Jos olisi pakko valita jompi-kumpi koska olisi vakava mielenterveyden häiriö kumman ottaisit?
Abilify vai peratsin?
9
372
Vastaukset
- Anonyymi
Abilify on ihan hyvä lääke. En ottaisi peratsinia, vaan abilifyn jos saisin valita.
- Anonyymi
Miksi valitsisit näin? -Minä aloin juuri syömään peratsin 4mg/vrk vakavaan ahdistushäiriöön. Lisäksi epävakaa persoonallisuushäiriö, PTSD sekä mielialahäiriö plus dissosiaatiota paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi valitsisit näin? -Minä aloin juuri syömään peratsin 4mg/vrk vakavaan ahdistushäiriöön. Lisäksi epävakaa persoonallisuushäiriö, PTSD sekä mielialahäiriö plus dissosiaatiota paljon.
Aripiprazole ja myös Rxulti ovat osittaisagonisti, joten se ei teoriassa lamaa yhtä paljon kuin kaikki muut neuroleptit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen syönyt Peratsiinia 6 mg vuorokaudessa, eikä se ole lamannut. Lamaamisia tulee varmaan suurissa määrissä.
- Anonyymi
Abilify ehdottomasti.
Jos abilifyn kanssa tulee levottomuutta tai unettomuutta, koita Rxultia tai pyydä mirtazapin tai atarax siihen rinnalle unta tukemaan. Noi 2 lääkettä ovat parhaat neuroleptit (olen koittanut todella montaa neuroleptiä). - Anonyymi
Abilify peratsin on melko likainen neurolepti kannattaa lukea sen historiasta.
- Anonyymi
Molemmat aripipartsoli ja peratsin ovat hyviä verrattuna muihin samankaltaisiin lääkkeisiin, mutta suosittelen koittamaan abilifyä ekana, mutta jos tulee levottomuutta tai unettomuutta niin kannattaa vaihtaa siihen peratsiiniin.
- Anonyymi
ketipinor ja peratsin unettomuuteen. Ei ole kokemusta miten vaikuttavat yksinään. Ainakin niillä nukkuu hyvin ja aamulla on levännyt olo.
- Anonyymi
Abilifyn aikana olin ihan sekaisin, tosin laihduin. Peratsin ei paljoa lihottanut, mutta enemmän kuin abilify. Peratsinin kanssa vähemmän harhoja, joten itselle sopii paremmin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei924132Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071852- 1291227
- 1011143
- 751023
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate171921- 42856
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57821Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll22801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61790