VALTUUSTON PUHEENJOHTAJALTA PUUTTUVAT VISIOT

Anonyymi-ap

Valtuuston puheenjohtaja Eila Aavakarelta näyttävät puuttuvan visiot sekä Suomen että Kainuun tulevaisuudesta. Uuden vuoden aaton puheessaan Kajaanissa hän vain toteaa ja toistaa vanhoja itsestään selvyyksiä ja kehuu nykyhallituksen saavutuksia.
Jos ihminen on tosissaan pyrkimässä kevään eduskuntavaaleissa kansanedustajaksi niin viimeistään nyt olisi pitänyt sanoa selkeästi mitkä ovat ne pääasiat, joita hän kansanedustajana tulisi ajamaan.
Tässä taas kerran nähdään selkeästi, että tyhjät tynnyrit kumisevat kaikkein eniten.

131

1112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Työelämästä 50-vuotiaat ovat jo out. Ikänsä takia. Politikoinnissa 70-vuotias muori hoitelee puheissaan nuorten yms asioita. Kiikkustuolimuorilta tuskin tulee mitään ideaa.

      • Anonyymi

        Onhan niillä jo elämän kokemusta myötä-ja vastamäessä varmasti paljon! Usein ottavat opikseen pitkän iän salaisuuden tuomana asiat kaikissa tilanteissa. Mutta ottavat kaikki opikseen-se onkin eri asia?


    • Anonyymi

      Valtuuston puheenjohtajan edelliseen vuoteen tekemä katsaus ja tulevaisuuden näkymät EIVÄT ole eivätkä saa olla henkilökohtainen vaalipuhe. Se on fakta.

      • Anonyymi

        Eipä kiinnosta mitkään puheet, ennemminkin ihmetyttää kaikki se valheellisuus ja perättömien asioden levittely.
        Nämä kiinnostavat meitä, sillä tuossa asemassa olevan tulisi ottaa huomioon, että niillä ei imagoa nosteta millään ns.kauniilla puheilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä kiinnosta mitkään puheet, ennemminkin ihmetyttää kaikki se valheellisuus ja perättömien asioden levittely.
        Nämä kiinnostavat meitä, sillä tuossa asemassa olevan tulisi ottaa huomioon, että niillä ei imagoa nosteta millään ns.kauniilla puheilla.

        Juuri näin.


    • Anonyymi

      Visio ja Kainuun tulevaisuus samassa lauseessa :D ei ole tulevaisuutta.

    • Anonyymi

      Se ei pysty uudistamaan kaikkien eduksi mitään enää, pönkittää oman koplansa asemaa ja siihen se jää. Luutunut mieli, puutunut perse.

    • Anonyymi

      Hyvä, että valtuuston puheenjohtaja on puhunut. Käykääpä itse pitämässä puhe.
      70 vuotias toki on jo iäkäs poliitikko, mutta nuorekas hän on.

      • Anonyymi

        Olen pitänyt useitakin puheita erilaisissa tilaisuuksissa. Ei se mitään rakettitiedettä ole. Jokainen täysijärkinen, asioista perillä oleva osaa puheen pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pitänyt useitakin puheita erilaisissa tilaisuuksissa. Ei se mitään rakettitiedettä ole. Jokainen täysijärkinen, asioista perillä oleva osaa puheen pitää.

        Jospa ukko on auttanut puheen laatimisessa?
        Sillähän on lipevä kieli.


      • Anonyymi

        Nuorekkuudella tahi iällä ei ole mitään tekemistä itse puheeseen? Jokainen näkee ja kuulee itse ja tulkinnat sen mukaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pitänyt useitakin puheita erilaisissa tilaisuuksissa. Ei se mitään rakettitiedettä ole. Jokainen täysijärkinen, asioista perillä oleva osaa puheen pitää.

        No ei osaa.


    • Anonyymi

      Monilla poliitikoilla avustaja kirjoittelee puheet ohjeiden mukaan, mutta tuskinpa
      näillä paikallisilla sellaisia on. Odottelen tässä vaan milloin persujen keskinäinen rähinöinti ja paskanheitto taas alkaa.

      • Anonyymi

        Miten se voi alkaa, kun se on jo meneillään ja melkoisen ilkeänä. Pari johtohahmoa ovat ne, jotka ovat tilanteen saattaneet räjähdyspisteeseen.


    • Anonyymi

      En kuullut sitä puhetta mutta olen kuullut että se oli erinomainen puhe. Koska olen kuullut näin niin kakki on totta.

      • Anonyymi

        Onneksi se hapatus ei kuulunut minnekään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi se hapatus ei kuulunut minnekään!

        Purolan puolelle oli kuulunut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi se hapatus ei kuulunut minnekään!

        Ei onneksi kuulunut…


      • Anonyymi

        Ihan hyvin olisi voinut tuon yksinpuheluhapatuksen pitää omalla pihallaan. Onneksi äänilaitteet ovat sen verran huonoja, että se ei kuulunut juuri mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvin olisi voinut tuon yksinpuheluhapatuksen pitää omalla pihallaan. Onneksi äänilaitteet ovat sen verran huonoja, että se ei kuulunut juuri mihinkään.

        Kipasehan kuulon tarkastukseen. Hyvin kuului hyvä puhe, hyvä pj.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kipasehan kuulon tarkastukseen. Hyvin kuului hyvä puhe, hyvä pj.

        Kuuloni on erinomainen. Siihen paikkaan, jossa olin, se hapatus ei kuulunut. Ystäväni kertoi, että en menettänyt mitään, vaikka en sitä jorinaa kuullutkaan. Kajaanissa on käytäntöä muutettava siten, että puheen pitää vuorollaan esim. kaupunginjohtaja, hyvinvointialueen johtaja jne. Silloin toiminnassa olisi jotain järkeä. Esim. Kuhmossa ylin virkamies, Tytti Määttä, oli pitänyt puheen. Silloin niissä puheissa olisi jotain kuulemisen arvoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuloni on erinomainen. Siihen paikkaan, jossa olin, se hapatus ei kuulunut. Ystäväni kertoi, että en menettänyt mitään, vaikka en sitä jorinaa kuullutkaan. Kajaanissa on käytäntöä muutettava siten, että puheen pitää vuorollaan esim. kaupunginjohtaja, hyvinvointialueen johtaja jne. Silloin toiminnassa olisi jotain järkeä. Esim. Kuhmossa ylin virkamies, Tytti Määttä, oli pitänyt puheen. Silloin niissä puheissa olisi jotain kuulemisen arvoista.

        Entäpä piirin puheenjohtajat??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuloni on erinomainen. Siihen paikkaan, jossa olin, se hapatus ei kuulunut. Ystäväni kertoi, että en menettänyt mitään, vaikka en sitä jorinaa kuullutkaan. Kajaanissa on käytäntöä muutettava siten, että puheen pitää vuorollaan esim. kaupunginjohtaja, hyvinvointialueen johtaja jne. Silloin toiminnassa olisi jotain järkeä. Esim. Kuhmossa ylin virkamies, Tytti Määttä, oli pitänyt puheen. Silloin niissä puheissa olisi jotain kuulemisen arvoista.

        Valtuusto käyttää ylintä valtaa ja silloin virkamiehet kuuntelee ja tottelee. Valtuuston puheenjohtaja pitää ohjaimet käsissään ja näin hommat hoituu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtuusto käyttää ylintä valtaa ja silloin virkamiehet kuuntelee ja tottelee. Valtuuston puheenjohtaja pitää ohjaimet käsissään ja näin hommat hoituu.

        Kyllä. Äänikuningattaren js ykkösjohtajan paikkahan se on puhe pitää. Tulevaisuudessa sitten joku muu - näin se politiikassa menee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuloni on erinomainen. Siihen paikkaan, jossa olin, se hapatus ei kuulunut. Ystäväni kertoi, että en menettänyt mitään, vaikka en sitä jorinaa kuullutkaan. Kajaanissa on käytäntöä muutettava siten, että puheen pitää vuorollaan esim. kaupunginjohtaja, hyvinvointialueen johtaja jne. Silloin toiminnassa olisi jotain järkeä. Esim. Kuhmossa ylin virkamies, Tytti Määttä, oli pitänyt puheen. Silloin niissä puheissa olisi jotain kuulemisen arvoista.

        Miten voi sanoa ettei ole menettänyt mitään jos ei ole kuullutkaan mitään? Onko tämä se kuuluisa kakki on totta kun olen niin kuullut ja kakki on kieroilua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi sanoa ettei ole menettänyt mitään jos ei ole kuullutkaan mitään? Onko tämä se kuuluisa kakki on totta kun olen niin kuullut ja kakki on kieroilua?

        Ystäväni oli sellaisessa paikassa, johon oli kuulunut. Hän kertoi minulle, että en menettänyt mitään, vaikka en sitä jorinaa kuullutkaan. Ei taida sinullakaan tuo järkikulta kovin terävä olla, kun et ymmärrä kirjoitettua tekstiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ystäväni oli sellaisessa paikassa, johon oli kuulunut. Hän kertoi minulle, että en menettänyt mitään, vaikka en sitä jorinaa kuullutkaan. Ei taida sinullakaan tuo järkikulta kovin terävä olla, kun et ymmärrä kirjoitettua tekstiä.

        Ystäväsi varmaan kertoi puheen sisällön sanasta sanaan siihen mitään lisäämättä, siitä mitään poistamatta ja poliittisesti puolueettomasti. Jo näin teki, niin silloin kertomuksessasi kakki on totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ystäväni oli sellaisessa paikassa, johon oli kuulunut. Hän kertoi minulle, että en menettänyt mitään, vaikka en sitä jorinaa kuullutkaan. Ei taida sinullakaan tuo järkikulta kovin terävä olla, kun et ymmärrä kirjoitettua tekstiä.

        Minäkään en kuullut siitä puheesta mitään mutta kyllä se minusta oli hyvä puhe ja hyvä puhuja. Niin ne kaikki muutkin kuulijat sanoi ja silloin on parempi uskoa eikä kieroilla näillä paskapalstoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ystäväni oli sellaisessa paikassa, johon oli kuulunut. Hän kertoi minulle, että en menettänyt mitään, vaikka en sitä jorinaa kuullutkaan. Ei taida sinullakaan tuo järkikulta kovin terävä olla, kun et ymmärrä kirjoitettua tekstiä.

        Ei sinulla ole edes mielikuvitusystäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkään en kuullut siitä puheesta mitään mutta kyllä se minusta oli hyvä puhe ja hyvä puhuja. Niin ne kaikki muutkin kuulijat sanoi ja silloin on parempi uskoa eikä kieroilla näillä paskapalstoilla.

        Jokaisella on vapaus omaan mielipiteeseen. Sinulla on omasi ja minulla on omani. Hyvä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on vapaus omaan mielipiteeseen. Sinulla on omasi ja minulla on omani. Hyvä niin.

        Ja kaikista parasta on luoda ne mielipiteet kuulopuheista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikista parasta on luoda ne mielipiteet kuulopuheista!

        Me täällä Kontinjoella ei päästy puhetta kuuntelemaan, koska ei ollut selvää kuskia, mutta ohiajavan sotkamolaisen huulilta saatiin luettua meleko selkeesti: "hyvä puhe"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me täällä Kontinjoella ei päästy puhetta kuuntelemaan, koska ei ollut selvää kuskia, mutta ohiajavan sotkamolaisen huulilta saatiin luettua meleko selkeesti: "hyvä puhe"

        Kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä.

        Sotkamon kirkon kohdalla näin kun auto ajoi ohi ja takapenkillä näin huulilta kun joku sanoi että hirmu hallitsijat seulovat ja kakki on tota!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikista parasta on luoda ne mielipiteet kuulopuheista!

        Tuttavani kertoma sai vahvistuksen luetusta tekstistä. Ei siis mistään kuulopuheista. Lopeta paskan jauhaminen. Pidä mielipiteesi ja minä pidän omani. Minä vielä ymmärrän kirjoitettua tekstiä, mutta Sinun kohdallasi asia lienee toisin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikista parasta on luoda ne mielipiteet kuulopuheista!

        Parhainta on faktat näytteiden kera, kuulopuheet eivät täytä uskottavuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Purolan puolelle oli kuulunut

        Onpa harmi, ettei kuulunut Purolaan🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa harmi, ettei kuulunut Purolaan🤣

        Samaa hapatusta on kuultu puhujan puolelta jo ihan riittämiin, joten kiittäkää onneanne, kun mäkätys ei kuulunut Purolaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa hapatusta on kuultu puhujan puolelta jo ihan riittämiin, joten kiittäkää onneanne, kun mäkätys ei kuulunut Purolaan.

        Voi millainen katkeruus on täyttänyt mielesi, vuosi sitten sinulla sama valitus. Eikö se ala jo itsestäsikin tuntua että mielenterveys ei ole ihan kohdillaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi millainen katkeruus on täyttänyt mielesi, vuosi sitten sinulla sama valitus. Eikö se ala jo itsestäsikin tuntua että mielenterveys ei ole ihan kohdillaan.

        Minä en ole vuosi sitten tiennyt, että tämä kanava on olemassakaan. En siis ole se valittaja, jota tarkoitat. Viime kesänä kävin ensimmäistä kertaa lukemassa tätä sivustoa. Minun mielenterveydessä ei ole tähän päivään mennessä ollut ongelmia. Miten lienee Sinun ja puolustamasi henkilön laita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole vuosi sitten tiennyt, että tämä kanava on olemassakaan. En siis ole se valittaja, jota tarkoitat. Viime kesänä kävin ensimmäistä kertaa lukemassa tätä sivustoa. Minun mielenterveydessä ei ole tähän päivään mennessä ollut ongelmia. Miten lienee Sinun ja puolustamasi henkilön laita?

        On selvää, että aina sellaisella on mielenterveysongelmia, jotka uskaltavat olla eri mieltä ja puhua totuuksia. Siis tämän, joka näitä omia ongelmiaan tykyttää muille on itsellään suurimmat ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On selvää, että aina sellaisella on mielenterveysongelmia, jotka uskaltavat olla eri mieltä ja puhua totuuksia. Siis tämän, joka näitä omia ongelmiaan tykyttää muille on itsellään suurimmat ongelmat.

        Siis tyrkyttää muille..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhainta on faktat näytteiden kera, kuulopuheet eivät täytä uskottavuutta.

        Kuulopuheita ei virallisissa tilanteissa noteerata, pitää puheet ja faktat vastata toisiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Äänikuningattaren js ykkösjohtajan paikkahan se on puhe pitää. Tulevaisuudessa sitten joku muu - näin se politiikassa menee

        Kaavoihin kangistunuttahan tämä touhu on joka taholla. Kansalaisilla ja äänestäjillä on pakkopullaa, heitä ei kuunnella missään. Vaalien aikaa kyllä luvataan kuukin taivaltaa äänten kalasteluissa. Kokemuksella voin todeta, että mitkään lupaukset eivät ole pitäneet-päinvastoin huonompaan suuntaa menee koko ajan. Lähimmäisen kunniotus, rehellisyys ja sympatia puuttuvat kokonaan-teennäisyys paistaa läpi kun osaa oikein tulkita. Riitelyllä ja toisten syyttelyllä ei ole helppoa tulevaisuutta-etenkin pienen paikkakunnan politiikoilla, sillä ihmiset muistavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtuusto käyttää ylintä valtaa ja silloin virkamiehet kuuntelee ja tottelee. Valtuuston puheenjohtaja pitää ohjaimet käsissään ja näin hommat hoituu.

        Mitenkä hoituvat-ulkopuolella”-totteleeko kansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkä hoituvat-ulkopuolella”-totteleeko kansa?

        Totteleehan nekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on vapaus omaan mielipiteeseen. Sinulla on omasi ja minulla on omani. Hyvä niin.

        Kyllä on , eikä tarvitse valehdella mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totteleehan nekin.

        Ei kyllä kaikki ole totelleet ja ”siksikin” on kovat piipussa. Löytyy sellaisia, jotka eivät hyväksy selkeitä ja törkeitä valheita, eikä tarvitsekkaan. Tästäkin syystä on paha maine-joka vaikuttaa tulevien eduskuntavaalien äänestäjiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuloni on erinomainen. Siihen paikkaan, jossa olin, se hapatus ei kuulunut. Ystäväni kertoi, että en menettänyt mitään, vaikka en sitä jorinaa kuullutkaan. Kajaanissa on käytäntöä muutettava siten, että puheen pitää vuorollaan esim. kaupunginjohtaja, hyvinvointialueen johtaja jne. Silloin toiminnassa olisi jotain järkeä. Esim. Kuhmossa ylin virkamies, Tytti Määttä, oli pitänyt puheen. Silloin niissä puheissa olisi jotain kuulemisen arvoista.

        Onko näkökin yhtä hyvä, ettei ole näkökentässä hämärtymää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtuusto käyttää ylintä valtaa ja silloin virkamiehet kuuntelee ja tottelee. Valtuuston puheenjohtaja pitää ohjaimet käsissään ja näin hommat hoituu.

        Kyllä hoitunut, mutta miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko näkökin yhtä hyvä, ettei ole näkökentässä hämärtymää?

        Älä huolehdi. Kävin tammikuun alussa silmälääkärissä ja näköni on erinomainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huolehdi. Kävin tammikuun alussa silmälääkärissä ja näköni on erinomainen.

        Näetkö harhoja vsi ihan oikeesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näetkö harhoja vsi ihan oikeesti?

        Luotan omiin silmiini ja en näe harhoja. En katsele maailmaa ruusunpunaisten lasien läpi, kuten Sinä ilmeisesti teet. Lopeta minun näkökyvyn arvosteleminen. Sinä voit katsoa minun puolestani vaikka ehdokkaan persereikään, se ei kuulu minulle. Ja voit kehua näkemääsi ihan miten parhaaksesi koet. Hyvää alkanutta vuotta 2023!


    • Anonyymi

      Varmaan lietsoi susi vihaa ja sitä samaan laulua mitä on puhunut kaikki nämä vuodet.

    • Anonyymi

      Hyvä oli puhe ja hieno ilotulitus kuin pisteenä Iin päälle siihen. Pois pois sudet ja sorsat, hyvä bravo! Ja joutsenet yäk

      • Anonyymi

        Entäs ne hirvet ? Minkälainen rangaistus salakaadosta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs ne hirvet ? Minkälainen rangaistus salakaadosta ?

        En nähnyt että siellä kaupunginlammella oli kaadettu hirviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nähnyt että siellä kaupunginlammella oli kaadettu hirviä.

        En minäkään mutta pitäiskö rangaistuksia koventaa ? Näyttää hirvet loppuvan maastamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään mutta pitäiskö rangaistuksia koventaa ? Näyttää hirvet loppuvan maastamme.

        Pitäisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nähnyt että siellä kaupunginlammella oli kaadettu hirviä.

        Enkä kuullut mitään mutta kakki on totta. Hirviä oli ja postilaatikosta kurkisteli ja kieroilivat minua. Saattoi olla sorsiakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs ne hirvet ? Minkälainen rangaistus salakaadosta ?

        Entäpä karhujen salakaadot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä kuullut mitään mutta kakki on totta. Hirviä oli ja postilaatikosta kurkisteli ja kieroilivat minua. Saattoi olla sorsiakin

        🤣😀


    • Anonyymi

      Hieno puhe tulevalta pääministeriltä

      • Anonyymi

        Tulee mieleen englantilainen sarja "ruutiukot" .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee mieleen englantilainen sarja "ruutiukot" .

        Niin tulee ja onneksi Sanna menee vaihtoon, saattaa päästä vaikka Tampereen Sokokselle meikkiosastoa hoitamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tulee ja onneksi Sanna menee vaihtoon, saattaa päästä vaikka Tampereen Sokokselle meikkiosastoa hoitamaan.

        Sanna ei mene vaihtoon on niin vahva kannatus.
        Persujen ei pitänyt ottaa loikkareita, kuinkas kävikään ottivat Wille Rydmanin loikkarna mukaan. No ja Kokoomus tykkää…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanna ei mene vaihtoon on niin vahva kannatus.
        Persujen ei pitänyt ottaa loikkareita, kuinkas kävikään ottivat Wille Rydmanin loikkarna mukaan. No ja Kokoomus tykkää…

        Siellähän se on nyt muiden lierojen joukossa. Eikös persut huutanut joku aika sitten, että minkäänlaisia loikkareita ei heille oteta. Näkyipä tuo nyt kelpaavan. No, tuohan se jonkun oman kannattajansa persujoukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellähän se on nyt muiden lierojen joukossa. Eikös persut huutanut joku aika sitten, että minkäänlaisia loikkareita ei heille oteta. Näkyipä tuo nyt kelpaavan. No, tuohan se jonkun oman kannattajansa persujoukkoon.

        Sitähän ne toitottivat ihan puoluesihteeriä myöten, että loikkareita ei Perussuomalaisiin oteta. Huomiotavaa on, että koskee todennäköisesti Kajaania-täällä ei loikkareilla ole asiaa, muualla loikkijat otetaan avosylin vastaan.
        Täytyy jälleen todeta, miten holtitonta, mitkään lupaukset eivät pidä-takit kääntyy tiuhaan tahtiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanna ei mene vaihtoon on niin vahva kannatus.
        Persujen ei pitänyt ottaa loikkareita, kuinkas kävikään ottivat Wille Rydmanin loikkarna mukaan. No ja Kokoomus tykkää…

        https://yle.fi/a/3-12531642

        Kannattaisi lukea uutisia, yleensäkin tuo ei
        edennyt sen pitemmälle mitä tuo HS uutinen oli.
        Uutisista saisit tärkeää tietoa.

        https://www.uusisuomi.fi/uutiset/wille-rydman-eroaa-kokoomuksesta-ehdolla-eduskuntavaaleissa/70fa357c-9e7b-423b-b6b4-a9f739ff6517

        Mikä vika tässä on.


      • Anonyymi

        Mä haluaidin, että Kurvinen Kajaanista voisi pitää puheen joskus.!!!


      • Anonyymi

        Kajaanissa on jo pääministerinä, seuraavaksi presidentti-kun ovet avautuvat EK-vaaleissa.


      • Anonyymi

        Viikon paras vitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tulee ja onneksi Sanna menee vaihtoon, saattaa päästä vaikka Tampereen Sokokselle meikkiosastoa hoitamaan.

        Jos menee Sanna vaihtoon niin tilalle tulee Petteri Orpo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos menee Sanna vaihtoon niin tilalle tulee Petteri Orpo.

        Orpo on hyvä.


      • Anonyymi

        Ei Kainuussa ole yhtään tulevaa pääministeriä! Elät luuloissa ja harhoissasi.


    • Anonyymi

      Voi tätä valitusta taas. Itke vähän nyt.
      Tee itse parempi uudenvuodenpuhe joka on miellyttävämpi.
      Lähetä se Kainuun Sanomien mielipide palstalle.
      Mitä sitä menit sinne.

      Tänä vuonna en mennyt ollenkaan katsomaan.

      Tässä pari vuotta sitten oli samanlaista säätä,
      ne raketit ei näkynyt yhtään. Turha oli mennä katsomaan.

      On mielenkiintoista joku uudenvuodenpuhe,
      että minä sinne lähtisin.

      • Anonyymi

        Palkkiot maksamme me veronmaksajat..jokaikisestä kokouksesta ja toimista. Oletteko saaneet vastinetta?


    • Anonyymi

      Wille Rydman ei ole puolueloikkari. Typeryyksissään kokoomusjohtajat ajoivat Rydmanin pois puolueesta - uskoivat huhuja ja ilkeiden pikkutyttöjen piruilua.
      Wille Rydman teki aivan oikean liikun ja vaihtoi tässä tapauksessa hänelle parhaiten sopivaan porukkaan. Aika näyttää sopeutuuko hän perussuomalaisiin vai ei. Ei puolue ole mikään vankila - siitä voi myös lähteä jos sille tuntuu.

      • Anonyymi

        Teille sopii kaikki sehän on nähty-selkään puukottajia ja paskan puhujia nämä persut täällä. Kaksi konkaria ovat hommansa osanneet, se kyllä kuuluu ja kauas.


      • Anonyymi

        Lulu Ranne siirtyi myös kokoomuksesta perussuomalaisiin ja on hyvin pärjännyt .


      • Anonyymi

        Juuri näin ja Rydman tulee saamaan paljon ääniä persuille. Enemmän kuin sai paska arvopohja kokoomukselle. Kokoomuksen johtomiehille tulisi hankkia iso pätkä hamekangasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin ja Rydman tulee saamaan paljon ääniä persuille. Enemmän kuin sai paska arvopohja kokoomukselle. Kokoomuksen johtomiehille tulisi hankkia iso pätkä hamekangasta.

        Kokoomus on ykkönen kallubeissa👌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teille sopii kaikki sehän on nähty-selkään puukottajia ja paskan puhujia nämä persut täällä. Kaksi konkaria ovat hommansa osanneet, se kyllä kuuluu ja kauas.

        Keitähän nämä kaksi konkaria mielestäsi ovat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keitähän nämä kaksi konkaria mielestäsi ovat?

        Kirjoittaja kyllä tietää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja kyllä tietää?

