eri laitoksella. Oletuslaitos on ..." Tällaisia merkintöjä lokitiedoissa laboratorionäytteiden tulosten osalta. Osaako joku tulkita, miksi tulos on kirjattu eri kuin oletuslaitoksella, mitä tarkoittaa?
Työntekijä myös varannut ajan ilman potilaan tietämystä sekä siirtänyt varattua aikaa. Tämä tehty päivää myöhemmin puhelinnumeron vaihdoksesta. Myöhemmin iltapäivällä poistanut kokonaan varatun ajan. Tästä ei potilaalle ilmoitusta, vaan selviää lokitiedoista (puhelinnumero jo vaihdettu tässä vaiheessa potilastietoihin).
Puhelinnumero vaihdettu potilastiedoissa
Anonyymi-ap
1
142
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712963
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792138
- 951956
- 321702
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191195