Mistä Jämsästä saa perunapiirakoita?
Olen juuri muuttanut Jämsään , ja kysyisin:
58
1311
Vastaukset
- Anonyymi
Ei mistään, tämä on kateellisten ja toisia kyttäävien kuoleva tuppukylä. Pakasteena voi Sokoksella olla.
- Anonyymi
muutat muualle tumputtelemaan,jos vaikka helpottas.
- Anonyymi
Kun itse tekee niin hyvää tulee ja halvalla.
AINEKSET NOIN 25 KPL ANNOSTA
Kuoritaikina:
2 dl vettä
2 tl suolaa
2 dl Myllyn Paras Emännän Ruisjauhoja
2½ dl Myllyn Paras Emännän Puolikarkea Vehnäjauhoja
Täyte: 1 l perunasosetta
2 munaa
OHJE
Valmista perunasose. Lisää munat joukkoon. Valmista kuoritaikina sekoittamalla kylmään veteen suola ja jauhot. Älä vaivaa taikinaa. Leivo taikina tangoksi ja jaa se osiin. Pyöritä palat palloiksi ja litistä ne kämmenellä piirakkapohjiksi.
Ripottele pohjille jauhoja ja siirrä ne leivinliinan alle. Kaaviloi pohjat ohuiksi, pyöreiksi piirakankuoriksi. Levitä täytettä kuorille niin laajalti, että reunaan jää 1 cm kääntämisen varaksi. Käännä reuna ja poimuta se täytteen päälle.
Paista piirakat 250-asteisessa uunissa n. 15 min. Piirakat ovat kypsiä, kun ne ovat pohjasta kovettuneet ja pinnalta kauniin ruskeita. Voitele valmiit piirakat voi-vesiseoksella.
Resepti:
Arja Elina Laine, Myllyn Paras Oy
👍👍👍👍👍👍👍👍 - Anonyymi
Jyväskylästä asti joutuu hakemaan kaiken tuiki tarpeellisen!☃️
- Anonyymi
siinäpä se syy onkin, miksi ei jämsästä tahdo saada enää mittän.aina saa tilailla netin kautta.
- Anonyymi
no sinua köyhää kelalaista ei kyllä Himoksen rinteillä näy
- Anonyymi
Oohh jämpsän juntti kilahti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osui ja upposi Lieksan köyhään Kelajunttiin kiäh kiäh kiäh 😅🤣🤣🤣😅😂😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siinäpä se syy onkin, miksi ei jämsästä tahdo saada enää mittän.aina saa tilailla netin kautta.
On surkeaksi mennyt kyllä jämsän tilanne noin kaikkinensa, joihin myös perunapiirakat kuuluu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei todellakaan näy , ja sehän sinua, jolla pierukin on parfymoitu harmittaa.
- Anonyymi
Lidlistä olen ostanut perunapiirakoita.
- Anonyymi
Jännää
- Anonyymi
Minä ostan Cittarin paistopisteen tiskistä. Ihan joka päivä ei ole, mutta melkein aina on.
- Anonyymi
Muualla asuvana ihmettelen tuota älyn tasoa noissa vastauksissa. Asiallinen kysymys ni vastaukset tuollaista sontaa
- Anonyymi
Sontaa se on koko kylä täynnä yllätys yllätys ja ullatus ullatus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sontaa se on koko kylä täynnä yllätys yllätys ja ullatus ullatus
Sokkarin paistopiste 0.43e kpl
Hyviä on.. 👍 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sokkarin paistopiste 0.43e kpl
Hyviä on.. 👍Jännää
- Anonyymi
Kysy kellari kirppikseltä. Se kokki on tehnyt ainakin karjalanpiirakoita ja hyviä.
- Anonyymi
Juu se jaksaa aina ihmetyttää itseäkin. Ukrainalla on Odessa, loistava merikaupunki, meillä on no... jämsä
- Anonyymi
Minäkin olen juuri muuttanut Jämsään ja tiedustelisin, mistä saisi oikein hyvää kiljua? Verkkokaupan kautta ei ainakaan!
- Anonyymi
Muuta samantein pois takaan ettet saa hetken rauhaa kyyläreiltä
- Anonyymi
No ihan kuule kauppaan menet ostoksille
- Anonyymi
No kunnei nämä kateelliset juntit muuta osaa tai saa aikaan. Olisin itse muuttanut Muurameen pienempään omakotitaloon järven annalle jo kauan sitten, mutta kun ei kukaan täältä kateellisten laaksosta halua taloa ostaa. Jokainen päivä Jämsässä on kärsimystä!
- Anonyymi
Minäkin voisin muuttaa ”Järven Annalle” kun tietäis osoitteen.
- Anonyymi
Vastauksena aloittajalle:
muuta täältä pois niin pian kuin voit, mikä vain on parempi paikka!- Anonyymi
Alkoon ei uskalla mennä.
Lauma kytääjiä kassajonossa ja aulassa.
- Anonyymi
Minäkin oon just muuttanut ja kyselin, mist sais oikeen hyvää lakua..
- Anonyymi
Ei näin talvella saa kun perunapellot jäässä. Kyseleppä kesäkuussa uudelleen.
- Anonyymi
Nahkanuija kovana nytkin.tekisin tuttavuutta ton naapurin kanssa,mutta kun ei tiedä kumpi hän on.??
- Anonyymi
No onkos sil niin väliä kakkosen kundi oot kumminkin.
- Anonyymi
Älä vaivaa meitä kysymykselläsi vaan mene hakemaan kaupasta: Cittari, Sokos, Lidl tai Pikku-K.
- Anonyymi
Kysymys aloittajalle: Mistähän Jämsässä saa halpaa kalaa?
- Anonyymi
Onko piparia tarjolla?
- Anonyymi
Sorry kirjoitusvirhe. Piti aloittajalta kysyä: Mistähän Jämsässä saa halpaa KALJAA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko piparia tarjolla?
Jämsässä piparin ostajat mustamaalataan mene naapuri kylään!!!
- Anonyymi
Järvestä jos viitsii nähdä vaivaa. Tosin pieniähän ne on.
- Anonyymi
Halpaa kalaa ei saa mistään. Itse kalastamalla voi onnistua, jos saaliin määrä peittoaa kalastuslupien hinnan.
- Anonyymi
Et mistään niitä saa, lopeta valittaminen.
- Anonyymi
Totta puhut: Ei niitä piirakoita mistään SAA, kyllä ne pitää ihan rahalla ostaa.
- Anonyymi
Älä vaivaa meitä selvitä itse piirakkas.
- Anonyymi
Tää aloitus on taas näitä "Olen juuri muuttanut Jämsään...". Näitähän tänne ilmaantuu vähän väliä. Joku trolli.
Jos oikeita muuttajia olisivat, niin Jämsän asukaslukuhan pitäisi nousta, tai ainakin pysyä ennallaan, niin usein noita höpöaloituksia tulee.- Anonyymi
2 vuotta ja miinus 700 asukasta. Siitä on pienkaupungin vaikea laittaa paremmaksi kun ottaa huomioon tänne asuinpaikan saaneet muutama sata ukrainalaista.
- Anonyymi
Mutta kukaan tervejärkinen ei todellisuudessa muuta tänne.
- Anonyymi
Muutto hommat onnistuu mutta ei osata tehdä ruokakaupoissa yksinkertaisia ostoksia, kysymättä suomi24 neuvoa.....
- Anonyymi
😂😂😂🤣 just.....
- Anonyymi
Minä muutan Nepaliin.saakohan siellä avustuskasseja?
- Anonyymi
Mistä tiedät että muuttohommat onnistuu, ei noin yksinkertaisia kysyvältä kyllä onnistu.
- Anonyymi
Himokselta saa ja Auvilastakin kuulemma. Auvilan piirakan perimästä en ole ihan varma. Parasta ennen päivä on kuulemma mennyt jo ajat sitten, mutta sihteeriopiston on kuuleman mukaan käynyt. Kovasti ovat Auvilan piirakasta tykänneet etenkin nuorempi sukupolvi.
- Anonyymi
Niitä saa pysäkiltä.halvalla.
- Anonyymi
Länkipohjan perunamarkkinoilta tai ihan vaan kaupasta.
- Anonyymi
Sama trolli joka väittää ostavansa joululahjansa aina tulemalla Jämsään kirpareille.
- Anonyymi
Minä olen Jämsään muuttanut kolmisenkymmentä vuotta takaperin muualta ja viihdyn täällä. Kalastusharrastus onnistuu suht kätevästi . Metsässä viihdyn marja-ja sieniaikaan. Tuntemani ihmiset ovat mukavia. Eri Jämsässäkö ollaan?
- Anonyymi
Ollaan eri Jämsässä. Todellinen Jämsä on kateellisten ja uteliaiden junttien laakso.
- Anonyymi
Jämsäänkin on keksitty kauppa.
- Anonyymi
Näiltä vierailta saa halvalla piirasta.
- Anonyymi
hillotonta feikki piirakkaa...
- Anonyymi
Trollivaroitus ja vahva!
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä431805Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641637Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701378Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2071238- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321137- 781086
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057