1Joh. 2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Room. 8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
1Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Hebr. 7:25 jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.
Hebr. 9:24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
Kuten huomaat, Raamattu ei kehoita vilkuttelemaan vl-ihmiselle!
Jos syntiä teetkin, ET MENETÄ USKOASI JEESUKSEEN! !!!
107
740
Vastaukset
- Anonyymi
Onneksi ei voi menettää mitään mitä ei ole koskaan ollutkaan, eikä siinnä mitään kyllä menettäisikään. Jesse on kuollut ja kuopattu, väittääpä muistoseura mitä tahansa.
- Anonyymi
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Niin, sinähän sen päätät?
En minä päätä, vaan tiedän ja tunnustan tosiasiat.
En uskottele juttuja itselle enkä muille. Anonyymi kirjoitti:
En minä päätä, vaan tiedän ja tunnustan tosiasiat.
En uskottele juttuja itselle enkä muille.Taistelet vain tuntoasi vastaan ja toiveajattelet.
- Anonyymi
Taistelet vain tuntoasi vastaan ja toiveajattelet.
Terve ihminen ei tarvitse mielikuvitusystäviä.
Jäiköhän huomioimatta, että HÄN ON YLÖSNOUSSUT!
Sitä vastoin yksikään Wellu ei ole noussut Taivaaseen, kuten kaikkivaltias Kuningas, Jeesus.pinnasänky kirjoitti:
Sitä vastoin yksikään Wellu ei ole noussut Taivaaseen, kuten kaikkivaltias Kuningas, Jeesus.Hän ei ilmeisesti usko lukuisia todistuksia Jeesuksen ylösnousemuksesta!
Hän ei ilmeisesti usko lukuisia todistuksia Jeesuksen ylösnousemuksesta!
Ei he juuri usko Jeesustakaan kaikkivaltiaaksi Jumalaksi.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
"Hebr. 9:24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme."
Jeesus siis menee Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme. Eli on välimies. Vieläkö pidät Jeesusta Jumalana? Jos pidät, kuka on sitten Jumala,jonka kasvojen eteen Jeesus menee? Onko sulla kaksi kaikkivaltiasta? Anonyymi kirjoitti:
"Hebr. 9:24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme."
Jeesus siis menee Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme. Eli on välimies. Vieläkö pidät Jeesusta Jumalana? Jos pidät, kuka on sitten Jumala,jonka kasvojen eteen Jeesus menee? Onko sulla kaksi kaikkivaltiasta?En yksin minä pidä Jeesusta Jumalana, sillä Jeesus itsekin pitää itseään Jumalana, jota Hän kaikkivaltiaana todella onkin.
Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
Alkutekstissä Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yksi."
Etkö luota kolmiyhteiseen Jumalaan?
Tuosta juutalaiselle kirjoitetusta Paven kirjeestä ilmenee, että vain Jeesus pelastaa, ei Jumala.
Vahvistusjae Hebr 7;25 Siksi hän pystyy nyt ja aina pelastamaan ne, jotka hänen välityksellään lähestyvät Jumalaa. Hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
En yksin minä pidä Jeesusta Jumalana, sillä Jeesus itsekin pitää itseään Jumalana, jota Hän kaikkivaltiaana todella onkin.
Tuosta juutalaiselle kirjoitetusta Paven kirjeestä ilmenee, että vain Jeesus pelastaa, ei Jumala.
Vahvistusjae Hebr 7;25 Siksi hän pystyy nyt ja aina pelastamaan ne, jotka hänen välityksellään lähestyvät Jumalaa. Hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan.#Alkutekstissä Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yksi."#
Joh. 14:28
Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi.
#Tuosta juutalaiselle kirjoitetusta Paven kirjeestä ilmenee, että vain Jeesus pelastaa, ei Jumala.#
1. Kor. 1:21
Jumala on kyllä osoittanut viisautensa, mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat.
Ef. 2:8
Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24+]
1. Tim. 1:1
Paavali, Kristuksen Jeesuksen apostoli, jonka Jumala, meidän pelastajamme, ja Kristus Jeesus, meidän toivomme, ovat määränneet tähän virkaan, [Gal. 1:1 | Kol. 1:27]
1.Piet.1:
Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista. [Ef. 1:17-21]
4 Häneltä me saamme perinnön, joka ei turmellu, ei tahraannu eikä kuihdu. Se on varattuna teille taivaissa, [Kol. 1:5]
5 ja voimallaan Jumala varjelee teidät uskossa, niin että te saavutatte pelastuksen, joka on valmiina saatettavaksi ilmi lopunaikana. [Kol. 3:4] pinnasänky kirjoitti:
Olennainen asia,-todella olennainen asia ja näyttää siltä että siitä on muodostunut arvocaltakysymyskin velluille,-kiistää Jeesuksen kaikkivaltius.
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus siis menee Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme. Eli on välimies. Vieläkö pidät Jeesusta Jumalana? Jos pidät, kuka on sitten Jumala,jonka kasvojen eteen Jeesus menee? Onko sulla kaksi kaikkivaltiasta?Olsipa mahtavaa vastata tuohon, mutta kysymys oli pinnalle.
Oletteko todella noin laiskoja ottamaan totuudesta selvää vellut?
Ylpeilette aina ahkeruudellanne,
MUTTA LAISKUUTTANNE OLETTE NOIN TYHMIÄ!SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Olennainen asia,-todella olennainen asia ja näyttää siltä että siitä on muodostunut arvocaltakysymyskin velluille,-kiistää Jeesuksen kaikkivaltius.
Siihenhän he käyttävät kaiken voin ja jopa kolehtinsakin.
- Anonyymi
Olsipa mahtavaa vastata tuohon, mutta kysymys oli pinnalle.
Oletteko todella noin laiskoja ottamaan totuudesta selvää vellut?
Ylpeilette aina ahkeruudellanne,
MUTTA LAISKUUTTANNE OLETTE NOIN TYHMIÄ!Olisi mahtavaa jos selität miten uskot.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
En yksin minä pidä Jeesusta Jumalana, sillä Jeesus itsekin pitää itseään Jumalana, jota Hän kaikkivaltiaana todella onkin.
Vahvistusjae Hebr 7;25 Siksi hän pystyy nyt ja aina pelastamaan ne, jotka hänen välityksellään lähestyvät Jumalaa. Hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan.Et vastannut kysymykseen miten Jeesus menee Jumalan eteen, kuka se on? Kolminaisuuteen kuuluu Jumala,Jeesus ja Ph. Oletko sinäkin näitä jotka tekee Jumalasta ja Jeesuksesta saman persoonan?
Anonyymi kirjoitti:
Et vastannut kysymykseen miten Jeesus menee Jumalan eteen, kuka se on? Kolminaisuuteen kuuluu Jumala,Jeesus ja Ph. Oletko sinäkin näitä jotka tekee Jumalasta ja Jeesuksesta saman persoonan?
Ei selvään asiaan kannata vastata, jos tietää jo vastattaessa, ettei kysyjä ymmärrä juuri mitään.
Kaikki kolme ovat henkiolentoja, joten "miten Jeesus menee Jumalan eteen, ja kuka se on"?
Joten ei ainakaan kävellen, käykö tämä.
En minä ole vaan Jeesus itse, ja kuitenkin kaikki ovat omia personojaan.
Panen alkukielellä, joten et voi mennä käännösvirheiden taakse.
Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yksi.
Myös Luther 1545 Raamatussa se seisoo; 30 Ich und der Vater sind eins.
James Kingin Raamatussa, josta Biblia on käännetty, se lukee: 30 I and my Father are one.
Katso itse, mitä se on Suomalaisissa käännöksissä?- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ei selvään asiaan kannata vastata, jos tietää jo vastattaessa, ettei kysyjä ymmärrä juuri mitään.
Kaikki kolme ovat henkiolentoja, joten "miten Jeesus menee Jumalan eteen, ja kuka se on"?
Joten ei ainakaan kävellen, käykö tämä.
En minä ole vaan Jeesus itse, ja kuitenkin kaikki ovat omia personojaan.
Panen alkukielellä, joten et voi mennä käännösvirheiden taakse.
Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yksi.
Myös Luther 1545 Raamatussa se seisoo; 30 Ich und der Vater sind eins.
James Kingin Raamatussa, josta Biblia on käännetty, se lukee: 30 I and my Father are one.
Katso itse, mitä se on Suomalaisissa käännöksissä?Niin kyllä minä tiedän mitä Raamatussa sanotaan, mutta kun sinulla on se oma uskosi niin onhan se vähän erikoista ettet osaa sitä omin sanoin selittää. Sama koskee saalemin pastoria, mikäli ette ole sama tyyppi. Ehkä te olette yksi.;) Tuo on muuten vertauskuva, ei Jumala ja Jeesus kirjaimellisesti ja fyysisesti ole yksi, vaan samassa hengessä ikäänkuin ovat. Ja Jumalan seurakunta on yksi Jeesuksessa, ja silti on monta ihmistä. Emme ole fyysisesti Jeesuksessa.Raamatussa on paljon vertauksia.
Anonyymi kirjoitti:
Niin kyllä minä tiedän mitä Raamatussa sanotaan, mutta kun sinulla on se oma uskosi niin onhan se vähän erikoista ettet osaa sitä omin sanoin selittää. Sama koskee saalemin pastoria, mikäli ette ole sama tyyppi. Ehkä te olette yksi.;) Tuo on muuten vertauskuva, ei Jumala ja Jeesus kirjaimellisesti ja fyysisesti ole yksi, vaan samassa hengessä ikäänkuin ovat. Ja Jumalan seurakunta on yksi Jeesuksessa, ja silti on monta ihmistä. Emme ole fyysisesti Jeesuksessa.Raamatussa on paljon vertauksia.
Tiedän, että on, mutta ne tarvitsevat selittämisen armolahjan, Pyhässä Hengessä.
Onko sinut upotettu, saitko silloin Pyhän Hengen.
Voitko kirjoittaa nyt oma uskosi (joka on oikea), missä se erottuu Pastorin minun uskomisesta siihen, että Jeesus on luvattu Messias.
Muuta uskoa ei raamattu tunne, paitsi pakanallisuuden, jolla on merkitty Raamattuun; Mark.7: 9. Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne OMAA PERINNESÄÄNTÖÄNNE. 10. Sillä Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'. 11. Mutta te sanotte, että jos ihminen sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit saava minulta hyväksesi, on korban' - se on uhrilahja - 12. ja niin te ette enää salli hänen antaa mitään avustusta isälleen tai äidilleen. 13. Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette."
Jumalan Sana ei muutu Kristuksessa, mutta se aika, kun olen ollut lähellä teikäläisiä, jopa sisällä, sääntönne on muuttuneet puoleen ja toiseen ainakin 100 kertaa.
Taas Raamatussa ei kertaakaan.
Joten mihin se uskosi perustuu, jota Wellut, ja Sinä korostatte, eikä sitä kukaan avaa. Tee sinä sen nyt, voi olla hedelmällistäkin.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Tiedän, että on, mutta ne tarvitsevat selittämisen armolahjan, Pyhässä Hengessä.
Voitko kirjoittaa nyt oma uskosi (joka on oikea), missä se erottuu Pastorin minun uskomisesta siihen, että Jeesus on luvattu Messias.
Muuta uskoa ei raamattu tunne, paitsi pakanallisuuden, jolla on merkitty Raamattuun; Mark.7: 9. Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne OMAA PERINNESÄÄNTÖÄNNE. 10. Sillä Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'. 11. Mutta te sanotte, että jos ihminen sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit saava minulta hyväksesi, on korban' - se on uhrilahja - 12. ja niin te ette enää salli hänen antaa mitään avustusta isälleen tai äidilleen. 13. Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette."
Jumalan Sana ei muutu Kristuksessa, mutta se aika, kun olen ollut lähellä teikäläisiä, jopa sisällä, sääntönne on muuttuneet puoleen ja toiseen ainakin 100 kertaa.
Joten mihin se uskosi perustuu, jota Wellut, ja Sinä korostatte, eikä sitä kukaan avaa. Tee sinä sen nyt, voi olla hedelmällistäkin.#Onko sinut upotettu, saitko silloin Pyhän Hengen.#
Kannattaisi tutustua Raamattuun, eikä yksinkertaistaa tai sulkea pois, mitä Raamatussa on. Huomaa myös millä tapaa Pyhä Henki tuli kättenkautta.
Apt.8:
14 Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
17 Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.
Apt.10:
44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä. Anonyymi kirjoitti:
#Onko sinut upotettu, saitko silloin Pyhän Hengen.#
Kannattaisi tutustua Raamattuun, eikä yksinkertaistaa tai sulkea pois, mitä Raamatussa on. Huomaa myös millä tapaa Pyhä Henki tuli kättenkautta.
Apt.8:
14 Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
Apt.10:
44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.Kerro ensin oma Hengen täyttymyksesi ja saadut armolahjat, seuraan perässä.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Kerro ensin oma Hengen täyttymyksesi ja saadut armolahjat, seuraan perässä.
Harhapastori on upotettu, mutta Henki näyttää karttavan.
Anonyymi kirjoitti:
Niin kyllä minä tiedän mitä Raamatussa sanotaan, mutta kun sinulla on se oma uskosi niin onhan se vähän erikoista ettet osaa sitä omin sanoin selittää. Sama koskee saalemin pastoria, mikäli ette ole sama tyyppi. Ehkä te olette yksi.;) Tuo on muuten vertauskuva, ei Jumala ja Jeesus kirjaimellisesti ja fyysisesti ole yksi, vaan samassa hengessä ikäänkuin ovat. Ja Jumalan seurakunta on yksi Jeesuksessa, ja silti on monta ihmistä. Emme ole fyysisesti Jeesuksessa.Raamatussa on paljon vertauksia.
Yhä joku jaksaa jankuttaa että olemme sama ihminen?
Kirous on sulkenut silmäsi niin, ettei selvääkin selvempi Raamatun todistus sinulle avaudu.Anonyymi kirjoitti:
#Onko sinut upotettu, saitko silloin Pyhän Hengen.#
Apt.8:
Apt.10:
48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.Mitä usko Jeesukseen sinulle merkitsee? Ilmeisesti ei mitään, vaikka se on pelastuksen kannalta tärkein asia!
Anonyymi kirjoitti:
Harhapastori on upotettu, mutta Henki näyttää karttavan.
Nythän oli Sinun puheenvuoro? Menikö sormi suuhun.
Mistä olet katkera, kerron, niin saat avun.- Anonyymi
Kirous on sulkenut silmäsi niin, ettei selvääkin selvempi Raamatun todistus sinulle avaudu.Ei yksi fiktiivinen kirja ketään selväpäistä vakuuta yhtään mistään. Vertaisarvioitua tiedettä esiin ennen kuin kulmakarvaani asialle kohautan.
Anonyymi kirjoitti:
Ei yksi fiktiivinen kirja ketään selväpäistä vakuuta yhtään mistään. Vertaisarvioitua tiedettä esiin ennen kuin kulmakarvaani asialle kohautan.
Miten todistat selväpäisyytesi?
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Joten mihin se uskosi perustuu, jota Wellut, ja Sinä korostatte, eikä sitä kukaan avaa. Tee sinä sen nyt, voi olla hedelmällistäkin."Voitko kirjoittaa nyt oma uskosi (joka on oikea), missä se erottuu Pastorin minun uskomisesta siihen, että Jeesus on luvattu Messias."
Erottuu siinä että uskon Isän ja Jeesuksen olevan eri persoonat. Ja uskon syntien anteeksiantamiseen Jeesuksen nimessä ja veressä. Jeesus on Messias tottakai ja syntien sovittaja. Sinun uskosi taitaa jäädä siihen, että uskot Jeesuksen sovitukseen 2000 vuotta sitten ,mutta et joka päivä tee parannusta? Arvailen vain. Minua ei ole upotettu, vaan kastettu vauvana Isän,Pojan ja Pyhä Hengen nimeen. Kaikki kolme persoonaa ovat mukana pelastuksessa. - Anonyymi
Kirous on sulkenut silmäsi niin, ettei selvääkin selvempi Raamatun todistus sinulle avaudu.Miksi et voi sitten selittää sitä minulle, jos kerran olen niin kirottu väärä uskoinen?
Anonyymi kirjoitti:
"Voitko kirjoittaa nyt oma uskosi (joka on oikea), missä se erottuu Pastorin minun uskomisesta siihen, että Jeesus on luvattu Messias."
Erottuu siinä että uskon Isän ja Jeesuksen olevan eri persoonat. Ja uskon syntien anteeksiantamiseen Jeesuksen nimessä ja veressä. Jeesus on Messias tottakai ja syntien sovittaja. Sinun uskosi taitaa jäädä siihen, että uskot Jeesuksen sovitukseen 2000 vuotta sitten ,mutta et joka päivä tee parannusta? Arvailen vain. Minua ei ole upotettu, vaan kastettu vauvana Isän,Pojan ja Pyhä Hengen nimeen. Kaikki kolme persoonaa ovat mukana pelastuksessa.Kaksi enimmäistä ei ole vain Jäänyt Uuteen, Jeesuksen Liittoon.
Lue Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä." (alkutekstit "yksi".
Pidätkö tätä pelleilynä.
Yhtä on myös Jeesus ja me Kristityt, kun kasteessa on liitetty Jeesus Viinipuuhun oksana, se Sinulta myös uupuu.
Kaikki kristityt uskomme syntien anteeksi antamiseen, mutta et ilmeisesti ole Wellu, kun he uskovat sen olevan mahdollista vain Ihmisen toiselle jakamalla anteeksi annolla.
Sitä et löydä Raamatusta.
Palataan minuun, jonka ilmeistesi tunnet munaskuita myöten, mutta pieleen meni.
Olen itse yhteydessä synnin sovittajaan Jeesukseen ja pyydän ne anteeksi ja eilenkin otin ehtoollista; Matt. 26:28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Oli kevyt askeltaa kotiin. Voisit kokeilla. Muutenkin seuraan Häntä, kuten Hän opastaa omiaan; Matt 28;19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Pitää muistaa, että mitä opetat, elää tulee myös itse sen mukaan. Olen Hänet vastaanottanut jo alle koulu- iän, 70v sitten, eikä Hän hylkää, jos minä en tee sitä, enkä varmuudella teekään, miten Sinä?
Ja lisää pakanallisuutta? Missä luet Raamatussa sen, että yksikään lapsi olisi ripoteltu? Et mitään, eli kaikki väitteesi on Sanan ulkopuolelta, ja Sinut on ripoteltu vain kirkollisveroon, tiedostamattomana ja kaste otetaan vasta parannuksen ja tunnustuksen jälkeen ja minä en ainakaan kastaisi sinua omilla periaatteillasi.
Sitten vajavaiseen tietoosi, nämä kolme, - Isän,Pojan ja Pyhä Hengen nimeen on vain liturgiaa, ei mitään todellista, kasteessa (upotus) kastetaan Hänet Herraksi tunnustavan ja Hänen lupuksen mukaan, jossa Ihminen lupaa lähteä seuraamaan Jeesusta toimivat Upotuksessa Raamatun mukaan.
Tämäkin meni pieleen, sillä Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen
Kaste pelastaa uskovan ihmisen ja se alkaa siitä, että tunnustaa ensin kastajalle Jeesuksen kaikkivaltiaaksi Herrakseen. Teitkö näin ennen katetta, vai teetkö ylipäätään julistustyötä Jeesuksen eteen.
Joten minä kuulun Universaaliin Jeesuksen seurakuntaan, sinä Ihmis- uskoon, joten etsi Jeesus, ainut joka pelastaa, ei siinä muita ole mukana.
Etsi Hänet, vasta sitten ollaan samalla planeetalla, muutoin ei, ei edes lähelläkään; Gal. 5:1
Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
On turvallista olla Jeesuksen vapaudessa.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Kaksi enimmäistä ei ole vain Jäänyt Uuteen, Jeesuksen Liittoon.
Pidätkö tätä pelleilynä.
Yhtä on myös Jeesus ja me Kristityt, kun kasteessa on liitetty Jeesus Viinipuuhun oksana, se Sinulta myös uupuu.
Kaikki kristityt uskomme syntien anteeksi antamiseen, mutta et ilmeisesti ole Wellu, kun he uskovat sen olevan mahdollista vain Ihmisen toiselle jakamalla anteeksi annolla.
Olen itse yhteydessä synnin sovittajaan Jeesukseen ja pyydän ne anteeksi ja eilenkin otin ehtoollista; Matt. 26:28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Oli kevyt askeltaa kotiin. Voisit kokeilla. Muutenkin seuraan Häntä, kuten Hän opastaa omiaan; Matt 28;19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Pitää muistaa, että mitä opetat, elää tulee myös itse sen mukaan. Olen Hänet vastaanottanut jo alle koulu- iän, 70v sitten, eikä Hän hylkää, jos minä en tee sitä, enkä varmuudella teekään, miten Sinä?
Ja lisää pakanallisuutta? Missä luet Raamatussa sen, että yksikään lapsi olisi ripoteltu? Et mitään, eli kaikki väitteesi on Sanan ulkopuolelta, ja Sinut on ripoteltu vain kirkollisveroon, tiedostamattomana ja kaste otetaan vasta parannuksen ja tunnustuksen jälkeen ja minä en ainakaan kastaisi sinua omilla periaatteillasi.
Sitten vajavaiseen tietoosi, nämä kolme, - Isän,Pojan ja Pyhä Hengen nimeen on vain liturgiaa, ei mitään todellista, kasteessa (upotus) kastetaan Hänet Herraksi tunnustavan ja Hänen lupuksen mukaan, jossa Ihminen lupaa lähteä seuraamaan Jeesusta toimivat Upotuksessa Raamatun mukaan.
Tämäkin meni pieleen, sillä Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen
Kaste pelastaa uskovan ihmisen ja se alkaa siitä, että tunnustaa ensin kastajalle Jeesuksen kaikkivaltiaaksi Herrakseen. Teitkö näin ennen katetta, vai teetkö ylipäätään julistustyötä Jeesuksen eteen.
Joten minä kuulun Universaaliin Jeesuksen seurakuntaan, sinä Ihmis- uskoon, joten etsi Jeesus, ainut joka pelastaa, ei siinä muita ole mukana.
Etsi Hänet, vasta sitten ollaan samalla planeetalla, muutoin ei, ei edes lähelläkään; Gal. 5:1
Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
On turvallista olla Jeesuksen vapaudessa.Isä ja Pyhä henki siis ovat sulle vain liturgiaa? Hehh..
Anonyymi kirjoitti:
Isä ja Pyhä henki siis ovat sulle vain liturgiaa? Hehh..
Älä pane sanoja suuhuni.
Minulla on maailman tärkein asia ja puhun niistä teologina kaikille, eli Isä, Poika sekä Pyhä Henki, jonka voin myös ulospäin näyttää, Hänen antamillaan armolahjoilla, josta lähimmäiset saavat kiittää Jeesusta.
Mitä pelleilyä tämä on osaltasi? Miten Sinulla?- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Kaksi enimmäistä ei ole vain Jäänyt Uuteen, Jeesuksen Liittoon.
Pidätkö tätä pelleilynä.
On turvallista olla Jeesuksen vapaudessa.Miksi vähättelet Jeesuksen sanoja. Poljet pönkeänä Jeesuksen opetuksen.
Matt. 28:19
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10+ | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2] Anonyymi kirjoitti:
Miksi vähättelet Jeesuksen sanoja. Poljet pönkeänä Jeesuksen opetuksen.
Matt. 28:19
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]Miksi minä vähättelisin, olen tehnyt sitä maamme rajojen ulkopuolella vuosia.
Kauanko Sinä?
Minä seuraan aina Kaikkivaltiasta Messiasta.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Älä pane sanoja suuhuni.
Minulla on maailman tärkein asia ja puhun niistä teologina kaikille, eli Isä, Poika sekä Pyhä Henki, jonka voin myös ulospäin näyttää, Hänen antamillaan armolahjoilla, josta lähimmäiset saavat kiittää Jeesusta.
Mitä pelleilyä tämä on osaltasi? Miten Sinulla?Evankeliumisi kuulostaa omavanhurskaalta, sanot: etsi Jeesus, ota kaste, lue Raamattua ym ym. Uskossa ei ole ihmisellä omaa tekoa, Jeesus etsii meidät ennen kuin me häntä. Kaste saadaan, sitä ei oteta. Raamattua kyllä on hyvä lukea, mutta on myös hyvä tutkia sitä seurakunnan kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
Evankeliumisi kuulostaa omavanhurskaalta, sanot: etsi Jeesus, ota kaste, lue Raamattua ym ym. Uskossa ei ole ihmisellä omaa tekoa, Jeesus etsii meidät ennen kuin me häntä. Kaste saadaan, sitä ei oteta. Raamattua kyllä on hyvä lukea, mutta on myös hyvä tutkia sitä seurakunnan kanssa.
Uskon ratkaisu Jeesukseen on Ihmisen oma ja Jumala auttaa siihen vetäessään ihmistä Poikansa puoleen.
Taas uskominen SRK;hon, ei todella ole oma ratkaisu, tiedät varmaan kenen ja keiden.
Raamatussa ei ole, että "kaste saadaan", vaan aivan toista, Jeesuksen löytämisen jälkeen.
Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
Mark. 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.
Jopa Johannes Kastaja tiesi asian? Onko Sinun syntisi anteeksi?pinnasänky kirjoitti:
Uskon ratkaisu Jeesukseen on Ihmisen oma ja Jumala auttaa siihen vetäessään ihmistä Poikansa puoleen.
Taas uskominen SRK;hon, ei todella ole oma ratkaisu, tiedät varmaan kenen ja keiden.
Raamatussa ei ole, että "kaste saadaan", vaan aivan toista, Jeesuksen löytämisen jälkeen.
Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
Mark. 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.
Jopa Johannes Kastaja tiesi asian? Onko Sinun syntisi anteeksi?Aamen!
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Sitä vastoin yksikään Wellu ei ole noussut Taivaaseen, kuten kaikkivaltias Kuningas, Jeesus.Pinnasänky taidat olla alas vajonnut kirjoitelmiesi perusteella tehdyn havainnon mukaan.
Eihän huono puu kanna hyvää hedelmää. - Anonyymi
Älä sie höpötö aikuinen immeinen samoja höpinöitäsi päivästä toiseen.
Anonyymi kirjoitti:
Pinnasänky taidat olla alas vajonnut kirjoitelmiesi perusteella tehdyn havainnon mukaan.
Eihän huono puu kanna hyvää hedelmää.Mitä tuomioita Sinä minulle annat Raamatun Sanasta, voisit joskus lukea senkin; Joh. 3:13
Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.
Mikä havainto Sinulla on Wellujen noususta Taivaaseen?
Tuollainen puu, kuten Sinä, kun Sinä kommentteineen on Raamatun raiskaajien juttuja.Anonyymi kirjoitti:
Pinnasänky taidat olla alas vajonnut kirjoitelmiesi perusteella tehdyn havainnon mukaan.
Eihän huono puu kanna hyvää hedelmää.Niin tunnetaan, joista Raamatun raiskaajat ovat alhaimmistoa.
Mikä kirjoitus Sinusta teki noin katkeran?- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Mitä tuomioita Sinä minulle annat Raamatun Sanasta, voisit joskus lukea senkin; Joh. 3:13
Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.
Mikä havainto Sinulla on Wellujen noususta Taivaaseen?
Tuollainen puu, kuten Sinä, kun Sinä kommentteineen on Raamatun raiskaajien juttuja.Tuonelan tulet palaa jussille.
Anonyymi kirjoitti:
Olisi mahtavaa jos selität miten uskot.
Näin:
Room.10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta ala
10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleist
10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaanAnonyymi kirjoitti:
Tuonelan tulet palaa jussille.
Olenko jussi tai en, mutta Tuonelassa ei ollut Jeesuksen aikaan tulta, eikä tule Raamatun mukaan koskaan olemaankaan.
Olette te pellejä, muka kirjoitatte vakavasti, vailla mitään Hermeneuttista tietoa.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Olenko jussi tai en, mutta Tuonelassa ei ollut Jeesuksen aikaan tulta, eikä tule Raamatun mukaan koskaan olemaankaan.
Olette te pellejä, muka kirjoitatte vakavasti, vailla mitään Hermeneuttista tietoa.Eihän sinun pellen juttuja voi vakavasti ottaa.
- Anonyymi
Hän ei ilmeisesti usko lukuisia todistuksia Jeesuksen ylösnousemuksesta!
Vai lukuisia todistuksia ylösnousemuksesta. Kaikista tärkeintä Jeesukselle olisi ollut mennä esittäytymään vainoojilleen ja itse Pilatukselle. Jeesuksen olisi pitänyt myös mennä Roomaan näyttäytymään ja alkaa uudestaan julistaa sanomaansa. Miten rohkaisevaa ja voimallista olisi ollut saada sen aikainen maailma kääntymään kristinuskoon, kun itse Jeesus olisi jatkanut ihmeitten tekojaan ynnä muuta jumalallista sanomaansa.
Se, että vain oma porukka näki ja koki ylösnousseen, heittää epä uskon varjon kaikille muille. Olihan se sepitys ylösnousemuksesta ainoa keino saada tästä uskonnosta uusi valloitus. Anonyymi kirjoitti:
Vai lukuisia todistuksia ylösnousemuksesta. Kaikista tärkeintä Jeesukselle olisi ollut mennä esittäytymään vainoojilleen ja itse Pilatukselle. Jeesuksen olisi pitänyt myös mennä Roomaan näyttäytymään ja alkaa uudestaan julistaa sanomaansa. Miten rohkaisevaa ja voimallista olisi ollut saada sen aikainen maailma kääntymään kristinuskoon, kun itse Jeesus olisi jatkanut ihmeitten tekojaan ynnä muuta jumalallista sanomaansa.
Se, että vain oma porukka näki ja koki ylösnousseen, heittää epä uskon varjon kaikille muille. Olihan se sepitys ylösnousemuksesta ainoa keino saada tästä uskonnosta uusi valloitus.Eli surkeasti meni pieleen Vapahtajamme ylösnousemuskin mielestäsi?
Ei epäuskoista vakuuta mikään, hän uskoo minkä haluaa ja jättää loput huomioimatta.
- Anonyymi
Joo uskovaiset huijarit on koko ajan taivaalisessa pyhässä ilossa.
1.Johanneksen kirje:
1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissäj- Anonyymi
1.Johanneksen kirje:
1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissäjSynti onkin aivan joutava käsite. Yksinkertaisimpien syyllistämiseksi ja hallitsemiseksi keksitty.
Anonyymi kirjoitti:
Synti onkin aivan joutava käsite. Yksinkertaisimpien syyllistämiseksi ja hallitsemiseksi keksitty.
Yleensä synnintekijä tekee synnillään pahaa lähimmäiselleen!Sitäkö haluat?
- Anonyymi
Yleensä synnintekijä tekee synnillään pahaa lähimmäiselleen!Sitäkö haluat?
En tietenkään, päinvastoin. Ei-uskovainen on yleensä moraaliltaan kehittynyt henkilö.
Uskovainen taasen on alistanut ja ulkoistanut moraalinsa sääntökokoelmalle. Anonyymi kirjoitti:
En tietenkään, päinvastoin. Ei-uskovainen on yleensä moraaliltaan kehittynyt henkilö.
Uskovainen taasen on alistanut ja ulkoistanut moraalinsa sääntökokoelmalle.Rankkaa ylistystä ja puhdasta luulottelua. Et ole näköjään ollut paljoa ihmisten parissa.
Sinua kutsutaan, älä taistele vastaan!
Joh.6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänäSaaleminPastori-ko kirjoitti:
Rankkaa ylistystä ja puhdasta luulottelua. Et ole näköjään ollut paljoa ihmisten parissa.
Joh.6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänäSiis rankkaa yleistystä.
- Anonyymi
Rankkaa ylistystä ja puhdasta luulottelua. Et ole näköjään ollut paljoa ihmisten parissa.
Joh.6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänäYleistystä toki. On uskovaisissakin hyviä ihmisiä.
Jumala voi kutsua halutessaan itse itsensä kahville niin jutellaan.
Sillehän "ei mikään ole mahdotonta." Ei varmaan edes kännykän käyttö vaikka näytöt puuttuu siitäkin. ( Ei siis kännykästä) Anonyymi kirjoitti:
Yleistystä toki. On uskovaisissakin hyviä ihmisiä.
Sillehän "ei mikään ole mahdotonta." Ei varmaan edes kännykän käyttö vaikka näytöt puuttuu siitäkin. ( Ei siis kännykästä)Haluan varovasti huomauttaa että usko Jumalaan,-ei pelasta ketään. Riivaajatkin tunnustavat uskonsa Jumalaan ja velluja unohtamatta ja vapisevat Hänen edessään,
Anonyymi kirjoitti:
Yleistystä toki. On uskovaisissakin hyviä ihmisiä.
Sillehän "ei mikään ole mahdotonta." Ei varmaan edes kännykän käyttö vaikka näytöt puuttuu siitäkin. ( Ei siis kännykästä)Jos ovellesi tulisi joku päivä heppu ja sanoisi:"Olen Jumala, Hyvää Päivää! kutsuit minut kahville. Epäilen vahvasti ettet uskoisi häntä.
Anonyymi kirjoitti:
Uskovainen taasen on alistanut ja ulkoistanut moraalinsa sääntökokoelmalle.Eikö pedofiliaa ole säännöissä, eikä mummujen pettämistä yms.
Missä omatuntonne.pinnasänky kirjoitti:
Eikö pedofiliaa ole säännöissä, eikä mummujen pettämistä yms.
Missä omatuntonne.Ajattele ,he käyttävät tuosta koijareiden poppoosta nimitystä "Jumalan valtakunta"😅
- Anonyymi
Ajattele ,he käyttävät tuosta koijareiden poppoosta nimitystä "Jumalan valtakunta"😅
Ei kaikki vapaitten suuntien kannattajat ole yhtä alhaisia ja *ittumaisia kuin säälimikko pinnari.
Ajattele ,he käyttävät tuosta koijareiden poppoosta nimitystä "Jumalan valtakunta"😅
Toinen mahdollisuus on kirjaamisvirhe, Lahko on jumalalien valtakunta, jota johtaa heille Raha ja valtansa pelotella omia seurakuntalaisia helvetillä, jos käyttää Jeesuksen omaisesti viiniä, mutta varastaa saa työntäjältä, ellei se kuulu heidän jengiin, kaiken mahdollisen.
Jumalan Valtakuntaa johtaa Jumala, ei pakana ihminen.Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikki vapaitten suuntien kannattajat ole yhtä alhaisia ja *ittumaisia kuin säälimikko pinnari.
Voi pientä, en halunnut loukata herkkiä tunteitasi, -anteeksi!
😘pinnasänky kirjoitti:
Toinen mahdollisuus on kirjaamisvirhe, Lahko on jumalalien valtakunta, jota johtaa heille Raha ja valtansa pelotella omia seurakuntalaisia helvetillä, jos käyttää Jeesuksen omaisesti viiniä, mutta varastaa saa työntäjältä, ellei se kuulu heidän jengiin, kaiken mahdollisen.
Jumalan Valtakuntaa johtaa Jumala, ei pakana ihminen.Hyviä huomioita!
- Anonyymi
Jos ovellesi tulisi joku päivä heppu ja sanoisi:"Olen Jumala, Hyvää Päivää! kutsuit minut kahville. Epäilen vahvasti ettet uskoisi häntä.
Uskisitko itse? Tai oman / naapurin likan neitseellistä tiinehtymistä?
Mielisairaaloissa on runsaasti Napoleoneja ja Jeesuksia. Alkuperäiset olis kyllä pitänyt pysäyttää ajoissa ennen suurempia tuhoja. Anonyymi kirjoitti:
Uskisitko itse? Tai oman / naapurin likan neitseellistä tiinehtymistä?
Mielisairaaloissa on runsaasti Napoleoneja ja Jeesuksia. Alkuperäiset olis kyllä pitänyt pysäyttää ajoissa ennen suurempia tuhoja.No en uskoisi, mutta Jeesuksen neitseelliseen syntymään kyllä uskon.
Mutta jo koko kysymys oli kahjo, joten annoin saman tasoisen vastauksen.
Enemmän mielisairaaloissa on terveiksi itseään luulevia kuin"Jeesuksia".
Ja ei pidä halveksia mieleltään horjahtaneitakaan, heissä on myös todella fiksuja. Ja ketään meitä ei ole rokotettu mielen sairauksia vastaan. Sinä saatat olla ensi viikolla "jeesuksena" muiden joukossa.Anonyymi kirjoitti:
Synti onkin aivan joutava käsite. Yksinkertaisimpien syyllistämiseksi ja hallitsemiseksi keksitty.
Totta, se on joutava, sekä kadottava, etsi Jeesus, sekä anna kastaa itsesi Gal. 5:1
Sen jälkeen syntiä tulee karttaa, mutta se ei hallitse Sinua, vaan sen sovittaja Jeesus, Messias.
Jes. 54:10 Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi
- Anonyymi
Jumalan puolelta lupaukset ja liitto pysyy vahvana. Ihmisen laita on surkeampi. Ei löydy ketään, ei yhden yhtäkään joka omasta voimasta tai tahdosta edes osaa hakeutua tuohon liittoon. Monet kutsutaan mutta vain harvat ovat valitut.
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan puolelta lupaukset ja liitto pysyy vahvana. Ihmisen laita on surkeampi. Ei löydy ketään, ei yhden yhtäkään joka omasta voimasta tai tahdosta edes osaa hakeutua tuohon liittoon. Monet kutsutaan mutta vain harvat ovat valitut.
Mistä liitosta kirjoitat? Avioliitosta?
- Anonyymi
Mistä liitosta kirjoitat? Avioliitosta?
Uudesta liitosta. Lujat Davidin armot. Kasteen armoliitto...u name it
Anonyymi kirjoitti:
Uudesta liitosta. Lujat Davidin armot. Kasteen armoliitto...u name it
Kuka on sinun mielestäsi Uuden Liiton Herra!
Oletko juovuksissa?
- Anonyymi
Miksi täällä pelätään vilkuttelua ja heiluttelua? Se on Rtun mukaista. Vai mitä sanoo hellarit
Jes. 19:16 Sinä päivänä Egypti on oleva naisten kaltainen; se vapisee ja pelkää Herran Sebaotin käden heilutusta, kun hän heiluttaa kättään sitä vastaan. - Anonyymi
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millä pysytte kärryillä kuka sanoi mitäkin, kun ristiin rastiin joku sanoo jotain ja toinen toista ja toinen herättää jonkun ja joku on paimen ja joku kuningas ja taas kielletään jotain ja taas vannotaan jonkun nimeen ja jos tekee niin tai näin niin poistetaan/hävitetään jne?
On vain yksi jumala, mutta sitten on Jumalan poika joka kumminkin sekin on yksi jumala ja sitten kumminkin raamatun mukaan on muitakin jumalia jne.Yksinkertaistamalla ja pelkistämällä löydät totuuden selitysten sekamelskalta.
Uusi testamentti on se joka on voimassa nyt ja uuden liiton Herra on Jeesus ja temppelissä uhrataan veriuhri on loppunut vanhaan liittoon, kun Jeesus tuli iankaikkisesti uhriksi edestämme. Uskolla Jeesukseen ja kastella pääsemme siitä osalliseksi.
Lestadiolsiset on harhautettu armosta ulos, kun he ovat vaihtaneet uskon Jeesukseen, magiaksi ihmisen synneistä puhdistavasta taikavoimasta, joka siirtyy Jumalaksi itsensä luulevan vellun synninpäästöstä toiseen velluun.1.kor.
1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
1:19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
1:20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat
1:22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
1:24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus
1:25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
1:26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
1:27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
1:28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
- Anonyymi
Mikä ero on velluilla ja vapareilla?
Vellujen mukaan synnit lähtee verellä, vapareiden mukaan vedellä.Oletko noin tyhmä, vai näytteletkö?
Jeesus on verellään sovittanut syntimme Golgatalla kuollessaan ristillä, yksi kerta ja ikuinen sovitus ja lunastus,.
Uskolla Jeesukseen pääset osalliseksi tuosta Jeesuksen verellä saadusta voitosta, synnistä, kuolemasta ja perkeleen vallasta.Vettäkään ei silti saa vähätellä.
1Joh. 5:8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
Biblia (1776)
1Joh. 5:8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Mutta onko yhden yhtäkään vellua joka uskoo Jeesukseen valhemantransa sijaan?
- Anonyymi
Itselleen on mahdollista esittää kysymys:
"Uskonko minä, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa?"
Jos vastaus on myönteinen, voin seuraavaksi kysyä itseltäni:
"Mitä se TARKOITTAA, että Jumala sovitti maailman itsensä kanssa?"
Se tarkoittaa sitä, että samalla tavoin kuin Jumala herätti Jeesuksen kautta vaikkapa Lasaruksen kuolleista, Hän Jeesuksessa ITSESSÄÄN sovitti maailman itsensä kanssa.
Maailman sovitus on Jeesuksessa Kristuksessa tapahtunut tapahtuma, joka on Jeesuksen ylösnousemuksen ja taivaaseen astumisen myötä NYT KAIKEN AIKAA JEESUKSESSA KRISTUKSESSA VOIMASSA.
Koska Jeesuksen kautta, Jeesukseen ja Jeesuksessa on KAIKKI LUOTU, Jeesuksessa tapahtunut ja KAIKEN AIKAA VOIMASSA OLEVA MAAILMAN SOVITUS tekee tästä asuttamastamme universumista SOVITETUN UNIVERSUMIN ja meistä SOVITETUN IHMISKUNNAN.Sananlaskut:
10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.
Saarnaaja:
5:2 Sillä paljosta työstä tulee unia, ja missä on paljon sanoja, siinä on tyhmä äänessä.
Sinä tyhmä:Tie on suora, älä tee siihen mutkia!- Anonyymi
Sananlaskut:
10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.
Saarnaaja:
5:2 Sillä paljosta työstä tulee unia, ja missä on paljon sanoja, siinä on tyhmä äänessä.
Sinä tyhmä:Tie on suora, älä tee siihen mutkia!Saalemin koira haukkuu, kun ei pysy tiellä.
- Anonyymi
Jaak 1:14 Jokaista kiusaa hänen oma himonsa; se häntä vetää ja houkuttelee. 15 Ja sitten himo tulee raskaaksi ja synnyttää synnin, ja kun synti on kasvanut täyteen mittaan, se synnyttää kuoleman.
Ei synnin tappava voima poistu uudessasyntymässä, mutta meillä on Kristuksen ruumiissa osallisuus puhdistavaan vereen jossa voimme pestä vaatteemme.
1 Joh 1:7 Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
Ilm 7:13Yksi vanhimmista kysyi minulta: »Keitä nämä valkeavaatteiset ovat? Mistä he ovat tulleet?» 14 Minä vastasin: »Herra, sinä sen tiedät.» Hän sanoi minulle:
– Nämä ovat päässeet suuresta ahdingosta.
He ovat pesseet vaatteensa
ja valkaisseet ne Karitsan veressä.Ei Kristusta tarvitse alati naulita ristille uudestaan. Uskolla Jeesukseen saadaan pelastus Uudessa Liitossa!
Room. 11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
Room. 3:9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla.
Room. 3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
Gal. 3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
1Tim. 2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden- Anonyymi
Ei Kristusta tarvitse alati naulita ristille uudestaan. Uskolla Jeesukseen saadaan pelastus Uudessa Liitossa!
Room. 11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
Room. 3:9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla.
Room. 3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
Gal. 3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
1Tim. 2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuudenSitä naulaamistahan sinä olet vuosikaudet paasannut kyllästymiseen saakka.
- Anonyymi
Ei Kristusta tarvitse alati naulita ristille uudestaan. Uskolla Jeesukseen saadaan pelastus Uudessa Liitossa!
1Tim. 2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuudenEi tarvi. Riittää että pesemme vaatteemme matkan vioista ja synneistä
Ilm 22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!> Jakeen lisätiedot
Hakuehdolla
Hebr 12:Kun siis ympärillämme on todistajia kokonainen pilvi, pankaamme pois kaikki mikä painaa ja synti, joka niin helposti kietoutuu meihin Anonyymi kirjoitti:
Sitä naulaamistahan sinä olet vuosikaudet paasannut kyllästymiseen saakka.
Toivottavasti olet ottanut opiksesi!
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvi. Riittää että pesemme vaatteemme matkan vioista ja synneistä
Ilm 22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!> Jakeen lisätiedot
Hakuehdolla
Hebr 12:Kun siis ympärillämme on todistajia kokonainen pilvi, pankaamme pois kaikki mikä painaa ja synti, joka niin helposti kietoutuu meihinEt ymmärrä uskosta Jeesukseen yhtikäs mitään, olet pihalla kuin jäälyhty.
Rukoile Jeesusta että vapautuisit silmäsi sulkevasta kitouksesta!- Anonyymi
Et ymmärrä uskosta Jeesukseen yhtikäs mitään, olet pihalla kuin jäälyhty.
Rukoile Jeesusta että vapautuisit silmäsi sulkevasta kitouksesta!Jumalaa tulee rukoilla, niinhän Jeesuskin tekee. Te saalemin sikiöt olette jerkeleestä.
Anonyymi kirjoitti:
Jumalaa tulee rukoilla, niinhän Jeesuskin tekee. Te saalemin sikiöt olette jerkeleestä.
Kiitoksia kauniista sanoistasi. Siunausta sinulle!
- Anonyymi
Kiitoksia kauniista sanoistasi. Siunausta sinulle!
Kullekin laadun mukaan.
Anonyymi kirjoitti:
Kullekin laadun mukaan.
Matteuksen evankeliumi:
23:12 Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetäänAnonyymi kirjoitti:
Ei tarvi. Riittää että pesemme vaatteemme matkan vioista ja synneistä
Hakuehdolla
Hebr 12:Kun siis ympärillämme on todistajia kokonainen pilvi, pankaamme pois kaikki mikä painaa ja synti, joka niin helposti kietoutuu meihin"Vaatteiden pesu" tapahtuu uskomalla Jeesukseen. Se on sinun ahdas porttisi josta et läpi pääse, koska vl-ihmisopit tekevät sinut liian paisuneeksi. Jäät ahteristasi kiinni 😆
- Anonyymi
"Vaatteiden pesu" tapahtuu uskomalla Jeesukseen. Se on sinun ahdas porttisi josta et läpi pääse, koska vl-ihmisopit tekevät sinut liian paisuneeksi. Jäät ahteristasi kiinni 😆
Nyt suunta on sulla oikea, mutta ahtaan portin läpi tullaan köyhänä, sokeana ja alastomana. Siinä puetaan vaatteisiin, jota sitten jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksesta pestään.
Anonyymi kirjoitti:
Nyt suunta on sulla oikea, mutta ahtaan portin läpi tullaan köyhänä, sokeana ja alastomana. Siinä puetaan vaatteisiin, jota sitten jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksesta pestään.
Ymmärrän että minun pitää olla pitkämielinen kanssasi, kun ymmärrystä ei ole niin ei sitä voi vaatiakaan. Oletan että olit tosissasi, etkä kirjoittanut parodiaa,.
- Anonyymi
Toivottavasti olet ottanut opiksesi!
Päinvastoin!
Anonyymi kirjoitti:
Päinvastoin!
Tiedän että tämä sanottiin Israelilaisille, mutta sopii se velluihinkin!
Hes.2:7 Vaan puhu heille minun sanani, kuulkoot tai olkoot kuulematta; sillä uppiniskaisia he ovat.Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinulle merkitsee Jeesuksen ristinkuolema ja veriuhri?
Mitä sinulle merkitsee se, että Jeesuksen haavat ovat paratut ja Hänet on herätetty kuolleista?
Miten ymmärrät uskon Jeesukseen,-ohi taikauskoisen vl-mantran?
Joh. 3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän
4Moos. 21:9 Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.
Joh. 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
Joh. 12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni
- Anonyymi
Etusivulle
Joh.6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
6:36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
Huomatkaa erityisesti tuo vellut!
6:38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänäTämä on hyvä!
Gal. 2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828