Ajattelin alkaa erakoksi

Anonyymi-ap

Kaupassa vain saa käydä.

18

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla usein monen kilometrin kauppareissu kävelemällä. Tulee kuntoiltua.

    • Anonyymi

      Jätä kuitenkin kirkko polttamatta?

      • Anonyymi

        Tietämättä toisen taustoja, oli kuitenkin sota-ajan lapsi. Hänen, joka kirkon poltti tuskin sai sitä ymmärrystä, jota olisi kaivannut. Nyt onneksi asioista uskalletaan jo puhua enemmän.

        Erakkoja on turha leimata pahan tekijöiksi, enemmän ovat menettäneet toivonsa hyvään ja siksi jättäytyvät kaiken ulkopuolelle. Se on toinen, juttu jos erakko joutuu jonkun mielenvikaisen kiusaamaksi, silloin on aina vaarana asioiden kärjistyminen.

        Erakon on vaikea luottaa muihin, jos on kokenut asioita, jotka syö pois luottamusta muihin. Erakko on helppo kiusankohde, koska hänellä harvemmin on sitä tukea takana mitä muilla on. Erakko koetaan aina oudoksi, vaikka erakon sisältä voi löytyä paljon ymmärrystä ja järkeä, mitä kiusaajilta harvemmin löytyy.

        Olkoon tämä puolustus puhe erakoille, jotka joutuvat kohtaamaan heille vääränlaisia ihmisiä. Erakko todennäköisesti on ollut kiltti ja hyväuskoinen aiemmin ja sen myötä kokenut erehtyväisyyden ja raskaita pettymyksiä. Mustamaalattu ja siten väärin ymmärretty. Meitä on moneksi, pahantahtoiset ihmiset ovat pelureita ja niitä joita ymmärretään liikaa, osin pelkojen takia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietämättä toisen taustoja, oli kuitenkin sota-ajan lapsi. Hänen, joka kirkon poltti tuskin sai sitä ymmärrystä, jota olisi kaivannut. Nyt onneksi asioista uskalletaan jo puhua enemmän.

        Erakkoja on turha leimata pahan tekijöiksi, enemmän ovat menettäneet toivonsa hyvään ja siksi jättäytyvät kaiken ulkopuolelle. Se on toinen, juttu jos erakko joutuu jonkun mielenvikaisen kiusaamaksi, silloin on aina vaarana asioiden kärjistyminen.

        Erakon on vaikea luottaa muihin, jos on kokenut asioita, jotka syö pois luottamusta muihin. Erakko on helppo kiusankohde, koska hänellä harvemmin on sitä tukea takana mitä muilla on. Erakko koetaan aina oudoksi, vaikka erakon sisältä voi löytyä paljon ymmärrystä ja järkeä, mitä kiusaajilta harvemmin löytyy.

        Olkoon tämä puolustus puhe erakoille, jotka joutuvat kohtaamaan heille vääränlaisia ihmisiä. Erakko todennäköisesti on ollut kiltti ja hyväuskoinen aiemmin ja sen myötä kokenut erehtyväisyyden ja raskaita pettymyksiä. Mustamaalattu ja siten väärin ymmärretty. Meitä on moneksi, pahantahtoiset ihmiset ovat pelureita ja niitä joita ymmärretään liikaa, osin pelkojen takia.

        Ihmiset on pääsääntöisesti ilkeitä. Ahneita ja tappelevat mielellään turhista. En jaksa ihmisiä juuri siksi.


      • Anonyymi

        Voi tuomohannaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietämättä toisen taustoja, oli kuitenkin sota-ajan lapsi. Hänen, joka kirkon poltti tuskin sai sitä ymmärrystä, jota olisi kaivannut. Nyt onneksi asioista uskalletaan jo puhua enemmän.

        Erakkoja on turha leimata pahan tekijöiksi, enemmän ovat menettäneet toivonsa hyvään ja siksi jättäytyvät kaiken ulkopuolelle. Se on toinen, juttu jos erakko joutuu jonkun mielenvikaisen kiusaamaksi, silloin on aina vaarana asioiden kärjistyminen.

        Erakon on vaikea luottaa muihin, jos on kokenut asioita, jotka syö pois luottamusta muihin. Erakko on helppo kiusankohde, koska hänellä harvemmin on sitä tukea takana mitä muilla on. Erakko koetaan aina oudoksi, vaikka erakon sisältä voi löytyä paljon ymmärrystä ja järkeä, mitä kiusaajilta harvemmin löytyy.

        Olkoon tämä puolustus puhe erakoille, jotka joutuvat kohtaamaan heille vääränlaisia ihmisiä. Erakko todennäköisesti on ollut kiltti ja hyväuskoinen aiemmin ja sen myötä kokenut erehtyväisyyden ja raskaita pettymyksiä. Mustamaalattu ja siten väärin ymmärretty. Meitä on moneksi, pahantahtoiset ihmiset ovat pelureita ja niitä joita ymmärretään liikaa, osin pelkojen takia.

        Itselle on käynyt niin, että erakoksi ajautunut vuosien saatossa rankkoja eri kiusaamismuotoja saaneena. Ennen olin sosiaalinen erakko. Olin onnellinen pienistäkin onnenmurusista, mutta sekin on viety pois. Ei jaksa olla enää sinnikäs ja vahva puolustaakseen omaa reviiriään. Sekään ei riitä heille vaan sama kuvio jatkuu ja jatkuu vuodesta toiseen. Mikä mun elämässä on niin kiinnostavaa. Ei mikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselle on käynyt niin, että erakoksi ajautunut vuosien saatossa rankkoja eri kiusaamismuotoja saaneena. Ennen olin sosiaalinen erakko. Olin onnellinen pienistäkin onnenmurusista, mutta sekin on viety pois. Ei jaksa olla enää sinnikäs ja vahva puolustaakseen omaa reviiriään. Sekään ei riitä heille vaan sama kuvio jatkuu ja jatkuu vuodesta toiseen. Mikä mun elämässä on niin kiinnostavaa. Ei mikään.

        Peukut sulle ja jaksamista tulevaan 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peukut sulle ja jaksamista tulevaan 👍

        Lisään vielä, että taidan olla itse myös matkalla jonkinlaiseksi erakoksi. Sen verran kohdannut vastoinkäymisiä ja pettymyksiä muihin 😩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että taidan olla itse myös matkalla jonkinlaiseksi erakoksi. Sen verran kohdannut vastoinkäymisiä ja pettymyksiä muihin 😩

        Kiitos sinulle ja jaksamista myös.
        Kyllähän se on luotto mennyt ihmisiin. Ja se, että on tullut tietoiseksi ihmisten pahuudesta. Moni voi näyttää ulkoisesti aivan eri kuvan kuin onkaan todellisuudessa.
        Harmittaa, kun maailma on mennyt tällaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sinulle ja jaksamista myös.
        Kyllähän se on luotto mennyt ihmisiin. Ja se, että on tullut tietoiseksi ihmisten pahuudesta. Moni voi näyttää ulkoisesti aivan eri kuvan kuin onkaan todellisuudessa.
        Harmittaa, kun maailma on mennyt tällaiseksi.

        Just näin, itse ajatellut jälkeen päin asioita/ heitä ja yhdistävä tekijä ollut lähes aina se, että toinen tuntunut liian hyvältä ollakseen totta, joka herättänyt omia epäilyjä myös. Moni kakku päältä kaunis, mut harvemmin on sitä sisältäkin. Laskelmoivia, elämä on peliä toisille.

        Minua on mustamaalattu niin törkeällä tavalla, ettei ole haluttu kertoa edes sitä, millä tavoin se on tapahtunut, ku pelätty sitä, miten reakoin asiaan. Olen ennen sitä vain epäillyt/ ihmetellyt muiden käytöstä minua kohtaan, et miksi näin?

        Paljastukset ovat olleet enemmän luottamuksen osoituksia minua kohtaan (menneisyyttä), mut miten itsekin saisin luottamuksen muita kohtaan? Nyt kun olen enemmän ottanut etäisyyttä muihin, muutosten myötä, on se entistä vaikeampaa.

        Olen enemmän syrjään vetäytyvä nykyisin. En harrasta tilanteita, joissa on paljon ns. tuttuja, koska vaikea tiedostaa heitä, jotka ovat enemmän luottamuksen arvoisia. Pitäisi olla heitä, jotka olisivat riittävän lojaaleja mua kohtaan. Täytyy vain oppia elämään kaiken tän kanssa, tuntemukset, joita kokenut, ei unohdu.


    • Anonyymi
    • Minä olen elänyt niin jo pitkään. Käyn kyllä vanhemmillani ja puolison sukulaisilla. Muilla en edes kyläile. Lopetin kyläilyt 2011.

      Kaupassa käyn, syömässä ja muksujen kanssa kirjastossa ja ulkoilemassa. Kuskaan ystävilleen. Mutta omat suhteet muihin kuin perheeseen on tarkoituksella poissa. En jaksa ihmisiä.

      • Ja siis mikäli en parisuhteessa loppu ikääni jatka, niin olen ajatellut luopuvani parisuhteistakin sitten kokonaan. Ei uusia suhteita kuormaksi. Pidän yhteyttä vain lapsiini.

        Sellainen totaali erakoituminen melkein. 👍


    • Anonyymi

      Se taitaa olla kohtalo monella.

    • Anonyymi

      Ei se auta tuskaasi. Rupea pommittamaan kouluja ja kauppakeskuksia.

      • Anonyymi

        12:45 on älytöntä kehoittaa toisia väkivaltaan. Hae apua terapiasta, ole hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12:45 on älytöntä kehoittaa toisia väkivaltaan. Hae apua terapiasta, ole hyvä.

        Hyvä sarkasminlukutaito. :) Plus hanki huumorintaju.


    • Anonyymi

      Itsekin olen jo vuosikymmeniä haaveillut että saisin olla yksin silloin kun haluan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2072
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe