Hei!
Kuka tietäisi hyvän netti sivun tms.missä olisi teoriassa,että kuinka paljon "pitäisi" neljä vuotiaan tytön olla pitkä ja painaa? kiitos, jos joku tietäisi! =)
4 vuotiaan pituus ja paino, teoriassa!?
17
37203
Vastaukset
- eräs äiti
Oma tyttöni on 4 v ja 110 cm/24 kg, mutta hän on ikäisekseen pitkähkö.Heitot voivat olla yli 10 cm ja ihan normaalia.
- äippä
meilläkin kun on vasta 2v8kk ikäinen poika.. pituutta 101cm ja painoa 20kg..
- koulutytön äiti
Ei ole mitään sääntöä minkäpituinen- ja painoinen lapsen tulee olla. Riippuu paljolti vanhempien pituudesta.. Kannattaa katsoa omaa kasvuhistoriaa niin eiköhän selviä. Itse käydessäni aikoinaan neuvolassa tyttäreni 4-vuotistarkastuksessa tuskailin hänen pienikokoisuuttaan. Lääkäri kaivoi mun vanhan kasvukäyrää koskevan mapin esiin, kas vaan olin siinä iässä myös pieni ja siro. Ei omena kauas puusta putoa, sanotaan.
Jos lapsen äiti on pitkä ja kookas niin lapsesta saattaa tulla aikanaan äitinsä kaltainen, ainakin pituuden puolesta.
Tyttäreni oli 4-vuotiaana 98cm pitkä ja painoi 14kg. Nyt 10-vuotiaana yli 135cm ja 29kg.- normaali lyhytkasvuinen
mun 4v. poika on 96,5cm ja painaa 14,5kg. itse olen 163cm ja isänsä 173. appi ja anoppi 150 ja 165cm. omat vanhempani mutsi 153 ja isi 163cm. eli eipä päät kolahtele lamppuihin. mut se mua ottaa päähän kun ihmiset aina arvuuttelee pojalta et ootko sä jo 2v.? harmittaa kun poika on omasta mielestä "iso poika" ja muut päivittelee kuinka pieni hän on. kyl lapsen kehityksestä huomaa onks hän 2 vai 4. yritän pönkittää hänen itsetuntoaan kaikin puolin. maasta se pienikin ponnistaa.
- minä minä
normaali lyhytkasvuinen kirjoitti:
mun 4v. poika on 96,5cm ja painaa 14,5kg. itse olen 163cm ja isänsä 173. appi ja anoppi 150 ja 165cm. omat vanhempani mutsi 153 ja isi 163cm. eli eipä päät kolahtele lamppuihin. mut se mua ottaa päähän kun ihmiset aina arvuuttelee pojalta et ootko sä jo 2v.? harmittaa kun poika on omasta mielestä "iso poika" ja muut päivittelee kuinka pieni hän on. kyl lapsen kehityksestä huomaa onks hän 2 vai 4. yritän pönkittää hänen itsetuntoaan kaikin puolin. maasta se pienikin ponnistaa.
Meilllä poika oli 4 vuotiaana 99 cm ja painoi noin 16-17 kg. Ihan on normaalisti kasvanut ja todella hyvin kehittynyt, joka minun mielestä on tarkeämpää kuin pituus. Itse olen vain 158 cm isä kylläkin hieman yli 180. Minun suvun puolella naiset on kaikki lyhyitä ja miehet ns normaali pituudessa. Toinen poikani kasvaa selvästi enemmän kuin esikoinen, oli 3 vuotis neuvolassa jo 95 cm. Mielestäni lapseni ovat hyvän pituisia eikä kumpikaan ole lyhyt tai pitkä ikäisekseen. Ihania poikia! Murrosiän pituus kasvu saattaa hyvinkin heittää luvut ympäri.
On kyllä harmillista kun noinkin pieni tuntee olevansa "lyhyt/"pieni poika"". Ihmiset saisivat ymmärtää lapsia enemmän. Ei lapsi pituuttaan tai mitään muitakaan piirteitä itse valitse, siksi ei myöskään pitäisi mitää möläyttää lapsen kuullen.
- kaisa
Oma tyttö oli syyskuussa 4v neuvolassa 113,6cm ja 20,7 kg.Minä päiväkodissa töissä ja juuri on lähdössä kesän jälkeen kouluun poika joka oli pari kuukautta sitten 114 cm pitkä eli yksilöitä ollaan...Neidin jalka on 30,mulla 37-38.Mun pituus 174 ja iakän 191
- vielä apua tarvitseva
Hyvää tietoa tuli,mutta siis tarvisin ihan teoriassa tietoon,että kuinka paljon neljä vuotiaan tulisi olla pitkä ja painaa?? Jos jollakin olisi netti sivu tiedossa tai joku lähde? Kasvun kansio nimittäin kyseessä. Pitäs olla ihan teoriassa ihanne pituudet ja painot... =) kiitos..
- nannamamma
heips!
Meillä samankokoinen tyttö 4-vuotias n.110cm ja paino 25kg ja ollaan painon takia neuvolassa painotarkkailussa. eli joudutaan puolen vuoden välein käydä punnituksessa ja pituusmittauksessa. mäkin tosiaan haluaisin tietää (kylläkin painosta) mikä se "ihanne" sitten on?!?
Et tosiaan jos on jollain tiedossa joku taulukko yms mikä netist löytyis niin laittakeehan tähän...- mum
mun tyttö oli 4-vuotis tarkastuksessa 103cm ja paino 18kg.Ihan kuulemma menee"käyrien mukaan",sanoi neuvolatäti!!!
- jepjepjep22
mum kirjoitti:
mun tyttö oli 4-vuotis tarkastuksessa 103cm ja paino 18kg.Ihan kuulemma menee"käyrien mukaan",sanoi neuvolatäti!!!
käyrät tosin on yksilöllisiä. Verrataan sitä miten juuri kyseinen laspi on kasvanut. Eli teidän kohdalla kasvu on ollut ns tasaista.
- ole hyvä
http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/sprog=4/grp=9/menu=1/
ja täältä sitten siitä sivusta ikäluokat. Taisi olla 0-5 v kasvu.- kiits.
kiitos paljon,oli apua! :)
- nuori äiti
Tulee pari vuotta myöhässä, mutta kirjoitan nyt kuitenkin
Minulla on 4v. poika ja hän on 112cm ja 19.5kg kuulemma on ihan normaalia kun katsotaan minun ja mieheni kasvukäyriä siinä iässä. Itse olen 178cm ja mieheni 184cm. Isäni on 186cm ja äitini 174cm. Anoppi on 167cm ja appi on 178 cm. - SuperMommmy
End, of, dreams! Heo!´sk eo eos ewie ksie , a déks skwäådm os sm xco wwa dcoe mxoa cxkeo smlw dm3wodlsd cndc coc h3ocv wndx zxod ohf c jepo fj fp q dmwoq: 29kg
kdkd: 130cm
oamf zm smo mom ef chil ad 3o d, akd a doo?
hels ke me! - 2p+t
Vanhempi poikani oli 4-v neuvolassa 99cm ja painoi 18kg.Nuorempi veli taas 105cm ja 16kg. Rakenteeltaan pojat ovat kuin yö ja päivä :D joten näitä on. Vanhempi on kuin isänsä (raskaampi rakenteinen) ja nuorempi kuin minä (pystyyn jäätynyt pulkannaru :) Pituudet meillä kuitenkin 158 ja 183 joten poikien pituus ennusteet on 172-178 välillä
Kunpikin kehittynyt muuten todella hyvin ja kaikki muuten kunnossa joten enpä jaksa tuskailla pituuksien kanssa. Jos pojat yltäis 170-180 asteikolle niin ihan miehen mitaks kai jo voi sanoa. Tytöillä oikeus olla lyhyempikin.- Anonyymi
Kiva että pituudenkin saat tolla tavalla sukupuolitettua 👍🏼👍🏼 ihan pimeetä
- Anonyymi
Millä logiikalla? Kun olin 110cm, olin 16kg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1081095- 571081
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161076Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46959