Jääpolanteen poistoko rakettitiedettä?

Anonyymi-ap

Alkaa olla jääpolanteissa melko syvät urat, kajaanintielläkin keskustasta kajaanin suuntaan lähdettäessä alkaa kaistanvaihto olla vaikeaa.
Risteyksienkin yli ajaessa joutuu ryskyttämään neljän syvän ojan yli ja iskarit on todella kovilla.
Kun joku tivaa aina että kuka näitä teitä oikein hoitaa, niin vastaus on yksinkertainen; Ei kukaan!

60

626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muutama päivä ollut plussakeliä ja jäätiköt olisi nytpehmeämpiä ja hyvä höylätä pois, jos olisi kuka höyläisi. Huomenna taas pakastuu.

      • Anonyymi

        Elekee lapset höpiskö. Jos kaistanvaihtoon sisältyy normaalia suurempi riski, niin sitten ei ehkä kannata vaihtaa kaistaa. Yleensä kaistaa vaihdetaan kun lähdetään ohitukseen. Minä en usko, että teillä on niin tulenpalava kiire, että on pakko päästä ohi.
        Hälytysajoneuvot on asia erikseen, mutta niissä on riskiarvioon kykenevät, koulutetut kuljettajat.
        Kunhan päästään arkeen, niin koneet lähtee liikkeelle ja polanteet höylätään, jos on tarvis.
        Voitte lopettaa vouhkaamisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elekee lapset höpiskö. Jos kaistanvaihtoon sisältyy normaalia suurempi riski, niin sitten ei ehkä kannata vaihtaa kaistaa. Yleensä kaistaa vaihdetaan kun lähdetään ohitukseen. Minä en usko, että teillä on niin tulenpalava kiire, että on pakko päästä ohi.
        Hälytysajoneuvot on asia erikseen, mutta niissä on riskiarvioon kykenevät, koulutetut kuljettajat.
        Kunhan päästään arkeen, niin koneet lähtee liikkeelle ja polanteet höylätään, jos on tarvis.
        Voitte lopettaa vouhkaamisen.

        Autoton siellä jakaa neuvojaan...
        Kaistaa vaihdetaan esimerkiksi kääntymistä varten, esimerkikisi kaupungista lähdettäessä lappeenrannan tai kuopion rampille kääntymistä varten joutuu vaihtamaan vasemmalle kaistalle. Oikealla kaistalla oli eilen sellaiset urat että kaistanvaihto oli temppu.
        Miksi tiestöä ei sitten voi pitää liikenneturvallisessa kunnossa kun siitä kerran veroina maksetaan?
        Toivotaan että arkena alkaa tapahtua, vaikka kovin on ollut hidasta tapahtumaan, eihän tuota tapahtunut viime arkenakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoton siellä jakaa neuvojaan...
        Kaistaa vaihdetaan esimerkiksi kääntymistä varten, esimerkikisi kaupungista lähdettäessä lappeenrannan tai kuopion rampille kääntymistä varten joutuu vaihtamaan vasemmalle kaistalle. Oikealla kaistalla oli eilen sellaiset urat että kaistanvaihto oli temppu.
        Miksi tiestöä ei sitten voi pitää liikenneturvallisessa kunnossa kun siitä kerran veroina maksetaan?
        Toivotaan että arkena alkaa tapahtua, vaikka kovin on ollut hidasta tapahtumaan, eihän tuota tapahtunut viime arkenakaan.

        No eipä olleet kummoisetkaan urat, jos et osaa noissa ajaa, niin pysy kotonasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä olleet kummoisetkaan urat, jos et osaa noissa ajaa, niin pysy kotonasi.

        Melko paksu jääpolanne ja syvät urat oli, kaipaisi ehdottomasti tiehöylää. Mutta ihan kiva jos jonkun mielestä verorahoille ei tarvitse saada vastinetta. Hyvää Juhannusta ja hauskaa vappua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä olleet kummoisetkaan urat, jos et osaa noissa ajaa, niin pysy kotonasi.

        Urakoitsijakos se siellä...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elekee lapset höpiskö. Jos kaistanvaihtoon sisältyy normaalia suurempi riski, niin sitten ei ehkä kannata vaihtaa kaistaa. Yleensä kaistaa vaihdetaan kun lähdetään ohitukseen. Minä en usko, että teillä on niin tulenpalava kiire, että on pakko päästä ohi.
        Hälytysajoneuvot on asia erikseen, mutta niissä on riskiarvioon kykenevät, koulutetut kuljettajat.
        Kunhan päästään arkeen, niin koneet lähtee liikkeelle ja polanteet höylätään, jos on tarvis.
        Voitte lopettaa vouhkaamisen.

        No niin rakettitieteilijät. Tässäpä teille vähän perusteita sille koneiden käytölle. Kymmenkunta vuotta aurailleena ja kauhoneena tiedän jotain minäkin. Tehän nyt tietysti olette parempia ja tiedätte, että kaikki konekuskit ovat laiskoja tumpeloita.
        Mietin vain, että minkähän takia te ette ole siellä koneen pukilla, kun niin hyviä olette?
        Muistutatte siinä erästä sukulaistani, joka muisti uutterasti haukkua meitä yrittäjiä. Lieneekö syynä ollut kateus? Hän näet kerran myönsi, ettei hänen kykynsä riittäisi yrittäjyyteen.

        https://yle.fi/a/74-20011186


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin rakettitieteilijät. Tässäpä teille vähän perusteita sille koneiden käytölle. Kymmenkunta vuotta aurailleena ja kauhoneena tiedän jotain minäkin. Tehän nyt tietysti olette parempia ja tiedätte, että kaikki konekuskit ovat laiskoja tumpeloita.
        Mietin vain, että minkähän takia te ette ole siellä koneen pukilla, kun niin hyviä olette?
        Muistutatte siinä erästä sukulaistani, joka muisti uutterasti haukkua meitä yrittäjiä. Lieneekö syynä ollut kateus? Hän näet kerran myönsi, ettei hänen kykynsä riittäisi yrittäjyyteen.

        https://yle.fi/a/74-20011186

        Kyse onkin siitä että jos verorahoista sinulle maksetaan jonkin homman hoitamisesta, niin kyllä veronmaksajat myös odottaa että hoidat sen homman josta sinulle on maksettu.

        Vai onko sinun yrittäetiikkasi mukaan oikein että saat rahat mutta homma jää tekemättä?
        Miksi edes jättää tarjousta urakasta jota ei pysty hoitamaan?

        Jos hommat jää tekemättä, kuten nyt teiden kunnosta näkee, niin voit olla varma että kyllä haukkumista piisaa.

        Valvonnan puutehan tähän leväperäisyyteen on johtanut, ei sillä niin väliä kun ei siihen kumminkaan kukaan puutu.

        Pitäisi tiestöstä vastaavan virkamiehen käydä kerran viikkoon ajelemassa henkilöautolla aurausalueet läpi, niin saisi autenttista tietoa työn laadusta ja voisi ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin.

        Jokaisen meistä kuuluu hoitaa oma työnsä, se josta meille maksetaan, vaikka kuinka laiskottaisi tai tekisi mieli vähän oikoa.


    • Anonyymi

      Niin, auramiehet ei lepää edes vuoden ekana päivänä

      • Anonyymi

        No ne lepää kun kaks viikkoo pelkkää pakkasta sitten


      • Anonyymi

        Koko talven ovat levänneet. Jääröykyillä risteykset ja tiellä syvät urat.


