Rotu kiinnostaa ja olen etsinyt tietoa Bretagnenbassetista ja vähän löytyy kokemuksia että millainen metsästyskoira tämä on?
Miten haku toimii, pitääkö paljon yhteyttä isäntäänsä vai kulkee vaan eteenpäin?
Olen lukenut että paljon metsästetään ryhmänä niin kuinka toimii yksin?
Kuinka sitkeä ajuri, väsähtääkö puolen päivän jälkeen vai jatkaako niin kauan että on saatu saalista?
Toimiiko kuinka hyvin kauriille ja peuralle, vai onko pelkästään jäniskoira?
Kestääkö tassut talvella kuinka?
Bretangenbasset
1
359
Vastaukset
- Anonyymi
Minna-Lotta Kivinen Kennel Fatous Intensive lienee Suomen paras metsästävien Fauvejen asiantuntija. Hänen kasvattinsa ovat saanet paljon ajokoepalkintoja. Pohjoismaissahan metsästetään yksittäisellä koiralla eikä ajueina, kuten Keski-Euroopassa ja ihan hyvin menee yksin. En tiedä edes mitä sillä monen koiran käytöllä tavoitellaan. Esim. villisikajahdissa se vain altistaa vaaroille, koska jos sika jää koirien saartamaksi, niin eihän sille jää muuta vaihtoehtoa kuin käydä koirien päälle. Sitkeys riippuu paljon olosuhteista ja koiran kunnosta. Todennäköisesti ei aja niin pitkään kuin dreeveri mutta useimpiin tilanteisiin ihan riittävästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432130Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711893- 1161310
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711150- 96942
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73899Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931772- 54691