Leipäjonot

Anonyymi-ap

Eikö muka oikeesti ole sellaisia ihmisiä jotka ois niin köyhiä ettei oo leipää. Näin yks ihminen mulle äsken väitti, ja et kyl kaikki saa leipää eläkkeellään. Miks ihmiset sit käy leipäjonossa, ihan piruuttaan vai

7

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No piruuttaa just tai pihiyttään tai rahat on mennyt johonkin muuhun. Periaatteessa sosiaaliturvan pitäisi aina riittää ruokaan. Joitain hetkellisiä rahanpuutteita voin ymmärtää tulevan, mutta en sitä, että käydään vuosikausia leipäjonossa. Mä olen itsekin laaja-asteisesti vajakki, joka ei mitään osaa eikä ymmärrä, mutta tästä huolimatta ruoan puutetta ei ole ollut.

lajijasuris

• Anonyymi

No mut tää ihminen onkin kauheen katkera siitä kun hän ei itse ole koskaan saanut mitään avustuksia, mut hän on ollut valtion virassa ja naimisissa ja saa nyt hyvää eläkettä.

• Anonyymi

Käy siellä rikkaita kun ihmisiä ja eläkeläisiä joilla on hyvä eläke ja ajattelevat tietysti et jää perikunnalle enemmän rahaa kun ei käytä omia rahojaan ruokaan

• Anonyymi

Tismalleen näin, samoin tuo muutama minsa aiemmin postattu! Tunnen itsekin näitä, ja aivan sairasta ja typerää pihistelyä toisilla ruoasta. Säästäminen on hyväksi mutta se on kokonaisuus ja joku tolkku tässäkin hyvä säilyttää.

lajijasuris

• Anonyymi

No kyl ne siellä jokusen ainakin turhaan käy .komeilla autoilla tullaan ja aika kaukaakin mikä ei sinänsä enää oo edes järkevää. Bensa jo maksaa. Hävikki ruokaa on kuitenkin niin vähän ettei se riitä kuin yhdeks päiväksi, mistä sit seuraavan päivän ruoka

• Anonyymi

Jos haluaa leipäjonossa kirkkailla niin maanantaisin elävät virrat ruokajako ,keskiviikkona leipää ekotorilta,vtirstaisin seurakunnan hävikki ruokaa,perjantaisin Ekotori ruokaa. Näin jää rahaa tupakkaan ja kaljaa. Kaupoissa on myös iltaisin tosi halpaa ruokaa. Samasta perheestä kun käy kaksi ruokajonossa niin eiköhän sitä vähän jää rahaa

• Anonyymi

Jokusen hakee sieltä leipää monta kassillista ja heittää linnuille puun alle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      8
      2032
    2. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
      Suomussalmi
      110
      1393
    3. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      120
      1165
    4. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      86
      1064
    5. Vauvat syntyvöät vihan lapsina?

Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O
      Luterilaisuus
      66
      1015
    6. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      190
      927
    7. Unelma tilanne

Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j
      Ikävä
      67
      785
    8. Itsensä pidättely

Pidätteletkö tunteitasi tai itseäsi hänen aikanaan ja jos niin miksi?
      Ikävä
      76
      750
    9. Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.

Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      622
    10. Iivarilla johtopäätösten aika

Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös
      Kemijärvi
      36
      612
    Aihe