Hyvin saarnaamiset on humpuukia.

Anonyymi-ap

Samoin pedofilian hyväksyminen lestadiolaisuudessa on täyttä valetta.

Eikä tätä tyhjän veivaamista saada loppumaan, jotta päästäsiin ihmisille kestomaan tiestä taivaaseem.

15

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko joku täällä kirjoittanut, että lestadiolaisuudessa hyväksytään pedofilia tai insesti?

      Hyvin saarnaamiset eivät ole mitään humpuukia. Kyllä saarnoissa ja saarnaajissa on suuria eroja, vaikka muka aina "isketään saman naulan kantaan". Ymmärrän, että kaikki lapille uskolliset sitä yrittävät, mutta aina eivät osu. On mennyt nauloja vääräänkin. Ja tulee menemään, eivät mitkään uskonnot ja niiden lahkot mitään pysyväisiä ole.

      Valtaa tai vallassa pysymistä havittelevat miehet esikoislestadiolaisuuttakin pyörittävät ja voimissaan pitävät.

    • Anonyymi

      Eikös ole useimmiten päinvastoin, meitä syytetään, että saarnasmme synnistä liian paljon ja tälläkin kohtaa, lapsen, edes henkisen puolen vahingoittaminen saati fyysisen, on synti ja tuomittavaa.

      • Anonyymi

        Henkinen väkivalta aiheuttaa vaurioita koko loppuelämään! t. Kokemusasiantuntija


      • Anonyymi

        Etkös eroita vaitoa? Se on esikoiset rystä se on tämän avauksen tekijä, minä olen vuoden hänestä varoittanut ja te ette vieläkään häntä tunnista?

        Kuinka kauan teille täytyy vielä huutaa että te alatte eroittamaan eriseuraisen oikeasta kristitystä?

        Koetelkaa hänen hedelmää oppikaat häntä hedelmistään, kun te näette että hän hakee evankeliumin hedelmää maasta jota ei olla koskaan herätetty synnin unesta, siitä te tiedätte ettei hän ole samasta joukosta kun me, hän on esikoiset ry stä!

        Kuinka monta vuotta pitää vielä huutaa että alatte hänet tunnistamaan hän istuu täällä, hän on vanha mies, entinen esikoislestadiolainen ja hän tahtoo kovasti ulkopuolelta opettaa oikeita kristityitä, mutta koska te opitte hänet tuntemaan kun minäkin tunnistan hänet vaikka hän laittaisi vain yhden sana, hänen henkensä on niin mätä, että se haisee sen yhden kin sanan lävitse niin voimakkaasti, etten voi olla tunnistamatta, kuinka te ette siis tunnista häntä? Ja annatte hänen vaikuttaa teihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkös eroita vaitoa? Se on esikoiset rystä se on tämän avauksen tekijä, minä olen vuoden hänestä varoittanut ja te ette vieläkään häntä tunnista?

        Kuinka kauan teille täytyy vielä huutaa että te alatte eroittamaan eriseuraisen oikeasta kristitystä?

        Koetelkaa hänen hedelmää oppikaat häntä hedelmistään, kun te näette että hän hakee evankeliumin hedelmää maasta jota ei olla koskaan herätetty synnin unesta, siitä te tiedätte ettei hän ole samasta joukosta kun me, hän on esikoiset ry stä!

        Kuinka monta vuotta pitää vielä huutaa että alatte hänet tunnistamaan hän istuu täällä, hän on vanha mies, entinen esikoislestadiolainen ja hän tahtoo kovasti ulkopuolelta opettaa oikeita kristityitä, mutta koska te opitte hänet tuntemaan kun minäkin tunnistan hänet vaikka hän laittaisi vain yhden sana, hänen henkensä on niin mätä, että se haisee sen yhden kin sanan lävitse niin voimakkaasti, etten voi olla tunnistamatta, kuinka te ette siis tunnista häntä? Ja annatte hänen vaikuttaa teihin?

        Tämä vaito hän on vain yksi eriseurainen perkele joka viettelee täällä nuoria poikia eksytykseen hänet pitäisi myllyn kivi kaulassa heittää eli upottaa meren syvyyksiin.

        Hän on vanha äpärä niin kuin hänen isänsä myös olis, joka myös, huomaa minun vanhempani ovat ensimmäisen polven lestaadiolaisia, kuitenkin minä vaito tiedän vaikka olen sinusta 4kertaa nuorempi, ja en ole sinua kasvotusten nähnyt, kuitenkin minä tiedän, sinun isäsi myös vastusti lapinvanhimpia , hän oli samanlainen äpärä kuin sinäkin, samanlainen tuli pojastaan kuin Isänsä, yksi hengellinen äpärä joka löytää ravintoa monesta eri kulhosta jotka ovat elävän seurakunnan ulkopuolella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkinen väkivalta aiheuttaa vaurioita koko loppuelämään! t. Kokemusasiantuntija

        Olen saanut kokea henkistä väkivaltaa esikoislestadiolaisten seuroissa. Kyseessä olivat niin sanotut "liikutukset", niistä jäi monivuotiset traumat ja voi olla, että vaikuttavat vieläkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä vaito hän on vain yksi eriseurainen perkele joka viettelee täällä nuoria poikia eksytykseen hänet pitäisi myllyn kivi kaulassa heittää eli upottaa meren syvyyksiin.

        Hän on vanha äpärä niin kuin hänen isänsä myös olis, joka myös, huomaa minun vanhempani ovat ensimmäisen polven lestaadiolaisia, kuitenkin minä vaito tiedän vaikka olen sinusta 4kertaa nuorempi, ja en ole sinua kasvotusten nähnyt, kuitenkin minä tiedän, sinun isäsi myös vastusti lapinvanhimpia , hän oli samanlainen äpärä kuin sinäkin, samanlainen tuli pojastaan kuin Isänsä, yksi hengellinen äpärä joka löytää ravintoa monesta eri kulhosta jotka ovat elävän seurakunnan ulkopuolella!

        RH paljon enemmän tänään 1.6. houkutteli ehkä nuoria "lapinuskoon"?

        Miksi Reino tekee niin ja ehkä uskookin oikein tekevänsä, koska minusta tuntuu, että hän ei tavallaan valehtele, hänhän uskoo noihin lapinmaan ukkoihin? Mutta miksi hän on niin sokea?

        Vai vallastako vai mammonasta on taustalla kysymys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä vaito hän on vain yksi eriseurainen perkele joka viettelee täällä nuoria poikia eksytykseen hänet pitäisi myllyn kivi kaulassa heittää eli upottaa meren syvyyksiin.

        Hän on vanha äpärä niin kuin hänen isänsä myös olis, joka myös, huomaa minun vanhempani ovat ensimmäisen polven lestaadiolaisia, kuitenkin minä vaito tiedän vaikka olen sinusta 4kertaa nuorempi, ja en ole sinua kasvotusten nähnyt, kuitenkin minä tiedän, sinun isäsi myös vastusti lapinvanhimpia , hän oli samanlainen äpärä kuin sinäkin, samanlainen tuli pojastaan kuin Isänsä, yksi hengellinen äpärä joka löytää ravintoa monesta eri kulhosta jotka ovat elävän seurakunnan ulkopuolella!

        Vaito ei ole sinua huonompi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaito ei ole sinua huonompi!

        Yritän tälle mielenterveysvammaiselle reppanalle julistaa evankeliumia Kristuksesta. Se voittaa ihmisoppien koukerot mennen tullen, ja ihminen saa jäädä Luojansa käsiin, armosta vanhurskautettuna iloisena ja kiitollisena lepäämään.

        Minä tiedän nuo esikoislestadiolaisuuden omanvanhursauden koukerot ja sen kuinka piru panee vastaan, jos evankeliumi saarnataan puhtaana ja uskotaan. 😉 Tämä avautui minullekkin, kun liikkeessä alkoivat saarnamiehet herätä omanvanhurskauden unesta, julistamaan evankeliumia. Osa heistä ehti siirtyä luvattuun maahan, osa siirtyi esikoisiin, kun lapin hyökkäys, (Suomesta muutaman vallanhimoisen puhujan tukemana), repi liikkeen lopulta kappaleiksi.


    • Anonyymi

      ..
      ..

      • Anonyymi

        .
        .


    • Anonyymi

      Eivätkös nämä niin sanotut "lapin vanhimmat" halua vain valtaa?

      Jos olet eri mieltä, kerro ihmeessä mielipiteesi!
      Entä nämä kymmenkunta vähän ehkä "hönöä" "lähetysmiestä" täällä Suomessa, eivätkö he halua pysyä hinnalla millä hyvänsä vallassa ja johtaa maallista yhdistystä.

      Onko Reino ehkä älykkäin porukassa? Ainakin vastuuta on nyt annettu!

      • Anonyymi

        Hänellä on nyt suuri vastuu siitä työstään, "vain esikoislestadiolaiset pelastuvat", toivottavasti lukee tämän.

        Ja ymmärtää lopulta mitä on tekemässä aina kun saarnaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänellä on nyt suuri vastuu siitä työstään, "vain esikoislestadiolaiset pelastuvat", toivottavasti lukee tämän.

        Ja ymmärtää lopulta mitä on tekemässä aina kun saarnaa!

        Rukoilen, että Reino saa parannuksen armon. Häneen panen toivoni, koska muut ovat niin avuttomia.-

        Vai voittaako Reinon ahneus tai omanvoitonpyynti vallan ja mammona suhteen, saamme nähdä!?


    • Anonyymi

      Minun avauksissani ei kannata siteerata tai lainailla esikoislestadiolaisa puhujia lainkaan. Liike valitsi eristäytymisen tien ihmisoppien orjuudessa. Ei ole eikä tule muuta perustusta kuin pantu on, Jeesus Kristus.

      Seurakunta on HÄNEN, hän on oman seurakuntansa pää, se kunnia ja armo ei koskaan tule yhdellekkään yhsitykselle, tai kirkolle, Eikä sen seurakunnan rajoja määrittele ihmiset.

      Jokaisessa ihmisessä on syntiä maan ja taivaan väli täysi, erotus on vain siinä, että kannamme kuormamme Kristukselle ja annamme hänen pyhän verensä pestä meidät synneistämme. Tai alamme osamaksukristityiksi, - tienaamaan erilaisin menetelmin taivasosuuttamme. Kristus julistaa meidän häneen uskovien kautta rauhaa, suostukaa sovintoon Jumalan kanssa. Tämä ihana sanoma kuuluu tänäänkin, yhtä tuoreena kun 2000 vuotta sitten.

      2. Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. 93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe