nokkosrokko

-epätietoinen-

Hei..

tarvitsen lisätietoja tai kokemustanne..
Koska itselläni on nokkosrokko ja todettiin sitä vasta äskettäin..elokuun lopulla saan tietää tarkemmin onko mulla allergia yms.... siks haluan tietää enemmän.. onko se vaarallinen? tai tarttuva?olisin kiitollinen kertoisitte nokkosrokosta.. onko seuraus tulee muita esim seksissä? tai?
Mua pelottaa...

-epätietoinen-

9

2343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suti

      Nokkosrokko eli urtikaria = allergista ihottumaa. Useimmiten ilmenee punoittavina, kutisevina paukamina tai läikkinä. Ei tietenkään tartu. Muistuttaa pikkuisen nokkosenpolttaman aiheuttamaa ihoreaktiota, siitä nimi.

      Nokkosrokkoa eli urtikariaa voi aiheuttaa ihan mikä vaan: allergisoivat aineet, valaistuksen tai lämpötilan muutokset.... kenellä mikäkin. Erittäin yleistä ja täysin vaaratonta.

    • ristireaktio

      Mulla on todettu allergia moniin siitepölyihin ja ruoka-aineisiin. Minulla nuo oireet esiintyvät nokkosrokkona ei nuhana tai silmien punoituksena kuten useimmilla.
      Tässä taas putkahti tuo koivu yllättäen kukintaan ja käsivarret ja reidet ovat täynnä pieniä paukamia kuin rokkoa, kutiaakin ja on ikävän näköistä, samoin silmäluomet kuivavat ja punoittavat ja huulten ympärys.
      Ei tässä auta kun laittaa kortisonia peliin ja ottaa suun kautta noita antihistamiineja, niin eikäöhän tämäkin kausi taas mennä ohi.

      Muuten saa olla tarkka mitä syö ja sellainen ns.ristireaktio on siitepölyaikaan myös kovin todennäkööistä, jos esim. voi syödä omenoita talvella saattavat ne yhdessä siitepölyjen kanssa aiheutta ikävänkin rekation, joten varsinkin näin keväisin kanttaan katsoa mitä suuhunsa laittaa...

    • tarja

      2v7kk puhkesi kylmäallergia,oireena nokkosrokko,zyrtecillä aamuin illoin pysyi kurissa ja nyt odotellaan seuraavaa talvea ja toivotaan ettei enää puhkea...
      On vaan siinä mielessä vaarallinen että kylmäviileä juomakin voi turvottaa nielun....
      jätskistä tuli ylähuulen rokko-oireet talvella,muttei enää nyt lämpimällä....

    • -epätietoinen-

      kiitos vastaustanne.. harmi ku sain sen ja toivottavasti ei se menisi pahempaa...
      täytynee tutkia vielä tai välttää jotakin niistä ruoasta, mut ensin odotelen elokuun lopulla lopputulosta.

      -epätietoinen-

      • Liisa

        Minulla on ollut nokkonen jo 3.5 v.Mitään allergiaa ei ole löytynyt. Olen etsinyt syylistä ruuista tuloksetta.Noin 50%:lla ei löydy mitään syytä. Syön Zytzalia päivittäin kutina pysyy siedettävänä.


      • mie
        Liisa kirjoitti:

        Minulla on ollut nokkonen jo 3.5 v.Mitään allergiaa ei ole löytynyt. Olen etsinyt syylistä ruuista tuloksetta.Noin 50%:lla ei löydy mitään syytä. Syön Zytzalia päivittäin kutina pysyy siedettävänä.

        Joo, mulla riesana nokkosihottuma on ollu kohta kaksi vuotta. Viimeaikoina oon pystyny olemaan ilman histamiineja, mutta ajoittain tilanne on tosi kiusallinen. Allergioita ei oo löytyny eikä muutakaan järkevää selitystä. Rasittavaa. Kun tietäis mikä sen aiheuttaa, niin osais vältellä sitä!


      • Sointu
        mie kirjoitti:

        Joo, mulla riesana nokkosihottuma on ollu kohta kaksi vuotta. Viimeaikoina oon pystyny olemaan ilman histamiineja, mutta ajoittain tilanne on tosi kiusallinen. Allergioita ei oo löytyny eikä muutakaan järkevää selitystä. Rasittavaa. Kun tietäis mikä sen aiheuttaa, niin osais vältellä sitä!

        Mulla puhkesi nokkosrokko myöskin tässä ihan lähiaikoina. Lääkäri totesi vaan, että turha lähteä sen enempää tutkimaan mikä aiheuttaa, syytä ei varmaankaan suurella todennäköisyydellä löydy. Allerginen olen kuitenkin. Itse epäilen aprikoosia, jonka syömisen jälkeen rokko puhkesi muutaman tunnin kuluttua. Sitä syön TODELLA harvoin, tuskin koskaan, ja muita ruoka-aineallergioita ei toistaiseksi ole löytynyt.

        Kyselisin vielä kuitenkin, että onko teillä todella isoja koholla olevia läiskiä ja silmien turvotusta? Alussa läiskät olivat tosi isoja, kutisevia ja tulivat ja menivät. Silmät näyttivat siltä kuin olisin itkenyt tuntikausia. Nyt tilanne on melko lailla helpottanut (antihistamiinilla ja ulkoisesti kortisonilla), mutta kyselisin kuitenkin, onko normaalia? Tai oikeastaan, että onko kokemuksia?

        Hauskaa kesää kaikille näistä vaivoista huolimatta! =)


      • Liisa
        Sointu kirjoitti:

        Mulla puhkesi nokkosrokko myöskin tässä ihan lähiaikoina. Lääkäri totesi vaan, että turha lähteä sen enempää tutkimaan mikä aiheuttaa, syytä ei varmaankaan suurella todennäköisyydellä löydy. Allerginen olen kuitenkin. Itse epäilen aprikoosia, jonka syömisen jälkeen rokko puhkesi muutaman tunnin kuluttua. Sitä syön TODELLA harvoin, tuskin koskaan, ja muita ruoka-aineallergioita ei toistaiseksi ole löytynyt.

        Kyselisin vielä kuitenkin, että onko teillä todella isoja koholla olevia läiskiä ja silmien turvotusta? Alussa läiskät olivat tosi isoja, kutisevia ja tulivat ja menivät. Silmät näyttivat siltä kuin olisin itkenyt tuntikausia. Nyt tilanne on melko lailla helpottanut (antihistamiinilla ja ulkoisesti kortisonilla), mutta kyselisin kuitenkin, onko normaalia? Tai oikeastaan, että onko kokemuksia?

        Hauskaa kesää kaikille näistä vaivoista huolimatta! =)

        Minulla ei ole silmien turvotusta vaan iholle
        tulee punaisia kutisevia läiskiä.Jos raavin niin
        iho turpoaa. Turvotus häviää vähitellen kun otan
        antihistamiiniä.


      • yllättynyt
        Liisa kirjoitti:

        Minulla ei ole silmien turvotusta vaan iholle
        tulee punaisia kutisevia läiskiä.Jos raavin niin
        iho turpoaa. Turvotus häviää vähitellen kun otan
        antihistamiiniä.

        Tutkiuta mahaasi, onko siellä helicobakteereita!
        Se saadaan selville urea-hengitystestillä. Tsemppiä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      715
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe