Miksi japanilaisia pyöriä halveksutaan?

Anonyymi-ap

Olen aina ajanut Yamahalla ja usein saan kuulla että osta oikea moottoripyörä, eli harrikka. Yleensä näin sanoo joku liivikerholainen joka on sanojensa mukaan ajanut "japsiromuilla" mutta osti sitten oikean moottoripyörän.
Toinen mitä tapahtuu, että saatan olla kauppareissulla ja parkissa kun siihen tulee joku ja kysyy että onko harrikka. Pettymys on yleensä suuri kun saavat tietää että ei ole.
Minä pidän Yamahasta niiden luotettavuuden ja ajettavuuden vuoksi. Olen ajanut paria harrikkaa eikä ne mielestäni yllä Yamahan tasolle mutta kaksi koeajoa on hieman pieni otanta kyllä.
Miksei Yamaha tai muut japanilaiset herätä ihmisissä samoja tuntemuksia kuin amerikkalainen?

24

796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä huoli. Toimivimmat laitteet tulee japanista.
      Jos joku haluaa muiden kanssa tapella niin tapelkoot. Se on varmaan joku itseluottamuskysymys.

      • Anonyymi

        Niin kyllä muutkin tekee moottoripyöriä kuin japanilaiset ja amerikkalainen, Euroopan KTM, BMW, DUCATI, NORTON ,TRIUMPH ainakin . Mulla sama autolla ja moottoripyörällä että eurooppalainen ajaa eurooppalaisella , se on työtä tänne. Mä bmw .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kyllä muutkin tekee moottoripyöriä kuin japanilaiset ja amerikkalainen, Euroopan KTM, BMW, DUCATI, NORTON ,TRIUMPH ainakin . Mulla sama autolla ja moottoripyörällä että eurooppalainen ajaa eurooppalaisella , se on työtä tänne. Mä bmw .

        Ei pärjää eurooppalainen ja USA moottoripyörä, eikä autokaan japanilaiselle laadussa ja luotettavuudessa. Tarkoitan siis oikeita japanilaisia, jotka on tehty Japanissa.
        Japanissa on työkulttuuri aivan toisella tasolla, siellä omistaudutaan työlle.

        Euroopassa ja USAssa kokoonpanolinjoilla työskentelee nykyään pääasiassa halpatyöntekijät, siirtolaiset, jenkkilässä myös mustat naiset, nämä tuskin ymmärtävät tekniikasta mitään, eikä mitään kunnianhimoa lopputuotteen laadusta ole.

        Missä maailmassa ketjun aloittaja elää, ei ole koskaan vastaavaa tapahtunut, kukaan ei ole tullut halveksumaan japanilaista pyörää. Päinvastoin, monta kertaa kun pyöräparkkiin tulee pyörälleen, on joku sitä ihailemassa ja kyselee innostuneena kokemuksia, kun suunnitellut vastaavan hankintaa, tai muuten vaan kehuu näkemäänsä.


      • Anonyymi

        Eihän Japanin pyörissä ole muuta vikaa kuin valmistusmaa, Japani vie tuotteitaan ympäri maailmaa "vapaakaupan" nimissä, itse kuitenkin harjoittaa protektionismia Japaniin monet Euroopan tuotteen vienti on hankalaa. Eihän japanin vehkeissä mitään vikaa ole? Japanilaiset ovat älykästä ja yritteliästä väkeä, kun 120 miljoonaa asuu saarilla joissa ei juuri luonnonvaroja niin pakko on olla. Mulla oli pari Yamahaa olin tyytyväinen, nyt toinen Baijerin yhtiöltä.


    • Anonyymi

      polkupyörätkin ovat parempia kuin muut
      laadukkaita japanilaisia...

      • Anonyymi

        Potkulaudatkin ovat luotettavinpia, kuin harrikat.


    • Anonyymi

      Kyllä ne toimivimmat ja pitkäikäisimmät laitteet tulevat Euroopasta.:-)

      • Anonyymi

        Näinhän se on.
        Usassa tehdään pelkkää paskaa ja japsit heikkoa kuraa.


    • Anonyymi

      Se on pelkkä uskomus 60 luvulta peräisin.
      Ajat on muuttuneet, onneksi. Harrasteajoneuvoiksi jos haluaa korjailla ja laittaa niin euroopassa tehdyt hyviä mutta luotettavan jos haluaa ja myöhemmin myytyäkin niin valinta pysyy japanin laitteissa.

    • Anonyymi

      Veekaks jytkyttää väärinpäin runkossa, pienet on ollu pallit insinöörillä?🤑🤠

    • Anonyymi

      Japsit on tehty ajettaviksi, HD:t enemmän sosiaaliseen pörräämiseen ja pyörän rakenteluun.

      • Anonyymi

        HD:t on tehty huumejengeille näennäis moottoripyöriksi. Muut ovat noita oikeita ajopyöriä.


    • Anonyymi

      Jos harrikan ostaa , pitää se ostaa uutena , silloin varmaan sen kanssa pärjää kohtuullisin vaivoin ja kustannuksin , muuten kannattaa jättää muiden vaivoiksi nää mitkä meidän markkinoilla pyörivät käytetyt, joista halutaan eroon kun alkavat olemaan pääasiassa vaivaksi ja rahanmenoksi tuo ajokunnossa pito että uskaltaisi lähteä lähikauppaa pidemmälle.

    • Anonyymi

      Hyvin paljon japanilaiset aikoinaan 40- luvulta alkaen kopioinutkin mutta alkaessa tuottaa niitä omia tuotteita vientiin lähtökohta kaikessa oli tehdä parempia laadukkaampia ja luotettavampia. Oli ne sitten radiot nauhurit televisiot videot työkoneet työkalut autot moottoripyörät ym. Suuria paineita on japanilaisilla ollut tuottaa pienemmin kustannuksin edelleen laatua kilpailun kovetessa. Euroopan unioni on rajoittanut tuontia japanista omaa valmistusta suosiakseen mutta japanilaista tuotantoa on ollut jo pitkään euroopan maissakin. Laatu on joiltain osin kärsinyt mutta saavutettu etumatka on silti säilynyt ja selvästi edelleen havaittavissa.
      Siltä osin japani ja kiina ovat tuotantotavoissa erilaisia. Kiina tuottaa hyvin halvalla ja suurilla volyymeilla lyhytikäistä tuotetta. Ja japani kilpailukykyiseen hintaan laadukkaita kestäviä tuotteita. Euroopan teollisuuden pitää katsoa peiliin jos haluavat tuottaa tavaraa laatulähtöisesti vaikka se tapahtuisi katteesta tinkimällä. Monet eurooppalaiset valmistajat ovat unohtaneet laadun joka kaukoidässä otettiin lähtökohdaksi jo lähes 100 vuotta sitten.

    • Anonyymi

      Siihen alkuperäiseen kysymykseen vastaus. Japanilaiset tekevät suurella volyymilla tusinatuotteita, jotka ovat suhteellisen lyhytikäisiä ja menettävät jälleenmyyntiarvonsa melko nopeasti. Syynä on että ne on tehty kertakäyttötuotteiksi.

      Niistä japanilaisita työkaluista ei ole yhtään hyvää sanottavaa. Hylsyt ja kiintoavaimet ovat jo valmiiksi väljiä. Niillä saa lähinnä pulttien kannat pilalle. Kovemmassa käytössä hylsyt halkeavat ja kiintoavaimet menevät poikki. Mulla on se semmoinen japanilainen "laadukas" hylsysarja. kaikki ylesimmät koot on ajan kanssa korvattu länsimäisilla.
      Viikko sitten katkesi 13 mm:n lenkkiavain. Piti kaivaa pakista vanha Belzeri tilalle.
      Materiaalin huono laatu on korvattu määrällä. Hylsyt ovat monesti niin paksuja etteivät mahdu ahtaaseen paikkaan.
      Sama pätee moniin muihinkin Japanin tuotteisiin. Suuret tuotantomäärät ja isot toleranssit.

    • Anonyymi

      Mielikuva-asiaa, ei perustu todellisuuteen.
      Tai tietysti riippuu siitä mitä pyörässä arvostaa. Jos "coolius" ja elokuvien luomat kuvitelmat nykyajan cowboysta on ykkösasia niin silloinhan joku harrikka on omiaan sellaiseen fiilistelyyn.
      Jos taas haluaa toimivan ajopelin jokapäiväiseen käyttöön ilman suurempaa intohimoa korjailuun ja rakenteluun niin japsi on siihen sopivin. Tai jos hakee vähän pirteämpää sporttia vaikka satunnaiseen rata-ajoon.

      Jotkut harrikkaihmiset mollaavat japseja ihan periaatteesta, enemmän tai vähemmän tosissaan 😉
      Tietävät kyllä, että japsipyörien luotettavuus on ihan eri planeetalta kuin jenkkien tai brittivehkeiden.

      Sitten on nämä parkkipaikkojen "maallikot" jotka ovat lukeneet kirjoja tai nähneet elokuvissa jenkkipyöriä, heille on iskostunut harhaluulo jenkkivehkeiden erinomaisuudesta. Ja mikäs siinä, saahan kaikilla olla lapsuuden sankareita.

    • Anonyymi

      Mitä eroa japsipyörä porukan pöytäkeskusteluissa vs harrikka porukka? Japsi porukka juttelee missä käyneet ajamassa ja harrikka porukka, mitä ovat korjanneet pyörässään.

    • Anonyymi

      HD on seuraa ja poikasuhteita hakevien pyörä. Usein ovat epävarmoja seksuaalisuudestaan ja siksi he korostavat "miehisyyttä" ja pukeutuvat kuin karskien miesten kuuluu ja lisäksi ne naurettavat pujoparrat ja kaikki.

    • Anonyymi

      Hd:t on hyviä pyöriä.
      Niin on japsitkin.

      Mitä se kuuluu kenellekään millä ajan?

      Lässyttäjät lässyttää, motoristit ajaa.

    • Anonyymi

      Jos moottoripyörä toimii ja miellyttää omistajaansa, on se ihan ok. Jos taas jollakin toisella on jotain asiaa tai mielipiteitä toisen omaan, on se heidän oma asiansa, eikä vaikuta muihin.

      • Anonyymi

        Ja niillä joilla on vahvimmat näkemykset, ei ole edes A-korttia saati minkäänlaista pyörää.


    • Anonyymi

      Mulle sanottiin aikanaan että osta japsi ja ei harrikkaa.
      Silti olen viihtynyt hyvin tien päällä sillä hd:lla.

      Kaikki ne on hyviä.
      Hommaa sellasen mistä tykkää.
      Vaihtaakin voi pyörää.

      Jos kiinnostaa muiden vikinä, niin se on sitten sinun juttusi ja toimi sinun tavallasi.

      • Anonyymi

        ...niin sitä vain, että ei japseja halveksuta.
        Siihen ei ole syytä.
        Vittuilu on eri asia. Se on välittämistä.

        Kaikki ei vaan miellytä kaikkia.

        Mp:t on teknisesti aika hyviä.
        Ei ne ole mitään autoja.


    • Anonyymi

      Tässä meidän kulmilla on harrikkapojilla talli. Ne kun lähtee reissuun, niin aina on kolmea harrikkaa kohti yksi Hiace.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2300
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1781
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1639
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1271
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      136
      1133
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe