Väärä vanhurskaus ja kuollut usko

Anonyymi-ap

Miksi esikoislestadiolaisille on tärkein asia se, ja se todella on tärkein, että esikoislestadiolaisuuden ulkopuolelta ei löydy elävää uskoa? Miettikää sitä asiaa kaikki esikoislestadiolaiset.

Vasta toisena tulee syntien anteeksi antaminen ja niiden anteeksi saamisen uskominen, mikä sekin on väittämistä, että vain esikoislestadiolainen voi antaa synnit katuvaiselle anteeksi. Mutta se on toisaalta toinen asia... tuo kaikkinainen pilkka ja pahuuden puhuminen muista kuin esikoislestadiolaisista lienee kauhea synti?

14

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Miettikää sitä..."
      Ajattelen että, sinun ei ehkä sitä kannata enempää miettiä!

      • Anonyymi

        ""Miettikää sitä..."
        Ajattelen että, sinun ei ehkä sitä kannata enempää miettiä!"

        No olipa vastaus tai kommentti.

        Ehkä sinun tulisi sitä miettiä, vaikka minua kehotat olemaan sitä miettimättä.

        Miksi et halua sitä miettiä? Et uskalla? Saathan epäilykset kuitenkin anteeksi.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        💋 ­­N­­­y­m­f­o­m­a­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#176845029

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Pikkuvikoja verrattuna hurmahenkiin.

      • Anonyymi

        Ovatko todella pikkuvikoja? Kerro lisää, voin jopa uskoa.


    • Anonyymi

      Avaaja otti esille keskeisiä esikoislestadiolaisuutta halvaavia ihmisoppeja. Näiden juurisyy on Jumalan sanan nvastainen seurakuntaoppi. Tämän väärän seurakuntaopin uskottavana pitäminen omassa porukassa vaatii näitä muita ihmisoppeja.

      Nämä lukuisat ihmisopit tarvitaan siis OMAN porukan hallitsemiseen ja liikettä johtavien henkilöiden vallassa pysymisen varmistamiseen.

      • Anonyymi

        Mikä on se voima, mikä pitää nämä johtavat henkilöt siinä vahvassa uskossaan? VOiko se olla Pyhä Henki? VOiko se olla paljon inhimillisempi Henki.

        Miettikää Suomenkin saarnaajat sitä asiaa. Ette te tyhmiä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on se voima, mikä pitää nämä johtavat henkilöt siinä vahvassa uskossaan? VOiko se olla Pyhä Henki? VOiko se olla paljon inhimillisempi Henki.

        Miettikää Suomenkin saarnaajat sitä asiaa. Ette te tyhmiä ole.

        Tai voi joku olla, mutta kaikki eivät ole!


      • Anonyymi

        Parempi naida kuin palaa. Lestan mietelause.


    • Lapsuudesta muistan opetuksen: Meillä on neuvot kaikkiin asioihin. Joskus herätti hämmennystä se, että näin aina ei ollutkaan. Jos vähän sivuaisimme Raamatun opetusta armolahjoista, niin siinä tökkää heti. Jos en olisi uskaltanut ryypätä muistakin kupeista, en olisi koskaan kokenut kielilläpuhumista ja kielten selittämistä muun muassa.Profetian henki olisi jäänyt vieraaksi. Tiedän, että saarnaamista pidetään profetoimisena ja joskus se sitä onkin en kiellä. Raamattu on puhunut ihan uudella tavalla tarkemmin, selkeämmin ja rakkaammin. Kyllä totuuden monestakin asiasta olemme oppineet.

      • Anonyymi

        Mietin, että nykyisetkin esikoislestadiolaiset, joita en enää tunne, pitävät sinua, jos tuon lukevat, kuolleen uskon tunnustajana, jolla ei ole asiaa taivaan valtakuntaan.

        Ainakin 1960 - 1980 -luvun "kristityt" olisivat niin tehneet, halveksivat ja pilkkasivat kaikkia muita kuin esikoislestadiolaisia kuolleessa uskossa ja väärässä vanhurskaudessa eläviksi. Saattoivat jotkut sääliäkin noita väärin uskovia, jotka siis eivät olleet esikoislestadiolaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mietin, että nykyisetkin esikoislestadiolaiset, joita en enää tunne, pitävät sinua, jos tuon lukevat, kuolleen uskon tunnustajana, jolla ei ole asiaa taivaan valtakuntaan.

        Ainakin 1960 - 1980 -luvun "kristityt" olisivat niin tehneet, halveksivat ja pilkkasivat kaikkia muita kuin esikoislestadiolaisia kuolleessa uskossa ja väärässä vanhurskaudessa eläviksi. Saattoivat jotkut sääliäkin noita väärin uskovia, jotka siis eivät olleet esikoislestadiolaisia.

        Kehottaisin, jos jokukin kuulisi, miettimään asioita tältä kannalta.Armolahjat on luettavissa niin kuin on kirjoitettu, kun ne ovat Raamatussa, niin niitä täytyy olla olemassa. Eikö olisi ihmeellistä, että armolahjat tunnetaan ja toimivat "kuolleessa uskossa". Elävässä niistä ei tarvitse edes keskustella, ei edes uteliaisuudesta. Kun -92 käännös valmistui Turussa oli vireää kiinnostusta raamattupiiriin. Olin silloin yhden vetäjänä silloin.Jorma Laurell esitti, että aletaan lukeä Apostolien tekoina tunnettua osiota. Se oli ainakin minulle johdatusta ja tuli suureksi siunaukseksi, koska se osa Raamattua oli minulle lukittu alue. Myöhemmin kyllä tullut tutummaksi.


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Kehottaisin, jos jokukin kuulisi, miettimään asioita tältä kannalta.Armolahjat on luettavissa niin kuin on kirjoitettu, kun ne ovat Raamatussa, niin niitä täytyy olla olemassa. Eikö olisi ihmeellistä, että armolahjat tunnetaan ja toimivat "kuolleessa uskossa". Elävässä niistä ei tarvitse edes keskustella, ei edes uteliaisuudesta. Kun -92 käännös valmistui Turussa oli vireää kiinnostusta raamattupiiriin. Olin silloin yhden vetäjänä silloin.Jorma Laurell esitti, että aletaan lukeä Apostolien tekoina tunnettua osiota. Se oli ainakin minulle johdatusta ja tuli suureksi siunaukseksi, koska se osa Raamattua oli minulle lukittu alue. Myöhemmin kyllä tullut tutummaksi.

        Se on ihmeellistä että armolahjoja on kuolleessa uskossa ja ei niin paljon elävässä uskossa mutta niin ovat ihmeelliset myös Jeesuksen sanat vertauksessa jossa puhutaan tyhmistä ja viisaista kun tulee se kohta jossa tyhmät oli perkeleitä ajaneet pois ja tunnustekoja tehneet Jeesuksen nimeen ja silti heille vastataan en minä koskaan teitä tuntenut!

        Minulla ei ole taaskaan vastausta mutta sitä voi koetella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ihmeellistä että armolahjoja on kuolleessa uskossa ja ei niin paljon elävässä uskossa mutta niin ovat ihmeelliset myös Jeesuksen sanat vertauksessa jossa puhutaan tyhmistä ja viisaista kun tulee se kohta jossa tyhmät oli perkeleitä ajaneet pois ja tunnustekoja tehneet Jeesuksen nimeen ja silti heille vastataan en minä koskaan teitä tuntenut!

        Minulla ei ole taaskaan vastausta mutta sitä voi koetella.

        Se on ihmeellistä että armolahjoja on kuolleessa uskossa ja ei niin paljon elävässä uskossa mutta niin ovat ihmeelliset myös Jeesuksen sanat vertauksessa jossa puhutaan tyhmistä ja viisaista kun tulee se kohta jossa tyhmät oli perkeleitä ajaneet pois ja tunnustekoja tehneet Jeesuksen nimeen ja silti heille vastataan en minä koskaan teitä tuntenut!

        Minulla ei ole taaskaan vastausta mutta sitä voi koetella.


        Tuo taitaa olla totta, että niin sanotussa "elävässä uskossa" (esikoislestadiolaisuus) ei ole niin paljon armolahjoja kuin kuolleessa uskossa? Niinhän sinä kirjoitit? Miksi ei ole armolahjoja esikoislestadiolaisuudessa, mieti sitä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe