Oletko ottanut hepatiittirokotuksen vai et reissuun?
Itse en ota.
ROKOTEGALLUP
9
3352
Vastaukset
- rokotettu
Olen ottanut. Länsi-Eurooppaan mennessäni en ottanut, mutta nyt Etelämpään mennessä kyllä.
- nykyaikainen
kyllähän se niin on, että ottaa kannattaa. Hepatiitti-a monissa kohteissa kun hygienia taso ei kummoista. Ja myös hepatiitti-b olisi hyvä olla, eihän sitä tiedä mitä sattuu. Mutta aina oltava kuitenkin järki päässä, olipa rokotus tai ei. "Tuhat " muuta riesaa mahdollista; mikään rokote ei suojaa ripulitaudeilta, eikä myöskään hepatiitti-c:ltä eikä HIV:iltä. Eli järki mukaan!!
- a ja b
Otin Twinrixin eli a ja b roketteen, matkustan paljon ja molemmat taudit esiintyvät myös Suomessa! Ei maksasyöpää, kun kerran rokote siltä suojaa.
- Vanhempi
On otettu kahdelle aikuiselle ja kolmelle lapselle havrix x 2, eli pariinkymmeneen vuoteen ei tarvitse ajatella asiaa :-)
- Hepa
Tiedän kaksi henkilöä, jotka saaneet hepatiitti a:n Suomesta. Joten olisi järkevää olla rokote, vaikkei edes matkustelisi! Ei nimittäin ole mitenkään mukava tauti...
- Liise
Jos pari pistosta voi estää todella kettumaisen taudin tarttumisen jopa 20 vuodeksi, niin ehdottomasti otan.
Siis olen jo ottanut. Jees, otin havrixin ja tehosteen kun lähdin ensimmäistä kertaa Intiaan.
- Turkkiin taas
Paljonko tuo Havrix yhdelle ihmiselle maksaa, siis tehosteineen, 20 v:n suojalla?
- rokotettu
Turkkiin taas kirjoitti:
Paljonko tuo Havrix yhdelle ihmiselle maksaa, siis tehosteineen, 20 v:n suojalla?
Muistaakseni oli noin 45 euroa / rokote ja rokotteita tarvitsee kaksi kpl eli yhteensä 90 euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100871
- 75703
- 51595
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13501ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381