Pari sitaattia

Anonyymi-ap

Kun arvelen, että kertaus on opintojen äiti, niin poimin oheen kiistanalaiset kommenttini:

16.8.2021 klo 13:28;
"Nimitys "naakkalauma" on selventävämpi kuin perässä hiihtäjät, sillä naakat ovat äänekkäitä ja röyhkeitä laumalintuja. Ne pesivät mielellään esim. kirkkojen torneissa, mistä on hyvät näkymät yli tienoon. Niin varmaan nämäkin naakat haluavat huomata kaiken liikkeen, mikä palstallamme tapahtuu.
Naakoista ei pääse eroon, kun ne kerran jonnekin asettuvat, ja siksi minun puolestani saavat vallata nojatuolit itselleen, ja vaikka joskus niiltä poistuisivat, on jälki sen näköistä, että ei huvita enää palata.

Taitoni eivät riittäneet kahden sitaatin tallentamiseen samalla kertaa, niin että toinen pitää käydä hakemassa uudella kerralla.
Mkr.

102

680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tässä toinen:
      15.8.2021 klo 8_48:
      "Laahustajien toive täyttyy. Pitkään aikaan ei kahdeksankymppisten palstaa ole voinut nimittää keskustelupalstaksi.
      Kärsivällisyys on ollut koetuksella ja laahusten into palstan tuhoamiseksi on vain lisääntynyt vetoomusten innoittamana.
      Ihmeellistä, että Suomi24:kin on sallinut nämä rähinät monista valituksista piittaamatta."

      Tämän mielipiteen kirjoitin selvennykseksi kommenttiin, jossa tätä tekstiä oli siteerattu kolmella ensimmäisellä sanalla. (Laahustajien toive täyttyy).
      Alkuperäistä "laahus". kommenttiani en ole löytänyt, mutta muistan, että kirjoitin, että anonyymit kulkevat kuin laahus kahden kirjoittajan kannoilla ja kommentoivat heidän kirjoituksiaan.
      Se oli ilmeisesti pahasti sanottu, mutta en nyt oikein ymmärrä sitä kaunan määrää, jonka tällainen mielipide herätti.
      Mkr.

      • Anonyymi

        Mitä jos yrittäisit puolueettomasti arvioida, miltä sinusta tuntuisi jos tämän tästä
        saisit lukea olevasi naakka, olmi, laahus, perskärpänen jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos yrittäisit puolueettomasti arvioida, miltä sinusta tuntuisi jos tämän tästä
        saisit lukea olevasi naakka, olmi, laahus, perskärpänen jne.

        Mikä on oma puolueeton arviosi siitä, että olen joutunut kaikkien anojen halveksunnan kohteeksi?
        Et siis jaksanut lukea noita sitaatteja, koska otat sanailun henkilöösi kohdistuvina. Silloinhan tietenkin myönnät, että olet niiden stalkkaajien joukossa, jotka tunkivat Nojatuoliin vetoamalla oikeuteensa kirjoittaa missä mielivät, ja saivat aikaan sen ketjun purkautumisen.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on oma puolueeton arviosi siitä, että olen joutunut kaikkien anojen halveksunnan kohteeksi?
        Et siis jaksanut lukea noita sitaatteja, koska otat sanailun henkilöösi kohdistuvina. Silloinhan tietenkin myönnät, että olet niiden stalkkaajien joukossa, jotka tunkivat Nojatuoliin vetoamalla oikeuteensa kirjoittaa missä mielivät, ja saivat aikaan sen ketjun purkautumisen.
        Mkr.

        "koska otat sanailun henkilöösi kohdistuvina"
        Mistä niin päättelit ? Pystyn hyvin asettautumaan toisten sijaan.
        Pystytkö sinä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "koska otat sanailun henkilöösi kohdistuvina"
        Mistä niin päättelit ? Pystyn hyvin asettautumaan toisten sijaan.
        Pystytkö sinä ?

        Kyllä, ja siitähän minä maksan edelleen. Luuletko sinä tosissasi, että minä olen ollut vuosikausia riidoissa jonkun anoporukan kansssa? En todellakaan.
        Heillä ei ole minun kanssani mitään tekemistä.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on oma puolueeton arviosi siitä, että olen joutunut kaikkien anojen halveksunnan kohteeksi?
        Et siis jaksanut lukea noita sitaatteja, koska otat sanailun henkilöösi kohdistuvina. Silloinhan tietenkin myönnät, että olet niiden stalkkaajien joukossa, jotka tunkivat Nojatuoliin vetoamalla oikeuteensa kirjoittaa missä mielivät, ja saivat aikaan sen ketjun purkautumisen.
        Mkr.

        "olen joutunut kaikkien anojen halveksunnan kohteeksi?"
        No mutta eiväthän anot sinulle merkitse mitään, nehän on olmeja ja naakkoja vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos yrittäisit puolueettomasti arvioida, miltä sinusta tuntuisi jos tämän tästä
        saisit lukea olevasi naakka, olmi, laahus, perskärpänen jne.

        Ne sanat ovat ihan oikeita vertauksia , siksi Kai ne herättövät niin kovasti huomiota ja historian kaivamista. Koirakin älähtää jos sen jalkaan kalikka kalahtaa


    • Anonyymi

      Empatiakyvytön ei pysty asettautumaan muitten sijaan,
      siksi loukkaaminen on niin helppoa.
      Kun ei itsellä ole tunteita ei osaa kuvitella miltä toisestakaan tuntuu.
      Jos osaisi, ei loukkasi tarkoituksella.
      Empatiakyvyttömän narsistin loukkauksilla ja manipuloimisilla on pitkä historia ikäryhmissä.
      Siihen "yhden hengen kuoroon" ei tarvita lisää jäseniä.

      • Anonyymi

        No nyt siis olen tunteeton, empatiakyvytön narsisti, jonka on helppo loukata. Johan se alkaa jo olla paketti kasassa. Onhan minulla jo ennestään aika monta arvonimeä, kiitos vaan.
        Hyvä, että asia on nyt selvitetty.
        Tietysti, mihinkään naakkaan tätä ei voi verratakaan, sen ymmärrän kyllä.
        Terv.
        Asiasta tarpeekseen saanut Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt siis olen tunteeton, empatiakyvytön narsisti, jonka on helppo loukata. Johan se alkaa jo olla paketti kasassa. Onhan minulla jo ennestään aika monta arvonimeä, kiitos vaan.
        Hyvä, että asia on nyt selvitetty.
        Tietysti, mihinkään naakkaan tätä ei voi verratakaan, sen ymmärrän kyllä.
        Terv.
        Asiasta tarpeekseen saanut Mkr.

        Miksi uhriudut ? Miksi lähdit narsistin kelkkaan mallia ottamaan ja nimittelemään muita? Eikö hälytyskellot yhtään soineet, että se ei ole sinun tyyliäsi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt siis olen tunteeton, empatiakyvytön narsisti, jonka on helppo loukata. Johan se alkaa jo olla paketti kasassa. Onhan minulla jo ennestään aika monta arvonimeä, kiitos vaan.
        Hyvä, että asia on nyt selvitetty.
        Tietysti, mihinkään naakkaan tätä ei voi verratakaan, sen ymmärrän kyllä.
        Terv.
        Asiasta tarpeekseen saanut Mkr.

