Köyhimmät eli tukia saavat eivät hyödy indeksikorotuksista koskaan

Anonyymi-ap

Tuet vähenevät vastaavasti. Surkeaa.

13

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niinhän se aina on, köyhimmiltä viedään ensimmäisenä että rikkaille riittää

• Anonyymi

Rikkaus kuuluu rikkaan mielestä vain rikkaille.

• Anonyymi

😋😍😋😍😋😍😋😍😋

❤️ ­N­y­m­­­f­­o­m­­a­­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17695564N

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi

Näin on, Tasa-arvosta vouhkaavat varakkaat ihmiset vain ja ainoastaan silloin, kun heiltä ollaan viemassä jotain etuutta. Muutoin he vouhkaavat siitä, kuinka he veroillaan ylläpitävät sossutuella eläviä.

• Anonyymi

Lohdutonta. Indeksikorotus ei vaikuta mitään pienituloisen elämään,
      jos muutaman kympinkin saa tukea ja vain köyhä saa tukea.

• Anonyymi

Olen yli 60v. Yhteiskunalta en koskaan mitään tukia saanut. Kyllä ihan oma elämä maksetaan ,maksettu työn teolla.Myös työt aloitettu 15 vuotiaana,toisten nurkissa asuessa,kun orvoksi jäin 11vuotiaana aikuisuten asti.Naisen palkat,naisen työ-eläkket ovat aina pienempiä kuin miesten!Ikään katsomatta jos naisella ei avo-tai aviomiestä ,ei perintörahoja: Maksaa todella kaikesta itse. Kuten opiskelijat yliopistot ja amttikorkeakoulut ymm.Tekevät lisäksi työtä voidakseen opiskella.Ihan tasan ei asiat menen tässä yhteiskunassa tuloissa ja tukiviidakossa. .

• Anonyymi

Kyllä olen yhteiskunnalta tukia saanut; toimeentulotukea useampaankin otteeseen, koulunkäynti oli pääosin yhteiskunnan maksamaa (niinkuin meillä kaikilla), lapsilisiä, aikuisopiskelutukea, sairaanhoitoa on yhteiskunta maksanut jne., jne.
        Yllättävästi sitä yhteiskunnan tukea olemme nauttineet, ihan huomaamattammekin.
        Eihän se ole yhteiskunnan vika, jos ei löydy miestä maksajaksi tai ei kuulu perinnönsaajien joukkoon😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä olen yhteiskunnalta tukia saanut; toimeentulotukea useampaankin otteeseen, koulunkäynti oli pääosin yhteiskunnan maksamaa (niinkuin meillä kaikilla), lapsilisiä, aikuisopiskelutukea, sairaanhoitoa on yhteiskunta maksanut jne., jne.
        Yllättävästi sitä yhteiskunnan tukea olemme nauttineet, ihan huomaamattammekin.
        Eihän se ole yhteiskunnan vika, jos ei löydy miestä maksajaksi tai ei kuulu perinnönsaajien joukkoon😂

Koulunkäynti ei todellakaan ole ollut yhteiskunnan maksamaa, mihin viittasit.

Vain kansakoulu oli maksuton, sen jälkeen kaikki opiskelut on ollut maksullista (oppikoulu, lukio, opisto jne). Eikä ollut opintotukijärjestelmä tässä mittakaavassa, mitä nykyisin.

Nykyisin on opiskelijoilla opiskelija-asunnot, aikoinaan asuttiin vinttikammareissa hyyryläisinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koulunkäynti ei todellakaan ole ollut yhteiskunnan maksamaa, mihin viittasit.

Vain kansakoulu oli maksuton, sen jälkeen kaikki opiskelut on ollut maksullista (oppikoulu, lukio, opisto jne). Eikä ollut opintotukijärjestelmä tässä mittakaavassa, mitä nykyisin.

Nykyisin on opiskelijoilla opiskelija-asunnot, aikoinaan asuttiin vinttikammareissa hyyryläisinä.

Oppikoulu loppui meidän maisemissa 70-luvun alussa. Opiskelu on aina ollut Suomessa ilmaista tai lähes ilmaista, ei meillä ole sellaisia lukukausimaksuja mitä muualla maailmassa. Ruokakin maksaa opiskelijalle muutaman euron, jos sitäkään ja syödä saa niin paljon kuin jaksaa.

Terveydenhoito on ollut oppilaitoksissa aina ilmaista., samoin hammashuolto. Yhteiskunta tukee terveydenhuoltoa niin, että jokaisella suomalaisella on mahdollista saada hoitoa esim. lonkkaleikkauksesta maksaa potilas vain vuorokausimaksun vaikka se todellisuudessa maksaa yhteiskunnalle tuhansia euroja, saatikka sitten jos tehdään vaikka ohitusleikkaus.

Tukien varassa ollaan siis kaikki!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oppikoulu loppui meidän maisemissa 70-luvun alussa. Opiskelu on aina ollut Suomessa ilmaista tai lähes ilmaista, ei meillä ole sellaisia lukukausimaksuja mitä muualla maailmassa. Ruokakin maksaa opiskelijalle muutaman euron, jos sitäkään ja syödä saa niin paljon kuin jaksaa.

Terveydenhoito on ollut oppilaitoksissa aina ilmaista., samoin hammashuolto. Yhteiskunta tukee terveydenhuoltoa niin, että jokaisella suomalaisella on mahdollista saada hoitoa esim. lonkkaleikkauksesta maksaa potilas vain vuorokausimaksun vaikka se todellisuudessa maksaa yhteiskunnalle tuhansia euroja, saatikka sitten jos tehdään vaikka ohitusleikkaus.

Tukien varassa ollaan siis kaikki!

Ei se mitään ilmaista ole meille, vaikka on maksutonta.
        Veroissa me olemme kaiken maksaneet ja maksamme yhä.

• Anonyymi

Ikänsä maksaa veroja, sitten kun eläkkeellä tarvitsisi apua, lääkäriaikaa,
      vastataan: Ei ole aikoja.

• Anonyymi

Kohta on. Syksyyn mennessä.

• Anonyymi

Seuraavaan tarkistukseen asti voi nauttia korotuksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6634
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2740
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2408
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1943
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1660
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1498
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1482
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1442
    Aihe