Olen harrastelia kalastaja ja, olen kiinnostunut erillaisista kalastus teknikoista ja erityisesti hieman harvinaisemmista kala lajeista. En siis kalasta haukia, ahvenia ja kirjolohia.
Haluaisin kalastaa anjovista, ja nyt kysynkin että millaisissa paikoissa anjovis viihtyy ja millaisilla menetelmillä sitä kannattaa kalastaa?
Kiitos asiallisista vastauksista!
Anjoviksen kalastus
5
181
Vastaukset
- Anonyymi
Anjovis ei ole kala.
Purkissa myytävä pohjoismainen versio on tehty kilohailista (Sprattus sprattus).
Kilohailia voi kalastaa silakkaverkolla, sitten sinun pitää tunnistaa mikä saaduista kaloista on kilohaili. - Anonyymi
Kyllä anjovista kalastetaan aivan samalla tavalla kuin kapakalaakin, hyvää kalaonnea vain, tai kireitä siimoja, kuten meillä ammattikalastajilla on tapana sanoa.
T. Vanh. Kalastusneuvoja. - Anonyymi
Anjovisverkot tarvitaan, voi tilata vaikka Tyrksytaimenen verkkokaupasta. katsot vain että tulee riittävän lähelle pohjaa. Anjovisten käsittelyssä kannattaa muistaa että ne täytyy suolata, savustaa tai perata ja saada viileään pian saalistuksen jälkeen.
Jos jaksat mäskittää esim lahdenpoukamaa hotellien keittiöiden käyttämällä munakokkelipulverilla vaikka puoli vuotta kerran pari viikossa, voit saada muna-anjoviksia. Itse olen kerran syönyt herkullisen muna-anjovis voileivän. Voi leipä kun se oli hyvää! Ostin sen huoltoasemalta ja me oli just huoltanut sen leivän ennen kuin ostin sen. - Anonyymi
Naapurin Kirsti kävi puoli vuotta sitten pilkillä paikallisessa karaoke -baarissa ja saalisti sieltä puolitoistametrisen karvarinta-anjoviksen. Ihan mukava silli se on. Olen puhunut muutaman kerran sen kreikkalaisen merenelävän kanssa.
- Anonyymi
Söittekö työ sen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1639686Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513119Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja432887- 612679
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012085- 1091996
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251913Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä551477Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121286- 281251