minkälaista öljyä suosittelette lumilingon kulmavaihteeseen?
moottoriöljyt
52
1344
Vastaukset
- Anonyymi
80w90 gear oil
- Anonyymi
Joku tollanen vastaa viskositeetiltään tavallista 10w-40 moottoriöljyä! Niin aivan sopiva vaihtoehto on STOU/UTTO öljy.
- Anonyymi
Valvoline stou
- Anonyymi
Mitä tahansa purkin pohjia mitä tallista sattuu löytymään.
- Anonyymi
Käyttöohjeen mukaan.
- Anonyymi
Ehdottomasti STOU/UTTO öljyä ja XR1-lisäaineistuksella. Vaihtoväli lyhyt ettei muutu suolahapoksi! Siis klooriparaffiini.
- Anonyymi
Kulmavaihdeöljy on ainoa oikea vaihtoehto.
Sitä saa kulmavaihdeöljykaupasta.- Anonyymi
Juuri niin.
- Anonyymi
Jos se on tiivis ettei öljy valu pois niin suunnilleen samanlaista kuin ollut, jos vuotaa pois niin laakerien ja stefojen vaihto ja vielä erilaista öljyä jos ei pysy. Jos se on kiinalainen linko niin voi olla uutena väärät öljyt sisällä tai liian vähän tai ei tehty tiiviiksi.
Kaikki oli koneen kulmavaihde, perä niin oljyjä saa eri kovuisia, juoksevuus.
Katsot vaihteisto ja peräöljyjen jäykkyyksiä
000 nlgi rasva on tuubissa juoksevaa, laitoin juuri yhteen koneeseen jossa kaksi hammaspyörä niin tuollaista rasvaa tuubista. - Anonyymi
Ellei kulmavaihteessa ole öljytiivistystystä sinne tulee rasvaa. Värimetallivaihteisiin tulee gl neljää muihin vitosta. Noin niinkuin lyhyesti.
- Anonyymi
GL5 on aivan turhaa jos ei ole hypoidi hammaspyörästö ja noissa tietyissä tapauksissa vahingollistakin eli sääntö menee oikeammin niinpäin että ellei vaatimus ole GL5 niin silloin GL4.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
GL5 on aivan turhaa jos ei ole hypoidi hammaspyörästö ja noissa tietyissä tapauksissa vahingollistakin eli sääntö menee oikeammin niinpäin että ellei vaatimus ole GL5 niin silloin GL4.
Tavallaan. Kyllä siellä huonompikin menee mutta vitosta on helppo ostaa jos kulma muuten sietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
GL5 on aivan turhaa jos ei ole hypoidi hammaspyörästö ja noissa tietyissä tapauksissa vahingollistakin eli sääntö menee oikeammin niinpäin että ellei vaatimus ole GL5 niin silloin GL4.
Miten hypoidi liittyy asiaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten hypoidi liittyy asiaan?
Siinä tapahtuu liukumista hammaskosketuksessa ja sen aiheuttamaa kulumista vastaan tarvitaan lisäaineistus joka GL5:ssa on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä tapahtuu liukumista hammaskosketuksessa ja sen aiheuttamaa kulumista vastaan tarvitaan lisäaineistus joka GL5:ssa on.
Ja kierukkavaihteessa ei tapahdu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kierukkavaihteessa ei tapahdu?
Onks joku niin väittänyt
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onks joku niin väittänyt
Onko joku sanonut että olisi?
- Anonyymi
Käytetty hydrauliöljy
- Anonyymi
Moottoriöljy 10W-40 vastaa kyllä viskositeetiltään noin 80W-90 vaihteistoöljyä mutta ei tuohon sovellu.
Kulmavaihteessa täytyy olla hypoidilisäaineistus eli vähintään se GL4. Pronssipuslat ei pitkäaikaisesti siedä GL5 - lisäaineita, ei täytyy tietää vaihteen rakenne.- Anonyymi
MONITRA
Viskositeetti: SAE 10W-40
Suorituskyky: API CG-4, CF-4, CF/SF, API GL-4/GL-5, ACEA E3M MIL-L-2104D, Massey Ferguson M1127, M1135, M1139, M1144, CAT TO-2, Case IH M1207, Ford M2C 86A, 134C/D, 159B, John Deere J 20A/C, J27, Allison C4, ZF TE-ML 06B, 06R, 07B - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MONITRA
Viskositeetti: SAE 10W-40
Suorituskyky: API CG-4, CF-4, CF/SF, API GL-4/GL-5, ACEA E3M MIL-L-2104D, Massey Ferguson M1127, M1135, M1139, M1144, CAT TO-2, Case IH M1207, Ford M2C 86A, 134C/D, 159B, John Deere J 20A/C, J27, Allison C4, ZF TE-ML 06B, 06R, 07BHuomatkaa API GL-4/GL-5 lisäaineistus. Ei taida olla vanhanaikainen rikki fosfori EP lisäaineistus kyseessä. Kuitenkin jos GL5 öljyssä on vain tupla määrä rikkiä ja fosforia GL4 öljyyn verrattuna niin syöpyisikö silloin keltametallit tuplavauhtia jos erehtyisi käyttämäänkin GL vitosta GL nelosen sijaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomatkaa API GL-4/GL-5 lisäaineistus. Ei taida olla vanhanaikainen rikki fosfori EP lisäaineistus kyseessä. Kuitenkin jos GL5 öljyssä on vain tupla määrä rikkiä ja fosforia GL4 öljyyn verrattuna niin syöpyisikö silloin keltametallit tuplavauhtia jos erehtyisi käyttämäänkin GL vitosta GL nelosen sijaan.
Tuo monitra on tsoukki juttu, saattaa toimiakkin mutta eiköhän lingon ohjekirjasta / myyjältä saa tietoa. Määrä on pieni ja 10€ selkii ja saa öljyn joka sinne kuuluu.
Joku täyssynt 75-90 gl 4 vaihteisto/ vetopyörästö ölykin vois toimia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo monitra on tsoukki juttu, saattaa toimiakkin mutta eiköhän lingon ohjekirjasta / myyjältä saa tietoa. Määrä on pieni ja 10€ selkii ja saa öljyn joka sinne kuuluu.
Joku täyssynt 75-90 gl 4 vaihteisto/ vetopyörästö ölykin vois toimia.Miksiköhän tuo ihan asiaa oleva viesti poistettu jossa tuo joku 00 öljy oli.
Moneen suositellaan juurikin jotain valuvaa rasvaa, ei ohuita öljyjä jos ei ole tiivis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksiköhän tuo ihan asiaa oleva viesti poistettu jossa tuo joku 00 öljy oli.
Moneen suositellaan juurikin jotain valuvaa rasvaa, ei ohuita öljyjä jos ei ole tiivis.Lumilingon kulmavaihteeseen sopiva on punainen Molybdeeni vaseliini, kuten Red Line CV-2 MoS2-erikoisrasva, mitä saa mm. Motonetistä. Vaseliini puristetaan nipan kautta vaihteeseen. Sitä ennen tietysti on vaihteen alla oleva tulppausruuvi irrotettava.
Kuten joku aiemmin mainitsikin ko. vaihteiston stefat eivät taida pitää öljyä. Näissä stefoissa ei ole nimittäin "vieteriä"
Tuollanen löyty yhdestä keskistelusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lumilingon kulmavaihteeseen sopiva on punainen Molybdeeni vaseliini, kuten Red Line CV-2 MoS2-erikoisrasva, mitä saa mm. Motonetistä. Vaseliini puristetaan nipan kautta vaihteeseen. Sitä ennen tietysti on vaihteen alla oleva tulppausruuvi irrotettava.
Kuten joku aiemmin mainitsikin ko. vaihteiston stefat eivät taida pitää öljyä. Näissä stefoissa ei ole nimittäin "vieteriä"
Tuollanen löyty yhdestä keskistelusta.Valvoline stou toimii myös "vieteri" stefalla!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lumilingon kulmavaihteeseen sopiva on punainen Molybdeeni vaseliini, kuten Red Line CV-2 MoS2-erikoisrasva, mitä saa mm. Motonetistä. Vaseliini puristetaan nipan kautta vaihteeseen. Sitä ennen tietysti on vaihteen alla oleva tulppausruuvi irrotettava.
Kuten joku aiemmin mainitsikin ko. vaihteiston stefat eivät taida pitää öljyä. Näissä stefoissa ei ole nimittäin "vieteriä"
Tuollanen löyty yhdestä keskistelusta.Väri ei kerro rasvan tyypistä mitään eli punaiset voi olla MoS2: tai sitetn ei.
MoS2 rasvoja ei sitten pitäisi käyttää vierintälaakereissa eli jos vaihteessa niitä niin ei hyvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lumilingon kulmavaihteeseen sopiva on punainen Molybdeeni vaseliini, kuten Red Line CV-2 MoS2-erikoisrasva, mitä saa mm. Motonetistä. Vaseliini puristetaan nipan kautta vaihteeseen. Sitä ennen tietysti on vaihteen alla oleva tulppausruuvi irrotettava.
Kuten joku aiemmin mainitsikin ko. vaihteiston stefat eivät taida pitää öljyä. Näissä stefoissa ei ole nimittäin "vieteriä"
Tuollanen löyty yhdestä keskistelusta.Erikoisrasvaa erikoiskohteeseen!
Sopii erityisesti korkeisiin lämpötiloihin ja äärimmäisille kuormituksille
• Sisältää orgaanista punaista molybdeenia, joka on ylivoimaisesti parempaa kuin musta MoS2
• Soveltuu pyöränlaakereihin, suuriin murtokulmaisiin ja perinteisiin vakionopeusniveliin, alustan osiin, ja teollisuuteen korkeisiin lämpötiloihin ja pyörintänopeuksiin.
Mainitaan pyöränlaakerit ja suuret pyörintänopeudet.
Tätähän voisi varmaan ruutata joka rööriin ja reikään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erikoisrasvaa erikoiskohteeseen!
Sopii erityisesti korkeisiin lämpötiloihin ja äärimmäisille kuormituksille
• Sisältää orgaanista punaista molybdeenia, joka on ylivoimaisesti parempaa kuin musta MoS2
• Soveltuu pyöränlaakereihin, suuriin murtokulmaisiin ja perinteisiin vakionopeusniveliin, alustan osiin, ja teollisuuteen korkeisiin lämpötiloihin ja pyörintänopeuksiin.
Mainitaan pyöränlaakerit ja suuret pyörintänopeudet.
Tätähän voisi varmaan ruutata joka rööriin ja reikään.Voi ruutata vaikka mihin reikään mutta ei kannata ainakaan lumilinkoon.
- Anonyymi
Red line on tyhjää parempi mutta linkorasvat on puolijuoksevia.
- Anonyymi
Ei ainakaan moottoriöljyä.
- Anonyymi
Ei öljyä rasvakulmaan. Muuten voi räjähtää joku muukin kuin some!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei öljyä rasvakulmaan. Muuten voi räjähtää joku muukin kuin some!
OMG!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OMG!
.
WIG fo. !!
.
- Anonyymi
Tutkin API vaihteistoöljy speksejä tuolta https://www.oilspecifications.org/api_gos.php
Nimitys API GL-4 tarkoittaa voiteluaineita, jotka on tarkoitettu akseleille, joissa on kierre kartiohammaspyörät, jotka toimivat kohtalaisissa tai ankarissa nopeus- ja kuormitusolosuhteissa, tai akseleille, joissa on hypoidivaihteet (katso huomautus), jotka toimivat kohtuullisilla nopeuksilla ja kuormituksilla.
Nimitys API GL-5 tarkoittaa voiteluaineita, jotka on tarkoitettu vaihteistoille, erityisesti hypoidivaihteille (katso huomautus) akseleille, jotka toimivat useissa eri yhdistelmissä suuren nopeuden/iskukuormituksen ja alhaisen nopeuden/korkean vääntömomentin olosuhteissa.
Molemmissa siis hypoidi-ominaisuuksia. No Mutta miten ankaran vääntömomentin ja iskukuormituksen kohteena on tuommoinen ~9hp:n lumilingon kulmavaihde? Että on käytettävä gl vitosta.- Anonyymi
Honda käyttää gl-5:sta. Miksi sinne muuta kannattaisi laittaa? Öljyvaatimukset tulee hammaspyörästön rakenteesta ja käytetyistä metallilaaduista. Hypoidi tarkoittaa vain akselien linjaustapaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Honda käyttää gl-5:sta. Miksi sinne muuta kannattaisi laittaa? Öljyvaatimukset tulee hammaspyörästön rakenteesta ja käytetyistä metallilaaduista. Hypoidi tarkoittaa vain akselien linjaustapaa.
"Hypoidi tarkoittaa vain akselien linjaustapaa."
Niin ja juuri tästä rakenteesta johtuen hammaskosketuksessa esiintyy myös liukumista ja näinollen tarvetta lisäaineille jota GL5ssa on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hypoidi tarkoittaa vain akselien linjaustapaa."
Niin ja juuri tästä rakenteesta johtuen hammaskosketuksessa esiintyy myös liukumista ja näinollen tarvetta lisäaineille jota GL5ssa on.Ei. Akselien linjaustapa ei määrää voitelua tai tarvittavia lisäaineita vaan hammaspyörästön toimintatapa. Hypoidi liukuu mutta on myös muita liukuvia hammaspyörästöjä.
Valmistaja kertoo käytettävän öljyn. Niitä kannattaa noudattaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei. Akselien linjaustapa ei määrää voitelua tai tarvittavia lisäaineita vaan hammaspyörästön toimintatapa. Hypoidi liukuu mutta on myös muita liukuvia hammaspyörästöjä.
Valmistaja kertoo käytettävän öljyn. Niitä kannattaa noudattaa.Miksi pitää jängätä "ei"?
-kun kuitenkin myönnät että hypoidi liukuu, joka sitten hyvin usein tarvitsee lisäaineet ellei esim. kuormitus ole kevyttä, ja ei tässä muiden hammaspyörätyyppien voitelu tarpeisiin oltu kantaa ottamassakaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitää jängätä "ei"?
-kun kuitenkin myönnät että hypoidi liukuu, joka sitten hyvin usein tarvitsee lisäaineet ellei esim. kuormitus ole kevyttä, ja ei tässä muiden hammaspyörätyyppien voitelu tarpeisiin oltu kantaa ottamassakaanEikö ymmärrä? Lumilingossa on juuri niitä muita. Hypoidia käytetään ajoneuvoissa että saadaan perää ylös ja lisää maavara.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö ymmärrä? Lumilingossa on juuri niitä muita. Hypoidia käytetään ajoneuvoissa että saadaan perää ylös ja lisää maavara.
Etkö itse ymmärrä että keskustelu karkasi jo ajat sitten pois lumilingoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö itse ymmärrä että keskustelu karkasi jo ajat sitten pois lumilingoista.
No ainakin hypoidin osin.
- Anonyymi
Mikä on tämä mysteerinen hypoidi-ominaisuus? Joku niin salainen asia että moderointikin poistaa kyselyt. Jotain sotasalaisuuksia?
- Anonyymi
Kyllähän sen pitäis tyhmemmällekkin jo tulla selväksi vaikka jotain välistä olis poistettukin.
- Anonyymi
Valvoline stou sopii tyhmillekin hypoideille!
- Anonyymi
Katsoin bilteman lingon käyttöohjeesta että sen kulmavaihteeseen laitetaan yleisvaseliinia rasvanipasta.
- Anonyymi
Kiinalaisiin laitetaan perusvaseliinia kun koneita ei tehdä pitkäikäisiksi muutenkaan. Voihan ne parempaankin vaihtaa.
- Anonyymi
semmosta että voi laskea öljyn kartanolle.
- Anonyymi
stp oil threatment 50% ja moottoriöljy sekoitus on oikea aine tuonne.
- Anonyymi
Miksei moottoriöljyn tilalle vaikka gl 4 vaihteistoöljyä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei moottoriöljyn tilalle vaikka gl 4 vaihteistoöljyä
Miksei stouta jossa gl-4. Kuten valvoline stou!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei stouta jossa gl-4. Kuten valvoline stou!
Monitra on vanha tuttu, putinin iloksi.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882