Leipäjonot

Anonyymi-ap

Eikö muka oikeesti ole sellaisia ihmisiä jotka ois niin köyhiä ettei oo leipää. Näin yks ihminen mulle äsken väitti, ja et kyl kaikki saa leipää eläkkeellään. Miks ihmiset sit käy leipäjonossa, ihan piruuttaan vai

7

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No piruuttaa just tai pihiyttään tai rahat on mennyt johonkin muuhun. Periaatteessa sosiaaliturvan pitäisi aina riittää ruokaan. Joitain hetkellisiä rahanpuutteita voin ymmärtää tulevan, mutta en sitä, että käydään vuosikausia leipäjonossa. Mä olen itsekin laaja-asteisesti vajakki, joka ei mitään osaa eikä ymmärrä, mutta tästä huolimatta ruoan puutetta ei ole ollut.

      lajijasuris

    • Anonyymi

      No mut tää ihminen onkin kauheen katkera siitä kun hän ei itse ole koskaan saanut mitään avustuksia, mut hän on ollut valtion virassa ja naimisissa ja saa nyt hyvää eläkettä.

    • Anonyymi

      Käy siellä rikkaita kun ihmisiä ja eläkeläisiä joilla on hyvä eläke ja ajattelevat tietysti et jää perikunnalle enemmän rahaa kun ei käytä omia rahojaan ruokaan

      • Anonyymi

        Tismalleen näin, samoin tuo muutama minsa aiemmin postattu! Tunnen itsekin näitä, ja aivan sairasta ja typerää pihistelyä toisilla ruoasta. Säästäminen on hyväksi mutta se on kokonaisuus ja joku tolkku tässäkin hyvä säilyttää.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      No kyl ne siellä jokusen ainakin turhaan käy .komeilla autoilla tullaan ja aika kaukaakin mikä ei sinänsä enää oo edes järkevää. Bensa jo maksaa. Hävikki ruokaa on kuitenkin niin vähän ettei se riitä kuin yhdeks päiväksi, mistä sit seuraavan päivän ruoka

    • Anonyymi

      Jos haluaa leipäjonossa kirkkailla niin maanantaisin elävät virrat ruokajako ,keskiviikkona leipää ekotorilta,vtirstaisin seurakunnan hävikki ruokaa,perjantaisin Ekotori ruokaa. Näin jää rahaa tupakkaan ja kaljaa. Kaupoissa on myös iltaisin tosi halpaa ruokaa. Samasta perheestä kun käy kaksi ruokajonossa niin eiköhän sitä vähän jää rahaa

    • Anonyymi

      Jokusen hakee sieltä leipää monta kassillista ja heittää linnuille puun alle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1641
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1216
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      62
      1115
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      188
      909
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      43
      841
    6. 68
      757
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      750
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      681
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      644
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      620
    Aihe