Nakkitestin voittaja

Anonyymi-ap

41

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En välitä nakeista mutta syön niitä nyt uutena vuotena kun ostin.
      Niin hyvin en nakkeja tunne että osaisin laittaa paremmuus järjestykseen. Kai kalliimmat nakit ovat lihaisampia ja maukkaampia.

    • Anonyymi

      Kivikylän nakit on parhaat, mutta mikä olisi hyvä perunasalaatti ?
      Saarioisella on ollut hyvä tiskiltä kilohintaan myytävä perunasalaatti ja myös
      hyvä perunasalaatti (pyöreässä) purkissa, mutta niitä ei näkynyt kaupassa
      ja monet muut perunasalaatit ovat suorastaan pahoja, niissä perunanpalaset
      ovat kovia ja salaatin maku ..... lähinnä tympäisevä.

      • Anonyymi

        Perunasalaatti on melko helppo ja vähätöinen tehdä itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perunasalaatti on melko helppo ja vähätöinen tehdä itse.

        Meillä tykätään kotonatehdystä eniten.
        Mutta se on kyllä tavallista arkiruokaa, etenkin kesällä, eikä siihen liity mitään perinnettä.
        Huomenna aion tarjota lohipizzaa (pizzataikinasta, kylmäsavulohesta ja ricottajuustosta, tilliä mausteena, letitetty ja rullaksi pyöräytetty. Plus waldorfsalaattia, omenaa, selleriä, punaisia viinirypäleitä karpaloita ja pähkinöitä, majoneesikastikkeessa. Mumsfilibabba!
        P.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä tykätään kotonatehdystä eniten.
        Mutta se on kyllä tavallista arkiruokaa, etenkin kesällä, eikä siihen liity mitään perinnettä.
        Huomenna aion tarjota lohipizzaa (pizzataikinasta, kylmäsavulohesta ja ricottajuustosta, tilliä mausteena, letitetty ja rullaksi pyöräytetty. Plus waldorfsalaattia, omenaa, selleriä, punaisia viinirypäleitä karpaloita ja pähkinöitä, majoneesikastikkeessa. Mumsfilibabba!
        P.

        Eikös pitäisi olla se uudenvuoden kinkku ja se antipastovati, niistä olet aina puhunut. Miten nyt pelkällä kalalla pizzan päälä muka pärjää juhlapäivänä, kun nuo kinkut ja antipastot pitää olla joka arkipäiväkin? Ei auta nälkään vaikka on punaiset viinirypäleet . Suomessa on vain vihreitä ja tummia myynnissä. Letitetty pizza pitäisi nähdä, laitappa valokuva! Eikö ole mitään jälkkäriä edes? Sitä pannakottaa lakoilla tai tiramisua viikunoilla edes? Ja entäs se munavellitoti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös pitäisi olla se uudenvuoden kinkku ja se antipastovati, niistä olet aina puhunut. Miten nyt pelkällä kalalla pizzan päälä muka pärjää juhlapäivänä, kun nuo kinkut ja antipastot pitää olla joka arkipäiväkin? Ei auta nälkään vaikka on punaiset viinirypäleet . Suomessa on vain vihreitä ja tummia myynnissä. Letitetty pizza pitäisi nähdä, laitappa valokuva! Eikö ole mitään jälkkäriä edes? Sitä pannakottaa lakoilla tai tiramisua viikunoilla edes? Ja entäs se munavellitoti?

        https://www.herkkusuut.com/tama-resepti-leviaa-jalleen-somessa-kylmasavulohella-taytetty-rullapizza/?fbclid=IwAR0zH9eescLd3Sm2gE4nbTuus_gd39XEJehnGQF3T68m4UonF_2qHrq0Fx4
        Tätä teen tänään iltaruuaksi . Waldorfsalaatti lisäksi ja antipastolautanen tietenkin: pippurisalamia, kylmäsavustettua kinkkua, chorizosalamia ja joulukinkkua. Joulujuusto. Ruisleipää. Keskiyöllä skoolataan vaatimattomasti proseccolla.
        Huomenna, uudenvuodenpäivänä, teen karpalohyytelöllä hunnutetun kalkkunakinkun,Jälkiruuaksi appelsiiniriisiä.
        Waldorfsalaattia jäänee tästä illasta niinettä riittää huomiseksi. Siihen ne punaiset viinirypäleet.
        Eiköhän me nelihenkinen perhe (minä plus kolme miestä ) pärjätä näillä eväillä. Niitä lohirullapizzoja teen kaksi kpl.
        Eggnogia (johon tulee munankeltuaisia) en jakasanut alkaa väsäämään.

        Lisään vain sen että tykkään laittaa ruokaa ja kokeilla uusia ruokaohjeita.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        https://www.herkkusuut.com/tama-resepti-leviaa-jalleen-somessa-kylmasavulohella-taytetty-rullapizza/?fbclid=IwAR0zH9eescLd3Sm2gE4nbTuus_gd39XEJehnGQF3T68m4UonF_2qHrq0Fx4
        Tätä teen tänään iltaruuaksi . Waldorfsalaatti lisäksi ja antipastolautanen tietenkin: pippurisalamia, kylmäsavustettua kinkkua, chorizosalamia ja joulukinkkua. Joulujuusto. Ruisleipää. Keskiyöllä skoolataan vaatimattomasti proseccolla.
        Huomenna, uudenvuodenpäivänä, teen karpalohyytelöllä hunnutetun kalkkunakinkun,Jälkiruuaksi appelsiiniriisiä.
        Waldorfsalaattia jäänee tästä illasta niinettä riittää huomiseksi. Siihen ne punaiset viinirypäleet.
        Eiköhän me nelihenkinen perhe (minä plus kolme miestä ) pärjätä näillä eväillä. Niitä lohirullapizzoja teen kaksi kpl.
        Eggnogia (johon tulee munankeltuaisia) en jakasanut alkaa väsäämään.

        Lisään vain sen että tykkään laittaa ruokaa ja kokeilla uusia ruokaohjeita.

        Suksi kuuseen sen horiskovatisi kanssa, täällä on puhe nakeista ja perunasalaatista! Eikö noilla keski ikäsillä peräkammarin pojilla ole edes uudenvuoden aattona ja päivänä muuta tekemistä kuin äiteen ja äitipuolen ruokapöydissä ihtiään lihottaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suksi kuuseen sen horiskovatisi kanssa, täällä on puhe nakeista ja perunasalaatista! Eikö noilla keski ikäsillä peräkammarin pojilla ole edes uudenvuoden aattona ja päivänä muuta tekemistä kuin äiteen ja äitipuolen ruokapöydissä ihtiään lihottaa?

        Hyvää Uutta vuotta sinullekin. :))


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        https://www.herkkusuut.com/tama-resepti-leviaa-jalleen-somessa-kylmasavulohella-taytetty-rullapizza/?fbclid=IwAR0zH9eescLd3Sm2gE4nbTuus_gd39XEJehnGQF3T68m4UonF_2qHrq0Fx4
        Tätä teen tänään iltaruuaksi . Waldorfsalaatti lisäksi ja antipastolautanen tietenkin: pippurisalamia, kylmäsavustettua kinkkua, chorizosalamia ja joulukinkkua. Joulujuusto. Ruisleipää. Keskiyöllä skoolataan vaatimattomasti proseccolla.
        Huomenna, uudenvuodenpäivänä, teen karpalohyytelöllä hunnutetun kalkkunakinkun,Jälkiruuaksi appelsiiniriisiä.
        Waldorfsalaattia jäänee tästä illasta niinettä riittää huomiseksi. Siihen ne punaiset viinirypäleet.
        Eiköhän me nelihenkinen perhe (minä plus kolme miestä ) pärjätä näillä eväillä. Niitä lohirullapizzoja teen kaksi kpl.
        Eggnogia (johon tulee munankeltuaisia) en jakasanut alkaa väsäämään.

        Lisään vain sen että tykkään laittaa ruokaa ja kokeilla uusia ruokaohjeita.

        Tuo on kyllä kylmäsavulohen pilaamista.

        Olen kerran tilannut pizzan, jossa päällä oli kyseistä lohta ja eihän sillä ollu mitään tekemistä enää kylmäsavulohen kanssa. Minä, kun olen kyseiselle tuotteelle perso ja ostan sitä hävyttömän usein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kyllä kylmäsavulohen pilaamista.

        Olen kerran tilannut pizzan, jossa päällä oli kyseistä lohta ja eihän sillä ollu mitään tekemistä enää kylmäsavulohen kanssa. Minä, kun olen kyseiselle tuotteelle perso ja ostan sitä hävyttömän usein.

        Nyt olen kokeillut tuota ohjetta ja olen edellisen kanssa samaa mieltä.
        Ei jatkoon!

        Waldorfsalaatti oli tosi raikas ja herkullinen. Vihreää omenaa kuutioina sitruunalla raikastettuna, makeaa ja pikkuisen hapanta, kiva koostumus ja rapeus selleristä.


    • Anonyymi

      Jos Kekkonen olisi myynyt nakkeja Tammelan torilla
      hän ei olisi ollut naisten suosiossa, täh?

      • Anonyymi

        Myytkö itse siinä toisessa kojussa?


    • Anonyymi

      Letitettyä pizzaa !

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Ja letityksen jälkeen rullalle pyöräytetty! Missä ne rikotat ja suolakalat on?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Forssalainen perunasalaatti ehdoton ykkönen,,nakit mieluiten sellaosia vanhanajan napsahtavia

    • Anonyymi

      Lapsuuteni suurin ruokanautinto oli nakit ja perunamuusi.
      Muistan vieläkin sen onnen tunteen, jonka valtaan päästiin, kun istuttiin pöytään, missä höyryävä pilkkumi täynnä nakkeja odotti.
      Lapsuuden muistoksi syön yhä nakkeja kerran vuodessa, näin uutena vuotena, ja pidän sillä tavoin yllä hurmaavaa lapsuuden muistoa.
      Nakit eivät kyllä enää ole yhtä hyviä, napsakoita ja maustettuja.

    • Kivikylän nakit ovat meilläkin suosikkeja, teen joskus nakkikeittoa runsailla vihanneksilla ja laitan grillivartaisiin palasina kasvisten väliin. Perunasalaatti on lähinnä kesäruokaa, kun saa uusia perunoita, en yhdistä sitäkään uuteenvuoteen enkä edes vappuun. Teen itse raikasta kirkasta salaattia ilmaan majoneesia tai vastaavaa, öljy-sitruunakastike ja paljon ruohosipulia, lisäksi punasipulisilppua ja tuoretta kurkkua tai paprikaa, suolaisuutta saa fetajuustosta tai kapriksista - resepti vaihtelee.

      • Samoin, en näe perunasalaatilla ja uudenvuodenaatolla mitään yhteistä. Kesäruokaa lähinnä, meillä myös.
        Nakeista laitan kyllä ruokaa vuoden mittaan, nakkikeittoa, nakkikastiketta, nakkeja pekoniin kääräistynä, nakkeja lihapiirakan välissä ("parempi syödä kuin sotia", Taimi laakko, Lappeenranta). En kauheesti välitä savustetuista nakeista, mutta niillekin löytyy ystäviä meidän huushollissa.


    • Anonyymi

      (Kevyt)kermaviili on "raikkaampi" kastike kuin majoneesi perunasalaatille.
      Kermaviilista voi valutella ensin nestettä pois kahvinsuodatinpussissa,
      ettei mene vetiseksi. Kesällä perunasalaatti on liian raskasta syötävää.

      • Kesäisen perunasalaatin voi tehdä ilman majoneesia tai kermaa, pelkästään oliiviöljykastikkeella ja tarjota haaleana.
        Tai sitten laittaa puolet ranskankermaa kevytmajoneesin joukkoon. Ei tule vetistä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kesäisen perunasalaatin voi tehdä ilman majoneesia tai kermaa, pelkästään oliiviöljykastikkeella ja tarjota haaleana.
        Tai sitten laittaa puolet ranskankermaa kevytmajoneesin joukkoon. Ei tule vetistä.

        Minä kaadan veden pois perunoista, niin ei tule vetistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kaadan veden pois perunoista, niin ei tule vetistä.

        Minä kuorin perunat niin on mukavamman makuisia salaatissa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kesäisen perunasalaatin voi tehdä ilman majoneesia tai kermaa, pelkästään oliiviöljykastikkeella ja tarjota haaleana.
        Tai sitten laittaa puolet ranskankermaa kevytmajoneesin joukkoon. Ei tule vetistä.

        Ranskankerma on tosi tuhtia ja kevytmajoneesi täynnä lisäaineita. Molemmat epäterveellistä maitorasvaa.


    • Anonyymi

      Kun liha maksaa noin 20 €/kg ja nakkeja myydään hintaan noin 6-10 €/kg niin pitäisi joidenkin kellojen ostajallakin herätä...

      • Anonyymi

        Nakkeihin ei käytetä parasta ruhonosaa 20 € kg.
        Jopa possunfilettäkin saa ostaa alle kympin kilo.


      • Kaikkiin makkaroihin käytetään/jauhetaan teurasjätteitä, joita ei voi sellaisenaan myydä.

        Vaikka makkaroitten lihapitoisuudesta puhutaan, niin ei se mitään pihvilihaa ole niissä. Kaikenlaista suolenseinämistä raaputettua "lihaa", sukuelimiä, aivoja ... ja sellaista teurasjätettä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kaikkiin makkaroihin käytetään/jauhetaan teurasjätteitä, joita ei voi sellaisenaan myydä.

        Vaikka makkaroitten lihapitoisuudesta puhutaan, niin ei se mitään pihvilihaa ole niissä. Kaikenlaista suolenseinämistä raaputettua "lihaa", sukuelimiä, aivoja ... ja sellaista teurasjätettä.

        HYIIIIIIIIIIIIIIIII;,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kaikkiin makkaroihin käytetään/jauhetaan teurasjätteitä, joita ei voi sellaisenaan myydä.

        Vaikka makkaroitten lihapitoisuudesta puhutaan, niin ei se mitään pihvilihaa ole niissä. Kaikenlaista suolenseinämistä raaputettua "lihaa", sukuelimiä, aivoja ... ja sellaista teurasjätettä.

        Ei käytetä ainakaan salameihin ja metvursteihi eikä horitsoihin joita on hienoilla antipasto vadeilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei käytetä ainakaan salameihin ja metvursteihi eikä horitsoihin joita on hienoilla antipasto vadeilla.

        Italialaisiin salameihin käytetään mafian uhrien ruumiiden osia. Ne syötetään ensin sioille, että ihmisen DNA häviäisi. Sioista tehdään prosciuttoa, salamea....
        Olen nähnyt italialaisissa rikossarjoissa, Gomorrahissa ja Zeta Zeta Zetassa. Mun italialaiset kaverit sanoo tosin että ainakaan Toscanassa....


      • Anonyymi kirjoitti:

        HYIIIIIIIIIIIIIIIII;,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        Onhan se hyvä, että joilekin kelpaa syötäväksi teurasjätteetkin, ettei tule niin paljon hävikkiä.
        Itse syön vain harvoin makkaraa ja kohteliaisuussyistä silloin, kun sitä tarjotaan.
        En juurikaan kotiin osta muuta kuin kunnon lihaa vaikka se kilohinnaltaan kalliimpaa onkin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Onhan se hyvä, että joilekin kelpaa syötäväksi teurasjätteetkin, ettei tule niin paljon hävikkiä.
        Itse syön vain harvoin makkaraa ja kohteliaisuussyistä silloin, kun sitä tarjotaan.
        En juurikaan kotiin osta muuta kuin kunnon lihaa vaikka se kilohinnaltaan kalliimpaa onkin.

        Ihan samaa lehmää on filee ja utare, turhaan siinä hienostelet!


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Onhan se hyvä, että joilekin kelpaa syötäväksi teurasjätteetkin, ettei tule niin paljon hävikkiä.
        Itse syön vain harvoin makkaraa ja kohteliaisuussyistä silloin, kun sitä tarjotaan.
        En juurikaan kotiin osta muuta kuin kunnon lihaa vaikka se kilohinnaltaan kalliimpaa onkin.

        Suomessa on elintarvikevirasto, joka pitää silmällä elintarvikkeittemme laatua.
        Riippuu varmasti siitä, mitä katsotaan "teurasjätteeksi". Laatuvaatimukset ovat kaikilla einestuotteillamme. Pakkauksen tuoteselosteesta voi sada tietoa, mistä ruhon osista tuote on valmistettu.
        Suomessa monille pienellä eläkkeellä elävälle ei täyslihan ostaminen ole mahdollista, joten jopa lauantaimakkara ja sininen lenkki menee Suomessa kaupaksi.. Ostajat kuitenkin luottavat raaka-aineiden hygieniaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on elintarvikevirasto, joka pitää silmällä elintarvikkeittemme laatua.
        Riippuu varmasti siitä, mitä katsotaan "teurasjätteeksi". Laatuvaatimukset ovat kaikilla einestuotteillamme. Pakkauksen tuoteselosteesta voi sada tietoa, mistä ruhon osista tuote on valmistettu.
        Suomessa monille pienellä eläkkeellä elävälle ei täyslihan ostaminen ole mahdollista, joten jopa lauantaimakkara ja sininen lenkki menee Suomessa kaupaksi.. Ostajat kuitenkin luottavat raaka-aineiden hygieniaan.

        Tarpeeksi suolaa, mausteita, elintarvikeväriä ja muita lisäaineita, niin syö sitä vaikka paskaa.


    • Anonyymi

      Kaikki leikkeleet ja makkarat on teurasjätettä, niitä pieniä (rasvaisimpia)
      paloja, jotka jää, kun fileet ja kylkipalat ynnä muu on leikattu ruhosta pois.
      Lihaa nekin.

    • Anonyymi

      Mitä välii, jos maistuu. Maailmassa on paljon ihmeellisiä ruokia, joita syödään , kuten toukkia.

    • Anonyymi

      Olipahan mitä hyvänsä,,hyvä makkara kyllä kelpaa.

      • Anonyymi

        Kyllä maistuu, söin taas yheksän nakkia !


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Falukorvin nakit kelpo syötäviä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe