Linnunpönttöjen hinta

Anonyymi-ap

Kaupoissa on myytävänä linnunpönttöjä, mutta miksi ne ovat niin kalliita? Siis kalliita meikäläisen ostaa.
Taitaa ne kaupat vaan olla niin ahneita, että ostavat tekijöiltä edullisesti, mutta lätkäisevät surutta suolaisen hinnan myyntiin, vai mikä siinä on?
Joo, tekisin kyllä itsekin, kun olisi 5 tuuman lautaa, mutta sekin pitäisi saada jätteenä, vaikkapa lyhyinä jäännöspaloina. Mutta en ole keksinyt, mistä niitäkään saisi.
Joskus luin, että joku oli tehnyt pönttösorvin, jolla sai reiän pyöreään puuhun, mutta ei ole sellaistakaan.
Ajattelen vain näin alkuvuodesta niitä lintuparkoja, kun kevät muutaman kuukauden päästä alkaa.

8

1473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Todennäköisesti on liian kallita, rahastus.

Rahoilla kannattaisi hankkia materiaalia ja tehdä itse. Mukavaa tehdä pönttö vaikka olohuoneessa.

Onko k rauta ym rakennustarvikeliike lähellä? sieltähän voi ostaa lautaa vaikka 1kpl ja sahata käsisahalla pihalla lyhemmiksi että mahtuu autoon. Joku tuo pientä korvausta vastaan pihaan.

Reiän tekoon reikäsahasarja "peltinen" biltemasta 9 eur 25-64mm 7 terää.

Pöntön voi terä ilman nauloja ja ruuveja, puusta tehty pönttö lahoaa mutta naulat ja ruuvit on aika pitkään maassa. Ostin joskus puutappeja ja kasasin niiden avulla, pienemmällä poralla reikää ja laidat kiinni pienen vähän liimaa tapeissa.

• Anonyymi

Joo'o, pitänee tässä talven aikana johonkin tuollaiseen alkaa. Puutappiliitokset voisivatkin olla hyviä.

• Anonyymi

😋😍😋😍😋😍😋😍😋

😋 ­­­N­­­y­m­­­f­­­o­m­a­­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17692248P

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Kauppojen linnunpöntöt on jotkut heikosti tehty, naulattu liian ohuilla sileillä nauloilla, ei meinaa pysyä kasassa edes sen vertaa että ne saa puuhun ripustettua.
      Itse ruuvaan ohuilla ulkokäyttöön tarkoitetuilla ruuveilla pöntöt uudelleen ja katon peitän kattohuovan palasella.
      On myös kiinnitettävä huomioo pääseekö sadevesi pönttöön sisälle.

• Anonyymi

Ruuvi tosiaan pitää paremmin nurkat kiinni. Mikä "sadevesi"? Katto kun on hieman leveämpi ja takaakin hieman yli, eihän sinne silloin sade tunge sisään. Se lentoaukon "kallistaminen" sangen tarpeetonta. Tehkääpä kerralla 2:n pöntön putki ja sahaus viistoon puolvälistä, silloin tulee kaatava katto, ei seiso katolla kuin lintu vaan.

• Anonyymi

Kattopalan on oltava pönttöä isompi. Molemmilta sivuilta pari senttiä ja edestä viisi senttiä, tai ylikin. Lisäksi katossa olisi oltava kallistus niin, että katto laskee edestä. Näin se suojaa lentoaukkoakin ja vesi valuu pois oikeaan suuntaan.
        Myytävät pöntöt tehdään usein helpolla ja niissä on liian pieni kattolevy ja ilman kallistusta, jolloin kastuu ja lahoaa helposti.
        Niin ja kunnon pohja on aina upotettu pari senttiä pöntön sisälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kattopalan on oltava pönttöä isompi. Molemmilta sivuilta pari senttiä ja edestä viisi senttiä, tai ylikin. Lisäksi katossa olisi oltava kallistus niin, että katto laskee edestä. Näin se suojaa lentoaukkoakin ja vesi valuu pois oikeaan suuntaan.
        Myytävät pöntöt tehdään usein helpolla ja niissä on liian pieni kattolevy ja ilman kallistusta, jolloin kastuu ja lahoaa helposti.
        Niin ja kunnon pohja on aina upotettu pari senttiä pöntön sisälle.

Eteen päin kallistettu katto niin vesi valuu aina lentoaukon edestä. Toisaalta jos taaksepäin kallistettu niin vesi valuu puun runkoon ja siitä voi valua jopa pöntön sisälle.
        Itse teen aina pönttöön kattohuovasta kunnon vesikatteen.

• Anonyymi

Kaupoissa myytävät linnunpöntöt surkeita kun ne joutuu itse naulaamaan paremmin kasaan. Liian pienillä nauloilla kasattu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6052
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      336
      5351
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2707
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1885
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1697
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1581
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1543
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1464
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1413
    Aihe