Hei
Näin keväällä on taas puraissut auto kärpänen. Olen suunnittelemassa tuollaisen BMW:n 700-sarjan (E38) ostoa. Nyt siis kaipaisin kaikkia erilaisia näkökulmia mallin suhteen. Mitä ovat auton normaalit viat, mitä korjattavaa on noin 200tkm ajetussa? Millaiset ovat auton käyttökulut. Mallit joita havittelen, olisivat: 728–740. Tuo 4.0 litran koneella oleva on kyllä ehdoton maksimi! Koska kilometrejä tulee kuitenkin noin 20000km vuoteen. Jos jollakin on omakohtaista kokemusta / erilaisia tarinoita eri malleista haluaisin kuulla niitä mielelläni. Olen löytänyt yhden 740 BMW:n jolla ajettu noin 200000km, vaikuttaa todella hyvältä mutta kuitenkin hirvittää kulutus jos on yli 13l/100km. Tehoa myllyssä kuitenkin on jopa vähän liikaa, 280hv. Olenkin miettinyt että voisiko kulutus lukemia pudottaa jos ottaisi esim. lastuttamalla 80-100hv pois? Onko kukaan yrittänyt?
BMW 700-Sarja
7
3185
Vastaukset
- bimmeri
Heh, ei putoa lastuttamalla juurikaan, pitäis poistaa sylinterejä toiminnasta mikä ei ole järkevää. Joku 730 vois olla kulutuksen suhteen optimi. 535 vie sekalaisessa 13-17l/100km...
- 3ysi2kasi
728i;ssä huomattavasti pienemmät käyttökustannukset;polttoaine,vakuutukset,varaosat,huollot.20 000km vuodessa tekee jo pelkästään polttoaineessa verrattuna 4litraiseen n.-400 ekee.Öljyh.-50e.Liikennevak. kasko -280e. MAHDOLLISET korjaukset. Otetaan viel huomioon ero hankintahinnassa niin Summasummarum, rahalla saa ja hevosella pääsee!Merkki on oikea!!!
- hape
Mulla -87, ajettu 370 tuhatta.. syö pitkässä nopeassa ajossa n. 10, automaatti, sekalaisessa 13-15.. lämm.laite temppuilee..talvella kylmä kesällä tulee vaan kuumaa..
käyntiilähtö lämpimänä pitkällä starttauksella..
keskuslukko reistaa.. öljyä ei syö,
etuniveliä vaihdeltu, nokkakoneiston keinuvipuja katkeillut jotka voi vaihtaa vain kannen poistamalla..starttiongelmia..äärimmäisen hankala startin irrotus irrottamatta imusarjaa..
automaatin suod. öjyvaihto lähemmä 200 ekee kerta
mutta hyvät kyydit täysnahkapenkeillä !- 728
EHDOTTOMASTI KANNATTAA HARKITA MALLIA 728. SE ON AINOA 6- SYL.BENSA- KONEELLA VARUSTETTU E 38. TEHOA 193HV(RIITTÄVÄ).ITSELLÄNI KESKIKULUTUS SEKALAISESSA AJOSSA ON N.11/100km. SE ON SUHT. HALPAA AJOA JA PAREMPAA KYYTIÄ SAA HAKEA!
- Ex-GTI
Vuoden ajellut vm97 728iA:lla (156tkm) ja edelleen hyvälle pelille vaikuttaa. Kuten muutkin ovat tässä (ja aikaisemmissa kirjoituksissa) sanonneet, on 728 varmasti "järkevin" E38. Kulut ovat pienimmät ja 193hv:lla pärjää ihan mainiosti. Harvemmin valoista edes tarvitsee kenkästä kun isoa Bemaria vastaan ei kukaan viitsi kiihdytellä ; ). Kun vauhtia on 80km/h ja ylöspäin, massa liikkuu yllättävän ripeästi ja ohittaminen on helppoa.
Vakuutukset ovat ifissä 1200€/vuosi (sis. täyskaskot, keskeytysvakuutus ym). 15000tkm:n välein tehtävät huollot olen teettänyt Tapiolan Essolla ja hinnat 300-500€ rippuen onko I vai II huolto.
PS. Jos tuot auton ulkomailta on 728iA ja 730D halvimmat alhaisten prosenttiensa puolesta. - e38
Keskikulutus on 11 l/100km,matka 8-9 ja kapungissakin pääsee jos ajelee sievästi alta kympin. Matkassa mukava ja kaupungissa huomiota herättävä
Ollut minulla vajaan vuoden, vaihdetut osat: öljynhuohotinnventtiili ja raidetangon pää.
Ohjaus-simpukan vaihto saattaa olla edessä.. 240 tkm autolla takana. Edellinen omistaja vaigtanut katalysaattorit ja jarrulevyt.
PARI NEUVOA, JOS OSTAT SAKSA TUONNIN:
AUTO Tod. näk. KOLAROITU, JOS ON HALPA. ITSELLÄKIN ENTINEN KOLARI AUTO,MUTTA EI MENOA HAITTAA, RUNKO ON SUORA, joudun varmaan maalaamaan auton yli kuitenkin tänä kesänä
KILOMETREJÄ ON AINA RUUVATTU.
SAKSALAISTEN LAITTAVAT AUTONSA AINA KUN MAHDOLLISTA ISOVANHEMPIEN NIMEEN, TÄLLÖIN VAKUUTUKSET HALVEMPIA... - Nachtblau
200000 ajetussa autossa on aina omat ongelmansa, vähemmän tietysti jos huollot on tehty ajallaan. Rikkoutuvia helvetin kalliita mukinpidikkeitä, syyläreitä, pikselivikoja navissa/näytössä, humisevia kattoluukkuja ym ym. Paljon elektroniikkaa, varusteita ja nappihelvettiä tarkoittaa yleensä myös enemmän hajoavia osia.
Ajan itse Saksasta tuodulla 730dA:lla, 105tkm mittarissa vm on -00.Vaihteisto esim toimii todella nätisti ja kiihtyvyyttäkin löytyy omiin tarpeisiin.Kaikki pelaa ainakin vielä ja en voi muuta kun sanoa että pidän autosta todella paljon.
Vakio vikoja löytyy netistä moniltakin sivuilta ja ne kannattaa tietysti aina käydä läpi ennen ostopäätöstä. Esim amerikkalainen Bimmerforums.
Älä muuten edes harkitse lastuttamista, ei ylös eikä alaspäin.Turha homma jos haluat polttoainesäästöja.Silloin kannattaa hankkia tosiaankin pienemmällä koneella varustettu malli.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei863922Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071832- 1091146
- 1001111
- 69983
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165882- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57811Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll22771