Oletko ottanut hepatiittirokotuksen vai et reissuun?
Itse en ota.
ROKOTEGALLUP
9
3333
Vastaukset
- rokotettu
Olen ottanut. Länsi-Eurooppaan mennessäni en ottanut, mutta nyt Etelämpään mennessä kyllä.
- nykyaikainen
kyllähän se niin on, että ottaa kannattaa. Hepatiitti-a monissa kohteissa kun hygienia taso ei kummoista. Ja myös hepatiitti-b olisi hyvä olla, eihän sitä tiedä mitä sattuu. Mutta aina oltava kuitenkin järki päässä, olipa rokotus tai ei. "Tuhat " muuta riesaa mahdollista; mikään rokote ei suojaa ripulitaudeilta, eikä myöskään hepatiitti-c:ltä eikä HIV:iltä. Eli järki mukaan!!
- a ja b
Otin Twinrixin eli a ja b roketteen, matkustan paljon ja molemmat taudit esiintyvät myös Suomessa! Ei maksasyöpää, kun kerran rokote siltä suojaa.
- Vanhempi
On otettu kahdelle aikuiselle ja kolmelle lapselle havrix x 2, eli pariinkymmeneen vuoteen ei tarvitse ajatella asiaa :-)
- Hepa
Tiedän kaksi henkilöä, jotka saaneet hepatiitti a:n Suomesta. Joten olisi järkevää olla rokote, vaikkei edes matkustelisi! Ei nimittäin ole mitenkään mukava tauti...
- Liise
Jos pari pistosta voi estää todella kettumaisen taudin tarttumisen jopa 20 vuodeksi, niin ehdottomasti otan.
Siis olen jo ottanut. Jees, otin havrixin ja tehosteen kun lähdin ensimmäistä kertaa Intiaan.
- Turkkiin taas
Paljonko tuo Havrix yhdelle ihmiselle maksaa, siis tehosteineen, 20 v:n suojalla?
- rokotettu
Turkkiin taas kirjoitti:
Paljonko tuo Havrix yhdelle ihmiselle maksaa, siis tehosteineen, 20 v:n suojalla?
Muistaakseni oli noin 45 euroa / rokote ja rokotteita tarvitsee kaksi kpl eli yhteensä 90 euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017423
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?794944- 794829
- 1324238
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan83018- 522669
- 402561
- 482209
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102201Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211830