        Mainittiinko sinun nimesi vai oliko kommentti kirjoitettu yleisellä tasolla ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi uhriudut ? Miksi lähdit narsistin kelkkaan mallia ottamaan ja nimittelemään muita? Eikö hälytyskellot yhtään soineet, että se ei ole sinun tyyliäsi ?

        Lue ano 15:23.
        Anon analyysi. Iski suoneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainittiinko sinun nimesi vai oliko kommentti kirjoitettu yleisellä tasolla ?

        Olen oppinut vihdoinkin taidon lukemaan rivien välistä.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen oppinut vihdoinkin taidon lukemaan rivien välistä.
        Mkr.

        Voinee epäillä, että manipuloija manipuloi sinua saavuttaakseen omia tarkoitusperiään.
        Se on narsistiselle manipuloijalle tyypillistä, käyttää muita hyväkseen sabotoidakseen
        ihmisten välisiä suhteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen oppinut vihdoinkin taidon lukemaan rivien välistä.
        Mkr.

        Rivien välissä on pelkkää tyhjää.
        Kannattaa keskittyä itse riveihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rivien välissä on pelkkää tyhjää.
        Kannattaa keskittyä itse riveihin.

        Riippuu kenen rivejä lukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi uhriudut ? Miksi lähdit narsistin kelkkaan mallia ottamaan ja nimittelemään muita? Eikö hälytyskellot yhtään soineet, että se ei ole sinun tyyliäsi ?

        "Nimittelemään muita"?
        Huoh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen oppinut vihdoinkin taidon lukemaan rivien välistä.
        Mkr.

        Varo Makriina, sinua yritetään jälleen manipuloida kehumalla.
        Manipuloijasi, joka johti sinut ongelmiin alkoi puolustaa (mielistellä) sinua.
        Ovelaa ja niin tuttua vuosien varrelta ! Hän tarvitsee itse puolelleen jonkun,
        sinä olet ehkä sopiva siihen,
        kun ainakin ennen olit "lauman johtaja".
        Sinun kylkesi suojaan on hyvä tunkea ja näytellä "viatonta".
        Yhdessä teillä oli samat sanat "kuvailemaan" anonyymejä.
        Älä enää mene lankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voinee epäillä, että manipuloija manipuloi sinua saavuttaakseen omia tarkoitusperiään.
        Se on narsistiselle manipuloijalle tyypillistä, käyttää muita hyväkseen sabotoidakseen
        ihmisten välisiä suhteita.

        Narsisti hyökkäsikin jo kolostaan manipuloimaan palstaa vanhoilla kikoilla.
        Tepsiikö kehenkään enää ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsisti hyökkäsikin jo kolostaan manipuloimaan palstaa vanhoilla kikoilla.
        Tepsiikö kehenkään enää ?

        Ei tepsi. Kolkkoa piiitkääää naurua herättää raukan yritys siirtää syyt muitten niskoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varo Makriina, sinua yritetään jälleen manipuloida kehumalla.
        Manipuloijasi, joka johti sinut ongelmiin alkoi puolustaa (mielistellä) sinua.
        Ovelaa ja niin tuttua vuosien varrelta ! Hän tarvitsee itse puolelleen jonkun,
        sinä olet ehkä sopiva siihen,
        kun ainakin ennen olit "lauman johtaja".
        Sinun kylkesi suojaan on hyvä tunkea ja näytellä "viatonta".
        Yhdessä teillä oli samat sanat "kuvailemaan" anonyymejä.
        Älä enää mene lankaan.

        Kannattaa varoa kaksinaamaista tyyppiä, joka rekattuna kehuu niitä, joita puskista haukkuu.


    • Anonyymi

      Kertaus on opintojen äiti, kannattaa mainita kaikki ilkeydet viikon välein
      etteivät pääse unohtumaan.

      • Anonyymi

        Eivät anot sitä unohdakaan. Jatkuuhan tuo toistaminen kaiken aikaa.


      • Anonyymi

        Ilkeyksiä on saanut myös kuulla - ei viikon välein - vaan monta kertaa viikossa.


    • Anonyymi

      Jes: 25: 4
      Lottous onkin pinnallista.

    • Laahukset, olmit ja etenkin naakat ovat vain kielikuvia, joita on käytetty vertauskuvina kollektiivisesti kuvailemaan joidenkin anonyymien palstakäyttäytymistä ja sinänsä eivät ole loukkaavia, koska niitä ei ole kohdistettu kehenkään yksilöön. Ainoastaan kirjoittaja joka tuntee ja ymmärtää kuvauksen sopivan juuri hänen käyttäytymiseensä, voisi ärtyä siitä, koska kalikka on kalahtanut.
      Tai kuten myös sanotaan: "Jos kenkä sopii, laita jalkaasi"

      • Anonyymi

        Oliko sinulla lusikka tässä sopassa vai miksi tulit pahentamaan asiaa ?


      • Anonyymi

        Suurin piirtein jokainen ano on ilmoittanut loukkaantuneensa ja ymmärtänyt nimityksen kohdistuvan juuri häneen. Kukaan ei vielä ole kertonut, mistä syystä kalikka on kalahtanut.
        En näe mitään järkeä kirjoitella ainakaan nimmarilla palstalla, koska asenteet ovat noin tympeät. En ole valmis ruokkimaan anoja enempää.
        Naurattaa, kun muistelen, kuinka iloinen olin, kun palstalle pelmahti kirjoittajien joukko. Olisinpa tiennyt! On asenteeni muuttunut, pysyvästi. Pohjalaisen mieltä ei hevillä muuteta, ja kun korsi kerran taittuu, niin katki on.
        Mkr.


      • Anonyymi

        "koska niitä ei ole kohdistettu kehenkään yksilöön."
        Olen nähnyt Korppiksen nimittävän Demeteriä olmiksi.
        Toki muitakin nimityksiä ystävättäresi Demeterin niskaan on kaatanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin piirtein jokainen ano on ilmoittanut loukkaantuneensa ja ymmärtänyt nimityksen kohdistuvan juuri häneen. Kukaan ei vielä ole kertonut, mistä syystä kalikka on kalahtanut.
        En näe mitään järkeä kirjoitella ainakaan nimmarilla palstalla, koska asenteet ovat noin tympeät. En ole valmis ruokkimaan anoja enempää.
        Naurattaa, kun muistelen, kuinka iloinen olin, kun palstalle pelmahti kirjoittajien joukko. Olisinpa tiennyt! On asenteeni muuttunut, pysyvästi. Pohjalaisen mieltä ei hevillä muuteta, ja kun korsi kerran taittuu, niin katki on.
        Mkr.

        "Kukaan ei vielä ole kertonut, mistä syystä kalikka on kalahtanut."

        Mikä ihmeen syy tarvitaan ? Halpamainen nimittely on loukkaus.

        Olethan sinäkin nyt kauhean loukkaantunut pelkästään siitä,
        että anonyymit ovat tuoneet julki, etteivät pidä loukkauksistasi.
        Sinusta "asenteet ovat tympeät".
        Mistä syystä sinuun kalahti ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin piirtein jokainen ano on ilmoittanut loukkaantuneensa ja ymmärtänyt nimityksen kohdistuvan juuri häneen. Kukaan ei vielä ole kertonut, mistä syystä kalikka on kalahtanut.
        En näe mitään järkeä kirjoitella ainakaan nimmarilla palstalla, koska asenteet ovat noin tympeät. En ole valmis ruokkimaan anoja enempää.
        Naurattaa, kun muistelen, kuinka iloinen olin, kun palstalle pelmahti kirjoittajien joukko. Olisinpa tiennyt! On asenteeni muuttunut, pysyvästi. Pohjalaisen mieltä ei hevillä muuteta, ja kun korsi kerran taittuu, niin katki on.
        Mkr.

        "En ole valmis ruokkimaan anoja enempää."
        Hyvä ihminen, eikö sinulle ole vielä valjennut ketä sinä ruokit ?
        Sinä ruokit vain "opettajaasi", jolta opit loukkaavat sanat ja alatyylin,
        kun hänen kööriinsä hyppäsit,
        joka onnistui manipuloimaan sinua ja yrittää manipuloida palstaa "hajoita ja hallitse" menetelmällä.
        Sinusta tuli hänen tavoitteittensa välikappale.
        Häntä ruokit matkimalla häntä. Miksi ihmeessä ?
        Ei oltu totuttu lukemaan sinulta alatyylin ilmauksia.
        Olit ollut sellaisten yläpuolella.
        Se oli varmaan joku harharetki ?
        Hyvää illanjatkoa sinulle !


      • Anonyymi kirjoitti:

        "En ole valmis ruokkimaan anoja enempää."
        Hyvä ihminen, eikö sinulle ole vielä valjennut ketä sinä ruokit ?
        Sinä ruokit vain "opettajaasi", jolta opit loukkaavat sanat ja alatyylin,
        kun hänen kööriinsä hyppäsit,
        joka onnistui manipuloimaan sinua ja yrittää manipuloida palstaa "hajoita ja hallitse" menetelmällä.
        Sinusta tuli hänen tavoitteittensa välikappale.
        Häntä ruokit matkimalla häntä. Miksi ihmeessä ?
        Ei oltu totuttu lukemaan sinulta alatyylin ilmauksia.
        Olit ollut sellaisten yläpuolella.
        Se oli varmaan joku harharetki ?
        Hyvää illanjatkoa sinulle !

        Tuo mitä kirjoitin edellisessä viestissäni vahvistuu, sinulla on omituisia oletuksia, vihjaat makriinan hypänneen minun "opettajan" kööriin.

        Makriina tajusi heti alkuun, että minulla ei ole mitään tekemistä sinun organisoimien solvausaaltojen kanssa. Väität, että Makriina matki minua ja alkoi käyttämään "alakieltä" .

        Eihän tätä nauramatta lue Erkkikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "koska niitä ei ole kohdistettu kehenkään yksilöön."
        Olen nähnyt Korppiksen nimittävän Demeteriä olmiksi.
        Toki muitakin nimityksiä ystävättäresi Demeterin niskaan on kaatanut.

        Minä puhun nyt tästä Makriinasta, joka on hypännyt väärään porukkaan, ja jonka kimppuun pitää hyökätä heti kun se vielä palstalle tulee.
        Ja Skillanin ketjuunkin hyökättiin. Kiivastuneet anot kirjoittavat patoutuneita tunteitaan sielläkin, niin että Skillan harkitsee lähtöä.
        Pysytellään nyt vaan asiassa täällä.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä puhun nyt tästä Makriinasta, joka on hypännyt väärään porukkaan, ja jonka kimppuun pitää hyökätä heti kun se vielä palstalle tulee.
        Ja Skillanin ketjuunkin hyökättiin. Kiivastuneet anot kirjoittavat patoutuneita tunteitaan sielläkin, niin että Skillan harkitsee lähtöä.
        Pysytellään nyt vaan asiassa täällä.
        Mkr.

        Kenelle vastasit Makriina?
        Paloman erheelliseen väittämään ettei loukkauksia ole kohdistettu yksilöidysti vai Anon 18:51, joka kumosi Paloman erheellisen väittämän.
        Jos noita vääriä totuuksia ei korjata, niin epäsopu ja kaunat kasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä puhun nyt tästä Makriinasta, joka on hypännyt väärään porukkaan, ja jonka kimppuun pitää hyökätä heti kun se vielä palstalle tulee.
        Ja Skillanin ketjuunkin hyökättiin. Kiivastuneet anot kirjoittavat patoutuneita tunteitaan sielläkin, niin että Skillan harkitsee lähtöä.
        Pysytellään nyt vaan asiassa täällä.
        Mkr.

        Pysytään irti "opettajasta". Se on kuulemma ollut ongelma 50 palstasta asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysytään irti "opettajasta". Se on kuulemma ollut ongelma 50 palstasta asti.

        Alakielen expertti lisäksi. On saatu "näytteitä" usein.
        Sellaisia joita normaali ihminen kehtaa sanoa eikä kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "koska niitä ei ole kohdistettu kehenkään yksilöön."
        Olen nähnyt Korppiksen nimittävän Demeteriä olmiksi.
        Toki muitakin nimityksiä ystävättäresi Demeterin niskaan on kaatanut.

        Minä olen Mkr. En vastaa muiden puolesta.
        Kysyn, luitko sitaatit ketjun alusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenelle vastasit Makriina?
        Paloman erheelliseen väittämään ettei loukkauksia ole kohdistettu yksilöidysti vai Anon 18:51, joka kumosi Paloman erheellisen väittämän.
        Jos noita vääriä totuuksia ei korjata, niin epäsopu ja kaunat kasvaa.

        Vääriä totuuksia ei ole aikaisemminkaan korjattu ja niihin vedoten minua on jatkuvasti ilahdutettu.

        Tarkenna vähän, mikä on erheellinen väittämä. En tunne yhtäkään anoa nimeltä, joten et voi väittää, että olisin henk.koht. sanonut mitään yhdellekään henkilölle.
        Minä olen ohittanut saamani henkilökohtaisuudet rauhallisuudella, mutta nyt leimahti. En edes tiedä, mikä sen aiheutti, mutta nyt tuli raja vastaan wanhalla.
        Ei se mitään, jatkakaa vain!

        Hyvää illan jatkoa. Ei sota yhtä mkrnaa kaipaa.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko sinulla lusikka tässä sopassa vai miksi tulit pahentamaan asiaa ?

        Onkohan Paloman kenkälusikka mukana tässä boullabaise-kattilassa, joka muhii parhaillaan klunssiterassin päällä 124 leikkeleen vierellä?


      • Anonyymi

        Ei ne ole nimittelyä eikä loukkaavaa, jos ei ne kohdistu sinuun.
        Jos sinusta käytettäisiin tuollaista kauniisti sanottua kielikuvaa, niin se olisi suorastaan palstavihaa.


    • Anonyymi

      Jotain on sanottu pahasti, kun puolestapuhumista ja selittelyjä tarvitaan
      niin paljon.

    • Anonyymi

      On tämä hullua, kun anonyymit ja nimimerkit ottavat asiat henkilökohtaisesti, vaikka ilmaisuissa käytetään vertauskuvia.
      Nimittelystä puhutaan!

      • Anonyymi

        Pelkkää metafooraa ne vain on ja joku sitten kirjoittanut kirjankin täällä tapahtuvasta nettivihasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää metafooraa ne vain on ja joku sitten kirjoittanut kirjankin täällä tapahtuvasta nettivihasta.

        Onko sinun järjellesi ylivoimaista hahmottaa, että vertauskuva voi olla loukkaus ?

        Onko vertauskuva vai loukkaus, jos peräti älykkönä itseään pitävä henkilö haukkui
        asiallista kommentoijaa
        "aivovaurioiseksi rappioalkoholistiksi, joka hakkaa perhettään" ?

        Samainen ihminen väittää täältä oppineensa alatyyliä.
        Ehkä omia juttujaan on sitten lukenut tai "taitelijaystävänsä",
        joka hallitsee myös alatyylit ?


      • Anonyymi

        Niin ja aattele, rekattu kirjoittelee puskista mitä sattuu hajottaakseen porukan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää metafooraa ne vain on ja joku sitten kirjoittanut kirjankin täällä tapahtuvasta nettivihasta.

        Sattuiko nettivihakirjan kirjoittaja olemaan se, joka mm. haukkui toista
        rappioalkoholistiksi ? Se olisi melko paradoksaalista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinun järjellesi ylivoimaista hahmottaa, että vertauskuva voi olla loukkaus ?

        Onko vertauskuva vai loukkaus, jos peräti älykkönä itseään pitävä henkilö haukkui
        asiallista kommentoijaa
        "aivovaurioiseksi rappioalkoholistiksi, joka hakkaa perhettään" ?

        Samainen ihminen väittää täältä oppineensa alatyyliä.
        Ehkä omia juttujaan on sitten lukenut tai "taitelijaystävänsä",
        joka hallitsee myös alatyylit ?

        Jälleen tiedustelen, oletko lukenut ketjun alun sitaatit? Ole hyvä ja kerro, kuinka suurena loukkauksena olet tekstin kokenut.
        Jos loukkaannut, myönnät, että olet ollut siinä joukossa, jolle vetoomukseni olen osoittanut - turhaan.
        Jos väität minun kirjoittaneen jotain tuollaista 21:40, niin kirjoitat vastoin parempaa tietoasi.'
        Vastaan vain omasta puolestani.
        Joku kysyi, miksi anot ovat kimppuuni hyökänneet, ja vastaan siihen, että samasta syystä kuin muidenkin kirjoittajien kommentteihin, joita haluavat repostella ja tyrmätä.
        Minä vain lankesin vastaamaan, sori. Vastaan nytkin, ihan turhaan, pitkittäen ketjua, joka ei sisällä mitään uutta.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälleen tiedustelen, oletko lukenut ketjun alun sitaatit? Ole hyvä ja kerro, kuinka suurena loukkauksena olet tekstin kokenut.
        Jos loukkaannut, myönnät, että olet ollut siinä joukossa, jolle vetoomukseni olen osoittanut - turhaan.
        Jos väität minun kirjoittaneen jotain tuollaista 21:40, niin kirjoitat vastoin parempaa tietoasi.'
        Vastaan vain omasta puolestani.
        Joku kysyi, miksi anot ovat kimppuuni hyökänneet, ja vastaan siihen, että samasta syystä kuin muidenkin kirjoittajien kommentteihin, joita haluavat repostella ja tyrmätä.
        Minä vain lankesin vastaamaan, sori. Vastaan nytkin, ihan turhaan, pitkittäen ketjua, joka ei sisällä mitään uutta.
        Mkr.

        En ole lukenut yhdenkään anonyymin nimittelevän sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinun järjellesi ylivoimaista hahmottaa, että vertauskuva voi olla loukkaus ?

        Onko vertauskuva vai loukkaus, jos peräti älykkönä itseään pitävä henkilö haukkui
        asiallista kommentoijaa
        "aivovaurioiseksi rappioalkoholistiksi, joka hakkaa perhettään" ?

        Samainen ihminen väittää täältä oppineensa alatyyliä.
        Ehkä omia juttujaan on sitten lukenut tai "taitelijaystävänsä",
        joka hallitsee myös alatyylit ?

        Nämä väitteet ovat lähtöisin kommentistani jonka kirjoitin pahimpaan koronaeristyksen aikaan, jossa toin julki pelkoni että eristys saattaa johtaa lisääntyneeseen alkoholinkäyttöön ja/tai perheväkivaltaan.
        Ne oli aivan yleisiä huomioita, usein mediassa mainittuja niinä päivinä.

        Yksikään tällainen kommentti ei ollut kohdistettu kenellekään, anolle tai rekatulle.

        Raukkamaista jahtaamista levittää tällaista emävalhetta ad nauseaum.
        P.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinun järjellesi ylivoimaista hahmottaa, että vertauskuva voi olla loukkaus ?

        Onko vertauskuva vai loukkaus, jos peräti älykkönä itseään pitävä henkilö haukkui
        asiallista kommentoijaa
        "aivovaurioiseksi rappioalkoholistiksi, joka hakkaa perhettään" ?

        Samainen ihminen väittää täältä oppineensa alatyyliä.
        Ehkä omia juttujaan on sitten lukenut tai "taitelijaystävänsä",
        joka hallitsee myös alatyylit ?

        Se on joko vertauskuvaa tai palstavihaa riippuen siitä keneen se kohdistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä väitteet ovat lähtöisin kommentistani jonka kirjoitin pahimpaan koronaeristyksen aikaan, jossa toin julki pelkoni että eristys saattaa johtaa lisääntyneeseen alkoholinkäyttöön ja/tai perheväkivaltaan.
        Ne oli aivan yleisiä huomioita, usein mediassa mainittuja niinä päivinä.

        Yksikään tällainen kommentti ei ollut kohdistettu kenellekään, anolle tai rekatulle.

        Raukkamaista jahtaamista levittää tällaista emävalhetta ad nauseaum.
        P.

        Emävalhe. Solvasit ad hominem kommentoijaa, joka sattui tietämään jostain
        asiasta oikean laidan ja ennemmän kuin sinä ja vastasi sinulle asiallisesti.
        Oliko se sinusta sietämätöntä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä väitteet ovat lähtöisin kommentistani jonka kirjoitin pahimpaan koronaeristyksen aikaan, jossa toin julki pelkoni että eristys saattaa johtaa lisääntyneeseen alkoholinkäyttöön ja/tai perheväkivaltaan.
        Ne oli aivan yleisiä huomioita, usein mediassa mainittuja niinä päivinä.

        Yksikään tällainen kommentti ei ollut kohdistettu kenellekään, anolle tai rekatulle.

        Raukkamaista jahtaamista levittää tällaista emävalhetta ad nauseaum.
        P.

        Eihän tuossa kommentissa ollut edes kaikki se miten leimasit kommentoijan
        paitsi väkivaltaiseksi rappioalkoholistiksi niin muutenkin monin tavoin suurinpiirtein hulluksi ja seonneeksi.
        Ei se mitään, on hyvä tulla ajoissa tietämään mikä kunkin todellinen taso on,
        kun "päälleliimattu" sivistys liukenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emävalhe. Solvasit ad hominem kommentoijaa, joka sattui tietämään jostain
        asiasta oikean laidan ja ennemmän kuin sinä ja vastasi sinulle asiallisesti.
        Oliko se sinusta sietämätöntä ?

