Audi A4 1.8 Bensa auto kuluttaa yli 12 litra/100KM

Anonyymi-ap

Hei,

Ostin 3 viikkoa sitten liikkeesta Audi A4 vuosimalli 2014 1.8 bensa kone ja Auttomaattinen.
Huomasin että auto kuluttaa aika paljom, esim tankkasin 30 litraa, sillä ajoin noin 270 KM vain.

tankkasi sitä talteen 60 litraa ja sillä ajoin 480 Km vain.
Vaikka suurin osaa ajosta onkin kaupunkissa ja nyt on pakkasta, silti odottelin tämmäsestä autosta tällaisella kelillä kulutus 8-8.5 L/100KM tai jopa 9 litraa mutta ei millään 11-12 L/100.

Onko tämä normaali kulutus ?

25

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisit ostanu 1.8 TSI koneisen. 2.0 TSI ei vie noin paljoa vaikka auto on Audi A6 tai Suberb eikä edes nelivetoisena. Kyllä sen saa kuluttamaan noin paljon jos ajaa kaasupoljin lattiassa jatkuvasti. Mutta se tarkoittaa et sulta pitäis ottaa kortti pois heti.

      • Anonyymi

        Ei tuon ikäisissä muita olekkaan.


    • Anonyymi

      pillurallissa ihan normikulutus

    • Anonyymi

      Ei mitään kummalista. Koska käyttö niin kuluttavaa ja tasaista vauhtia tulee niin vähän.

      8 litran kulutukseen tai hieman alle pääset ajamalla startista tasavauhtia maantiellä 100km, ehkä pari ajomatkaa ja käynnistystä pitää alle sen.

      Kaupungissa, pysähdy, kiihdytä, jarruta ajossa kulutus voi olla jopa 3 kertainen, moottori syö enemmän koska aina kylmä. Kuljettajan ajotapa ja kuinka äkkinäisiä kiihdytyksiä tekee, osaako ennakoida, rullata, laskea isolla vaihteella moottorijarrulla jne.



      Viimeisin 102km itsellä, 320 00tkm ajettu vw golf 4 bensa manuaali.

      Startista tuli 5-max 6km x 2 päivässä, tuosta jokainen voi laskea montako starttausta 102km asti.
      Ensimmäinen starttaus ja moottorin kansi oli ainakin +20c, myös lohko lämmennyt. Moottorinlämmittimen ansiosta. Toinen starttaus on kylmällä koneella

      Pakkasta ollut -2 - -13c väliltä, tiellä jäätä, lunta. Ei liikennevaloja ja risteyksissä ei tarvitse seisoa yleensä ollenkaan.

      7,6 L näyttää ajotietokone.


      Tämä on kevyempi kuin audi, varmasti rullaa paremmin, yleensä tarvitsee vähemmän energiaa liikkumiseen.

      • Anonyymi

        Joo 7,6 L on paljon eri kuin 12L. Kuten sanoin voisin ehkä ymmärtää jos kulutus talvella ja kaupungissa nostaa 9 L, mut 12 L rupesin kiettimään siellä on jotain vikaa.


    • Anonyymi

      Ihan normaali talvi-kaupunki-kulutus

      keväällä alkaa lukemat pienenemään

      eihän bensankulutus ole kuin 40% autoilun kokonaiskuluista, joten ei tuo nyt paljon pitäisi kukkarossa tuntua

    • Anonyymi

      Varmaan käy liian rikkaalla, vaihda heti motor lämpötila tunnistin!

      • Anonyymi

        Miten tämä vaikuttaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tämä vaikuttaa ?

        "motor lämpötila tunnistimella" -tarkoitetaan ilmeisesti G62: eli anturia joka kertoo ECU:lle (moottorin ohjausyksikölle) koneen lämmöt.
        Tämä voi tietty vikaantua niin että ECU näkee että kone on kylmempi kuin oikeasti onkaan ja rikastaa seosta turhaan -vikavalonhan tälläisestä pitäisi syttyä mutta aina ei näin tapahdu esim. jos lämpötilatieto ei kovin pahasti pielessä ole.
        Moottorin lämpömittari voi näyttää ihan oikein vaikka ECU saisikin väärän tiedon -yleensä näissä anturi on fyysisesti samassa yhteydessä mutta sisältääkin kaksi eri piiriä... -eli periaatteessa mahdollista että anturi syynä suurentuneeseen polttoaineen kulutukseen,.
        Lambda tunnistinkin saattaa ikääntyessään vaikuttaa polttoaineen kulutuksen kasvua.


    • Anonyymi

      Ja termostaatti!

      • Anonyymi

        Niin joo tietty jos kone oikeastikin on kylmä niin kulutus isompi.


    • Anonyymi

      Ja wiimasuoja ehdottomasti keulan yläpuolelle!

    • Anonyymi

      Muutama vuotta sitten minulla oli Avensis bensa 1.6 manuaali 2001 ja silti, ei kuluttanut talvella yli 9L/100KM. Minun mielestä tässä autossa jotan vika on, mutta vaikea sanoo mikä se vois olla.

    • Anonyymi

      Onko muuten q -vai vajakki, -q vie aina jonkin verta enempi vajakkimalleihin verrattuna.

    • Anonyymi

      Vanha V70 Volvo kuluttaa normaalilla ajolla 7,5. talvella ja 6,9 kesällä. Pitää olla laitteet kunnossa ja huollettuna. Normaaliajo tarkoittaa rajoitusten mukaan ja enimmäkseen maantieajoa.

      • Anonyymi

        ei diesel nostakaan kulutusta niin paljon talven tai kaupunkiajon vuoksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei diesel nostakaan kulutusta niin paljon talven tai kaupunkiajon vuoksi

        Volvo on bensa.


      • Anonyymi

        Onko toi itse laskettuna vai lukeeko näytöllä nämä numerot ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvo on bensa.

        No sitten olet mittaillut kulutukset pieleen. Se ei kulje noin pienillä lukemilla, eikä etenkään talvella eikä kaupungissa.

        Vai onko sulla 1.6 special edition?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitten olet mittaillut kulutukset pieleen. Se ei kulje noin pienillä lukemilla, eikä etenkään talvella eikä kaupungissa.

        Vai onko sulla 1.6 special edition?

        Ei sitä kukaan muukaan ole koskaan uskonut..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko toi itse laskettuna vai lukeeko näytöllä nämä numerot ?

        Itse laskettuna


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse laskettuna

        Ei tarvi vastailla toisten puolesta. Mulla on se V70.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä kukaan muukaan ole koskaan uskonut..

        "Ei sitä kukaan muukaan ole koskaan uskonut.."

        Sehän riittää kun itse uskoo.


    • Anonyymi

      Ottahan se Auti henkilöillä pattiin kun vanha niin SUURI kulutuksinen Volvo menee paljon pienemmällä kun uuden karhea sakemanni rullan kuvineen.
      Nyt on hyvä kirjoittaa että ei koske köyhää mutta aloituksesta päätellen on jouduttu kulutusahdinkoon. Harmi sinänsä kun autojakin olisi ollut myytävänä.

      • Anonyymi

        Sulla ei taida olla asiat ihan balansissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      102
      7315
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      36
      2792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2366
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      107
      2076
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1775
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1381
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1343
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1324
    Aihe