        Jos konkareilla tarkoitetaan valtuuston puheenjohtajaa ja entistä Kajaanin Perussuomalaiset ry:n puheenjohtajaa, niin arvio on väärä - eivät he ole puoluekonkareita vaan noviiseja, jotka itse luulevat olevansa konkareita ja korvaamattomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos konkareilla tarkoitetaan valtuuston puheenjohtajaa ja entistä Kajaanin Perussuomalaiset ry:n puheenjohtajaa, niin arvio on väärä - eivät he ole puoluekonkareita vaan noviiseja, jotka itse luulevat olevansa konkareita ja korvaamattomia.

        Asia on juuri näin kuten kirjoitat. Saahan sitä itsestään kuvitella vaikka mitä, mutta se on eri asia mitä kanssaihmiset ajattelevat. Pidän tärkeimpänä avuina rehellisyyttä, tasapuolisuutta ja sitä, että ei aseta itseään aina joka paikkaan ensimmäiseksi. Valitettavasti näiden kahden kohdalla mikään näistä vaatimuksistani ei täyty. Päinvastoin, heistä on paljastunut tosi surullinen todellisuus ja en löydä sanoja ilmaistakseni sitä mitä heistä ajattelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on juuri näin kuten kirjoitat. Saahan sitä itsestään kuvitella vaikka mitä, mutta se on eri asia mitä kanssaihmiset ajattelevat. Pidän tärkeimpänä avuina rehellisyyttä, tasapuolisuutta ja sitä, että ei aseta itseään aina joka paikkaan ensimmäiseksi. Valitettavasti näiden kahden kohdalla mikään näistä vaatimuksistani ei täyty. Päinvastoin, heistä on paljastunut tosi surullinen todellisuus ja en löydä sanoja ilmaistakseni sitä mitä heistä ajattelen.

        Se todellisuus on vellonut parisen vuotta ja yhä jatkuu…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on juuri näin kuten kirjoitat. Saahan sitä itsestään kuvitella vaikka mitä, mutta se on eri asia mitä kanssaihmiset ajattelevat. Pidän tärkeimpänä avuina rehellisyyttä, tasapuolisuutta ja sitä, että ei aseta itseään aina joka paikkaan ensimmäiseksi. Valitettavasti näiden kahden kohdalla mikään näistä vaatimuksistani ei täyty. Päinvastoin, heistä on paljastunut tosi surullinen todellisuus ja en löydä sanoja ilmaistakseni sitä mitä heistä ajattelen.

        Se on nyt tullut selväksi vuoden trollaamisesi jälkeen ihan kaikille. Kirjoitusten perusteella maalituksesi on kääntynyt itseäsi vastaan jo aikaa sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on nyt tullut selväksi vuoden trollaamisesi jälkeen ihan kaikille. Kirjoitusten perusteella maalituksesi on kääntynyt itseäsi vastaan jo aikaa sitten.

        Niinhän sinä luulet-selväksi on ennemminkin tullut tällä aikajanalla, ilkeytesi ja perättömien asioden levittelyillä tulleet aiheet.
        Minua vastaan on päinvastoin lisääntynyt tuki ja myötätunto uusien ystävien myötä. Oletko samaa mieltä, että tottahan sitä pitää jokaisen puhua?
        Näillä toimilla itsellesi olet kuoppaa kaivanut,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on nyt tullut selväksi vuoden trollaamisesi jälkeen ihan kaikille. Kirjoitusten perusteella maalituksesi on kääntynyt itseäsi vastaan jo aikaa sitten.

        Hyvin todettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä luulet-selväksi on ennemminkin tullut tällä aikajanalla, ilkeytesi ja perättömien asioden levittelyillä tulleet aiheet.
        Minua vastaan on päinvastoin lisääntynyt tuki ja myötätunto uusien ystävien myötä. Oletko samaa mieltä, että tottahan sitä pitää jokaisen puhua?
        Näillä toimilla itsellesi olet kuoppaa kaivanut,

        Jaa, sekö on ilkeätä, jos toteaa sinun trollanneen täällä ainakin vuoden. Sehän on fakta ja vieläpä totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, sekö on ilkeätä, jos toteaa sinun trollanneen täällä ainakin vuoden. Sehän on fakta ja vieläpä totta.

        Sinä ja sun faktat..ilkeää on todella valheet..jne..
        Saatat erehtyä trollaajan suhteenkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä luulet-selväksi on ennemminkin tullut tällä aikajanalla, ilkeytesi ja perättömien asioden levittelyillä tulleet aiheet.
        Minua vastaan on päinvastoin lisääntynyt tuki ja myötätunto uusien ystävien myötä. Oletko samaa mieltä, että tottahan sitä pitää jokaisen puhua?
        Näillä toimilla itsellesi olet kuoppaa kaivanut,

        Asiaa…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä luulet-selväksi on ennemminkin tullut tällä aikajanalla, ilkeytesi ja perättömien asioden levittelyillä tulleet aiheet.
        Minua vastaan on päinvastoin lisääntynyt tuki ja myötätunto uusien ystävien myötä. Oletko samaa mieltä, että tottahan sitä pitää jokaisen puhua?
        Näillä toimilla itsellesi olet kuoppaa kaivanut,

        ASIAA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ja sun faktat..ilkeää on todella valheet..jne..
        Saatat erehtyä trollaajan suhteenkin?

        Kyllä hlöllisyys tiedossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hlöllisyys tiedossa

        Luulotautia hlöllisyys tiedossa??? Siinä tapauksessa olet murtautunut…tietoihin? Niitähän ei sinulle eikä kenellekkään täällä kommentoiville anneta. Olemme olleet yhteydessä ylläpitoon-he eivät anna kenenkään tietoja asiaankuulumattomalla tietoja.
        Täällä tosin joku kirjoitti olevansa vanha ”modetaattori”
        jonkilaista epäilystähän tämä herättää!
        Ei kannata lähteä ainakaan rikoksen tielle, niistä on ikävät seuraukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulotautia hlöllisyys tiedossa??? Siinä tapauksessa olet murtautunut…tietoihin? Niitähän ei sinulle eikä kenellekkään täällä kommentoiville anneta. Olemme olleet yhteydessä ylläpitoon-he eivät anna kenenkään tietoja asiaankuulumattomalla tietoja.
        Täällä tosin joku kirjoitti olevansa vanha ”modetaattori”
        jonkilaista epäilystähän tämä herättää!
        Ei kannata lähteä ainakaan rikoksen tielle, niistä on ikävät seuraukset.

        Moderaattori.. oli joskus viime vuoden puolella kirjoittanut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulotautia hlöllisyys tiedossa??? Siinä tapauksessa olet murtautunut…tietoihin? Niitähän ei sinulle eikä kenellekkään täällä kommentoiville anneta. Olemme olleet yhteydessä ylläpitoon-he eivät anna kenenkään tietoja asiaankuulumattomalla tietoja.
        Täällä tosin joku kirjoitti olevansa vanha ”modetaattori”
        jonkilaista epäilystähän tämä herättää!
        Ei kannata lähteä ainakaan rikoksen tielle, niistä on ikävät seuraukset.

        No ei ollut sinunkaan tietoja vaikea selvitellä. Soitin "tietäjälle" joka sanoi tuntevansa tämän erikoisen tapauksen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ollut sinunkaan tietoja vaikea selvitellä. Soitin "tietäjälle" joka sanoi tuntevansa tämän erikoisen tapauksen

        Jatkoa
        Siis tunnisti vanhastaan ja piti trollityyliäsi ihan tuttuna juttuna


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ollut sinunkaan tietoja vaikea selvitellä. Soitin "tietäjälle" joka sanoi tuntevansa tämän erikoisen tapauksen

        Sinä vanha tietäväsi tunnetaan ne tietävät vain tuota paskaa, jossa ryvet itsekkin. Ei todellakaan ole vaikeaa tietää ..,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkoa
        Siis tunnisti vanhastaan ja piti trollityyliäsi ihan tuttuna juttuna

        Taidat olla j.laatikainen ja hännystelijät ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hlöllisyys tiedossa

        Kilpeläinenkö..sehänoli sanonu, et kaikki pittää tehä niin ettei jää kiinni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ollut sinunkaan tietoja vaikea selvitellä. Soitin "tietäjälle" joka sanoi tuntevansa tämän erikoisen tapauksen

        Oliko lentäjän takki päällä tällä tietäjältä ????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ollut sinunkaan tietoja vaikea selvitellä. Soitin "tietäjälle" joka sanoi tuntevansa tämän erikoisen tapauksen

        Sama tietäjä soitti minulle kertoi, että nukut huonosti ja seulot aamuyöstä monestikkin täällä klo kolmenkin aikaan kun toiset nukkuvat. Hermosto kovilla niiden särkyjen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko lentäjän takki päällä tällä tietäjältä ????

        No en tiiä takista, kun puhelimella soitin. Hyvin tietäväinen oli elämäsi käänteistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en tiiä takista, kun puhelimella soitin. Hyvin tietäväinen oli elämäsi käänteistä

        Niinhän tuo tuntui olevan oikein tarkkaan selvitti minkälainen tunnevammainen olet:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hlöllisyys tiedossa

        Sulle ei kukkaan anna tietoja kuin ne samankaltaiset kuin itsekkin olet. Ylläpidosta et saa tietoja/sinne on soitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moderaattori.. oli joskus viime vuoden puolella kirjoittanut

        26,9.2022 uhkaileva entinen mo-de-raat-to-ri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        26,9.2022 uhkaileva entinen mo-de-raat-to-ri

        Tarkistin asian se oli 28.9.2022…


    • Anonyymi

      Kävin lukemassa fasebookissa ja hyvä puhe se oli. Samat ihmiset valittaa vuodesta toiseen täällä katkeruuttaan ja kateuttaan. Ehkä väärän puolueen ehdokas on saanut niin hyvin ääniä että se ei kelpaa?

      • Anonyymi

        Jenna Simula on hyvä ehdokas, kuka haluaa persuja äänestää. Oma ehdokkaani ei ole persu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenna Simula on hyvä ehdokas, kuka haluaa persuja äänestää. Oma ehdokkaani ei ole persu.

        Mikko Polvinen Kainuusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikko Polvinen Kainuusta.

        👍👍


      • Anonyymi

        Kaiken tiedossaolevien pohjalta toteamme, ettei kateudesta ja katkeruudesta ole kyse. Kyse on vastuusta , mitä puhuu ja levittelee. Onko kirjoittaja kenties sitä mieltä, että kateutta on-mikäli ihmistä syytetään ”törkellä”tavalla
        sellaisista asioista, joita normi ihminen ei voisi suustaan päästää? Tässä on kateus ja katkeruus kaukana, lähinnä oikeuden ja totuuden etsiminen. Tottakai ihminen/ihmiset hakevat itselleen oikeutta ja puhuvat näistä, siihen oikeus-kun puhut totta.


    • Anonyymi

      Maakunnan kiistattomalla ykkösehdokkaalla oli mahtava puolen sivun mainos koti-Kajaanissa. Bravo!

      • Anonyymi

        Perseelleni olisin lentänyt, jos en olisi istunut. Maksaako Perussuomalaiset Mikko Polviselle samanlaisen mainoksen? Olipa siinä taas tavan mukaisesti erittäin laaja skaala lueteltuna kaiken maailman ajettavia asioita ja koulutuksia. Mikä lienee totta ja mikä ei ole. Sitä saa miettiä jokainen tykönään. Toteaisin. että "puolet paskaa seassa, kuten Alinan pierussa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perseelleni olisin lentänyt, jos en olisi istunut. Maksaako Perussuomalaiset Mikko Polviselle samanlaisen mainoksen? Olipa siinä taas tavan mukaisesti erittäin laaja skaala lueteltuna kaiken maailman ajettavia asioita ja koulutuksia. Mikä lienee totta ja mikä ei ole. Sitä saa miettiä jokainen tykönään. Toteaisin. että "puolet paskaa seassa, kuten Alinan pierussa".

        Kannattaa kysyä puolueesta, että maksaako. Tottahan nuo kaikki tavoitteet tietysti on osoittaen ehdokkaan valtakunnan tason osaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perseelleni olisin lentänyt, jos en olisi istunut. Maksaako Perussuomalaiset Mikko Polviselle samanlaisen mainoksen? Olipa siinä taas tavan mukaisesti erittäin laaja skaala lueteltuna kaiken maailman ajettavia asioita ja koulutuksia. Mikä lienee totta ja mikä ei ole. Sitä saa miettiä jokainen tykönään. Toteaisin. että "puolet paskaa seassa, kuten Alinan pierussa".

        Kylläpäs se nyt riepoo!!


      • Anonyymi

        Unohtivat Mikko Polvisen-niin mahtavaa, tämäkö on sitä persujen taktiikkaa? Yhteiseen hiileen puhallukset kaukana todellisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtivat Mikko Polvisen-niin mahtavaa, tämäkö on sitä persujen taktiikkaa? Yhteiseen hiileen puhallukset kaukana todellisuudesta.

        Mikko P EI ole Kajaanin vaan Kuhmon PS-yhdistyksen jäsen. Yhdistys tukee ehdokastaan vaaleissa mm. mainosrahoituksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikko P EI ole Kajaanin vaan Kuhmon PS-yhdistyksen jäsen. Yhdistys tukee ehdokastaan vaaleissa mm. mainosrahoituksella.

        Toivotaan, että hoitavat homman. Mikko saa Kuhmosta paljon ääniä, Sotkamosta ja muistakin pikkukylistä.
        Nyt vaan työn touhuun niin hyvä tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivotaan, että hoitavat homman. Mikko saa Kuhmosta paljon ääniä, Sotkamosta ja muistakin pikkukylistä.
        Nyt vaan työn touhuun niin hyvä tulee.

        Mikkoa kaivataan.


      • Anonyymi

        Mikon mainos oli kyllä asiallinen..paitsi tukijoukoissa outoa?


    • Anonyymi

      Mietin tätä lukiessani että kiinnostaako jotakuta oikeasti Kainuun tulevaisuus? Ette voi tehdä asialle yhtään mitään. Kaikki on tuhottu. Jos 1000 ihmistä joka voisi asukasluku vähenee niin räknätkää mitä se on kymmenen ja kahdenkymmenen vuoden päästä. Ei ole tulevaisuutta täällä. Itse ajoin jälkikasvun onneksi jo vuosikymmen sitten pois täältä.

      • Anonyymi

        Onhan se mukavaa, kun on väljempää. Ei ole ruuhkia eikä jonoja missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se mukavaa, kun on väljempää. Ei ole ruuhkia eikä jonoja missään.

        Näin juuri. Kohta ei edes jonon alkuja kun ei ole mihin jonottaa. Paitsi että onhan meillä se luonto :D


      • Anonyymi

        Onneksi ei ihmisen ole pakko asua persereijässä nimeltään pääkaupunkiseutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi ei ihmisen ole pakko asua persereijässä nimeltään pääkaupunkiseutu.

        Varmaan oikoluku korjasi Kajaanin pääkaupunkiseudulla? Siellä on kaikki. Ennen kaikkea se on kaupunki. Kajaani on yksi paskakikkare jossa ei ole mitään. Päättäjät puhuu että meillä on luonto. Silläkö tänne tulleet saadaan jäämään ja saadaan asukkaita houkuteltua? Toki ei voi olettaa enempää. Jos kajaanilainen on valtuustossa niin se siitä.


    • Anonyymi

      Monella on ollut visioita, jotka ovat visioiksi jääneet, että se siitä.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2117
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1630
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1520
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1256
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1165
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe