Linnunpönttöjen hinta

Anonyymi-ap

Kaupoissa on myytävänä linnunpönttöjä, mutta miksi ne ovat niin kalliita? Siis kalliita meikäläisen ostaa.
Taitaa ne kaupat vaan olla niin ahneita, että ostavat tekijöiltä edullisesti, mutta lätkäisevät surutta suolaisen hinnan myyntiin, vai mikä siinä on?
Joo, tekisin kyllä itsekin, kun olisi 5 tuuman lautaa, mutta sekin pitäisi saada jätteenä, vaikkapa lyhyinä jäännöspaloina. Mutta en ole keksinyt, mistä niitäkään saisi.
Joskus luin, että joku oli tehnyt pönttösorvin, jolla sai reiän pyöreään puuhun, mutta ei ole sellaistakaan.
Ajattelen vain näin alkuvuodesta niitä lintuparkoja, kun kevät muutaman kuukauden päästä alkaa.

8

1339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Todennäköisesti on liian kallita, rahastus.

Rahoilla kannattaisi hankkia materiaalia ja tehdä itse. Mukavaa tehdä pönttö vaikka olohuoneessa.

Onko k rauta ym rakennustarvikeliike lähellä? sieltähän voi ostaa lautaa vaikka 1kpl ja sahata käsisahalla pihalla lyhemmiksi että mahtuu autoon. Joku tuo pientä korvausta vastaan pihaan.

Reiän tekoon reikäsahasarja "peltinen" biltemasta 9 eur 25-64mm 7 terää.

Pöntön voi terä ilman nauloja ja ruuveja, puusta tehty pönttö lahoaa mutta naulat ja ruuvit on aika pitkään maassa. Ostin joskus puutappeja ja kasasin niiden avulla, pienemmällä poralla reikää ja laidat kiinni pienen vähän liimaa tapeissa.

• Anonyymi

Joo'o, pitänee tässä talven aikana johonkin tuollaiseen alkaa. Puutappiliitokset voisivatkin olla hyviä.

• Anonyymi

😋😍😋😍😋😍😋😍😋

😋 ­­­N­­­y­m­­­f­­­o­m­a­­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17692248P

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Kauppojen linnunpöntöt on jotkut heikosti tehty, naulattu liian ohuilla sileillä nauloilla, ei meinaa pysyä kasassa edes sen vertaa että ne saa puuhun ripustettua.
      Itse ruuvaan ohuilla ulkokäyttöön tarkoitetuilla ruuveilla pöntöt uudelleen ja katon peitän kattohuovan palasella.
      On myös kiinnitettävä huomioo pääseekö sadevesi pönttöön sisälle.

• Anonyymi

Ruuvi tosiaan pitää paremmin nurkat kiinni. Mikä "sadevesi"? Katto kun on hieman leveämpi ja takaakin hieman yli, eihän sinne silloin sade tunge sisään. Se lentoaukon "kallistaminen" sangen tarpeetonta. Tehkääpä kerralla 2:n pöntön putki ja sahaus viistoon puolvälistä, silloin tulee kaatava katto, ei seiso katolla kuin lintu vaan.

• Anonyymi

Kattopalan on oltava pönttöä isompi. Molemmilta sivuilta pari senttiä ja edestä viisi senttiä, tai ylikin. Lisäksi katossa olisi oltava kallistus niin, että katto laskee edestä. Näin se suojaa lentoaukkoakin ja vesi valuu pois oikeaan suuntaan.
        Myytävät pöntöt tehdään usein helpolla ja niissä on liian pieni kattolevy ja ilman kallistusta, jolloin kastuu ja lahoaa helposti.
        Niin ja kunnon pohja on aina upotettu pari senttiä pöntön sisälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kattopalan on oltava pönttöä isompi. Molemmilta sivuilta pari senttiä ja edestä viisi senttiä, tai ylikin. Lisäksi katossa olisi oltava kallistus niin, että katto laskee edestä. Näin se suojaa lentoaukkoakin ja vesi valuu pois oikeaan suuntaan.
        Myytävät pöntöt tehdään usein helpolla ja niissä on liian pieni kattolevy ja ilman kallistusta, jolloin kastuu ja lahoaa helposti.
        Niin ja kunnon pohja on aina upotettu pari senttiä pöntön sisälle.

Eteen päin kallistettu katto niin vesi valuu aina lentoaukon edestä. Toisaalta jos taaksepäin kallistettu niin vesi valuu puun runkoon ja siitä voi valua jopa pöntön sisälle.
        Itse teen aina pönttöön kattohuovasta kunnon vesikatteen.

• Anonyymi

Kaupoissa myytävät linnunpöntöt surkeita kun ne joutuu itse naulaamaan paremmin kasaan. Liian pienillä nauloilla kasattu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      71
      3849
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3475
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      77
      3310
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2618
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      114
      1522
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1496
    7. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1104
    8. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1100
    9. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      18
      1066
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1006
    Aihe