Hei,
Ostin 3 viikkoa sitten liikkeesta Audi A4 vuosimalli 2014 1.8 bensa kone ja Auttomaattinen.
Huomasin että auto kuluttaa aika paljom, esim tankkasin 30 litraa, sillä ajoin noin 270 KM vain.
tankkasi sitä talteen 60 litraa ja sillä ajoin 480 Km vain.
Vaikka suurin osaa ajosta onkin kaupunkissa ja nyt on pakkasta, silti odottelin tämmäsestä autosta tällaisella kelillä kulutus 8-8.5 L/100KM tai jopa 9 litraa mutta ei millään 11-12 L/100.
Onko tämä normaali kulutus ?
Audi A4 1.8 Bensa auto kuluttaa yli 12 litra/100KM
26
1234
Vastaukset
- Anonyymi
Olisit ostanu 1.8 TSI koneisen. 2.0 TSI ei vie noin paljoa vaikka auto on Audi A6 tai Suberb eikä edes nelivetoisena. Kyllä sen saa kuluttamaan noin paljon jos ajaa kaasupoljin lattiassa jatkuvasti. Mutta se tarkoittaa et sulta pitäis ottaa kortti pois heti.
- Anonyymi
Ei tuon ikäisissä muita olekkaan.
- Anonyymi
pillurallissa ihan normikulutus
- Anonyymi
Ei mitään kummalista. Koska käyttö niin kuluttavaa ja tasaista vauhtia tulee niin vähän.
8 litran kulutukseen tai hieman alle pääset ajamalla startista tasavauhtia maantiellä 100km, ehkä pari ajomatkaa ja käynnistystä pitää alle sen.
Kaupungissa, pysähdy, kiihdytä, jarruta ajossa kulutus voi olla jopa 3 kertainen, moottori syö enemmän koska aina kylmä. Kuljettajan ajotapa ja kuinka äkkinäisiä kiihdytyksiä tekee, osaako ennakoida, rullata, laskea isolla vaihteella moottorijarrulla jne.
Viimeisin 102km itsellä, 320 00tkm ajettu vw golf 4 bensa manuaali.
Startista tuli 5-max 6km x 2 päivässä, tuosta jokainen voi laskea montako starttausta 102km asti.
Ensimmäinen starttaus ja moottorin kansi oli ainakin +20c, myös lohko lämmennyt. Moottorinlämmittimen ansiosta. Toinen starttaus on kylmällä koneella
Pakkasta ollut -2 - -13c väliltä, tiellä jäätä, lunta. Ei liikennevaloja ja risteyksissä ei tarvitse seisoa yleensä ollenkaan.
7,6 L näyttää ajotietokone.
Tämä on kevyempi kuin audi, varmasti rullaa paremmin, yleensä tarvitsee vähemmän energiaa liikkumiseen.- Anonyymi
Joo 7,6 L on paljon eri kuin 12L. Kuten sanoin voisin ehkä ymmärtää jos kulutus talvella ja kaupungissa nostaa 9 L, mut 12 L rupesin kiettimään siellä on jotain vikaa.
- Anonyymi
Ihan normaali talvi-kaupunki-kulutus
keväällä alkaa lukemat pienenemään
eihän bensankulutus ole kuin 40% autoilun kokonaiskuluista, joten ei tuo nyt paljon pitäisi kukkarossa tuntua - Anonyymi
Varmaan käy liian rikkaalla, vaihda heti motor lämpötila tunnistin!
- Anonyymi
Miten tämä vaikuttaa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tämä vaikuttaa ?
"motor lämpötila tunnistimella" -tarkoitetaan ilmeisesti G62: eli anturia joka kertoo ECU:lle (moottorin ohjausyksikölle) koneen lämmöt.
Tämä voi tietty vikaantua niin että ECU näkee että kone on kylmempi kuin oikeasti onkaan ja rikastaa seosta turhaan -vikavalonhan tälläisestä pitäisi syttyä mutta aina ei näin tapahdu esim. jos lämpötilatieto ei kovin pahasti pielessä ole.
Moottorin lämpömittari voi näyttää ihan oikein vaikka ECU saisikin väärän tiedon -yleensä näissä anturi on fyysisesti samassa yhteydessä mutta sisältääkin kaksi eri piiriä... -eli periaatteessa mahdollista että anturi syynä suurentuneeseen polttoaineen kulutukseen,.
Lambda tunnistinkin saattaa ikääntyessään vaikuttaa polttoaineen kulutuksen kasvua.
- Anonyymi
Ja termostaatti!
- Anonyymi
Niin joo tietty jos kone oikeastikin on kylmä niin kulutus isompi.
- Anonyymi
Ja wiimasuoja ehdottomasti keulan yläpuolelle!
- Anonyymi
Muutama vuotta sitten minulla oli Avensis bensa 1.6 manuaali 2001 ja silti, ei kuluttanut talvella yli 9L/100KM. Minun mielestä tässä autossa jotan vika on, mutta vaikea sanoo mikä se vois olla.
- Anonyymi
Onko muuten q -vai vajakki, -q vie aina jonkin verta enempi vajakkimalleihin verrattuna.
- Anonyymi
Vanha V70 Volvo kuluttaa normaalilla ajolla 7,5. talvella ja 6,9 kesällä. Pitää olla laitteet kunnossa ja huollettuna. Normaaliajo tarkoittaa rajoitusten mukaan ja enimmäkseen maantieajoa.
- Anonyymi
ei diesel nostakaan kulutusta niin paljon talven tai kaupunkiajon vuoksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei diesel nostakaan kulutusta niin paljon talven tai kaupunkiajon vuoksi
Volvo on bensa.
- Anonyymi
Onko toi itse laskettuna vai lukeeko näytöllä nämä numerot ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volvo on bensa.
No sitten olet mittaillut kulutukset pieleen. Se ei kulje noin pienillä lukemilla, eikä etenkään talvella eikä kaupungissa.
Vai onko sulla 1.6 special edition? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sitten olet mittaillut kulutukset pieleen. Se ei kulje noin pienillä lukemilla, eikä etenkään talvella eikä kaupungissa.
Vai onko sulla 1.6 special edition?Ei sitä kukaan muukaan ole koskaan uskonut..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko toi itse laskettuna vai lukeeko näytöllä nämä numerot ?
Itse laskettuna
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse laskettuna
Ei tarvi vastailla toisten puolesta. Mulla on se V70.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä kukaan muukaan ole koskaan uskonut..
"Ei sitä kukaan muukaan ole koskaan uskonut.."
Sehän riittää kun itse uskoo.
- Anonyymi
Ottahan se Auti henkilöillä pattiin kun vanha niin SUURI kulutuksinen Volvo menee paljon pienemmällä kun uuden karhea sakemanni rullan kuvineen.
Nyt on hyvä kirjoittaa että ei koske köyhää mutta aloituksesta päätellen on jouduttu kulutusahdinkoon. Harmi sinänsä kun autojakin olisi ollut myytävänä.- Anonyymi
Sulla ei taida olla asiat ihan balansissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525190- 783628
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3212178Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651885Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1161732Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531316Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951270- 701222
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331187Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2951170