        Ei pidä paikkaansa. Muistan hyvin kommentin ja se ei ollut kohdistettu kenellekään erityisesti.
        "väkivaltaiseksi rappioalkoholistiksi niin muutenkin monin tavoin suurinpiirtein hulluksi ja seonneeksi."
        Ei ole minun tekstiäni.
        P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuossa kommentissa ollut edes kaikki se miten leimasit kommentoijan
        paitsi väkivaltaiseksi rappioalkoholistiksi niin muutenkin monin tavoin suurinpiirtein hulluksi ja seonneeksi.
        Ei se mitään, on hyvä tulla ajoissa tietämään mikä kunkin todellinen taso on,
        kun "päälleliimattu" sivistys liukenee.

        Miksi et esitä viitettä tähän keskusteluun. Muisti on ihmisellä lyhyt.
        Jos ei viitettä ole, voi uskotella mitä tahansa.
        Kommentoijan sanat ensin, kommentti siihen perään.


    • Anonyymi

      Ei ole totta.
      P.

      • Anonyymi

        Huomasit itsekin (raivosi laannuttua?) että kommentti olivat törkeitä ja poistit
        ne kaikki.
        Senkin, missä kirjoitit, että kommentoijalla on reikiä päässä, jossa kulkee matoja.
        Siitäkin teit "selitysversion" mitä "muka" olit tarkoittanut.

        Ja siitä, että kommentoijalla on viisikulmaiset silmälasit, jolla hän katselee viisisseinäistä
        huonetta.

        Sleityksiä sinulla riittää. Jos et muuta keksi niin selität loukkauksesi metaforaksi,
        joten asiallinen keskustelu kanssasi on mahdotonta, sen on saanut lukea moneen kertaan.

        nm. toinen kommenttisi lukenut


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomasit itsekin (raivosi laannuttua?) että kommentti olivat törkeitä ja poistit
        ne kaikki.
        Senkin, missä kirjoitit, että kommentoijalla on reikiä päässä, jossa kulkee matoja.
        Siitäkin teit "selitysversion" mitä "muka" olit tarkoittanut.

        Ja siitä, että kommentoijalla on viisikulmaiset silmälasit, jolla hän katselee viisisseinäistä
        huonetta.

        Sleityksiä sinulla riittää. Jos et muuta keksi niin selität loukkauksesi metaforaksi,
        joten asiallinen keskustelu kanssasi on mahdotonta, sen on saanut lukea moneen kertaan.

        nm. toinen kommenttisi lukenut

        Nimimerkille "toinen kommenttisi lukenut":
        en ole poistanut mitään enkä ole tuntenut raivoa mistään täällä palstalla esiintulleista asioista.
        Kirjoitin samassa yhteydessä aikamadoista ja miten liiallinen tv:n katselu saa silmät neliskanttisiksi ine. Kaikki johtuen koronaeristyksestä ja normaalista sosiaalisten kontaktien puutteesta. YKSIKÄÄN näistä kommenteista ei ollut kohdistettu kenellekään erityisesti. Kaikki ne kommentit oli lievästu hypetystä ja keveästi humoristisia.
        "Niin ne asiat hovissa muuttuu" totesi filosofisesti Korpikirjailija. Olen samaa mieltä.
        Se siitä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Nimimerkille "toinen kommenttisi lukenut":
        en ole poistanut mitään enkä ole tuntenut raivoa mistään täällä palstalla esiintulleista asioista.
        Kirjoitin samassa yhteydessä aikamadoista ja miten liiallinen tv:n katselu saa silmät neliskanttisiksi ine. Kaikki johtuen koronaeristyksestä ja normaalista sosiaalisten kontaktien puutteesta. YKSIKÄÄN näistä kommenteista ei ollut kohdistettu kenellekään erityisesti. Kaikki ne kommentit oli lievästu hypetystä ja keveästi humoristisia.
        "Niin ne asiat hovissa muuttuu" totesi filosofisesti Korpikirjailija. Olen samaa mieltä.
        Se siitä.

        Molemmilla tosiaan asiat muuttuu, toisella ihan filosofiaa toisella metaforaa. Ansaitsette toisenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmilla tosiaan asiat muuttuu, toisella ihan filosofiaa toisella metaforaa. Ansaitsette toisenne.

        Molemmilla jutut vaihtuu kuin romanilla hevonen. Mitään ei "muisteta", kaikki on "metaforaa" tai vitsejä.
        Ei voi ottaa vakavasti eikä kannata haaskata aikaa tuuliviireihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Molemmilla tosiaan asiat muuttuu, toisella ihan filosofiaa toisella metaforaa. Ansaitsette toisenne.

        Tämä asia on puitu monta kertaa jo aikaisemmin myös. Minun kertomukseni ei ole missään vaiheessa ollut erilainen. Siitä on yritetty väkisin vääntää loukkausta jotain määrättyä anonyymiä kohtaan, mutta se on todellakin suoranaista valehtelua.

        Muisti on kyllä tiettyyn pisteeseen saakka valikoivaa, joten jos joku löytää kommenttini jossa minä solvasin jotain tiettyä henkilöä matopääksi tai mielisairaaksi hakkaajaksi, niin olkaa hyvä vaan. Esille todisteet, niin saan minäkin hävetä puheitani ja jos aiheellista pyytää anteeksi.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tämä asia on puitu monta kertaa jo aikaisemmin myös. Minun kertomukseni ei ole missään vaiheessa ollut erilainen. Siitä on yritetty väkisin vääntää loukkausta jotain määrättyä anonyymiä kohtaan, mutta se on todellakin suoranaista valehtelua.

        Muisti on kyllä tiettyyn pisteeseen saakka valikoivaa, joten jos joku löytää kommenttini jossa minä solvasin jotain tiettyä henkilöä matopääksi tai mielisairaaksi hakkaajaksi, niin olkaa hyvä vaan. Esille todisteet, niin saan minäkin hävetä puheitani ja jos aiheellista pyytää anteeksi.

        Sinä poistit rumat kommenttisi, tai joku poistatti ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä poistit rumat kommenttisi, tai joku poistatti ne.

        . . . tai sinä olet keksinyt ne.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tämä asia on puitu monta kertaa jo aikaisemmin myös. Minun kertomukseni ei ole missään vaiheessa ollut erilainen. Siitä on yritetty väkisin vääntää loukkausta jotain määrättyä anonyymiä kohtaan, mutta se on todellakin suoranaista valehtelua.

        Muisti on kyllä tiettyyn pisteeseen saakka valikoivaa, joten jos joku löytää kommenttini jossa minä solvasin jotain tiettyä henkilöä matopääksi tai mielisairaaksi hakkaajaksi, niin olkaa hyvä vaan. Esille todisteet, niin saan minäkin hävetä puheitani ja jos aiheellista pyytää anteeksi.

        Loukkaavien kommenttien kirjoittaja, kiinnitä huomiota muistiisi, mielialanvaihteluihisi (ahdistus, hermostuneisuus, yli-energisyys, kärsivällisyyden puute, aggressiivisuus) kirjoittamisen ja lukemisen ymmärtämisen vaikeutumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        . . . tai sinä olet keksinyt ne.