    • Anonyymi

      En niinku ymmärrä miksi pitää ajaa toisen jäljissä… lehmät kulkee laitumella samaa uraa mutta autolla ihmiset…
      Tyhmästä päästä kärsii kaikki

      • Anonyymi

        Et taida paljon autoilla?
        Yritäpä vaihtaa kaistaa uraisella tiellä.
        Vaikka ajaisit urien vieressä niin kaistaa vaihtaessa pyörät tipahtavat uriin.
        Ja kun ylität risteystä niin joudut ryskyttämään neljän syvän uran yli.
        Turha autoilijoita on syyttää jos teitä ei hoideta ja polannejäätä höylätä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida paljon autoilla?
        Yritäpä vaihtaa kaistaa uraisella tiellä.
        Vaikka ajaisit urien vieressä niin kaistaa vaihtaessa pyörät tipahtavat uriin.
        Ja kun ylität risteystä niin joudut ryskyttämään neljän syvän uran yli.
        Turha autoilijoita on syyttää jos teitä ei hoideta ja polannejäätä höylätä pois.

        No monta vuotta olen ihmetellyt oli kesä tai talvi niin ajetaan samoissa urissa.
        Kai se vituttaa vaihtaa kaistaa ym kun teette niin.
        Lie sit vakaampi auto alla mutta kyllä itse ainakin voi ajaa eri jäljissä missä muut taaperot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No monta vuotta olen ihmetellyt oli kesä tai talvi niin ajetaan samoissa urissa.
        Kai se vituttaa vaihtaa kaistaa ym kun teette niin.
        Lie sit vakaampi auto alla mutta kyllä itse ainakin voi ajaa eri jäljissä missä muut taaperot.

        Ja osaat vaihtaa kaistaa putoamatta uriin? Sinulla täytyy olla alla ilmatyynyalus tai lentokone...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja osaat vaihtaa kaistaa putoamatta uriin? Sinulla täytyy olla alla ilmatyynyalus tai lentokone...

        En mä sitä sanonutkaan vaan sitä
        Että älkää antako urien syntyä vaan tallatkaa tasaiseen tietä.
        Samahan se on kesäinen asfaltti, ajettaisi eri jälkiä niin ei olisi vesiuria eikä tarvis sen takia vetää joka kesä uutta mustaa pintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mä sitä sanonutkaan vaan sitä
        Että älkää antako urien syntyä vaan tallatkaa tasaiseen tietä.
        Samahan se on kesäinen asfaltti, ajettaisi eri jälkiä niin ei olisi vesiuria eikä tarvis sen takia vetää joka kesä uutta mustaa pintaan.

        Tien päähän jäljenjakajat jotka sanoo missä kohtaa kuuluu ajaa?
        Uskon todella ettei sinulla ole autoa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tien päähän jäljenjakajat jotka sanoo missä kohtaa kuuluu ajaa?
        Uskon todella ettei sinulla ole autoa...

        On, eikä mahdu noihin uriin mistä te itkette…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tien päähän jäljenjakajat jotka sanoo missä kohtaa kuuluu ajaa?
        Uskon todella ettei sinulla ole autoa...

        Kyllä tätähän on kokeiltu hyvin tuloksin
        https://yle.fi/a/3-12601168


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, eikä mahdu noihin uriin mistä te itkette…

        Jaa, no jos sinulla ei ole ongelmaa niin silloinhan sitä ei voi olla muillakaan...


    • Anonyymi

      miksi asiallinen kommenttini poistettiin? Onhan täällä joka vitjassa sarjapaskantajankin kommentit säilyneet.

      • Anonyymi

        Livauta sekaan muutama kakki ja sukkahousu niin ei takuulla poisteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Livauta sekaan muutama kakki ja sukkahousu niin ei takuulla poisteta.

        aivan, en toki tuota itse hoksannut. Sukkahousuryssät vittuun Suomesta kakkimasta maatamme ihan paskaksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aivan, en toki tuota itse hoksannut. Sukkahousuryssät vittuun Suomesta kakkimasta maatamme ihan paskaksi!

        Nyt lähtee!


    • Anonyymi

      Onhan se hyvä että vanhoja perinteitä kunnioitetaan ja nykyihmisillekin annetaan tilaisuus nauttia wanhan ajan mukulakivikaduista, niitä oli joensuussa vielä minun lapsuudessani, muistan ne hyvin.
      Nyt 1.1.2023 mm. kirkkokatu muistuttaa vahvasti sen ajan mukulakivikatua, paitsi että mukulakivikatu oli tasaisempi.

    • Anonyymi

      Tuosta linkistä (talvihoito ja aurausseuranta) löytyy tietoa ko. ongelmaan tietoa, sinne vaan soittelemaan josko joku ukko joutuis lähtemään töihin, jopa näin pyhien aikaan , ja jopa yölläkin.
      Tätä toivoo etenkin moni ammatissaan tiellä liikuja.

      https://www.joensuu.fi/hoito-ja-kunnossapito

    • Anonyymi

      Möivät tie karhut pois kun heille kerrottiin että talvet ovat lumettomia

      • Anonyymi

        myivä tiehöylät pois kun heille kerrottiin,
        että yksityistämällä saadaan hyvää halvalla...


    • Anonyymi

      Hupaisa katsella kun joku tieurakoitsija yrittää pienellä avolava pakettiautolla putsailla katuja.
      Oi hellan duudeli, jaksaa se just sen auran kantaa, mutta siihen se puhti loppuukin.
      Pelleily seis ja oikea kalusto käyttöön.

    • Anonyymi

      Nytpä olikin kajaanintie höylätty tasaiseksi, uria ei enää ollut.
      Ei voi kuin kiittää ja kumartaa, sekä todeta että onhan sitä kalustoa kuitenkin.

      • Anonyymi

        Jokohan olis urakoitsijat kuin käskyttäjä-pomotkin herännyt arkisiin velvotteisiinsa, monta sopivaa loskapäiväähän siinä menikin toipumiseen.


      • Anonyymi

        Onnistuuhan se jos työhaluja riittää...


    • Anonyymi

      Onttolantiellä varmaan nuo hienot hidsteet estää tien höyläämisen?
      Meinaan kun onttolantie on kuin tykistöiskun jäljiltä. Maasturi pitäisi olla onttolantiellä ajaessa.

    • Anonyymi

      Uria ei edes olisi jos tie olisi hyvin hoidettu, eikä paksua jääpolannetta päästettäisi syntymäänkään.
      Toki työtähän se vaatii, mutta eikös se tiedetty jo urakkaa otettaessa?
      Syvät urat kaksikaistaisella aiheuttavat todellisia vaaratilanteita kaistaa vaihdettaessa ja muutenkin.
      Muutenkin huonostihoidetut tiet ja kadut eivät anna kovin hyvää kuvaa kaupungista ja kunnasta.
      Vrt. joensuun pohjoispään kadut ovat tosi surkeassa kunnossa, mutta eteläkaupungin kadut on karhuttu jopa jokiasemalle asti, vaikkei siellä talvella ole toimintaakaan...

    • Anonyymi

      Kyllä on hyvässä kunnossa ne ajo- ja kävelytiet, joista poistettiin plussakelin aikana helposti irtoavat polanteet, muut on nyt urilla ja hirveässä kunnossa.

    • Anonyymi

      Onkohan tää "historioitsija" - jankuttaja palstapoliisi koska on poistettu asiallisia mielipiteitä jotka eivät sovi hänen agendaansa?

      • Anonyymi

        Sori, tämä lipsahti vika ketjuun...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori, tämä lipsahti vika ketjuun...

        Se on tuo kiihkeä "karjalainen" savolaisveri...


    • Anonyymi

      Onttolantien valittaja kirjoittanut jo karjalaisen tekstiviestipalstalle tätä samaa. Taitaa olla ympäristötuotannosta

      • Anonyymi

        Eikö onttolantiessä sitten mielestäsi ole valittamista? Taidat olla ko. pätkän urakoitsija


    • Ei se rakettitiedettä ole, mutta se vaatii paljon rahaa.
      Tiekarhulla jotta sen tekisi tehokkaasti vaatii erittäin suurta taitoa ja korkeintaan 10 km/h tunnissa nopeuden.
      Useimmiten vähintään kaksi ajokertaa.
      Aura-auton ala-asennetulla höylällä se on tehotonta, tosin auttava merkitys silläkin on.

      • Anonyymi

        Onnistui jo 70-luvulla, miksei onnistu vuonna 2023?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onnistui jo 70-luvulla, miksei onnistu vuonna 2023?

        Koska 70-luvulla oli enemmän rahaa tuohon työhön...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onnistui jo 70-luvulla, miksei onnistu vuonna 2023?

        Ja vähemmän kuluja työnantajalla ja julkishallinnolla joutilaaseen byrokratiaan.
        Suhteessa työn määrään sai silloin koneyrittäjä ja hänen työntekijänsä enemmän palkkaa ja tuloja.
        Tosin osa tuosta "turhasta" byrokratiasta on työsuojelua.
        70-luvulla tiekarhut olivat ilman hyttiä tai jos hytti oli, se oli pelkkä sää suoja.
        Tiekarhun voimalla kun tehdään työtä hyvinkin pieni virhe saattaa sen kaataa ympäri ja tappaa kuskin.
        Nolla kuolemaa maksavat rahaa.


      • Anonyymi
        dj-marco kirjoitti:

        Ja vähemmän kuluja työnantajalla ja julkishallinnolla joutilaaseen byrokratiaan.
        Suhteessa työn määrään sai silloin koneyrittäjä ja hänen työntekijänsä enemmän palkkaa ja tuloja.
        Tosin osa tuosta "turhasta" byrokratiasta on työsuojelua.
        70-luvulla tiekarhut olivat ilman hyttiä tai jos hytti oli, se oli pelkkä sää suoja.
        Tiekarhun voimalla kun tehdään työtä hyvinkin pieni virhe saattaa sen kaataa ympäri ja tappaa kuskin.
        Nolla kuolemaa maksavat rahaa.

        Nyt on koneet erilaisia, käyttäjälleen turvallisia ja mukaviakin.
        Ovat lämpimiä, ilmastoituja, hiljaisia ja radio soi työn lomassa.
        En minä nyt ymmärrä miksi ei 70-lukua paremmilla ja tehokkaammilla laitteila voisi sitten tehdä ainakin yhtä hyvää jälkeä kuin silloin tehtiin?
        Kaikki edellytykset on olemassa, mutta eipä vaan onnistu.
        Jotenkin tuntuu selittelyltä tuollainen "ymmärrys".
        Mitä kuluihin tulee, niin kai urakkatarjousta tehdessä tietää millä hinnalla pystyy homman kunnialla hoitamaan.
        Kyse on enemmänkin siitä että urakka nyt yritetään saada itselle tekemällä edullisin tarjous, uskoen että eihän siihen huonoon työn jälkeen kukaan viitsi puuttua.


      • Anonyymi
        dj-marco kirjoitti:

        Koska 70-luvulla oli enemmän rahaa tuohon työhön...

        Niin, paljonkos nyt palaa rahaa tuohon ns. tienhoitoon?
        Ihan varmasti enemmän kuin 70-luvulla.
        Järkevästi hoidettuna homma pystyttäisiin tekemään paljon paremmin puoleen hintaan.
        Kuviohan menee karrikoidusti sanottuna siten että että isofirma tekee urakkatarjouksen luvaten hoitaa tiet esim. 2 miljoonalla eurolla.
        Saatuaan urakan isofirma jyvittää hommat aliurakoitsijoille joille yhteensä maksaa 1 mijoona euroa.
        Isofirma siis vetäisee välistä liiviinsä 1 miljoonaa euroa tekemättä itse mitään teiden kunnon hyväksi.
        Juuri tämän keinottelun ja välistävetämisen mahdollistava järjestelmä on nyt tämän homman heikkous.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, paljonkos nyt palaa rahaa tuohon ns. tienhoitoon?
        Ihan varmasti enemmän kuin 70-luvulla.
        Järkevästi hoidettuna homma pystyttäisiin tekemään paljon paremmin puoleen hintaan.
        Kuviohan menee karrikoidusti sanottuna siten että että isofirma tekee urakkatarjouksen luvaten hoitaa tiet esim. 2 miljoonalla eurolla.
        Saatuaan urakan isofirma jyvittää hommat aliurakoitsijoille joille yhteensä maksaa 1 mijoona euroa.
        Isofirma siis vetäisee välistä liiviinsä 1 miljoonaa euroa tekemättä itse mitään teiden kunnon hyväksi.
        Juuri tämän keinottelun ja välistävetämisen mahdollistava järjestelmä on nyt tämän homman heikkous.

        Hintalappu sille urakoitsijalle on noussut mutta valtion/kunnan maksama hinta työstä ei ole noussut samassa suhteessa.


      • Anonyymi
        dj-marco kirjoitti:

        Hintalappu sille urakoitsijalle on noussut mutta valtion/kunnan maksama hinta työstä ei ole noussut samassa suhteessa.

        Kaupungille kunnossapito-osasto koneineen ja miehineen ja valtiolle TVH takaisin niin homma toimii, eikä pääse välistävetäjät hyötymään.


      • Anonyymi
        dj-marco kirjoitti:

        Hintalappu sille urakoitsijalle on noussut mutta valtion/kunnan maksama hinta työstä ei ole noussut samassa suhteessa.

        Urakoitsijalla hintalappu? Juurihan tuossa selostettiin että pääurakoitsija vetää puolet välistä jo heti kättelyssä...


    • Anonyymi

      Aurasipa kuka hyvänsä niin kaupungin maksajana pitäisi myös valvoa työtä ja sanktioida huono työ tai vaihtaa urakoitsijaa jos homma ei toimi. Yleisesti ottaen muutenkin veronmaksajilla on oikeus odottaa parempaa jälkeä ja kaupungin velvollisuus verorahojen käyttäjänä on vastata siitä että rahoille saa vastineen.

      • Anonyymi

        Juurikin noin pitäisi tapahtua, myös Joensuussa. 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin noin pitäisi tapahtua, myös Joensuussa. 👍

        Lähettäkää kaupungille...


    • Anonyymi

      Tiedoksi tiehoidon ukoille: ensiviikolla taas lumisadetta luvassa, loppuviikolla jopa vesikeli! - joten nyt näytönpaikka kuinka Joensuussa (kin) osataan hommat ja myös se polanteen poisto.
      Joten töitä luvassa yötä päivää, vaikka helpompaahan se tietty on jos/kun ei tarviis tähtee, ainakaa yöllä. 🌨️ 😱

    • Anonyymi

      Koneet on kyllä nykyään huippuluokkaa, mutta mistä löytää koneenkäyttäjä, joka osaa niitä käyttää.
      Ne henkilöt jotka nykyään noita ajaa on niitä pahnan pohtimaisia joille jo traktorikortin saaminen on ollut ylivoimaista saati osaamista vaativan polanteenpoistokoneen käyttö.
      Ei se pelkkä leikkausalikaan tee sairaalasta huippuosaamiskeskusta jos sieltä puuttuu kirurgit.

    • Anonyymi

      Urakat vain nille jotka pystyy hommat hoitamaan.
      Ja valvontaaa kentälle että se tehdään mistä maksetaan!

    • Anonyymi

      Nythän se on taas ajankohtainen näytönpaikka teiden hoidon ukoille, useamman vuorokauden ajan. Saas nähdä kuinka tälläkertaa onnistuu?

      • Anonyymi

        joka vuosi laatu laskenut. mutta ainaki tekee teiden kunnosta kärsivistä henkisesti kovempia - tai sitte menee joku paikka rikki teiden huollon puutteesta johtuen.


    • Anonyymi

      "Älkää ajako urissa" neuvojilleko ovat ne urat ihan ok? Eli heidän mielestään teitä ei tarvitse hoitaa ja polannetta poistaa? Veroina maksavat tienhoidosta mutta eivät halua teitä hoidettavan? Prisman kassalla kyllä itkevät jos 5 centtiä on laskutettu väärin...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      43
      1598
    2. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1415
    3. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      54
      1112
    4. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      57
      975
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      112
      903
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      66
      848
    7. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      85
      812
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      31
      721
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      56
      713
    10. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      40
      712
    Aihe