Itseltäni löytyy Facebook, Instagram, Twitter, Reddit ja Tumblr. Mutta en todellakaan postaile niihin päivittäin tai edes välttämättä joka kuukausi. Minulla pääsääntöisesti postausten laatu korvaa määrän mutta sometilien määrä tuntuu silti hieman liialliselta, tai eräällä tapaa some itsessään tuntuu pakkopullalta.
Kyse on pikemminkin siitä että kun luon itse jotakin joka tiettyä ryhmää tai omaa ystäväpiiriäni kiinnostavaa niin mainostan sitä parhaani mukaan. Mitä enemmän tilejä sitä enemmän näkyvyyttä ympäri nettiä.
Mm. Twitterissä usein tuntuu että taukoa on pakko pitää oman mielenrauhan kannalta. Oikeastaan Suomi24:ssä on aivan sama juttu.
Millainen olisi omasta mielestäsi terveellinen suhtautumistapa someen?
Mikä on terveellinen tapa käyttää somea?
4
467
Vastaukset 4
- Anonyymi
Mitä tekemistä somella on terveyden kanssa?
Mitä nyt mielenterveys liittyy trolleille altistumiseen, yksipuoliseen väittelyyn tai oman elämän vertailemiseen muiden elämiin (vaikka selfiet ovatkin usein itse asiassa lavastettuja tai filtteroituja).
Tai fyysiseenkin terveyteen jos herää yöllä liian aikaisin ja alkaa selailemaan kännykkää nukkumisen sijaan ja aamulla onkin sitten aivan tööt.
Your Guide to Creating a Healthier Relationship with Social Media
https://www.healthline.com/health/social-media-and-mental-health
The Correlation Between Social Media and Mental Health
https://www.talkspace.com/blog/social-media-and-mental-health/
- Anonyymi
Tervellisin olla käyttämättä ja vaikka ulkoilla sen sijaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791329
- 851226
- 96967
- 48813
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40723Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83599Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä29516Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111510Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44478Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla
Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu33455