Kuolleista herättäminen

Anonyymi-ap

Nyt oli niin erikoinen ja selkeä uni että pakko laittaa se muidenkin "tulkittavaksi" :-D

Unessa olin tätieni kanssa jonkun kotona. Yksi tädeistäni on sairaanhoitaja ja unessa hän oli saanut sellaista lääkettä jolla kuolleen henkilön voi herättää kuolleista! Ja hän sitten herätti heidän isänsä, jonka kuolemasta on lähemmä 40 vuotta. Siinä pappa sitten oli meidän kanssa jonkun keittiössä ja jutteli niitä näitä. Unen pappa ei millään tavalla muistuttanut oikeaa pappaa, mutta unessa se kuitenkin oli pappa. Ihmettelin miten pappa voi näyttää niin "normaalilta" maattuaan haudassa niin kauan... Myöhemmin sitten soitin kyseiselle tädille ja kysyin lääkkeestä, mutta lääke oli kuulemma hyvin harvinaista ja sitä oli vaikea saada. Eikä sen käyttäminen kai ollut sallittua, tai ainakin se oli hyvin tuhmaa :-D Unessa sitten pähkäilin että pappa oli varmasti jotenkin "säilötty" kun näytti niin tavalliselta, ja että omaa isääni ei oltu säilötty eikä isää senkään takia kannattanut herättää enää kuolleista.

Herättyäni tuo uni oli erityisen kirkkaana mielessäni ja ihmettely jatkui, joskin eri asioita ihmetellen kuin unen aikana :-D En unien tulkintaan sen ihmeemmin ole perehtynyt, joten olisi mielenkiintoista kuulla keksiikö joku aiheesta jotain juttua. Tai onko antaa vinkkejä miten "purkaa" unta. Jotain ajatuksia toki on itsellänikin, mutta ulkopuolisen kommentit voisi avata aihetta enemmän.

4

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos pappa on ollut sen verran mielessä, joko alitajuisesti tai tietoisesti. On voinut purkautua näin unen kautta, että on tehnyt mieli vaihtaa kuulumisia.

      Sitä on tullut mietittyä, että jos joku edesmennyt heräisi henkiin, mitä mieltä olisi maailman nykyisistä oloista. Varmasti ihmettelisi suuresti, kuinka paljon maailma on omasta ajasta muuttunut. Varsinkin jos menehtymisestä on tarpeeksi kauan aikaa. Mutta nämä ovat niitä luonnottomuuksiin liittyviä mietintöjä, millä ei ole yhtään mitään kosketuspintaa todellisuuteen.

      • Anonyymi

        Voihan se olla että pappa on jossain mielen syvyyksissä ollut. Koko unen asetelma ihmelääkkeineen ja kuolleen herättämisineen oli vaan niin erikoista sekä unessa että herättyä. Kuolleista olen useinkin nähnyt unia, mutta ne on olleet niin erilaisia, niissä se kuollut henkilö onkin yks kaks ollutkin elossa, ei kuollut ensinkään. Silloin unessa on ollut päällimmäisenä tunteena oma huolimattomuus (miten olen voinut unohtaa sairaan isäni peräkylän kylmään ja pimeään mökkiin) tai huoli seurauksista (perunkirjoitukset on tehty mutta täällähän se kääkkä on edelleen elossa) tai jokin muu huoli, suru, tms. Nyt oli ensimmäinen uni kuolleesta tällä tavalla. Tällä kertaa en itse ollut mistään vastuussa enkä osallisena tuhmuuksiin (herättää nyt kuollut tuolla tavoin hetkeksi henkiin :-D) tai muutoinkaan oikeastaan mukana unessa, ennemminkin sivustaseuraajana. Paitsi kun soitin tädilleni.

        Kiitos kommentistasi :-) Todellakin vanhat sukulaiset olisivat ihmeissään jos tänne nyt tupsataisivat. Monesta syystä. Karjalan evakot etenkin kauhistuisivat toden teolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan se olla että pappa on jossain mielen syvyyksissä ollut. Koko unen asetelma ihmelääkkeineen ja kuolleen herättämisineen oli vaan niin erikoista sekä unessa että herättyä. Kuolleista olen useinkin nähnyt unia, mutta ne on olleet niin erilaisia, niissä se kuollut henkilö onkin yks kaks ollutkin elossa, ei kuollut ensinkään. Silloin unessa on ollut päällimmäisenä tunteena oma huolimattomuus (miten olen voinut unohtaa sairaan isäni peräkylän kylmään ja pimeään mökkiin) tai huoli seurauksista (perunkirjoitukset on tehty mutta täällähän se kääkkä on edelleen elossa) tai jokin muu huoli, suru, tms. Nyt oli ensimmäinen uni kuolleesta tällä tavalla. Tällä kertaa en itse ollut mistään vastuussa enkä osallisena tuhmuuksiin (herättää nyt kuollut tuolla tavoin hetkeksi henkiin :-D) tai muutoinkaan oikeastaan mukana unessa, ennemminkin sivustaseuraajana. Paitsi kun soitin tädilleni.

        Kiitos kommentistasi :-) Todellakin vanhat sukulaiset olisivat ihmeissään jos tänne nyt tupsataisivat. Monesta syystä. Karjalan evakot etenkin kauhistuisivat toden teolla.

        Toisinaan olen myös nähnyt unta edesmenneistä läheisistä. Esimerkiksi tärkeä lemmikkikissa on ollut monesti unissa useamman vuoden jälkeenkin, osa unista on ollut aika todentuntuisiakin. Ovat kuitenkin elämässä mukana muistoissa.

        Toki sitten muutenkin muuttuneista elämänmenoista on tullut mietittyä, miten edesmenneet läheiset suhtautuisivat jos ilmestyisivät jälleen tänne keskuuteen. Vaikka ei olisikaan mitään pandemioita tai uusia sotia tässä välissä tullut. Eräs osa historiaakin on sikäli kiinnostanut, että olisi mielenkiintoista nähdä miten elämänmeno on ajan saatossa kehittynyt ja muuttunut. Tietyissä asioissa ehkä kaipaisikin että yhteiskunta voisi ottaa sopivasti takapakkia, vaikkakin nykymaailman hienouksissa on toki hyviäkin puolia. Sopiva yhdistelmä näitä olisi varmasti passeli!

        Ja eipä siinä mitään, monesti olen huomannut että unet ainakin toisinaan selittyvät omilla elämänkokemuksilla. Joistain unista olen ollut jopa tosi hämilläni varsin tuoreeltaan, mitä tuokin uni nyt tarkoitti. Kun aikaa on sopivasti mennyt, olen pystynyt näitäkin unia ainakin joissain määrin tulkitsemaan omien elämänkokemusten kautta. Hyviä jatkoja, kauniita unia, ja onnellista uutta vuotta 2023! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisinaan olen myös nähnyt unta edesmenneistä läheisistä. Esimerkiksi tärkeä lemmikkikissa on ollut monesti unissa useamman vuoden jälkeenkin, osa unista on ollut aika todentuntuisiakin. Ovat kuitenkin elämässä mukana muistoissa.

        Toki sitten muutenkin muuttuneista elämänmenoista on tullut mietittyä, miten edesmenneet läheiset suhtautuisivat jos ilmestyisivät jälleen tänne keskuuteen. Vaikka ei olisikaan mitään pandemioita tai uusia sotia tässä välissä tullut. Eräs osa historiaakin on sikäli kiinnostanut, että olisi mielenkiintoista nähdä miten elämänmeno on ajan saatossa kehittynyt ja muuttunut. Tietyissä asioissa ehkä kaipaisikin että yhteiskunta voisi ottaa sopivasti takapakkia, vaikkakin nykymaailman hienouksissa on toki hyviäkin puolia. Sopiva yhdistelmä näitä olisi varmasti passeli!

        Ja eipä siinä mitään, monesti olen huomannut että unet ainakin toisinaan selittyvät omilla elämänkokemuksilla. Joistain unista olen ollut jopa tosi hämilläni varsin tuoreeltaan, mitä tuokin uni nyt tarkoitti. Kun aikaa on sopivasti mennyt, olen pystynyt näitäkin unia ainakin joissain määrin tulkitsemaan omien elämänkokemusten kautta. Hyviä jatkoja, kauniita unia, ja onnellista uutta vuotta 2023! :)

        Kiitos! :-) Samoin Sinulle, kauniita unia ja hyvää uutta vuotta! :-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe