Hei..
tarvitsen lisätietoja tai kokemustanne..
Koska itselläni on nokkosrokko ja todettiin sitä vasta äskettäin..elokuun lopulla saan tietää tarkemmin onko mulla allergia yms.... siks haluan tietää enemmän.. onko se vaarallinen? tai tarttuva?olisin kiitollinen kertoisitte nokkosrokosta.. onko seuraus tulee muita esim seksissä? tai?
Mua pelottaa...
-epätietoinen-
nokkosrokko
9
2367
Vastaukset
- suti
Nokkosrokko eli urtikaria = allergista ihottumaa. Useimmiten ilmenee punoittavina, kutisevina paukamina tai läikkinä. Ei tietenkään tartu. Muistuttaa pikkuisen nokkosenpolttaman aiheuttamaa ihoreaktiota, siitä nimi.
Nokkosrokkoa eli urtikariaa voi aiheuttaa ihan mikä vaan: allergisoivat aineet, valaistuksen tai lämpötilan muutokset.... kenellä mikäkin. Erittäin yleistä ja täysin vaaratonta. - ristireaktio
Mulla on todettu allergia moniin siitepölyihin ja ruoka-aineisiin. Minulla nuo oireet esiintyvät nokkosrokkona ei nuhana tai silmien punoituksena kuten useimmilla.
Tässä taas putkahti tuo koivu yllättäen kukintaan ja käsivarret ja reidet ovat täynnä pieniä paukamia kuin rokkoa, kutiaakin ja on ikävän näköistä, samoin silmäluomet kuivavat ja punoittavat ja huulten ympärys.
Ei tässä auta kun laittaa kortisonia peliin ja ottaa suun kautta noita antihistamiineja, niin eikäöhän tämäkin kausi taas mennä ohi.
Muuten saa olla tarkka mitä syö ja sellainen ns.ristireaktio on siitepölyaikaan myös kovin todennäkööistä, jos esim. voi syödä omenoita talvella saattavat ne yhdessä siitepölyjen kanssa aiheutta ikävänkin rekation, joten varsinkin näin keväisin kanttaan katsoa mitä suuhunsa laittaa... - tarja
2v7kk puhkesi kylmäallergia,oireena nokkosrokko,zyrtecillä aamuin illoin pysyi kurissa ja nyt odotellaan seuraavaa talvea ja toivotaan ettei enää puhkea...
On vaan siinä mielessä vaarallinen että kylmäviileä juomakin voi turvottaa nielun....
jätskistä tuli ylähuulen rokko-oireet talvella,muttei enää nyt lämpimällä.... - -epätietoinen-
kiitos vastaustanne.. harmi ku sain sen ja toivottavasti ei se menisi pahempaa...
täytynee tutkia vielä tai välttää jotakin niistä ruoasta, mut ensin odotelen elokuun lopulla lopputulosta.
-epätietoinen-- Liisa
Minulla on ollut nokkonen jo 3.5 v.Mitään allergiaa ei ole löytynyt. Olen etsinyt syylistä ruuista tuloksetta.Noin 50%:lla ei löydy mitään syytä. Syön Zytzalia päivittäin kutina pysyy siedettävänä.
- mie
Liisa kirjoitti:
Minulla on ollut nokkonen jo 3.5 v.Mitään allergiaa ei ole löytynyt. Olen etsinyt syylistä ruuista tuloksetta.Noin 50%:lla ei löydy mitään syytä. Syön Zytzalia päivittäin kutina pysyy siedettävänä.
Joo, mulla riesana nokkosihottuma on ollu kohta kaksi vuotta. Viimeaikoina oon pystyny olemaan ilman histamiineja, mutta ajoittain tilanne on tosi kiusallinen. Allergioita ei oo löytyny eikä muutakaan järkevää selitystä. Rasittavaa. Kun tietäis mikä sen aiheuttaa, niin osais vältellä sitä!
- Sointu
mie kirjoitti:
Joo, mulla riesana nokkosihottuma on ollu kohta kaksi vuotta. Viimeaikoina oon pystyny olemaan ilman histamiineja, mutta ajoittain tilanne on tosi kiusallinen. Allergioita ei oo löytyny eikä muutakaan järkevää selitystä. Rasittavaa. Kun tietäis mikä sen aiheuttaa, niin osais vältellä sitä!
Mulla puhkesi nokkosrokko myöskin tässä ihan lähiaikoina. Lääkäri totesi vaan, että turha lähteä sen enempää tutkimaan mikä aiheuttaa, syytä ei varmaankaan suurella todennäköisyydellä löydy. Allerginen olen kuitenkin. Itse epäilen aprikoosia, jonka syömisen jälkeen rokko puhkesi muutaman tunnin kuluttua. Sitä syön TODELLA harvoin, tuskin koskaan, ja muita ruoka-aineallergioita ei toistaiseksi ole löytynyt.
Kyselisin vielä kuitenkin, että onko teillä todella isoja koholla olevia läiskiä ja silmien turvotusta? Alussa läiskät olivat tosi isoja, kutisevia ja tulivat ja menivät. Silmät näyttivat siltä kuin olisin itkenyt tuntikausia. Nyt tilanne on melko lailla helpottanut (antihistamiinilla ja ulkoisesti kortisonilla), mutta kyselisin kuitenkin, onko normaalia? Tai oikeastaan, että onko kokemuksia?
Hauskaa kesää kaikille näistä vaivoista huolimatta! =) - Liisa
Sointu kirjoitti:
Mulla puhkesi nokkosrokko myöskin tässä ihan lähiaikoina. Lääkäri totesi vaan, että turha lähteä sen enempää tutkimaan mikä aiheuttaa, syytä ei varmaankaan suurella todennäköisyydellä löydy. Allerginen olen kuitenkin. Itse epäilen aprikoosia, jonka syömisen jälkeen rokko puhkesi muutaman tunnin kuluttua. Sitä syön TODELLA harvoin, tuskin koskaan, ja muita ruoka-aineallergioita ei toistaiseksi ole löytynyt.
Kyselisin vielä kuitenkin, että onko teillä todella isoja koholla olevia läiskiä ja silmien turvotusta? Alussa läiskät olivat tosi isoja, kutisevia ja tulivat ja menivät. Silmät näyttivat siltä kuin olisin itkenyt tuntikausia. Nyt tilanne on melko lailla helpottanut (antihistamiinilla ja ulkoisesti kortisonilla), mutta kyselisin kuitenkin, onko normaalia? Tai oikeastaan, että onko kokemuksia?
Hauskaa kesää kaikille näistä vaivoista huolimatta! =)Minulla ei ole silmien turvotusta vaan iholle
tulee punaisia kutisevia läiskiä.Jos raavin niin
iho turpoaa. Turvotus häviää vähitellen kun otan
antihistamiiniä. - yllättynyt
Liisa kirjoitti:
Minulla ei ole silmien turvotusta vaan iholle
tulee punaisia kutisevia läiskiä.Jos raavin niin
iho turpoaa. Turvotus häviää vähitellen kun otan
antihistamiiniä.Tutkiuta mahaasi, onko siellä helicobakteereita!
Se saadaan selville urea-hengitystestillä. Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446