Miltä sinun alkoholismi/alkoholiongelma näyttää?

Itse juon viikottain. Enkä niitä klassisia ''perseitä'' viikonloppuisin vaan joka/joka toinen ilta sen verran, että pystyy olemaan. Eli en ole ollut mitenkään erityisen darrassa mutta kaikki töihin ja sosiaalisiin kontakteihin kärsivät koska alkoholi huonontaa unenlaatua ja koitan parhaani mukaan saada mahd. verran vapaa-aikaa jotta sitä jää juomiselle. Muutenkin fyysinen kunto heittää häränpersettä ja syke on helvetin korkealla. Tiedustan tämän itsekkin mutta jotenkin en vaan osaa lopettaa.

Loppujenlopuksi illan ja yön kännit on kaikkea tärkeämpää vaikka ,loppuillasta ja aamusta kaduttaa.

16

499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitää syödä kun juo viinaa ja välillä ottaa vettä lasista.
      Kun löytää mielenkiintoista tekemistä unohtaa viinan.
      Tylsistyminen ja liika jouten olo niin viina alkaa kiinnostaa.

    • Anonyymi

      Ap voi kyllä varautua siihen, jos elämä jatkuu tuollaisena, suurella todennäköisyydellä on mielenterveysongelmat edessä.

      " Juon sen verran, että pystyn olemaan.." Miksi näin ?
      Mitä pakenet ? Olemaan pitäisi pystyä selvinkin päin.

      • Pakenen loputonta tylsyyden tunnetta. Selkäranka on myös kumia joten minulla ei ole mitään itsehillintää


      • Anonyymi
        lnsomnia kirjoitti:

        Pakenen loputonta tylsyyden tunnetta. Selkäranka on myös kumia joten minulla ei ole mitään itsehillintää

        Miksi tunnet tylsyyttä, mistä se on tullut ?
        Mikä on niin tylsää, minkä luulee saavan parannettua alkoholin avulla ?
        Omalla kohdallani aikoinaan runsaasti juoneena huomasin kyllä tylsyyden vain lisääntyvän, mitä kauemmin yritin kaikkea alkoholin voimalla paeta.
        Alkoholi ei poista mitään tunteita, ainoastaan siirtää niitä myöhemmäksi. Eli kaikki on kuitenkin edessä taas kun pää selviää, plus morkkikset vielä lisänä.

        Itsehillintääkin pystyy opettelemaan niin halutessaan.
        Jos ei halua tilanteelleen mitään muutosta, ei sellaista silloin aikaiseksi saa.
        Kaikki lähtee omasta itsestä, omasta tahdosta.


      • Anonyymi
        lnsomnia kirjoitti:

        Pakenen loputonta tylsyyden tunnetta. Selkäranka on myös kumia joten minulla ei ole mitään itsehillintää

        Alkoholismi aiheuttaa tylsyyden tunteen. Eli et sinä siitä juomalla eroon pääse. Hankkimalla elämän voit päästä


    • Anonyymi

      Samaa ongelmaa täällä! Liian vähän ongelmaa ajatellut. Kutsuttiin ennen "kaappijuoppoudeksi". Erittäin harvoin yli promillen, mutta väh joka toinen yli 0,7 promillea. Ulkotyö ja kuntoilen aika paljon, joten fyysiset vaikutukset toistaiseksi eivät kovin suuria. Mutta sehän jos mikä johtaa harhaan.

    • Anonyymi

      Fiksuja koneteja omista juomisista tällä ja ymmärys se ei ole hyväksi.Miksi ette hanki alkoholin ja tupakankin tilalle jotain muta? Mahdollisuksia paljpn.Joka lehti kertoo kävelyn hyödystä.Sitä voi tehdä yksinkin duunin jälken kuin vapaa ajalla. Kuin mennä ilmasiksi kuntoilee ureilu puistoon ulkona oleviin kunto laiteisiin sään mukasiet vaatet pälle. Huomatte uni tulee,tressi ei paina,ei morkkis.

      • Hyvin myöhäinen vastaus on, että helvetin hyvä kysymys.

        Kaikki mitä tässä mainitsit on ihan totta. Ihan turhaa itsesäälissä ja pahassa olossa vällymistä ja ylläpitoa se on. Kukaan muu ei pakota kaatamaan viinaa kurkkuun kuin sinä itse. Jos ei itse tee mitään muutoksen eteen, se ei toteudu. Olen tämän tiennyt jo silloin, kun olen tämän kirjoittanut.

        Edelleen sama ongelma pätee ja on vaan pahentunut ulkopuolisten avusta huolimatta. Päihdeongelma on sairaus ja se vaihtelee ihmisestä riippuen. Oli sitten henkinen tai fyysinen tai molemmat. Jos niitä ei ole kokenut on hyvin hankalaa ymmärtää, Kannatan silti sananvapautta ja on ihan ok, jos et ymmärrä ja aina parempi niin.


      • lnsomnia kirjoitti:

        Hyvin myöhäinen vastaus on, että helvetin hyvä kysymys.

        Kaikki mitä tässä mainitsit on ihan totta. Ihan turhaa itsesäälissä ja pahassa olossa vällymistä ja ylläpitoa se on. Kukaan muu ei pakota kaatamaan viinaa kurkkuun kuin sinä itse. Jos ei itse tee mitään muutoksen eteen, se ei toteudu. Olen tämän tiennyt jo silloin, kun olen tämän kirjoittanut.

        Edelleen sama ongelma pätee ja on vaan pahentunut ulkopuolisten avusta huolimatta. Päihdeongelma on sairaus ja se vaihtelee ihmisestä riippuen. Oli sitten henkinen tai fyysinen tai molemmat. Jos niitä ei ole kokenut on hyvin hankalaa ymmärtää, Kannatan silti sananvapautta ja on ihan ok, jos et ymmärrä ja aina parempi niin.

        Pari hajamietettä. Mielestäni alkoholismi, päihdeongelma, suurkulutus, miten vain, ei ole sairaus vaan ainakin aluksi oire jostakin mieleen liittyvästä ongelmasta. Tietysti se ajan mittaan muuttuu sairaudeksi tuhotessaan fysiikkaa ja psyykeä mutta silloinkin se on aiheuttaja, ei itse sairaus.

        Eräitä perusteluja juomiselle ovat elämän tarkoituksettomuus ja tylsyys yms. Edelleen, minun mielestäni, tuollaiset tunteet ovat alkon käytöstä aiheutuvia ja häipyvät ajan mittaan, kun onnistuu lopettamaan juomisen. Alkon vallassa olevan mieli on harhainen ja alkokeskeinen, rajoittunut. En väitä näitä ajatuksiani yleispäteviksi, kertaan vain omia kokemuksiani.

        Ratkaisuja siihen miten alkoholin haluamisesta pääsee eroon minulla ei ole. Omalla kohdallani se tapahtui kauan sitten prosessissa jonka rakennetta en tunne; ikävä kyllä.


    • Anonyymi

      Jokaisella oma elämä ja vastuu itsellä, myös päihdeongelmaisen läheisillä, eikä heidän tarvitse hyysätä vaan pitää oma elämä hyvänä eli ei saa antaa rahaa, eikä saa kännissä vierailla. Meni kauan oppia, mutta näin se on.

    • Anonyymi

      Olen raitis alkoholisti. En juo. Hyvällä mallilla

    • Anonyymi

      Kerran viikkoon 9 sinistä Pirkka 3 olutta nautiskellen. Se päivä on nyt torstaina. PITÄISI VÄHENTÄÄ! Tulee muuten tavaksi..

    • Anonyymi

      Minun juominen on täysin holtitonta. Alotan ottamaan "tälläkertaa vain vähän" ja se johtaa joka kerta vähintään viikon putkeen ja sitten tarvitsen katkaisuhoitoa. Jaksan olla taas jonkun viikon selvä ja taas sama ralli...

      • Anonyymi

        Miksi näin ?
        Saatko niillä katkoilla minkäänlaista keskusteluapua, tukea, ideoita siihen, miten voisit välttää niitä juomaputkia ?
        Juotko sen takia, ettei mikään tunnu miltään, vai pakenetko jotain pahaa oloa, tms. ?
        Onko tullut mietittyä mitään muuta ajan kulua, harrastusta, mielenkiinnon kohdetta, tms. ?


    • Anonyymi

      Juo juo minä tykkään olla kännissä!
      Se on tunne elämän häiriö jos pitää kaljoo ottaa.. minulla on se?

    • Anonyymi

      Miks ei vois olla selvin päin sama olo ku pikku hiprakad? Kysyn vaan...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2253
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1468
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1310
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1039
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      943
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      670
    Aihe