Miksi verot nousevat

Anonyymi-ap

Julkiset hankkeet syövät veronmaksajan rahat ja nostavat veroprosenttia.

Julkisen hankkeen kilpailutuksessa ei ole väliä maksaako hanke 2 miljoonaa vai 10 miljoonaa euroa, koska rahat vaan saadaan jostain ministeriöstä. Ei ole omista rahoista pois.

Kun olet julkisen hallinnon kilpailuttaja niin miksi valitsisit halvimman kun kerran voit valita myös kaikista kalleimman. Kilpailuttajan kannalta hinnalla ei ole mitään väliä. Rahat vaan tulee jostain.

Kilpailuttajan näkökulmasta: "AIVAN SAMA - EI KIINNOSTA, mä vaan kato otin kalleimman kun mua kerran huvitti!"

Kilpailuttajan projektipäällikön näkökulmasta: "Jos otan kaikista kalleimman niin saan enemmän statusta, koska voin kertoa kavereille mun 10 miljoonan hankkeesta." Eikö olisikin noloa jos olisi vain yhden miljoonan euron hankkeen projektipäällikkö?! Kuka sellainen haluaa olla? Varmaan joku pitkäaikaistyötön?! HYI SAAT***!

Intensiivit menee väärään suuntaan. Kilpailutus ei poista niitä ongelmia mitä alunperin on ajateltu. Kilpailutusen idea on, että säästetään rahaa, mutta se ei toimi. Onko kukaan huomannu siellä VM:ssä? Haloo!

Kilpailutuksessa kierretään kilpailutuksen alkuperäistä henkeä. Laitetaan esim. "laatu on 80%" ja "hinta 20%" ja kuka määrää laadun, se on se kilpailuttaja. No miten läpinäkyvää se laadun arviointi on?? No eihän se ole ollenkaan läpinäkyvää, vaan tehdään suljettujen ovien takana ja toivotaan, ettei kukaan näe eikä saa tietää.

Kilpailutuksen OIKEA henki on se, että hinta on aina ja vain 100% ja sitten MÄÄRITELLÄÄN KRITEERIT sille mitä ollaan hankkimassa.

Yksinkertaistettuna normi kansalaiselle: Haluan ostaa mobiililiittymän! Haluan siihen rajattoman puheen ja rajattoman datan 100 megan kaistalla. SELVÄ HOMMA sitten menen nettiin penkomaan mikä täsmää kriteereihin ja OSTAN HALVIMMAN joka täyttää kriteerit.

Julkisissa hankinnoissa tehdään kriteerit ja sitten kun halvin löytyy niin keksitään joku juttu siihen lisäksi, eli muutetaan pelin sääntöjä pelin aikana tai sitten joku kriteereistä on sellainen joka perustuu arvioon, joka tehdään SALASSA. Täyttyvätkö jälleen KORRUPTION merkit? Arvioi itse.

Itse kilpailutuksessa ei ole mitään vaikeata. Se on helppoa: tee kriteerit kilpailuta ja ota halvin, mutta se vaikeus tuleekin parissa ihan muussa jutussa: mitä jos mun paras kaveri ei saakkaan projektia, ja miltä tuntuu olla halvan projektin projektipäällikkö - no ei kyllä yhtään miltään - koko ihmisarvo on viety - itkettää

Mites myös esim. Apotti, varsinainen A-potti.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      KVV tutkii näitä.

      Jos et ilmoita KVV:lle niin kukaan ei tutki.

      Ehkä hävinnyt kilpailija ilmoittaa jos tajuaa, että joku on vialla. Yleensä ei.

      Hankintalaki määrää miten hankinta pitää tehdä.

      Hankintalain ympärille on muodostunut sekalainen seurakunta "konsultteja" (satoja ellei tuhansia, jotka saa leipänsä tästä), jotka "neuvovat" miten "kilpailutus" pitää tehdä.

      KVV on resursoitu minimisti, veronmaksajille edullisesti, että hyvä-veli -meininki saa jatkua vapaasti.

      Kiitos ja aamen!

    • Anonyymi

      --"Kilpailutuksessa kierretään kilpailutuksen alkuperäistä henkeä. Laitetaan esim. "laatu on 80%" ja "hinta 20%" ja kuka määrää laadun, se on se kilpailuttaja. No miten läpinäkyvää se laadun arviointi on?? No eihän se ole ollenkaan läpinäkyvää, vaan tehdään suljettujen ovien takana ja toivotaan, ettei kukaan näe eikä saa tietää."

      Laatu on sitä että konsulttivirma myy Suomalaisen yliopiston teknisiä itc Diplomi-insinöörejä kunnalle ohjelmoimaan.

      • Anonyymi

        Konsultifirmoilla on kiirus profiloitua kehitysvammaiseksi, siihen menee kaikki aika kun mainostaa :"Katsokaa kaikki miten jälkeen jääneitä olemme, lisäksi paskasaastaa, katsokaa katsokaa "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konsultifirmoilla on kiirus profiloitua kehitysvammaiseksi, siihen menee kaikki aika kun mainostaa :"Katsokaa kaikki miten jälkeen jääneitä olemme, lisäksi paskasaastaa, katsokaa katsokaa "

        ei ihme että, kaupunki rikkoo ennemmin kilpailulakia, kuin ottaa Suomi konsultia. Miettii otanko palvelun luotetavaksi tunnetulta mikrosoofilta vai joltain luku taidottomalta huonokäytöksiseltä pöljältä??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe