Harri Salo: BZ4X pilattu surkealla softalla

Anonyymi-ap

59

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotan hätäpaska.

    • Anonyymi

      Harri Salot sun muut paskanjauhajat eivät tiedä mistään mitään, bZ4X on ollut itselläni 3 viikkoa ja huippuauto. Peittoaa ajettavuudessa mm. M-B E-sarja ja V60-Volvo.

      • Anonyymi

        Tunnotonta ohjausta on moitittu kaikissa koeajoissa.


      • Anonyymi

        On se luotettava, ei vieläkään vikatiloja?


      • Anonyymi

        Mitä tykkäät softasta? Onko kiva kun tojo pimputtaa koko ajan?


      • Anonyymi

        Missähän olet ajellut ja testannut? Oletko ajanut yli 60 km/h?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tykkäät softasta? Onko kiva kun tojo pimputtaa koko ajan?

        Kohderyhmän mukaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tykkäät softasta? Onko kiva kun tojo pimputtaa koko ajan?

        Pimputukset saa poistettua valikosta. Oli muuten harvinaisen typerä koeajo, ei ymmärrä autoista mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pimputukset saa poistettua valikosta. Oli muuten harvinaisen typerä koeajo, ei ymmärrä autoista mitään.

        Tulevat taatusti uudestaan käynnistyksen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnotonta ohjausta on moitittu kaikissa koeajoissa.

        Ohjausta ei ole moitittu vaan nimenomaan kehuttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pimputukset saa poistettua valikosta. Oli muuten harvinaisen typerä koeajo, ei ymmärrä autoista mitään.

        EI SAA OMAPOIKA ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pimputukset saa poistettua valikosta. Oli muuten harvinaisen typerä koeajo, ei ymmärrä autoista mitään.

        tuommoset typerät tubettajat painukoot lapiotyöhön tai keräämään roskia...


    • Anonyymi

      Onko täänyt teknisesti tojo vai subaru?

      • Anonyymi

        Toybaru!


    • Anonyymi

      Olen yhä vakuuttuneeempi, että pyörien irtoaminen oli pelkkää huuhaata. Sillä saatiin lisäaikaa tehdä autosta edes hieman enemmän tieliikennekelpoinen vaikka lopputulos olikin surkea

    • Anonyymi

      Polttisautossa voi pitää 22 C lämpötila-asetusta, kun ei tarvitse miettiä sähkön loppumista.

      • Anonyymi

        Vanhukset pitää tuollaisia lämpötiloja myös kotonaan. Miksi vanhuus tuo mukanaan tarpeen lämmittää kaikki epämiellyttävän kuumaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhukset pitää tuollaisia lämpötiloja myös kotonaan. Miksi vanhuus tuo mukanaan tarpeen lämmittää kaikki epämiellyttävän kuumaksi?

        Tarvitsetko talvella pitkällä matkalla susiturkin ja rukkaset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhukset pitää tuollaisia lämpötiloja myös kotonaan. Miksi vanhuus tuo mukanaan tarpeen lämmittää kaikki epämiellyttävän kuumaksi?

        Sinäkin pistä 30v päästä samoja lämpötiloja. Mietippä sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhukset pitää tuollaisia lämpötiloja myös kotonaan. Miksi vanhuus tuo mukanaan tarpeen lämmittää kaikki epämiellyttävän kuumaksi?

        Tojon hybridillä bensansäästö on kaiken a ja o. Sähkiksellä se tulee olemaan sähkönsäästö mutta tuolla se ei onnistukaan.


    • Anonyymi

      Kova hätä on Vagin vähäpojilla ja ulina vain yltyy uusimpia myyntilukuja odotellessa.

      • Anonyymi

        Luulen, että Vagin omistajat ajavat tyytyväisinä sähköautoillaan. Tojon jatkuvat murheet eivät heitä kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen, että Vagin omistajat ajavat tyytyväisinä sähköautoillaan. Tojon jatkuvat murheet eivät heitä kiinnosta.

        Näyttää tosiaan siltä että yhdenkään sähköautoja valmistavan firman ei kannata olla huolissaan Toyotan tulemisesta mukaan samoille markkinoille. Lunta tulee tupaan siihen malliin joka arvostelussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen, että Vagin omistajat ajavat tyytyväisinä sähköautoillaan. Tojon jatkuvat murheet eivät heitä kiinnosta.

        Vagin omistajat ovat vähiten merkkiuskollisia. Mitäpä sitä paskalla tekee, jos ei ole peltoakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vagin omistajat ovat vähiten merkkiuskollisia. Mitäpä sitä paskalla tekee, jos ei ole peltoakaan.

        Moni ostaakin auton käyttötarkoituksen ei pelkän merkin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni ostaakin auton käyttötarkoituksen ei pelkän merkin mukaan.

        VAG-vaarit ostavat Polon, kun nuoruudessakin oli Kupla ajossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää tosiaan siltä että yhdenkään sähköautoja valmistavan firman ei kannata olla huolissaan Toyotan tulemisesta mukaan samoille markkinoille. Lunta tulee tupaan siihen malliin joka arvostelussa.

        En ole huomannut moista. Vageissa tulee vettä sisälle, mutta että ihan lunta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAG-vaarit ostavat Polon, kun nuoruudessakin oli Kupla ajossa.

        VAG-vaareilla on varaa parempaan kuin jokin onneton Yaris..


    • Anonyymi

      Kannattaa odottaa pari vuotta, jos tuon aikoo hankkia ja silloin voikin olla muilta merkeiltä jo houkuttavampia vaihtoehtoja.

    • Anonyymi

      Hauskaa kun oli väärin testattu.

      • Anonyymi

        Jos testaaja ei edes osaa ottaa luistonestoa pois päältä,niin kannattaisi ryhtyä autojen sijasta testaamaan vaikka vuohia ja lampaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos testaaja ei edes osaa ottaa luistonestoa pois päältä,niin kannattaisi ryhtyä autojen sijasta testaamaan vaikka vuohia ja lampaita.

        Tojossa siihen tarvitaan ilmeisesti sulakkeen ja liittimen irroitus.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos testaaja ei edes osaa ottaa luistonestoa pois päältä,niin kannattaisi ryhtyä autojen sijasta testaamaan vaikka vuohia ja lampaita.

        Taisin tajuta väärin mutta eikö tuossa luistonesto tullut automaattisesti takaisin päälle kun tietty ajonopeus ylitettiin? Ja tuota ei voinut estää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisin tajuta väärin mutta eikö tuossa luistonesto tullut automaattisesti takaisin päälle kun tietty ajonopeus ylitettiin? Ja tuota ei voinut estää.

        Joo.
        Eikä se lähtenyt päältä koskaan 100%. Kun tietty raja luistossa ylittyi niin se kytki itsensä päälle väkisin.


    • Anonyymi

      Mukavan iso kulutus!

      • Anonyymi

        Jep, umpihangessa tarvitsee voimaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, umpihangessa tarvitsee voimaa.

        Umpihankeen hyytyy heti alkuunsa. Vanha Saab 96 talvirenkain meni sellaisessa hangessa mihin Tojon sähköautolla ei ole mitään asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Umpihankeen hyytyy heti alkuunsa. Vanha Saab 96 talvirenkain meni sellaisessa hangessa mihin Tojon sähköautolla ei ole mitään asiaa.

        Kuski vaan ei osannut tällä kertaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Transitiin rahasi saattavat nippa nappa riittääkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Transitiin rahasi saattavat nippa nappa riittääkin.

        juu varmasti nippa nappa mutta löpörahat joutuu varmaan hakemaan sossusta


    • Anonyymi

      Harrihan nimenomaan kehuu ajettavuutta kuten moni muukin. Nyt on Toyota tehnyt loistavan auton mutta ne piipitykset...

      Nuo Toyotan piipitykset on tuttuja muistakin Toyotan malleista ja monista muista autoista. Nykyään EU directiivitkin vaatii tietyt piipitykset.
      Tojon luistoneston ja ajovakauden hallinnan periaatteet on tuttu juttua. Toyotan strategia on pysäyttää auto mahdollisimman pian jos joku pyörä luiskahtaa. Superturvallista mutta aktiivisesti ajavalle turhauttavaa.

      Tuo ei ole sporttiauto ja jos sen hyväksyy niin kyllähän se toimii hienosti ja on hyvä ajaa.

      • Anonyymi

        Harri sanou sjettavuutta tökstöks-meiningiksi. Bzaan ei voi luottaa kun ajoavustimet tekee hölmöjä korjauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harri sanou sjettavuutta tökstöks-meiningiksi. Bzaan ei voi luottaa kun ajoavustimet tekee hölmöjä korjauksia.

        Harri ei edes osannut ottaa luistonestoa pois päältä. Siihen olisi tarvinnut napin painalluksen.
        Todellisuudessa Subarun ja Toyotan yhteissuunnittelu näkyy mm. loistavana nelivetotekniikkana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harri ei edes osannut ottaa luistonestoa pois päältä. Siihen olisi tarvinnut napin painalluksen.
        Todellisuudessa Subarun ja Toyotan yhteissuunnittelu näkyy mm. loistavana nelivetotekniikkana.

        Toyotassa luistonesto menee uudelleen päälle heti kun noepus nousee yli fillarivauhdin.
        Tämä myös monessa muussa autossa.

        Kannattaa itse käydä ajamassa ja ajaa samallatestikierroksella muitakin vastaavan hintaisia sähköautoja sama pätkä samalla tavalla. Silloin näkee mikä sopii itselle.
        Tojon luistonestofilosofia ei sovi minulle muttei sopinut myöskään VAG nytkytivaihteistot.

        Pitää vaan valita se itselle paras. Se ei silti tee niistä muista huonoja. Ei sinunkaan autovalintasi ole kaikkille se paras vaihtoehto. Ei ehkä sinullekaan.


    • Anonyymi

      Ylämäki osuus oli paras 10 cm lunta eikä päässy tuollaista nyppylää yli TAAS YKSIPYÖRÄ SUTI KAIKKI MUUT PYÖRÄT EI PYÖRINY HU HU MIKÄ VAJAVETO. RAW 4 SAMAA SKEIDAA..

      • Anonyymi

        Lukoton auto on surkea maastossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukoton auto on surkea maastossa.

        Jos sinä ajat muun merkin tuonne maastoon roikkumaan kaikki pyörät vetää EIKÄ TUOLLAISTA YKSI PYÖRÄ SUTIMISTA.TOYOTA,TOYOTA,TOYOTA,TOYOTA,TOYOTA,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä ajat muun merkin tuonne maastoon roikkumaan kaikki pyörät vetää EIKÄ TUOLLAISTA YKSI PYÖRÄ SUTIMISTA.TOYOTA,TOYOTA,TOYOTA,TOYOTA,TOYOTA,,,,

        Herra Salo ei vain osannut, siitä se kiikasti.
        Todellisuudessa BZ4X:n etenemiskyky on huippua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukoton auto on surkea maastossa.

        Tutustuisit edes vähän sähköautojen nelivetotekniikkaan, ettet munaisi itseäsi tuolla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutustuisit edes vähän sähköautojen nelivetotekniikkaan, ettet munaisi itseäsi tuolla tavalla.

        Sähköauto ei muuta mitään muuta kuin se ettei keskilukkoa tarvitse kun on moottori molemmissa päissä.

        Kuitenkin kun on kaksi pyörää per moottori niin ilman lukkoja maastossa eteneminen on citymaasturitasoa. Jarruilla voi tietenkin aluksi avittaa jonkin verran mutta ne kuumenevat hyvin nopeasti käyttökelvottomiksi.

        Tämä on hyvin perustekniikkaa eikä oikeastaan liity mitenkään juuri sähköautoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto ei muuta mitään muuta kuin se ettei keskilukkoa tarvitse kun on moottori molemmissa päissä.

        Kuitenkin kun on kaksi pyörää per moottori niin ilman lukkoja maastossa eteneminen on citymaasturitasoa. Jarruilla voi tietenkin aluksi avittaa jonkin verran mutta ne kuumenevat hyvin nopeasti käyttökelvottomiksi.

        Tämä on hyvin perustekniikkaa eikä oikeastaan liity mitenkään juuri sähköautoon.

        Haluaisin tietää miten tämä eroaa jos autossa on vain yksi sähkömoottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisin tietää miten tämä eroaa jos autossa on vain yksi sähkömoottori.

        Edelliseen siis. Tässä tojossa on vain yksi moottori. Jossain sähköhirmussa voi olla etu akselille yksi ja takana molemille puolille omat ohjattuna 1 - 10 millisekunnin tehonsäädöllä. Silti täysin eri kuin "lukoton" auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelliseen siis. Tässä tojossa on vain yksi moottori. Jossain sähköhirmussa voi olla etu akselille yksi ja takana molemille puolille omat ohjattuna 1 - 10 millisekunnin tehonsäädöllä. Silti täysin eri kuin "lukoton" auto.

        Toyotassa on oma sähkömoottori takapyörille. Sen nelivetotekniikka on huippua, sillä siitä vastaa Subaru.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisin tietää miten tämä eroaa jos autossa on vain yksi sähkömoottori.

        "Haluaisin tietää miten tämä eroaa jos autossa on vain yksi sähkömoottori."

        Eipä taida mikään autonvalmistaja tehdä nelivetoista sähköautoa yhdellä moottorilla. Se olisi perin typerää sillä silloin pitäisi yhdestä moottorista saada veto neljälle pyörälle. Tarvittaisiin kardaaniakseli ja siinä ei olisi mitään järkeä.

        Tavisratkaisu on erillinen moottori etuakselille ja taka-akselille. Jos haluaa hyvät maastoominaisuudet niin molempien mottorien voimalinjaan olisi syytä rakentaa automaattisesti säätyvä "lukko" jotta voima saadaan jaettua oikeassa suhteessa oikean ja vasemman pyörän välillä.
        Tuota homma voi yrittää hoitaa jarrujen avulla mutta pidemmässä ajossa jarrut kuumenevat ja systeemi kyykkää.

        Sitten on tietenkin mahdollista lisätä moottorien määrää jolloin moottori pyörittää vain yhtä pyörää. Silloin veto on kiinteä ja elektroniikka hoitaa millä nopeudella kukin pyörä pyörii. Tällaiset ratkaisut ovat kovin kalliita ja sitä myöden harvinaisia taviksille tarkoitettuissa sähköautoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa on oma sähkömoottori takapyörille. Sen nelivetotekniikka on huippua, sillä siitä vastaa Subaru.

        Premiumina bz4x:n rautapuoli on hemmetin hyvä. Se on varsin hiljainen, loistava ajettava ja siinä huippuhyvät etuistuimet. Näyttökin parempi kuin Stylessä. Mutta siinä on useita heikkoja kohtia: Lyhyt range (230 km), akun esilämmityksen puute ja siitä johtuva saatanallisen tuhnu latauskäyrä ja täysin alamittainen akku. Myös navigaattorin toiminta on surkea. Se vaatii todella suuren päivityksen. Nykyisen sähköauton pitää kertoa latauspisteet. Uskomatonta, että Toyota ei kerro silloin kun tarvis. Saksalaiset ja korealaiset sähköautot kertovat. Ne ovat muutenkin latausominaisuuksiltaan paljon kehittyneempiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Premiumina bz4x:n rautapuoli on hemmetin hyvä. Se on varsin hiljainen, loistava ajettava ja siinä huippuhyvät etuistuimet. Näyttökin parempi kuin Stylessä. Mutta siinä on useita heikkoja kohtia: Lyhyt range (230 km), akun esilämmityksen puute ja siitä johtuva saatanallisen tuhnu latauskäyrä ja täysin alamittainen akku. Myös navigaattorin toiminta on surkea. Se vaatii todella suuren päivityksen. Nykyisen sähköauton pitää kertoa latauspisteet. Uskomatonta, että Toyota ei kerro silloin kun tarvis. Saksalaiset ja korealaiset sähköautot kertovat. Ne ovat muutenkin latausominaisuuksiltaan paljon kehittyneempiä.

        Se on kaikki säästöä, kun ominaisuuksia karsitaan!


    • Anonyymi

      Miten on? Tarvitseeko tojotisti lisää rautalankaa tekniikan suhteen?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sille jollekin, edelleen tunnistat kyllä

      Jatkamme siitä mihin jäimme. Tekniikkakin meni kauhusta polvilleen kun rikoimme rajat. Edelleen on vielä verkko avaamatta. Nyt huomaat, että pidät si
      Ikävä
      188
      1271
    2. Tältä näyttää Elastiselle rakennettava luksusmökki Lapissa - Jopa Samu Haber hehkuttaa: "Upee"

      No nyt ei ole kyllä mikään pikkumökki, vaan aika öky... Ela on jakanut kuvia rakennusvaiheessa olevasta vapaa-ajan asunnosta. Se ei todellakaan näytä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      757
    3. Maisa menetti autonsa

      Alamäki on alkanut...todellisuudessa auto lähti liisarista kun rahat loppui... https://www.seiska.fi/Kotimaa/Voi-ei-Maisa-Torppa-joutui-autokiipeliin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      646
    4. Katja Ståhl sai yllätyksekseen masennusdiagnoosin - Yksi asia herätti: "Rupesin hirveesti..."

      Tsemppiä ja voimia, Katja Ståhl! Juontaja, hevosnainen Ståhl avaa yksityiselämäänsä Yökylässä Maria Veitola -ohjelmassa. Lue lisää: https://www.suomi
      Suomalaiset julkkikset
      3
      608
    5. Hyvää iltaa

      Etenkin yhdelle naiselle täällä :).
      Ikävä
      93
      599
    6. Niin solmussa

      Voi kun tietäisit miten suuria tunteita mulla on sua kohtaan. Naiselle ❤️
      Ikävä
      23
      556
    7. Olisitko nainen hävennyt mun kanssa

      liikkuessa, vai päinvastoin? Luin jostain lehdestä kauan sitten että naiset miettii tätä kautta asioita. Ja olisitko hävennyt mua faijasi edessä? Ei s
      Ikävä
      125
      532
    8. Kuka palstalainen

      Olisi hyvää matkaseuraa? -flowersreally-
      Sinkut
      152
      514
    9. Haluun vaan, että tiedät

      Olet ensimmäinen ja viimeinen päivän ajatuksissani - en voi sinua unohtaa, vaikka aikaa on kulunut, kyyneleet edelleen virtaavat..
      Ikävä
      12
      474
    Aihe