Totuuden kääntäminen

Anonyymi-ap

Huomannut selvästi miten narsisti kääntää totuuden aina niin että häntä mustamaalataan. Ei kestä totuutta elämästään. Moniko oikeasti huomannut samaa.. Satuttaako totuus liikaa ja kaatuuko kulissit päälle..

23

877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minkä totuuden olet kehittänyt joka ei sitten vastaa tätä narsistin elämää?
      Mutta näimpä, narsisti saattaa tai muuten vain ilkeätahtoinen ihminen alkaa kääntelemään ja vääntelemään totuuksia, manipuloimaan ja esittämään tietämätöntä asioista kun on kissa nostettu pöydälle.
      Tälläisten ihmisten mielestä nettikiusaaminenkin ei aiheuta omantunnon tuskia.
      Piste piste.

    • Anonyymi

      Tämä ominaisuus ei yksistään ole varattu narsisteille. Meillä jokaisella on meidän omat defenssi mekanismit, joilla suojelemme itseämme ja mieltämme. Sen syvällisemmin en niitä lähde perkaamaan.

      Mutta valitetettavasti tämä ilmiö näkyy räikeästi ihmisissä joissa on voimakkaita narsistisia piirteitä. Tilanteet ovat joskus koomisia aivan kuin kummelin tonnin seteli sketissä.

      Tälläkin foorumilla näkee niin uskomatonta kääntämistä, että heikompaa hirvittää.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, ei oo vain narsistien juttu. Kaikki ihmiset välillä saattaa käyttäytyä huonosti, ei pelkästään narsistit ym.

        Sana narsistisia piirteitä on hyvä, itsekään en pidä alhaisesta luokittelemisesta narsistiksi. Ihminen ei välttämättä ole narsisti vaikka joskus käyttäytyisi narsistimaisesti. Ei välillä kusipäisesti käyttäytyvät. Ei vaikka kertoisi itsestään asioita, ei vaikka saattaisi kertoa itsestään jotain positiivista. Vikaan voin esimerkkinä sanoa ihteni, oon jo vuosia kamppaillut masennustaipumuksen ja itsemurha-ajatusten kanssa - välillä enemmän, välillä hetkiä jolloin en ollenkaan mutta kuitenkin ehkä kuukausittain - ja jos saan kehuja hämmenysilahdun PALJON ja saatan jakaa nämä kehut joskus joillekin muille.

        Tätä palstaa en ole lukenut niin paljoa, että osaisin keskustella asioiden kääntämisestä täällä, mutta joskus vilasin toista Suomi24 osioo ja siellä keskustelu oli kyllä hyvin levotonta, kai sit sama varmasti täälläkin.

        - klo 01.06. kommentoinut :)


    • Anonyymi

      Hitaampi narsku ei edes tajua miten nopeasti se omassa päässä asioiden kääntäminen muuttuu itseään vastaan.

      Sitten sitä uhriudutaan ja ihmetellään, että miksi maailma ei toimi niin kuin oma pää sanoo.

      • Anonyymi

        Älä lässytä. Pysytään vain ja ainoastaan tosiasioissa. Tosiasiat ovat kaiken perusta.
        Mielipidelässytyksillä ei ole mitään merkitystä.


      • Anonyymi

        En tiedä oliko tämä vastaus minulle, mutta jos oli niin täytyy todeta että hyvin mielenkiintoista tämä netin kautta yhtäkkinen hyökkääminen eikä suoraan voi mitään sanoa. Enkä ymmärrä syytä enkä pointtia, mutta eipä tuota tarvihe kaikkien olemuksestakaan pitää. Sillä onhan näissä niin paljon tunnistettavia kohtia, tunnistettava kirjoitusasu ja siirtyminen palstalle jota luenkin. Kiitos mielipiteestäsi, tämän otan huomioon, vaan lopettaisitko aikuismaisesti nyt parjaamisen kun olet melkein saanut sen mitä haluat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä oliko tämä vastaus minulle, mutta jos oli niin täytyy todeta että hyvin mielenkiintoista tämä netin kautta yhtäkkinen hyökkääminen eikä suoraan voi mitään sanoa. Enkä ymmärrä syytä enkä pointtia, mutta eipä tuota tarvihe kaikkien olemuksestakaan pitää. Sillä onhan näissä niin paljon tunnistettavia kohtia, tunnistettava kirjoitusasu ja siirtyminen palstalle jota luenkin. Kiitos mielipiteestäsi, tämän otan huomioon, vaan lopettaisitko aikuismaisesti nyt parjaamisen kun olet melkein saanut sen mitä haluat?

        Tarkotin tän 12.12 kohtaan 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkotin tän 12.12 kohtaan 🤔

        Jatkan tästä vielä vaikken vastaustakaan ole saanut. Kerrassaan melkoinen väylä keskustella, mutta vissiin sit tämä on reitti jota kautta pitää kun suoraan ei voinut.
        Noh, ensinnäkin olisin kyllä kiinnostunut kuulemaan tän pointin jujun ja sisällön syyn? Ei näin hitaana yksilönä oikein hoksaa vieläkään, että naulan kantaan taisit siinä kyllä sit osua.
        Eipähän siinä, oon kyllä miettinytkin miten vajaa voinkaan olla kun omaan/omasin uskomattoman taidon kuunnella edes 1/3 korvalla sellaista ihmistä jonka vuoksi tällä palstalla olenkaan. Tosin toinenkin syy on vahvempi tekijä sille, mutta varmasti pelkästään tämäkin antaa jatkoon ihan tarpeeks hauskuuden aihetta.

        Ihmetellä kun maailma ei pyöri oman pään mukaan?
        Kiinnittäisitkö hippasen huomiota siihen, että yhtään asiaa ei ole tapahtunut tahtoni mukaan, vaan päinvastoin, sinä olet sanellut menon? Ja asiani olen mielestäni/muistaakseni esittänyt kysymyksenä, jollen niin ajatus-tai kirjoitusvirhe? Vai menikö multa ohi mikä tämän pointti oli? Ihmetystä kyllä juu joskus herätti. Tosin ei se etten saanut haluamaani, vaan selittelemättömät ja järkähtämättömät ei:t kieltäytymistapana nosti oman silloisen tulkintaherkkyyden takia red flagin mieleen ja sitä säikähtäneenä väsymysnälkäkiukustuin, jota kuitenkin pyysin kahdesti anteeksi?
        Myöhemmin yksinkertaisesti kiireessä luin väärin, yleensä en edes lue(/vastaa) viestejä aamuisin sen takia mutta sen sit todentaakseni tätä ettei kannattas niin menin lukemaan. Sitäkin pahoittelin.

        En tiiä mitä muuta sanoa enää;
        Antaa tulla loputkin haukut ja pilkat niin jokainen tietäs miten vastenmielinen tämä anonyymi on, ei tarvihtis enää randomilla kuukauden päästä lukea näitä saman tyyppisiä, samalla kirjoitustavalla olevia juttuja.
        Surettaa, vaan enpä laita pahakseni sillä jos sanottavaa on, se pittää sillon sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä oliko tämä vastaus minulle, mutta jos oli niin täytyy todeta että hyvin mielenkiintoista tämä netin kautta yhtäkkinen hyökkääminen eikä suoraan voi mitään sanoa. Enkä ymmärrä syytä enkä pointtia, mutta eipä tuota tarvihe kaikkien olemuksestakaan pitää. Sillä onhan näissä niin paljon tunnistettavia kohtia, tunnistettava kirjoitusasu ja siirtyminen palstalle jota luenkin. Kiitos mielipiteestäsi, tämän otan huomioon, vaan lopettaisitko aikuismaisesti nyt parjaamisen kun olet melkein saanut sen mitä haluat?

        Jos et ole totuuksia kääntelevä uhriutuva narsku, niin silloin se vastaus ei ole sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ole totuuksia kääntelevä uhriutuva narsku, niin silloin se vastaus ei ole sinulle.

        En ole, mutta takaa löytyy tarina, jossa tämä ihminen pitää huvittavana että jotkut ovat narsistin uhreja.


    • Anonyymi

      Minun tuntemani narsisti, kääntää asioita toisten syyksi, vaikka on itse toiminut väärin tms. Sitten kun yrittää kertoa hänelle totuuksia tai sitä kuinka asia oikeasti meni, niin hän alkaa huutaa päälle hullunlailla.

      Hän osaa myös väittää mustaa valkoiseksi, vaikka oli juuri tarkoittanut valkoista, niin myöhemmin sanoo että tarkoitti mustaa. Ja jos yrität kertoa totuuksia, niin taas alkaa päällehuutaminen, eikä mitkään todisteet auta.

      Hänellä on myös omat oikeus unohtaa sovittuja asioita, eikä niistä saa hänelle edes vihjaista, muuten alkaa huuto ja raivo. Mutta annas olla jos minä itse unohdan jonkin sovitun asian, niin saan kuulla huutoa ja raivoa sekä sitä kuinka huono ja tyhmä olen.

    • Anonyymi

      Mukavaa toimintaa hiljentyä kun oikea henkilö vastaakin takas, mikä vahvistaa ajatuksen siitä kuka tämän takana oikein onkaan, niiden muiden viitteiden ja arvauksien lisäksi.
      Mielenkiintoisia väitteitä, ja voit niin kokeakin halutessas, mutta eikö todella ole mitään pohdinnan paikkaa siinä onko rahkeita muodostaa omia totuuksia elämästä josta ei juurikaan tiedä... 🤷🏻‍♀️
      Olin ja olen edelleen valmis keskustelulle, mutta ehkä mun on vaan hyväksyttävä tää pelkkänä inhona. Toivottavasti tämä kahdes kerta netin kautta riittäis tunteidenpurkuna, vai oottaako vielä raivokas noitarovio kohattavaks turhautumisesta kun en vain pysty ajatuksia lukemalla antamaan haluttua selkeästikään, vai mitä odottaa. Ihan vakavasti heränny ajatus.

    • Anonyymi

      Antaa narsistien käännellä totuuksiaan aivan yksin mieleisikseen. Ei pidä hetkeäkään sellaisiin saastoihin aikaansa tuhlata. Pahimmillaan saavat pahaa tuhoa aikaan ympäristössään ne haittaoliot.

      • Anonyymi

        Mm m, komppaan.

        Paitsi etten tiedä onko tämä ihminen (jolle olen vastannut) narsistinen vaiko muuten vain ilkeämielinen tms. Hieman pakosti itseltä aika ja ajatukset tähän menee miettiessä mistä hänen vihamielisyytensä johtuu, mitä sillä pyrkii hakemaan ja johtaako se vielä johonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mm m, komppaan.

        Paitsi etten tiedä onko tämä ihminen (jolle olen vastannut) narsistinen vaiko muuten vain ilkeämielinen tms. Hieman pakosti itseltä aika ja ajatukset tähän menee miettiessä mistä hänen vihamielisyytensä johtuu, mitä sillä pyrkii hakemaan ja johtaako se vielä johonkin.

        Usein vihamielinen ihminen on perusluonteeltaan kade sille jota vihaa, esim jollain on parempi ekonomia, mukava perhe, jne syitä on monia narsistin rekisterissä miksi hän katsoo olla oikeutettu vihaamaan jotain ihmistä.


    • Anonyymi

      Minusta näyttää pikemminkin siltä, että narsisti osaa kääntää totuuden aina omaksi edukseen.

      • Anonyymi

        Ei kai narsistin maailmassa kauheasti totuuksia ole. Narsistin, kuten kaikkien meistä, elämä muodostuu toisiinsa liittyvistä säkeistä. On puoliso, lapset, työ, harrastukset, koti, sukulaiset, terveys jne. Jokainen säie on narsistin elämässä täynnä valehtelua, opportunismia, hyväksikäyttöä, kateutta, häpeä projosintia ja itsensä ylentämistä. Joskus oikein pohtinut, että tuo on juuri sitä häiriöisyyttä, jokaisella elämänalueella samaa säätämistä. Patologista kohellusta ja kohelluksen peittelyä. Nämä säikeet kietoutuvat toisiinsa ja kokonaisuus on yksi iso kaaos. Ulospäin ja lyhyellä tutustumisella se ei ehkä siltä näytä, mutta mitä enemmän näet, sitä selkeämmin hahmotat hahmottomuuden.

        Narsistille se on tapa elää, ei hän muusta tiedä. Empatialle ei tuossa eloonjäämistaistelussa ole tilaa, narsistihan tosiaankin pelkää koko ajan häpeää kuin kuolemaa. Kuolemaa rynnitään karkuun tallomalla muita, kaatamalla häpeän taakka muiden niskaan. Ei narsisti kaihda käyttää hyvin rumia keinoja eikä välitä vaikka uhri on oma lapsi.


    • Anonyymi

      Kyllä totuus joskus satuttaa ketä hyvänsä. Ihminen on sellainen. Tuskin aloittajakaan haluaa kuulla epämiellyttäviä totuuksia itsestään, joten jääköön sanomatta tämän enempää...

    • Anonyymi

      Millainen on narsisti. Totuutta ei ole koskaan hän ei ota vastuuta.Valheella vastuu.syyttää toista.,koska vastuun ottaminen ei osaa.

    • Anonyymi

      " En myöskään ole monipersoonallinen ilmiö kuten isä, poika ja pyhä henki.

      Kiinnitän siis vastauksenani tämän: Moktar Gubta."

      Moktar.Gubta on vain trollausnimimerkki ja Moktar Gubta on karvahatusta vetäisty eli keksitty nimi. https://postimg.cc/DJSj1ZBv
      Suomessa ei ole kyseisen nimistä Suomen kansalaista eikä ulkomaillakaan Suomen kansalaisena.
      https://www.suomi24.fi/profiili/perseentervaaja
      https://www.suomi24.fi/profiili/MaailmanMatti
      https://www.suomi24.fi/profiili/Moktar.Gubta
      https://www.suomi24.fi/profiili/valuuttakauppias
      Vihapuheelle.Stoppia
      Valuuttakauppias
      MaailmanMatti
      Aavikon. ja Vuorten.
      Lautapäämies
      Rautalankakauppias
      Perseentervaaja
      Brynolf

    • Anonyymi

      Aloittajakin täällä mustamaalaa narsisteja. Se satuttaa ja kai sen on tarkoituskin satuttaa.

    • Anonyymi

      Asia on just noin, hänessä EI OLE MITÄÄN VIKAA, ja kaikki hankaluudet mitä hän on aiheuttanut, on JOLLAIN TAPAA AINA TOISTEN SYYTÄ! Olin naimisissa narsistin kanssa 55 vuotta, joten tiedän mistä puhun!
      Nimim. Nyt leski

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      176
      1319
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      142
      983
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      21
      964
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      862
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      830
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      825
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      798
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      758
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      732
    Aihe