        Vain yhdelle omat typerät ala-arvoiset kirjoitukset on jälkeenpäin metaforia tai vitsejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        . . . tai sinä olet keksinyt ne.

        Jos kovin usein "unohtaa" kirjoituksensa kannattaisi mennä muistitestiin,
        ellei unohtaminen ole tarkoituksellista eli ns. "valikoivaa" unohtamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loukkaavien kommenttien kirjoittaja, kiinnitä huomiota muistiisi, mielialanvaihteluihisi (ahdistus, hermostuneisuus, yli-energisyys, kärsivällisyyden puute, aggressiivisuus) kirjoittamisen ja lukemisen ymmärtämisen vaikeutumiseen.

        Alkoholin käyttöä ei suositella yli 65-vuotiaille.
        Jos on pakko ottaa niin vain kaksi drinkkiä viikossa ja nekin eri päivinä.
        Alkoholi sotkee ajatuksia ja rapauttaa muistia.
        Etenkin iäkkäät naiset ovat alkaneet juoda urakalla, vaikka monesta satukirjan ihannemummoa muistuttavasta rouvasta sitä ei arvaisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos kovin usein "unohtaa" kirjoituksensa kannattaisi mennä muistitestiin,
        ellei unohtaminen ole tarkoituksellista eli ns. "valikoivaa" unohtamista.

        Muistissani ei ole koskaan ollut mitään vikaa, mutta haluan eliminoida sen pienenpienen mahdollisuuden että kommenttini olisi ollut osoitettu jollekin. Muistaakseni nämä asiat joista kirjoitin oli oma aloitukseni ja kirjoitin täysin yleisestäen, korona-ajan eristyneisyyden aiheuttamista ongelmista, erityisesti mitä tulee mielenterveyteen ja perheväkivaltaan.
        Johdantona oli tuo alinomainen lapsellinen narsistijankutus, josta lähdin liikkeelle sanoen että narsissini kukkivat keväällä ja miten on, onko ajankäsitys hämärtynyt kun monet "narsistit" näyttävät alkaneen kukintansa jo nyt, syksyllä? Siitä lähti leikinlasku "aikamadoista" (sci fissa aikamadot matkustelevat ajassa olevissa tunneleissa) ja sitten kai joku narsissia hokeva oletti minun kirjoittaneen juuri hänestä, vaikka minulla ei ole aavistustakaan kuka hän on.
        Kaikki asiat ei aina mene perille jos raamireferenssit eivät ole samat ja väärin ymmärretty teksti jää elämään ikuisiksi ajoiksi jonkun toisen ihmisen aivoissa.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Aikamatkustus_fiktiossa


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Muistissani ei ole koskaan ollut mitään vikaa, mutta haluan eliminoida sen pienenpienen mahdollisuuden että kommenttini olisi ollut osoitettu jollekin. Muistaakseni nämä asiat joista kirjoitin oli oma aloitukseni ja kirjoitin täysin yleisestäen, korona-ajan eristyneisyyden aiheuttamista ongelmista, erityisesti mitä tulee mielenterveyteen ja perheväkivaltaan.
        Johdantona oli tuo alinomainen lapsellinen narsistijankutus, josta lähdin liikkeelle sanoen että narsissini kukkivat keväällä ja miten on, onko ajankäsitys hämärtynyt kun monet "narsistit" näyttävät alkaneen kukintansa jo nyt, syksyllä? Siitä lähti leikinlasku "aikamadoista" (sci fissa aikamadot matkustelevat ajassa olevissa tunneleissa) ja sitten kai joku narsissia hokeva oletti minun kirjoittaneen juuri hänestä, vaikka minulla ei ole aavistustakaan kuka hän on.
        Kaikki asiat ei aina mene perille jos raamireferenssit eivät ole samat ja väärin ymmärretty teksti jää elämään ikuisiksi ajoiksi jonkun toisen ihmisen aivoissa.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Aikamatkustus_fiktiossa

        Kukaan ei halua tuollaisen kanssa samoihin raamireferensseihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholin käyttöä ei suositella yli 65-vuotiaille.
        Jos on pakko ottaa niin vain kaksi drinkkiä viikossa ja nekin eri päivinä.
        Alkoholi sotkee ajatuksia ja rapauttaa muistia.
        Etenkin iäkkäät naiset ovat alkaneet juoda urakalla, vaikka monesta satukirjan ihannemummoa muistuttavasta rouvasta sitä ei arvaisi.

        Kuningatar Elisabet ja hänen äitinsä nauttivat hieman alkoholia päivittäin. Toinen eli yli 100 ja toinen melkein 100 v ja aina viimeisen päälle skarppeina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuningatar Elisabet ja hänen äitinsä nauttivat hieman alkoholia päivittäin. Toinen eli yli 100 ja toinen melkein 100 v ja aina viimeisen päälle skarppeina.

        Joillakin pää kestää ja toisilla menee vähästäkin sekasin, kun on jo ennestään.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Muistissani ei ole koskaan ollut mitään vikaa, mutta haluan eliminoida sen pienenpienen mahdollisuuden että kommenttini olisi ollut osoitettu jollekin. Muistaakseni nämä asiat joista kirjoitin oli oma aloitukseni ja kirjoitin täysin yleisestäen, korona-ajan eristyneisyyden aiheuttamista ongelmista, erityisesti mitä tulee mielenterveyteen ja perheväkivaltaan.
        Johdantona oli tuo alinomainen lapsellinen narsistijankutus, josta lähdin liikkeelle sanoen että narsissini kukkivat keväällä ja miten on, onko ajankäsitys hämärtynyt kun monet "narsistit" näyttävät alkaneen kukintansa jo nyt, syksyllä? Siitä lähti leikinlasku "aikamadoista" (sci fissa aikamadot matkustelevat ajassa olevissa tunneleissa) ja sitten kai joku narsissia hokeva oletti minun kirjoittaneen juuri hänestä, vaikka minulla ei ole aavistustakaan kuka hän on.
        Kaikki asiat ei aina mene perille jos raamireferenssit eivät ole samat ja väärin ymmärretty teksti jää elämään ikuisiksi ajoiksi jonkun toisen ihmisen aivoissa.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Aikamatkustus_fiktiossa

        EVVK.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuningatar Elisabet ja hänen äitinsä nauttivat hieman alkoholia päivittäin. Toinen eli yli 100 ja toinen melkein 100 v ja aina viimeisen päälle skarppeina.

        Kuningattaret on erikseen. Hyasinteilla ei pää kestä kiljuakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholin käyttöä ei suositella yli 65-vuotiaille.
        Jos on pakko ottaa niin vain kaksi drinkkiä viikossa ja nekin eri päivinä.
        Alkoholi sotkee ajatuksia ja rapauttaa muistia.
        Etenkin iäkkäät naiset ovat alkaneet juoda urakalla, vaikka monesta satukirjan ihannemummoa muistuttavasta rouvasta sitä ei arvaisi.

        "Juoda urakalla"?
        Eivätkö tarjoa sinulle, kun menet päiväkahville? Jospa sinulla on vain muisti rapautunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain yhdelle omat typerät ala-arvoiset kirjoitukset on jälkeenpäin metaforia tai vitsejä.

        Hän myös diagnosoi tuntemattomalla kommentoijalla olevan aivorappeuma
        alkoholismin ja muun lisäksi.
        Siinä meni viimeistään pohja "älykön" uskottavuudelta.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Muistissani ei ole koskaan ollut mitään vikaa, mutta haluan eliminoida sen pienenpienen mahdollisuuden että kommenttini olisi ollut osoitettu jollekin. Muistaakseni nämä asiat joista kirjoitin oli oma aloitukseni ja kirjoitin täysin yleisestäen, korona-ajan eristyneisyyden aiheuttamista ongelmista, erityisesti mitä tulee mielenterveyteen ja perheväkivaltaan.
        Johdantona oli tuo alinomainen lapsellinen narsistijankutus, josta lähdin liikkeelle sanoen että narsissini kukkivat keväällä ja miten on, onko ajankäsitys hämärtynyt kun monet "narsistit" näyttävät alkaneen kukintansa jo nyt, syksyllä? Siitä lähti leikinlasku "aikamadoista" (sci fissa aikamadot matkustelevat ajassa olevissa tunneleissa) ja sitten kai joku narsissia hokeva oletti minun kirjoittaneen juuri hänestä, vaikka minulla ei ole aavistustakaan kuka hän on.
        Kaikki asiat ei aina mene perille jos raamireferenssit eivät ole samat ja väärin ymmärretty teksti jää elämään ikuisiksi ajoiksi jonkun toisen ihmisen aivoissa.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Aikamatkustus_fiktiossa

        ""Muistissani ei ole koskaan ollut mitään vikaa"" niinhän ne kaikki sanoo,
        vaikka olisi jo diagnoosi muistisairaudesta ja
        joku voisi olla eri mieltä kanssasi kirjoitustesi perusteella,
        niissä on nimittäin epäilyttävän paljon metaforia ja muistamattomuutta.
        Omapa on ongelmasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Muistissani ei ole koskaan ollut mitään vikaa"" niinhän ne kaikki sanoo,
        vaikka olisi jo diagnoosi muistisairaudesta ja
        joku voisi olla eri mieltä kanssasi kirjoitustesi perusteella,
        niissä on nimittäin epäilyttävän paljon metaforia ja muistamattomuutta.
        Omapa on ongelmasi.

        Kyllä se on enemmän ympäristön ongelma, kun joku ei suostu näkemään omaa tilaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän myös diagnosoi tuntemattomalla kommentoijalla olevan aivorappeuma
        alkoholismin ja muun lisäksi.
        Siinä meni viimeistään pohja "älykön" uskottavuudelta.

        mölykkö on sopivampi nimitys kun kaiken aikaa mesoo erinomaisuudellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mölykkö on sopivampi nimitys kun kaiken aikaa mesoo erinomaisuudellaan.

        Joku ristiriita on, kun jatkuvasti tuo esiin omaa erinomaisuuttaan ja on jatkuvasti
        tarve selittää mitä tarkoitti. Yrittää jälkeenpäin selitellä parhain päin kirjoituksiaan,
        joista ei itsellä ole muistikuvaa (vaan väittää niitä keksityiksi?).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on enemmän ympäristön ongelma, kun joku ei suostu näkemään omaa tilaansa.

        Muistan huononeminen on todellakin ympäristölle ongelma.
        Asianomainen itse harvemmin tiedostaa muistinsa huononemista
        varsinkaan alkuvaiheessa,
        vaikka se tuottaa jo haittaa - ympäristölle eli muille ihmisille.

        Huonomuistinen saa lähes aina riidan aikaan, koska hän muistaa asiat eri tavalla
        kuin muut (jos muistaa ollenkaan) ja inttää inttämistään itsepäisesti omia virheellisiä
        käsityksiään. Periksi ei anna, vaikka olisi kuinka väärässä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Muistissani ei ole koskaan ollut mitään vikaa, mutta haluan eliminoida sen pienenpienen mahdollisuuden että kommenttini olisi ollut osoitettu jollekin. Muistaakseni nämä asiat joista kirjoitin oli oma aloitukseni ja kirjoitin täysin yleisestäen, korona-ajan eristyneisyyden aiheuttamista ongelmista, erityisesti mitä tulee mielenterveyteen ja perheväkivaltaan.
        Johdantona oli tuo alinomainen lapsellinen narsistijankutus, josta lähdin liikkeelle sanoen että narsissini kukkivat keväällä ja miten on, onko ajankäsitys hämärtynyt kun monet "narsistit" näyttävät alkaneen kukintansa jo nyt, syksyllä? Siitä lähti leikinlasku "aikamadoista" (sci fissa aikamadot matkustelevat ajassa olevissa tunneleissa) ja sitten kai joku narsissia hokeva oletti minun kirjoittaneen juuri hänestä, vaikka minulla ei ole aavistustakaan kuka hän on.
        Kaikki asiat ei aina mene perille jos raamireferenssit eivät ole samat ja väärin ymmärretty teksti jää elämään ikuisiksi ajoiksi jonkun toisen ihmisen aivoissa.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Aikamatkustus_fiktiossa

        Ei ollut sanallakaan puhetta korona-ajan ongelmista eikä narsisseista, siinä ketjussa
        missä herjasi heitit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku ristiriita on, kun jatkuvasti tuo esiin omaa erinomaisuuttaan ja on jatkuvasti
        tarve selittää mitä tarkoitti. Yrittää jälkeenpäin selitellä parhain päin kirjoituksiaan,
        joista ei itsellä ole muistikuvaa (vaan väittää niitä keksityiksi?).

        Tämän saman voi todeta sinusta kun tuot esiin vanhija asioita joita muistat miten milloinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan huononeminen on todellakin ympäristölle ongelma.
        Asianomainen itse harvemmin tiedostaa muistinsa huononemista
        varsinkaan alkuvaiheessa,
        vaikka se tuottaa jo haittaa - ympäristölle eli muille ihmisille.

        Huonomuistinen saa lähes aina riidan aikaan, koska hän muistaa asiat eri tavalla
        kuin muut (jos muistaa ollenkaan) ja inttää inttämistään itsepäisesti omia virheellisiä
        käsityksiään. Periksi ei anna, vaikka olisi kuinka väärässä.

        Kyllä ihminen jolla on alkava dementia itse sen tiedostaa , usein kertoo muistamattomuudestaan parhaalle ystävälleen sairauden alkuvaiheissa, ja on huolestunut tulevasta kohtalostaan muistisairaana.
        Sitten kun sairaus on tullut pahemmaksi että sen muutkin huomaavat on potilas usein jo muistisairaan maailmassa jossa ei tiedosta omaa tilaansa
        Joten paras kun ei laiteta ketään muistisairaan karsinaan loukkaamalla , sillä ne sairaudet ovat niitä tuskallisempaa juuri omaisille , ei välttämättä potilaalle itselleen joka on jo ylittänyt rajan missä elämä menee rutiinilla joka ohjataan hoitohenkilöiden tukemana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihminen jolla on alkava dementia itse sen tiedostaa , usein kertoo muistamattomuudestaan parhaalle ystävälleen sairauden alkuvaiheissa, ja on huolestunut tulevasta kohtalostaan muistisairaana.
        Sitten kun sairaus on tullut pahemmaksi että sen muutkin huomaavat on potilas usein jo muistisairaan maailmassa jossa ei tiedosta omaa tilaansa
        Joten paras kun ei laiteta ketään muistisairaan karsinaan loukkaamalla , sillä ne sairaudet ovat niitä tuskallisempaa juuri omaisille , ei välttämättä potilaalle itselleen joka on jo ylittänyt rajan missä elämä menee rutiinilla joka ohjataan hoitohenkilöiden tukemana.

        Ensimmäisenä sen muistisairauden alkamisen huomaa lähiympäristö, eikä potilas itse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäisenä sen muistisairauden alkamisen huomaa lähiympäristö, eikä potilas itse.

        Toisinaan on niinkin, että ihminen kyllä huomaa sen, mutta siinä alkuvaiheessa osaa taitavastikin peitellä asiaa, koska ei halua myöntää sitä, edes itselleen.
        Siinä vaiheessa, kun peittelytaito alkaa lipeämään käsistä, muutkin sen huomaavat.


    • Anonyymi

      Megalomaanisten ihmisten seitsemän piirrettä

      -Ylimielisyys. He uskovat olevansa välttämättömiä.

      -He tuntevat olevansa voittamattomia ja kykeneviä ratkaisemaan mitä vain tiellensä tulevia ongelmia.
      He ovat manipuloivia ja sillä tavalla yrittävät pääsevät valta-asemaan.

      -Kaikkivaltiuden tunteet. He testaavat usein muita ihmisiä verratakseen itseään heihin ja näyttääkseen olevansa parempia kuin kaikki muut.

      -He eivät myönnä omia virheitään, joten he eivät koskaan opi niistä.

      -Narsistinen ja ihannoitu minäkuva.

      -Ylitietoisuus ihmisten reaktioista siihen mitä he tekevät tai sanovat. Jos ihmiset torjuvat heidät, he ajattelevat niiden ihmisten olevan ongelma, eivät he itse.

      -Turhamaisuus, jota ylempiarvoisuuden tunteesta aiheutuva kasvava voimakas ego tukee.

      • Anonyymi

        Viite, kiitos. Vai ovatko omia arveluitasi?
        Ketjun otsikossakin viitataan sitaatteihin.
        Vaikka ketjun aihe ole ylentävä, on mukavaa, että keskustelua on syntynyt.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viite, kiitos. Vai ovatko omia arveluitasi?
        Ketjun otsikossakin viitataan sitaatteihin.
        Vaikka ketjun aihe ole ylentävä, on mukavaa, että keskustelua on syntynyt.
        Mkr.

        Sovitaanko näin, että annat kotiavustajasi hoitaa nämä "sitaattisi".
        T. Paula Perniöstä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      "Ihmiset, joille anteeksipyyntö tuottaa ongelmia, turvautuvat tekosyihin ja tekojensa kieltämiseen."

      • Anonyymi

        Milloin viimeksi pyysit anteeksi?


      • Anonyymi

        Pitäisikö ihmisen pyytää anteeksi että joku ei ole ymmärtänyt aitä mitä hän on kirjoittanut , sehän että näkee maailman eri tavalla ei ole mitenkään harvinaista, joten ei siitä tartte etsiä tuntomerkkejä että jollain olis hybris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö ihmisen pyytää anteeksi että joku ei ole ymmärtänyt aitä mitä hän on kirjoittanut , sehän että näkee maailman eri tavalla ei ole mitenkään harvinaista, joten ei siitä tartte etsiä tuntomerkkejä että jollain olis hybris

        Ihminen tietää sisimmässään tehneensä väärin. Ei hän muuten puolustelisi ja
        vähättelisi tekojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö ihmisen pyytää anteeksi että joku ei ole ymmärtänyt aitä mitä hän on kirjoittanut , sehän että näkee maailman eri tavalla ei ole mitenkään harvinaista, joten ei siitä tartte etsiä tuntomerkkejä että jollain olis hybris

        Kyllä se vika on silloi kirjoittajassa, jos kirjoittaa niin epäselvästi, että sen voi toiset ymmärtää väärin. Huono ulosanti kirjoittajalla.
        Vaikka se asia olisi kuinka selvä hänen omassa päässään, niin hän ei pysty ajatuksiaan jakamaan ulos. Sitten tulee niitä "tarkoitin tietysti ..." ja bla bla bla.


      • Anonyymi

        Ihmiser joutuvat pyytämään mielipiteitään anteeksi ja tunnustamaan sellaisiakin, joita eivät ole sanoneet. Kuitenkin saavat vuosien pituisia tuomioita.
        Venäjällä
        Suomessa mielipiteen vapaus on voimissaan, paitsi täällä. Tänne ei valtavirtaa vastustavia haluta.
        Täällä on oltava nöyrä tai poistuttava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiser joutuvat pyytämään mielipiteitään anteeksi ja tunnustamaan sellaisiakin, joita eivät ole sanoneet. Kuitenkin saavat vuosien pituisia tuomioita.
        Venäjällä
        Suomessa mielipiteen vapaus on voimissaan, paitsi täällä. Tänne ei valtavirtaa vastustavia haluta.
        Täällä on oltava nöyrä tai poistuttava.

        Huonomuistisimmat ei muista sanomisiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonomuistisimmat ei muista sanomisiaan.

        Huonomuistisimmat eivät muista eivätkä usko toisten sanomisia, omatkn ovat hukassa.
        Mutta suunapäänä kyllä palstalla ollaan, sen voi huomata joka ketjusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiser joutuvat pyytämään mielipiteitään anteeksi ja tunnustamaan sellaisiakin, joita eivät ole sanoneet. Kuitenkin saavat vuosien pituisia tuomioita.
        Venäjällä
        Suomessa mielipiteen vapaus on voimissaan, paitsi täällä. Tänne ei valtavirtaa vastustavia haluta.
        Täällä on oltava nöyrä tai poistuttava.

        Yksi ongelma täällä näyttää olevan, että ihmiset eivät muista mitä ovat sanoneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi ongelma täällä näyttää olevan, että ihmiset eivät muista mitä ovat sanoneet.

        Kuka nyt valheitaan muistaisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka nyt valheitaan muistaisi?

        Jos alkaa valehtelemaan täytyy olla hyvä muisti.
        Huono muisti ei kuitenkaan estä valehtelemasta.


    • Anonyymi

      Vuosikymmeniä jaksavat akanhoriskot samoista asioista riidellä hohhoijaa

      • Anonyymi

        Ja sinä jaksat seurata sitä. Hohhohhoijjaaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä jaksat seurata sitä. Hohhohhoijjaaa.

        Kuin myös kun ei ole muuta


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      162
      3798
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      33
      3508
    3. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      213
      2688
    4. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      152
      1204
    5. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      59
      1068
    6. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      144
      990
    7. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      971
    8. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      900
    9. Niinhän se on nainen että me

      Kaikki vanhetaan ja muututaan toisenlaisiksi, lainatakseni vapaasti yhden vanhan kappaleen sanoitusta
      Ikävä
      42
      744
    10. Olihan sinun

      Kanssa nainen olemassa omanlainen vetovoima ja tietynlainen yhteenkuuluvuuden tunne. Se on helppoa myöntää.
      Ikävä
      40
      737
    Aihe