Prinssi Harry on kertonut Afganistanissa taistelessaan helikopterilentäjänä tappaneen 25 "pelinappulaa". Hän kertoi, että koulutuksessa oli näin opetettu sanomaan. En tiedä brittien sotilaskoulutuksesta, mutta Suomessa ei opetettu armeijassa tappamaan ollenkaan.
Koskaan ei missään ampumakoulutuksessa puhuttu ihmisten ampumisesta tai pelinappuloistakaan. Ammuttiin maalitauluun ja parhaat pisteet ampuneet pääsivät 3 pv kuntoisuuslomalle. Tappamisesta ei puhuttu koko palvelusaikana sanaakaan.
Armeijassa ei siis kouluteta ketään tappamaan, vaikka niin monet armeijaa käymättömät luulevat. Armeija kouluttaa tottelemaan esimiesten käskyjä.
Tiettyjä sanontoja armeijassa toki on, jotka viittavaat vihollisen "elävän voiman" eliminointiin. Voidaan puhua vihollisen joukkoihin "vaikuttamisesta" ja "tulenkäytöstä". Viholliselle aiheutetaan menestyksellisellä omalla toiminnalla "tappioita". Mutta kukaan ei koskaan kuole, ei edes omissa joukoissa, vaan puhutaan "kaatuneista".
Jostakin kummasta ne "sankarihaudat" sitten vain ilmestyvät. Merkillinen on armeija.
Prinssi Harry tappoi pelinappuloita armeijassa
4
228
Vastaukset 4
- Anonyymi
Koulutuksessa oli opetettu sanomaan?
Vitsihän menee: "ku muuutkin (lehmät) ni määäkin (lammas) - Anonyymi
Loppujen lopuksi armeijan toiminta on ollut samalla periaatteella vuosisatoja, vuosituhansia. Jotenkin ihmeellistä, ettei sitä ole saatu muutettua. Mutta ehkä johtuu niistä, jotka tietää siitä ajasta, kun vihollisia ei enää ole, vaan polariteettejä, joiden tarttis pysyä alueellaan.
Ei kansalaisuus, ei vihollinen, vaan vastakkainen polariteetti, elementti ja luonteenvoima. Mutta eihän lemmikkieläimiltä kysytä... Lehmät jatkaa ruohon syömistä. - Anonyymi
Jos tappaa talibanin se on ihmisoikeusrikos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791672
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.107859En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207634- 133608
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo89595- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50548- 37536
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510