Pääsin onneksi aikoinani kauas pois ankeasta ja sisäsiittoisesta Haminasta. Kaikki eivät ole olleet yhtä onnekkaita. Melkein sääliksi käy niitä onnettomia, jotka vaihtoehtojen puutteessa ovat joutuneet jäämään Haminan tuppukylän ankeuteen ja köyhyyteen haaskaamaan arvokasta ja ainutkertaista elämäänsä.
Maailmanluokan tuppukylä
19
2308
Vastaukset
- Anonyymi
"Pääsin onneksi aikoinani kauas pois..."
Ilmeisesti kuitenkin liian myöhään ja liian lähelle. - Anonyymi
Pääsitkö ihan Kotkaan asti ulisemaan 😂🤡Hanki lääkitys koska sinulla on ongelma.
- Anonyymi
lihatud tust tsut
- Anonyymi
Hamina on Suomen kauneimpia kaupunkeja mitä olen nähnyt, olen päässyt näkemään sen ikäänkuin sivusta kun sukulainen siellä kävi sukuloimassa.
Miksi joku tai jotkut eivät pidä kauniista kaupungista?
Kävin ensikerran Haminassa muistaakseni 1989 ja ihastuin.Minusta siellä tavoitin fiksuja ihmisiä silloin.
Vieläkin muistoissani kaipaan kauniiseen kaupunkiinne. - Anonyymi
Vaikka sun vanhemmat ilmeisesti oli sukua toisilleen, kun tuo sisäsiittoisuus niin mieltäsi painaa, niin eihän se sitä tarkoita, et kaikki naisivat serkkujaan.
Mun vanhempien suvut ovat eri puolilta Suomea ja Hamina oli oikein mukava paikka itselle asettua asumaan. Onneks läksit veks. - Anonyymi
Luulisi, ettei tee mieli enää edes tänne Hamina palstalle vinkumaan. Ole siellä minne menitkin, ja pysy myös siellä.
- Anonyymi
Eivät niin.
Olisko tämä paikka vuoden kylä Haminassa?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009436630.html - Anonyymi
"Pääsin onneksi aikoinani kauas pois ankeasta ja sisäsiittoisesta Haminasta."
Sinusta ei vaan tahdo päästä eroon millään. - Anonyymi
Hamina on varsinkin kesällä kaunis kaupunki. Paljon parempi kuin Kotka, josta tulee mieleen Valkeakoski
T. Nainen, Pirkanmaa- Anonyymi
Kotka on betonihelvetti, jossa suurteollisuus on integroitu asuinympäristöön, tai päinvastoin.
Haminassa sentään satama on edes hieman sivussa kaikesta. - Anonyymi
Valkeakosken ja Kotkan yhteinen tekijä on paperitehdas. Kotkassa paperitehdas eli raha ei enää haise. Valkeakoskesta en tiedä, kun ei viime vuosina ole tullut siellä poikettua. Kotka on merellisempi kuin Hamina.
- Anonyymi
höpöhöpö
- Anonyymi
Olen haminalainen paluumuuttaja, syntynyt Vehkalahdella, asunut Tampereella ja Helsingissä. Tehnyt keikkaa Lontooseen ja Pariisiin. Nyt on aivan ihanaa viettää eläkepäiviä Haminassa. Avaaja ei selvästikään ole päässyt Karhulaa pidemmälle.
- Anonyymi
Minun 50 luvun kavereita on muuttnut eri puolille Suomea ja kaksi USA han. Näitä kavereita on 9 kpl. Niistä on elossa enään 2 henkilöä, joten jostain syystä pidän Haminaa turvallisempana paikkana. Nautin eläkepäivistäni terveenä ja olen ylpeä Haminalaisuudesta
- Anonyymi
aloittaja asuu neuvottomassa minkkitarhassa nykyään
- Anonyymi
No, onhan Hamina aivan paska paikka. Ja talvella vieläkin paskempi.
- Anonyymi
Kokoomuskaupungista persukaupungiksi. Miten tässä näin pääsi käymään?
- Anonyymi
Joka pikkupaikkakunnalla ihmiset luulevat että se oma paikkakunta on maailman pahin junttila. Nuoret muuttavat johonkin stadiin ja muutaman päivän jälkeen ovat stadilaisempia kuin stadilaiset itse ja heille nauretaan takanapäin. Joskus nauretaan suoraan päin näköäkin.
- Anonyymi
Minäpä muutin Helsingistä takaisin Haminaan, kun sain täältä töitä, enkä ole katunut.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33484131 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12531Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692308- 1791935
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161502Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91351- 1121327
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181771290RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601280Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421187