Massey Ferguson 25

Anonyymi-ap

Hei.
Yhdellä sukulaisella ois myynnissä mf 25 vm -62, Perkins 1.8l diesel koneella. Hintaa ois 1700euroa. Myös perälevy tulee kaupan tekiäisinä. Traktori on entisöity ja on erittäin hienokuntoinen. Kannattaisko tuommonen ostaa? Nuitahan valmistettiin 61-63 luvuilla, ja eivät olleet kovin yleisiä, joten mitenköhän järeää teko tuo on ollut?

Pääasiassa ois lumen aurasta perälevyllä. Noissa ei taida olla kovin järeä nostolaite, pystyskö kuitenki hyvin lumet aurailemaan? Ketjut ois.

Vähän epäilen tota etenemiskykyä, koska yhdellä kaverilla on 165 4x4, ja silläkin oli vähän vaikeuksia edetä vähänkään enemmässä lumessa. Tosin ei ollut ketjuja, ja oli pientä ylämäkeä. Mutta onhan se 165 kuitenkin melkoisesti parempi kuin 25, joten epäilisin vähän tuota 25 suoriutumista. Ketjut on kaksviitoseen.

Lisäksi tämä 25 on rekisterissä ja erittäin hyväkuntoinen/entisöity, niinkuin alussa mainitsinkin. Valot toimii ynnä muukin kaikki sähköt ja voimansiirto, tekniikka ym.

51

2049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaverilla siis oli mf165, ei enää. Ap

    • Anonyymi

      165:tä ja 25:sta ei voi oikein verrata, ovat täysin eri lähtökohdista suunnitteltu. 25 kuuluu luokkaan puutarha traktorit, 65 raskaampiin töihin.
      Ranskalaisen 25 laadussa oli sanomista, erityisesti voimansiirrossa.
      Harvinainen Suomessa, hauska harrastetraktori kevyeen käyttöön.

    • Anonyymi

      Eipä ole kallis jos nätti ja toimii. Mutta hyviähän nuo ranskattaret ei olleet koskaan. Eikä ole vieläkään.

      • Anonyymi

        Kyllä se hyvillä ketjuilla etenee sen mitä tuon painoiselta voi odottaa.


    • Anonyymi

      Jos olis minun sukulaisella myynnissä olisin jo ostanut.

    • Anonyymi

      https://m.nettikone.com/massey-ferguson/35/2222902 Onko tuommosesta kolomivitosesta kokemuksia? Tuommosen nettikoneesta löysin. Plussaa oisi hytti. Talvella lumitöitä tehdessä. Mutta oisi pientä laittoa. Ja ilmotuksessa mainittu 2 eri tietoa, että raktori oisi rekisterissä, sitte on kans mainittu että raktori ei ole rekisterissä. Hintaa 3000e. Onko härski hinta? Ap

      • Anonyymi

        Tuo ei ole traktori vaan kesken jäänyt rakennusprojekti. Ja vielä nelipyttyisellä koneella. 35 on paras harrastetraktori mutta vanhoissa kunto on tärkeämpää. Osta se 25 jos on niin hyvä mitä sanoit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ole traktori vaan kesken jäänyt rakennusprojekti. Ja vielä nelipyttyisellä koneella. 35 on paras harrastetraktori mutta vanhoissa kunto on tärkeämpää. Osta se 25 jos on niin hyvä mitä sanoit.

        No jos se ei ole traktori, nii mikä sitte?😅 ei oo iso homma laittaa sähköt ja takalasille ei oo tarvetta, joten taidanpa sen 35 ostaa. Täysin toimiva ja käyttökelpoinen traktori, eikä mikään "rakennusprojekti". Ostan 35 https://m.nettikone.com/massey-ferguson/35/2222902 kiitos kuitenkin vastanneille . .ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos se ei ole traktori, nii mikä sitte?😅 ei oo iso homma laittaa sähköt ja takalasille ei oo tarvetta, joten taidanpa sen 35 ostaa. Täysin toimiva ja käyttökelpoinen traktori, eikä mikään "rakennusprojekti". Ostan 35 https://m.nettikone.com/massey-ferguson/35/2222902 kiitos kuitenkin vastanneille . .ap

        Katkaistuna ja osapuutteisena ei ole kovin hyvin toimiva tai käyttökelpoinen. Se ei ole traktori vaan työtuntivuori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katkaistuna ja osapuutteisena ei ole kovin hyvin toimiva tai käyttökelpoinen. Se ei ole traktori vaan työtuntivuori.

        Joo, minua ei täällä julkisella keskustelupalstalla tämmönen huuhaa kiinnosta. Ehkä se on traktori. Ehkä se on ostettavaksi tarkoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, minua ei täällä julkisella keskustelupalstalla tämmönen huuhaa kiinnosta. Ehkä se on traktori. Ehkä se on ostettavaksi tarkoitettu.

        Tottakai saat ostaa mitä haluat mutta itse pyysit kommentteja. Järkevän kannattaa pysyä kaukana noista tuunasin itse paskaläjistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai saat ostaa mitä haluat mutta itse pyysit kommentteja. Järkevän kannattaa pysyä kaukana noista tuunasin itse paskaläjistä.

        Aikamoista huuhaata taas. Minä en ole se joka on aikonut sen 35 ostaa eli en ole ap. Sanoin vain millaista huuhaata on, että joku väittää ettei se olis traktori. Onko se sitten polkupyörä tai linja-auto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikamoista huuhaata taas. Minä en ole se joka on aikonut sen 35 ostaa eli en ole ap. Sanoin vain millaista huuhaata on, että joku väittää ettei se olis traktori. Onko se sitten polkupyörä tai linja-auto?

        Minä kirjoitin "Aikamoista huuhaata taas. Minä en ole se joka on aikonut sen 35 ostaa eli en ole ap. Sanoin vain millaista huuhaata on, että joku väittää ettei se olis traktori. Onko se sitten polkupyörä tai linja-auto?" Viestin ja "Joo, minua ei täällä julkisella keskustelupalstalla tämmönen huuhaa kiinnosta. Ehkä se on traktori. Ehkä se on ostettavaksi tarkoitettu." Viestin. En ole ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kirjoitin "Aikamoista huuhaata taas. Minä en ole se joka on aikonut sen 35 ostaa eli en ole ap. Sanoin vain millaista huuhaata on, että joku väittää ettei se olis traktori. Onko se sitten polkupyörä tai linja-auto?" Viestin ja "Joo, minua ei täällä julkisella keskustelupalstalla tämmönen huuhaa kiinnosta. Ehkä se on traktori. Ehkä se on ostettavaksi tarkoitettu." Viestin. En ole ap.

        Osta vapaasti jos mieli tekee. Kukaan ei kiellä. Saat myös kutsua miksi ikinä haluat. Kukaan ei kiellä sitäkään.


    • Anonyymi

      Suosittelen ostamaan MF 65. Niitä valmistettiin 1990 luvulle asti, ja myös neliveto malli. Kaikissa ohjaustehostin alkuperäisvarusteena. 4x4 malli ei maksa hyväkuntoinen kuin 4000e. Kannattaa tommosen satsata rahaa.

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Mf 65 mark 2 oli saatavilla hydraulinen ohjaustehostin lisävarusteena. Ja nelivetoja oli, mutta oli melko harvinaisia. Niitä ei tänäpäivänä paljoa nää. (4wd malleja.) Ja ei tosiaankaan ole valmistettu 90-luvulle asti saatika 80 luvullekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Mf 65 mark 2 oli saatavilla hydraulinen ohjaustehostin lisävarusteena. Ja nelivetoja oli, mutta oli melko harvinaisia. Niitä ei tänäpäivänä paljoa nää. (4wd malleja.) Ja ei tosiaankaan ole valmistettu 90-luvulle asti saatika 80 luvullekaan.

        Voi olla että tehdään vieläkin jossain intiassa. En ole nähnyt nelikkoja myynnissä. Ei ne mitään yleisiä ole olleet. Pikkutraktori on hyvä avona mutta iso on parempi koppikoneena. Hyvä traktori 65 oli mutta 165 olisi hytillinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla että tehdään vieläkin jossain intiassa. En ole nähnyt nelikkoja myynnissä. Ei ne mitään yleisiä ole olleet. Pikkutraktori on hyvä avona mutta iso on parempi koppikoneena. Hyvä traktori 65 oli mutta 165 olisi hytillinen.

        Ei valmisteta todellakaan uusia 65 verkuja enää. Ja niinhän minä sanoinkin, että 65 neliveto ovat harvinaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei valmisteta todellakaan uusia 65 verkuja enää. Ja niinhän minä sanoinkin, että 65 neliveto ovat harvinaisia.

        Olikohan 165 sitten..


    • Anonyymi

      Vuonna 1956 alkoi Euroopassa Ferguson 35:n valmistus. Ensimmäisissä
      kolmeviitosissa oli Standardin valmistama 4-sylinterinen bensamoottori,
      jonka tilavuus oli 2,2 litraa ja tehoa oli 37 hv (petroliversiossa 30 hv).
      Hieman myöhemmin esitelty huonosti käynnistyvä apukammiodiesel oli
      2,3-litrainen ja tehoksi ilmoitettiin 37,5 hv. Vaihteita oli 6 eteen ja 2
      taakse. Vakiovarusteena oli ajovoimanotto. Lisävarusteena sai
      kaksoiskytkimen. Vuoden 1957 lopussa merkki muuttui Massey-Fergusoniksi
      ja väri punaiseksi.

      Vuonna 1959 esiteltiin huonomaineisen Standard-moottorin tilalle
      3-sylinterinen Perkins-diesel. Tehoa oli nyt 42 hv. Kytkin oli
      itsetuulettuva ja polttoainesäiliö entistä suurempi. Kesällä 1962 tuli 35
      X, jossa teho oli nostettu 45 hevosvoimaan ja vakiona oli tasauspyörästön
      lukko. Hydraulinen Multi Power -pikavaihde tuli lisävarusteeksi.

      Vuodelle 1958 esiteltiin isompi MF 65. Siinä oli 3,1-litrainen
      Perkins-diesel ja tehoa 50,5 hv. 65:ssa oli levyjarrut. Tasauspyörästön
      lukko oli aluksi lisävaruste. Vuodelle 1961 esitellyssä  65 Mark II:ssa
      oli 3,3 litrainen suorasuihkutusdiesel teholtaan 62 hevosvoimaa. Voimanoton
      välitys oli normalisoitu niin, että 540 r/min saavutettiin moottorin
      kierroksilla 1700 r/min.

    • Anonyymi

      En kyllä tuota Massikkaa ostaisi, kyllä MF-35 on jo aivan toista luokkaa kaikin puolin samoin Fordson Dexta.

      • Anonyymi

        Toimiva ja entisöity ei halutumpi malli voittaa aina vain toimivan paskaläjän.


    • Anonyymi

      Mf 25 nelisylinterinen diesel = saattaa olla huono kylmänä käyntiin lähtijä ja savuttaa kitkerästi jos vähän väljä kone, hydrauliikka ei nosta silloin jos kytkin poljinta painaa, alennus rattaisto ja laakerit takapyörän vieressä voi olla sököt ja senhän voi todeta ottamalla takapyörästä ylhäältä otteen ja ravistamalla jos lonksuu niin on epäkunnossa ja hajoaa ihan varmasti jos ei aleta korjaustoimenpiteisiin ja osat on vähän kiven alla. ( 35 X kolmipyttyinen ja lukkoperällä on paljon parempi ) minulla on ollut molempia ja.............. paras piha traktori on FORD 4600 fordin omalla ohjaamolla vm. -77 eteenpäin.

    • Anonyymi

      Niin moni pettyy kun ostaa vanhan traktorin.
      Näitä maalaillaan namun näköiseksi mutta saattaa olla tekniikaltaan aivan sohlo jarrut nostolaitteet ohjaus moottori väljä. Eikä lähdekään pakkasella käyntiin. 165 sessa oli pitkään sama tekniikka. Hydrauliikka aika huono. Vain kipin ulostulo 1 toiminen oli vakiona. Sekin toimi niin että nostolaittekden piti olla ylhäällä ennen kuin kippi nousi. Näihin laitettiin 3 tie vipuja jälkeenpäin mutta käyttö hankalaa ja kömpelöä. Hytillisellä ei tehnyt talvella mitään jos ei ollut lämpöhyttiä ja tehokasta lämmitystä. Lasit jäässä molemmin puolin. Ilman hyttiä tuntui silloin paremmalta.
      Joku isompi Kubota 2000 luvulta
      ( maatalousrenkainen ) olisi helmi. Nelivetoinen ja tätä päivää kuitenkin ilman sähköohjauksia ja tietokoneita. Vaikka kyllä se 35 nenkin käypä lumikone on. Lämpöhaalarit päälle ja ketjut alle niin on se sentään kone jos lapioon ja kolaan vertaa.

    • Anonyymi

      Kaikkitietävät vetää aina kaikkien asioiden vierestä.... eikö ole muuta paikkaa missä viisatella ja neuvoa

    • Anonyymi

      Mikä näistä vierestä puhui ?

      • Anonyymi

        Kaikki jotka oli eri mieltä. Niin aina.


    • Anonyymi

      No niin uusi kommentoija. Onko tuommonen 188 4wd ohjaustehostajalla hyvä? Hintaa on 7000e. Hytillinen ja muuten hyväkuntoinen ja rekisterissä. Pihatietä aurailisin takalanalla/perälevyllä. 188:sessahan on jo enemmän voimaa, ja kun on 4x4 ja ketjut, pärjäisi kyllä varmaan oikeinkin hyvin.

      Mutta eikös tuo 188 neliveto ollu semmonen "välimalli" joka ei kovin yleiseksi koskaan tullut. Sittenhän on jo isommat neliveto massikatkin.

      Ranskalaisiin kaksvitosiin verrattunahan tuo 188 ois varmaan varsin soiva peli. En kyllä tiedä 188 laadusta yhtään, en ole ikinä kyseistä peliä omistanut. Toki kaikkihan traktoritkin ovat yksilöitä.

      • Anonyymi

        Vähän overkill pihatien aurailuun. Mutta osta pois


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän overkill pihatien aurailuun. Mutta osta pois

        todellakin olis soiva peli. Pihatie on 200 metriä pitkä, joten lingolle ei tarvetta.


      • Anonyymi

        Kyllä MF 188 on ihan hyvä traktori, mutta pelkästään takavetona. Ensimmäiset nelivetoiset Massikat ei olleet kovin onnistuneita. Oikeastaan Massikan nelivedot olivat hyviä vasta 90-luvun malleissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä MF 188 on ihan hyvä traktori, mutta pelkästään takavetona. Ensimmäiset nelivetoiset Massikat ei olleet kovin onnistuneita. Oikeastaan Massikan nelivedot olivat hyviä vasta 90-luvun malleissa.

        Minulla on mf 188 4x4 eikä ole ollut mitään ongelmia moottorin/tekniikan suhteen. Nostolaite jaksaa nostaa hyvin. -10 asteessa käynnistyy vielä hyvin, -15 saa starttailla jonkunaikaa mutta kuitenkin käynnistyy. Lämmin halli on jos on rajummat pakkaset. Nyt näillä plussakeleillä lumihan on raskasta, ja edes traktorilla ei oikeastaan pääse mihinkään jos on yhtään mäkeä, ilman ketjuja. Ketjut päällä menee vaivatta näilläkin keleillä. Minulla on kyllä ainakin hyvät kokemukset mf 188 nelivedosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on mf 188 4x4 eikä ole ollut mitään ongelmia moottorin/tekniikan suhteen. Nostolaite jaksaa nostaa hyvin. -10 asteessa käynnistyy vielä hyvin, -15 saa starttailla jonkunaikaa mutta kuitenkin käynnistyy. Lämmin halli on jos on rajummat pakkaset. Nyt näillä plussakeleillä lumihan on raskasta, ja edes traktorilla ei oikeastaan pääse mihinkään jos on yhtään mäkeä, ilman ketjuja. Ketjut päällä menee vaivatta näilläkin keleillä. Minulla on kyllä ainakin hyvät kokemukset mf 188 nelivedosta.

        Ne ainoat ongelmat ovat olleet siinä neliveto rakenteessa, muilta osin ihan huippuhyvä traktori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ainoat ongelmat ovat olleet siinä neliveto rakenteessa, muilta osin ihan huippuhyvä traktori.

        No enpä siitä paljo tiiä, on mulla ainakin pelittänyt hyvin 188 neliveto. Kolme rengasta vetää. Ainakin 188 nelivedossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No enpä siitä paljo tiiä, on mulla ainakin pelittänyt hyvin 188 neliveto. Kolme rengasta vetää. Ainakin 188 nelivedossa.

        (Tämän kommentin kirjoittaja) Onhan minulla ollutkin vähän ongelmia 188 nelivedossa, välillä se toimii välillä ei. Silloin kun se ei toimi, pitää olla kaasu pohjassa että se toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä MF 188 on ihan hyvä traktori, mutta pelkästään takavetona. Ensimmäiset nelivetoiset Massikat ei olleet kovin onnistuneita. Oikeastaan Massikan nelivedot olivat hyviä vasta 90-luvun malleissa.

        Höpö höpö esim 65 on myös nelivetoisena, eli ei ole 188 Massikan ensimmäisiä nelivetoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö esim 65 on myös nelivetoisena, eli ei ole 188 Massikan ensimmäisiä nelivetoja

        Ei ole ollut ainakaan Suomessa myynnissä. Ensimmäiset neliveto Massikat oli 168-188 ja ne tuli Suomeen 1972, tiedä aika tarkkaan tuon ajan,olin silloin Hankkijalla töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö esim 65 on myös nelivetoisena, eli ei ole 188 Massikan ensimmäisiä nelivetoja

        Kuusviitosen aikaan Hankkijan myyntimiehiä kurssitettiin kertomaan ostajille, että neliveto on Suomen oloissa tarpeeton. On jäykkä kääntymään ja kallis. Työväline Fiatteineen, ja Ford Coyntuineen rahasteli urakkamiehet sillä aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuusviitosen aikaan Hankkijan myyntimiehiä kurssitettiin kertomaan ostajille, että neliveto on Suomen oloissa tarpeeton. On jäykkä kääntymään ja kallis. Työväline Fiatteineen, ja Ford Coyntuineen rahasteli urakkamiehet sillä aikaa.

        Kirjoitin sekavasti ja vielä väärin. Piti sanoa, että oy Ford ab Countyineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ollut ainakaan Suomessa myynnissä. Ensimmäiset neliveto Massikat oli 168-188 ja ne tuli Suomeen 1972, tiedä aika tarkkaan tuon ajan,olin silloin Hankkijalla töissä.

        Aika tietämätöntä porukkaa taas. Nelikko ferguja on myös mm. Mf 65, mf 125, mf 165. Eli nuita ON valmistettu myös nelivetoisina. Tuossa "ensimmäiset nelivetoiset Massikat oli 168-188" lauseessa ei ole mitään perää. Jos ei tiedä traktorien historiasta, ei kannata kommentoida tänne väärää tietoa. Sillä, että onko mf65, mf125 ja mf 165 raktoreita myyty suomessa, niin sillä ei ole mitään merkitystä. Vaikkei niitä olisi myyty Suomessa, ne ovat silti valmistettuja 4x4 massikoita ENNEN 188 4x4 massikoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika tietämätöntä porukkaa taas. Nelikko ferguja on myös mm. Mf 65, mf 125, mf 165. Eli nuita ON valmistettu myös nelivetoisina. Tuossa "ensimmäiset nelivetoiset Massikat oli 168-188" lauseessa ei ole mitään perää. Jos ei tiedä traktorien historiasta, ei kannata kommentoida tänne väärää tietoa. Sillä, että onko mf65, mf125 ja mf 165 raktoreita myyty suomessa, niin sillä ei ole mitään merkitystä. Vaikkei niitä olisi myyty Suomessa, ne ovat silti valmistettuja 4x4 massikoita ENNEN 188 4x4 massikoita.

        Jo harmaa vergustakin oli nelivetomalli. Sitä ei tiedä kuka teki ja koska ja tuotiinko suomeen. Mutta ainakin oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo harmaa vergustakin oli nelivetomalli. Sitä ei tiedä kuka teki ja koska ja tuotiinko suomeen. Mutta ainakin oli.

        Pitää paikkansa. Tosin nämä olivat jälkiasenteisia. Useatkin brittipajat tällaisia tekivät.
        Yhteistä oli hyvin pienet valmistusmäärät, hirmuinen hinta ja ongelmat toimivuudessa.
        Ensimmäinen maatalouskäyttöön tehty nelivetoinen tehdastekoinen Massikka oli 168-188 sarja.
        Tosin niissäkin osaamista hankittiin alihankkijoilta. Joten mikä oli se ensimmäinen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää paikkansa. Tosin nämä olivat jälkiasenteisia. Useatkin brittipajat tällaisia tekivät.
        Yhteistä oli hyvin pienet valmistusmäärät, hirmuinen hinta ja ongelmat toimivuudessa.
        Ensimmäinen maatalouskäyttöön tehty nelivetoinen tehdastekoinen Massikka oli 168-188 sarja.
        Tosin niissäkin osaamista hankittiin alihankkijoilta. Joten mikä oli se ensimmäinen ?

        Taisi olla selene joka teki ja moottori vaihdettiin perkinssiin samalla. Olivat kalliita jo silloin vielä kalliimpia nykyään mitkä säilyneet. En tiedä myytiinkö mf:n kautta eli oliko tehtaan hyväksymiä vai erillinen toimija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika tietämätöntä porukkaa taas. Nelikko ferguja on myös mm. Mf 65, mf 125, mf 165. Eli nuita ON valmistettu myös nelivetoisina. Tuossa "ensimmäiset nelivetoiset Massikat oli 168-188" lauseessa ei ole mitään perää. Jos ei tiedä traktorien historiasta, ei kannata kommentoida tänne väärää tietoa. Sillä, että onko mf65, mf125 ja mf 165 raktoreita myyty suomessa, niin sillä ei ole mitään merkitystä. Vaikkei niitä olisi myyty Suomessa, ne ovat silti valmistettuja 4x4 massikoita ENNEN 188 4x4 massikoita.

        Taisi olla maahantuojan ensimmäinen tuotu neliveto Massikka 1080, joka oli pirun hinnakas, jopa Fiat 1000 etuveto mallia kalliimpi.
        Fiat oli etuvetoineen silloin paras...vaikka aluksi oli kuulanivelet.
        Massikan etuakseli oli jämäkän näköinen suurine planeettoineen.
        Yhtä kookkaat planeetat tuli vasta MF 2000 sarjassa.
        Se oli todella ensimmäinen tehdas neliveto Massikka, mutta ei pärjännyt 1180-1580 Fiiateille.
        Heikko kohta oli suunnanvaihto palikka, jolla momentti tuotiin moottorin alitse etuakselille.


    • Anonyymi

      Ketjut on tärkeät, en voisi ajella tontilla ilman. Rengas ei pyöri tyhjää ja ei tarvitse kerätä vauhtia.

      Tuokin näppärä traktori kone on oikeasti paljon arvokkaampi kuin 1700€ käteistä jos traktori on kasassa renkaineen ja vielä pyörii. Se on niin olematon summa koneesta jonka valmistaminen maksaisi paljon.

    • Anonyymi

      Niinpä. Tuolla rahalla en kyllä alkaisi traktoria rakentamaan.

    • Anonyymi

      Ne oli silloin uutenakin aika huonoja nuo MF 25 traktorit, mutta vähäisessä käytössä 1700€ maksavana ei korkealta putoa ja kyllä sillä pienet lumityöt tekee, jos ketjut on mukana. Kunnollinen moottorilämmitin pitää olla, että saa talvella käyntiin, kun se moottori ei ole paras mahdollinen kylmästä käynnistymään.
      Tietty, jos kehtaat tinkiä siltä sukulaiselta vähän pois hinnasta...
      Tuollainen Massikka 25 on hyvä peli mäkitupalaiselle moneen, voi tehdä perunamaan ja muita hommia nurkissa. Minulla itselläni on vastaavaan hommaan Ford 3000, joka on lähes samaa kokoa ja silläkin tuli aikoinaan tehtyä lumitöitä enempikin, linkosin 3,5km tiekunnan tietäkin, nykyään vaan me kylvetään sillä tyttären kanssa perunaa ja nostetaan perunaa. Trukkihaarukan kanssa siirtelen polttopuita liiteriin. Käteviä nämä pienet traktorit moneen. Meilläkin noita isoja yli 100hv nelivetoja, niin ei niillä viitsi mitään pikkuhommia tehdä perunamaalla.

      • Anonyymi

        Pikkutraktoreita usein vähätellään kuka tiesmistä syystä. Oikeasti ne on hyvin käteviä juuri pihatöissä ja mökillä. Voi tehdä kaikkea mitä isommillakin mutta määrät on pienempiä. Monesti on parempiakin kun vie vähemmän tilaa, mahtuu kulkemaan ahtaammista paikoista, ei riko pihaa tai nurmikkoja. Lisäksi on helpompia huoltaa ja jos ostaa oikein varaosat ei ole ongelma. Monasti ovat hytittömiä joka helpottaa kulkemista.


    • Anonyymi

      Itsellä Ford coynty aura edessa ja linko perässä.Kyllä saa lumi kyytiä menee eikä nikottele.

      • Anonyymi

        Menee joo mutta ei käänny vaan kaartaa. Jossain lentokentällä voisi mahtua kulkemaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe