Se kuinka kauan joltain kestää vastata viestiin

Anonyymi-ap

kertoo kiinnostuksen tasosta. Eihän nyt aina tarvitse olla tavoitettavissa mutta kyllähän siinä selvä sanoma piilee jos tätä päivänä jättää viesteihin vastaamatta kun puhelin on todennäköisesti käsissä aika usein. Jotenkin näin oli jossain joskus listattu että mitä vastausajasta voi päätellä:

Kiinnostunut ihminen vastaa muutamassa sekunnissa ja on avoin ja rehellinen.

Kiinnostunut ihminen vastaa muutamassa minuutissa.

Ihminen joka pitää susta vastaa 10 minuutin ja tunnin välissä.

Ihminen voi olla kiinnostunut vaikka vastaisi tuntia myöhemmin. Se on vielä välitöntä yhteydenpitoa.

Ihminen joka vastaa joskus heti ja joskus tunteja myöhemmin voi olla henkilö joka pyörittää muita. On vähän kiinnostunut mutta ei riittävästi.

Ihminen joka vastaa seuraavana päivänä voi olla toki kiireinen tai sitten ei ole kiinnostunut.

Ihminen joka vastaa useampi päivä myöhemmin ei ole kiinnostunut. Lähes jokaisella on puhelin jatkuvasti kädessä. Tämä on vain tylyä.

Ihminen joka vastaa viikkoa myöhemmin kohteliaasti mutta etäisesti ei ole yhtään kiinnostunut. Ei millään tasolla.

Ihminen joka vastaa sitten kun olit jo unohtanut laittaneesi hänelle viestiä on peluri jolla oli parempaa tekemistä välillä mutta sitten testailee myöhemmin aikaisempia hoitojaan että heruisiko vielä.

Sitä on kuitenkin vaikea ymmärtää että miksi jätetään vastaamatta. Eikö voi vain sanoa suoraan ettei kiinnosta. Itse olen sellainen että katson vielä pari kertaa jos joku on muuten mukava ja viestiin vastaaminen vain jää, mutta jos se on säännöllistä tai jos esim. aikaisemmin on tullut vastaukset nopeaan mutta muuttunut todella hitaaksi ja vastaamiseen menee päiväkausia, niin antaa olla. Kyllähän se viesti tulee tuollaisella raukkamaisella tavallakin selväksi. Poistan ihmisen mielestä vaikka väkisin. Kyllä se ikäväkin huonon kohtelun jälkeen katoaa hyvin nopeasti.

116

7030

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Komppaan aloittajaa. Kokemusta on miehestä, joka saattoi vastata 2-3 päivän päästä. Roikuin turhaan, olisi pitänyt tajuta jo silloin että kiinnostusta ei ollut.

• Anonyymi

Sitten ihmetellään miksi naiset eivät ole aktiivisempia. Kuka haluaa altistua tälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten ihmetellään miksi naiset eivät ole aktiivisempia. Kuka haluaa altistua tälle.

Siis anteeksi mutta mitä vittua tämä liittyy naisten aktiivisuuteen?

Kokemukseni mukaan nimenomaan naiset tekevät tuota.

Jos mies toimii noin niin eikö ole selvää ettei ole kiinnostunut?

Mutta ei, te naiste himoatte ja kurkottelette sitä hedelmää joka on liian ylhäällä teille eli miesteä joka on teidän yläpuolella.

Sitten itkette kun ette saa sitä yhtä miestä ja ettette halua vain tyytyä "johonkuhun" ja keksitte tekosyitä miksette olisi aktiivisempia.

Säälittäviä ressukoita olette.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ei, te naiste himoatte ja kurkottelette sitä hedelmää joka on liian ylhäällä teille eli miesteä joka on teidän yläpuolella.

Sitten itkette kun ette saa sitä yhtä miestä ja ettette halua vain tyytyä "johonkuhun" ja keksitte tekosyitä miksette olisi aktiivisempia.

Ettet vaan itse olisi se ressukka jonka ilta kuluu mieltään pahoitellen palstalla. Onko käynyt niin että nainen on ollut kiinnostuneempi jostain toisesta ja et ole sitten päässyt sille tasolle että sinuun olisi vain tyydytty. Ei ne naisetkaan ihan kaikkiin tyydy ja varsinkaan sellaisiin joiden luonteessa on vammoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsekö tyydyt ihan kehen tahansa? Silti ei ole flaksi käynyt, kun joudut täällä muiden harmiksi killumaan. Eiköhän kaikki yritä löytää juuri sitä omaa armastaan, eikä ketä tahansa, ettei joudu olemaan yksin.

• Sehän siinä ghostaamisessa tyhmintä on, että toinen jää odottamaan sitä viestiä ja tuhlaa omaa aikaansa, kun ei voi tietää tuleeko vastaus joskus vaiko ei. Parempi olisi heti ilmoittaa, ettei kiinnosta, niin säästyy kaikkien hermot ja olisi kunniallista.

• Anonyymi

Totta! Kyllähän sitä ihmistä sen verran voisi kunnioittaa että sanoisi suoraan kun kiinnostus loppuu.

• Anonyymi

Sepä se. Vastauksen viivyttäminen on tietoista aina. Tylyä. Kokemusta on siitä miten yks kaks vuosien jälkeen olin kuin ilmaa vain. Enemmän satuttaa se ettei toinen voi sanoa suoraan kuin se että viivyttelee ja kohtelee välinpitämättömästi.
        Monesti kuulee sanottavan et ei halunnut satuttaa toista ja vetäytyi. Luullaan ihan väärin

• Anonyymi kirjoitti:

Totta! Kyllähän sitä ihmistä sen verran voisi kunnioittaa että sanoisi suoraan kun kiinnostus loppuu.

Mutta mitä deittimaailmasta tänä päivänä kuullut, se on sitä, että deittaillaan tapaillaan montaa ja monen kanssa vuoron perään ja testaillaan, jätetään toiset roikkumaan ja odottelemaan... Se on nuorille ihan ok. On tapahtunut kulttuurin muutos siinä. Missä kohtaa se ihastuminen ja rakastuminen tapahtuu? Vai tapahtuuko ollenkaan?

• Anonyymi kirjoitti:

Sepä se. Vastauksen viivyttäminen on tietoista aina. Tylyä. Kokemusta on siitä miten yks kaks vuosien jälkeen olin kuin ilmaa vain. Enemmän satuttaa se ettei toinen voi sanoa suoraan kuin se että viivyttelee ja kohtelee välinpitämättömästi.
        Monesti kuulee sanottavan et ei halunnut satuttaa toista ja vetäytyi. Luullaan ihan väärin

Niin mieluummin ottaa sen kerralla sen kipeän vastauksen, kuin jää arpomaan että missä meni pieleen... On täällä palstalla joku tuota ghostaamista puolustellutkin minulle, että miten hienoa se on kun ei tarvitse selitellä mitään... Joo varmasti hienoa sille joka ei uskalla ottaa vastuuta. Paskaa sille joka joutuu olemaan se toinen osapuoli.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Niin mieluummin ottaa sen kerralla sen kipeän vastauksen, kuin jää arpomaan että missä meni pieleen... On täällä palstalla joku tuota ghostaamista puolustellutkin minulle, että miten hienoa se on kun ei tarvitse selitellä mitään... Joo varmasti hienoa sille joka ei uskalla ottaa vastuuta. Paskaa sille joka joutuu olemaan se toinen osapuoli.

Samaa mieltä. Ehkä paskamaisin temppu mitä toiselle voi tehdä. Varsinkin jos tietää toisen tunteet. Itellä vuosien ystävyys/ihastus ghoustasi lopussa.

• Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä. Ehkä paskamaisin temppu mitä toiselle voi tehdä. Varsinkin jos tietää toisen tunteet. Itellä vuosien ystävyys/ihastus ghoustasi lopussa.

Ei sella jaksa ymmärtää eikä käsittää. Silloin ei ole merkinnyt sille toiselle yhtään mitään.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Ei sella jaksa ymmärtää eikä käsittää. Silloin ei ole merkinnyt sille toiselle yhtään mitään.

Sellainen fiilis tulee. Mitätön kiusattu olo. Ymmärrän että tilanteet muuttuu. kyseessä aikuiset ihmiset joilta voisi odottaa sen verran selkärankaa että lähdetään eri suuntiin hyvässä hengessä. Ja entä kaikki yhteiset hyvät muistot, vesittyy samantien. Tulee olo et on vedätetty koko ajan ja ollut vain päivien viihdyke

• Anonyymi kirjoitti:

Sellainen fiilis tulee. Mitätön kiusattu olo. Ymmärrän että tilanteet muuttuu. kyseessä aikuiset ihmiset joilta voisi odottaa sen verran selkärankaa että lähdetään eri suuntiin hyvässä hengessä. Ja entä kaikki yhteiset hyvät muistot, vesittyy samantien. Tulee olo et on vedätetty koko ajan ja ollut vain päivien viihdyke

Aivan... Jotkut osaa olla kylmiä ja tunteettomia. Ei kaikki koe asioita samalla tavalla. Se on ikävää. Tietytysti ei voi tietää, jos ei ole kerrottu mistä hylkääminen johtui.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Aivan... Jotkut osaa olla kylmiä ja tunteettomia. Ei kaikki koe asioita samalla tavalla. Se on ikävää. Tietytysti ei voi tietää, jos ei ole kerrottu mistä hylkääminen johtui.

ja jotkut kokevat olevansa niin ekstra ruper hyper erityistapauksia tässä maailmassa, että katsovat oikeudekseen haukkua ja syyllistää kun heitä nyt ei ole otettu huomion 24/7/365.

• Anonyymi kirjoitti:

ja jotkut kokevat olevansa niin ekstra ruper hyper erityistapauksia tässä maailmassa, että katsovat oikeudekseen haukkua ja syyllistää kun heitä nyt ei ole otettu huomion 24/7/365.

Onko mennyt vähän käpy sinulla johonkin? Saat olla jatkossakin vastaamatta niille sadoille tinder mätseillesi. Ei kukaan estä.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Onko mennyt vähän käpy sinulla johonkin? Saat olla jatkossakin vastaamatta niille sadoille tinder mätseillesi. Ei kukaan estä.

Sinullahan se ongelma on, kun et osaa suhtautua vieteihin normaalisti, vaan koet jatkuvasti jotain hylätyksitulemista. Minä en edes käytä mitää Stonderia.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinullahan se ongelma on, kun et osaa suhtautua vieteihin normaalisti, vaan koet jatkuvasti jotain hylätyksitulemista. Minä en edes käytä mitää Stonderia.

Ei voi muuta kokea, kun on aina ollut hylätty.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Ja juu ... pikkuhiljaa vuosien varrella on tullut saatua tarpeekseen näistä sinun ja aloittajan kaltaisista omaan napaan tuijottajista, jotka kamaloituvat jatkuvasti, kun ei heidän erityisherkkää persaustaan oteta huomioon joka hiton nurkalla ja aivan kaikessa.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Ei voi muuta kokea, kun on aina ollut hylätty.

Syyttömiä me muut sinun äitisi tekemisiin olemme. Ota ja hoida se trauma. Älä kosta sitä syyttömille.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Mutta mitä deittimaailmasta tänä päivänä kuullut, se on sitä, että deittaillaan tapaillaan montaa ja monen kanssa vuoron perään ja testaillaan, jätetään toiset roikkumaan ja odottelemaan... Se on nuorille ihan ok. On tapahtunut kulttuurin muutos siinä. Missä kohtaa se ihastuminen ja rakastuminen tapahtuu? Vai tapahtuuko ollenkaan?

parempi kai se on nyt hieman vertailla ja miettiä valintaansa ihan kaikille osapuolille,, ennen mentiin yhteen sen kanssa joka sattui olemaan lähinnä sopivaa

• Anonyymi kirjoitti:

parempi kai se on nyt hieman vertailla ja miettiä valintaansa ihan kaikille osapuolille,, ennen mentiin yhteen sen kanssa joka sattui olemaan lähinnä sopivaa

Tuo on kuin jotain työnhakua.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Ei välttämättä tapahdu missään vaiheessa, koska ”testaavat”. Minulle tuo sana kertoo jo kaiken, tunteita ei ole. Toiset tyydyttävät seksihalujaan ja osa on uhreina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaahas, ghostaaja ilmottautui. Älä ole kateellinen niille joita huomioidaan enemmän kuin sinua.

• Anonyymi

Kaikki ei elä puhelin kädessä. Olen joskus ollut ulkona ilman puhelinta ja jäänyt piippaus kuulematta. Jotenkin sitten onnistunut säheltämään ja kuitannut sen merkinkin huomaamatta. Huomannut päivien päästä että auts. Älkää olettako!

• Anonyymi

Tota tapahtuu yhdelle miljoonasta. Ei kannata yleistää.

• Anonyymi

Sinä oletkin boomeri. Nuoret ei ole ulkona ilman puhelints, vaan tuijottavat puhelintaan aina kun on mahdollista

• Anonyymi

Itse oon töissä 6-10 tuntia riippuen päivästä.
      Enkä voi töissä käyttää puhelinta.

Itse loukkaantuisin ja sanoisin hyvästi jos työpäiväni loputtua puhelimeen vilkaistessa mut olis haukuttu, valitettu et mulla on toinen, petän tai ”ei sitten kun näköjään ei kiinnosta” - viesti.

Olisin väsyny ja pettyny et mun pitää pitkän raskaan päivän jälkeen vielä lukee semmonen ”kiitos” siitä et oon raatanu töis.

Mut toi et menee useampi päivä niin on kyl mustakin merkki ettei kiinnosta.

T: Karoliina

• Voihan siinäkin olla joku mahdollisuus, että ei pysty vastaamaan vaikka useampaan päivään... Harvinaista varmasti, mutta jos on vaikka kännykkä hajonnut. Taikka joutunut teho-osastolle jonkun onnettomuuden seurauksena.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Voihan siinäkin olla joku mahdollisuus, että ei pysty vastaamaan vaikka useampaan päivään... Harvinaista varmasti, mutta jos on vaikka kännykkä hajonnut. Taikka joutunut teho-osastolle jonkun onnettomuuden seurauksena.

Ehkä kerran mutta toistuvasti ei se selitys mee läpi.

Mutta puolet kiinnostaa viestiä rumemmille, lihavemmille, jakorasiammille, työttömill

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä kerran mutta toistuvasti ei se selitys mee läpi.

Mutta puolet kiinnostaa viestiä rumemmille, lihavemmille, jakorasiammille, työttömill

Vittu kun osu väärään nappiin ja viesti lähti ennen kuin olin edes valmis..

Siis jatketaan.. jos siis kiinnostaa viestiä kokonaisuudessaan mua ne. Huonompi tasoisille jakorasioille joiden maine on kuulu koko kaupungissa ja siitä merkkinä lukuisat lapset lukuisille eri miehille ja painonkin näkee jo päälle että on pullistunu pallokala niin kyl mä rankkaan miehen sillon helpon seksin perässä olevaksi pimpan perässä juoksijaksi.

Ei kukaan oikeaa suhdetta haluava semmosillw viesti kun kunnollistakin ois tarjolla joka kykenee pitkiin normaaleihin aikuisiin suhteisiin eikä pelkkään paneskeluun ja sikiämisiin kylän poitsuille ja niiden kavereille, serkuille ja veljille

T: Karoliina

• Anonyymi

Järki sanoo milloin poistaa ko. ihminen. Mikä on esim. edm. käytös ja mahdollinen tuttuus/tunnettavuus ko. numeron omistajalla vastaanottajaan nähden. Onko kehittynyt minkäänlaista tunnesidettä, ihastunut jne. Jos hyvät välit jääneet ja sovittu olevamme yhteydessä eikä muuta järkevää syytä ghoustaamiselle ole niin poistoon vaan.

• Anonyymi

Totta. Toisinaan järki on oikeassa.

• Itse ainakin kysyn perään, että miksi ei juttu lennä, jos menee turhan pitkään ilman vastauksia. Viimeksi sain kuulla, että onkin joku toinen mielenkiintoisempi jäbä jonka kanssa jutustelee mieluummin. Ilmoitin kohteliaasti, että jään pois tästä sitten. Toinen oli että, jaa no mene sitten...

Kannattaa löytää sellainen jolle ei ole ok menettää sinua. En vaan tiedä mistä sellainen löytyy... Ei kai ikinä enää mistään.

• Anonyymi

EI varmaan kannata toivoa heittää. Ei kukaan ole sen arvoinen.

• Anonyymi kirjoitti:

EI varmaan kannata toivoa heittää. Ei kukaan ole sen arvoinen.

Tuntuu vaan siltä, kun on tässä jo yli 10 vuotta kokonaan yksin (siis ilman seuralaista) ollut. Elämä vaan soljuu näin, eikä muutosta näy. Mitään positiivista ole tapahtunut. Päinvastoin.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Tuntuu vaan siltä, kun on tässä jo yli 10 vuotta kokonaan yksin (siis ilman seuralaista) ollut. Elämä vaan soljuu näin, eikä muutosta näy. Mitään positiivista ole tapahtunut. Päinvastoin.

Ymmärrän tuon tunteen. Tuntuu että vuodet vain valuu ohi. Silti haluaisin uskoa että jossain on joku, joka tulee sopivassa tilanteessa vastaan. Älä heitä toivoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän tuon tunteen. Tuntuu että vuodet vain valuu ohi. Silti haluaisin uskoa että jossain on joku, joka tulee sopivassa tilanteessa vastaan. Älä heitä toivoa.

No en... Kaipa se on ikäkriisiä, kun miettii näin. nelikymppisestä viisikymppiseksi ollut kokonaan ilman naista ja seksiä... Se että ei nuoruuskaan ollut yhtään vilkkaampaa. Minussa on pakko olla jotain vikaa. En minä halua elää näin.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

No en... Kaipa se on ikäkriisiä, kun miettii näin. nelikymppisestä viisikymppiseksi ollut kokonaan ilman naista ja seksiä... Se että ei nuoruuskaan ollut yhtään vilkkaampaa. Minussa on pakko olla jotain vikaa. En minä halua elää näin.

Oletko aktiivisesti deittaillut eli tehnyt sen eteen jotain et vois napata..Täällä turhaan menee ajat kyllä..Vaativaa puuhaa nykyään tuo suhteiden luominen ja etsintä..

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko aktiivisesti deittaillut eli tehnyt sen eteen jotain et vois napata..Täällä turhaan menee ajat kyllä..Vaativaa puuhaa nykyään tuo suhteiden luominen ja etsintä..

En ole yhtään. Olen vaan istunut kotona suurimman osan vapaa ajastani... Olen tosi huono lähestymään naisia.

• Anonyymi

Johan sanoin laske tasoa, susta vois moni kiinnostua jos pakko joku vaan saada

• Anonyymi kirjoitti:

Johan sanoin laske tasoa, susta vois moni kiinnostua jos pakko joku vaan saada

Laske tasoa on huonoin ohje ikinä. Ei ole mikään pakko saada ketään. Varsinkaan mitään huonoa tasoa. Mitä sillä tekisin? Ei kukaan halua laskea tasoa. Tuo ohje annetaan vaan kaikille paskoille, joita kukaan ei halua.

• Anonyymi

Toista huomioivaa olisi myös pahoitella et viestiin vastaaminen kesti. Nykypäivänä kun kännykät on kädessä lähes jatkuvasti, seuraavalle päivällekin siirtynyt vastaaminen tuntuu loukkaavalta. Etenkään jos vaivaudu pahoittelemaan

• Joo tuo on toinen... Kännykät on todellakin jatkuvasti kädessä jokaisella. Ihan tietoista varmasti jos ei vastaa. Taikka sitten on joku hyvä syy oltava.

• Anonyymi

Ja jatkuvat pahoittelut tuntuvat teennäisiltä.

• Anonyymi

Vastatako vain jokatoiseen viestiin saadakseen vähemmän kiinnostusta siis.

• Anonyymi

Ehkä kannattaa sanoa suoraan vaan reilusti että ei kiinnosta. Jos kiinnostaa niin leikkiin sisältyy riski että toisen kiinnostus loppuu kuin seinään. Ellei sitten erikseen halua ehdottomasti olla tyly ääliö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä kannattaa sanoa suoraan vaan reilusti että ei kiinnosta. Jos kiinnostaa niin leikkiin sisältyy riski että toisen kiinnostus loppuu kuin seinään. Ellei sitten erikseen halua ehdottomasti olla tyly ääliö.

Kuhan ei veripäissään.

• Anonyymi

Kutakuin pitää paikkaansa joo..Jos et saa viestiä takas jo tyhmempikin ymmärtää yskän..

• Anonyymi

Naurettavia nuo sekuntien ja minuuttien vastausajat. Ihminenhän voi olla vaikka suihkussa tai vessassa. Eikä kaikki kulje ulkonakaan puhelin kourassa.

Jos tuollaiset asiat mietityttää niin kysykää suoraan. Puhukaa toisillenne. Se on ilmaista.

• Anonyymi

Varsinkin jos sängyn kautta jo käyty, mutta toisesta ei silti kuulu eikä tälle ole sattunut mitään, niin ei sitoutumishaluja ko. henkilöön ole.

• Anonyymi

Itse haluan joskus tehdä asioita ilman jatkuvaa näpyttelyä. Ei kannata yleistää.

• Anonyymi

Joo, ei kaikki halua olla laiteorjia ja aina tavoitettavissa.

• Anonyymi

On kokemusta naisista ihan kavereina ja ystävinä että aikaa vastaamiseen kuluu runsaasti.

Se on ymmärrettävää, mutta se on hauskaa kun on itse toiminut niin jolloin yhteydenpito on lähes katkennut.

Naiset kaipaavat huomiota mutta eivät ole valmiit antamaan sitä itse.

Säälittäviä reppanoita ovat.

• Anonyymi

Semmoiset naiset joutaakin karsiutua. Vastavuoroisuutta aina edellytän. Uutta numeroa vaan kehiin ja eteenpäin!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ei ketään kiinnosta kukaan, joten mitä viestittelette kenellekään. Tehkää omia hommianne. Hyvin selkeää.

• Jotenkin tuntuu että näin se on. Kyllä viestit kulkee jos oikeasti kiinnostaa.

• Anonyymi

Kai se vähän riippuu siitäkin, että onko henkilöllä puhelin kourassa koko ajan.

• Anonyymi

Tuopa tuo. Aloitus kuulostaa sellaisen ihmisen tekemältä, jolle on juurtunut puhelin käteen kiinni.

• Anonyymi

Alla oli hyvä kirjoitus vastaamisesta viestiin.
      Nykyään kaikilla on älypuhelimet ja viestit näkyvät heti puhelimen näytöllä.
      Näkee jo heti, mitä asia koskee
      Pitkällä viiveellä vastaamisella halutaan osoittaa toiselle, että on paljon tärkeämpääkin tekemistä kuin vastata.
      Voihan tietty olla, että odottelee muiltakin ehdotuksia ja haluaa valita parhaimman tyypin kenen kanssa haluaa viettää aikaa.

• Se on varmasti näin. Ne on ne prioriteetit.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Se on varmasti näin. Ne on ne prioriteetit.

Jep. Minusta olisi huolestuttavaa, jos ihmisen prioriteetti nro 1 on ruudun tuijottaminen.

• Anonyymi kirjoitti:

Jep. Minusta olisi huolestuttavaa, jos ihmisen prioriteetti nro 1 on ruudun tuijottaminen.

Nyt oli kyse siitä, että ei vastata moneen tuntiin/päivään ollenkaan. Kyllä se kertoo kiinnostuksen puutteesta ihan takuu varmasti.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Nyt oli kyse siitä, että ei vastata moneen tuntiin/päivään ollenkaan. Kyllä se kertoo kiinnostuksen puutteesta ihan takuu varmasti.

Luepa aloitus uudelleen. Siinä EI ollus kyse tuollaisesta, ei lähellekään yksinomaan tuollaisesta. Tuollaisesta ei ollut (ainakaan selkeästi) kysymys tässäkään langassa. "Pitkällä viiveellä vastaamisella halutaan osoittaa toiselle, että on paljon tärkeämpääkin tekemistä kuin vastata." Pitkää viivettä ei ole määritelty, joten se voi tarkoittaa mitän vaan minuutista viikkoon, riippuen siitä kuka sen määrittelee ja kuinka hätäisestä yksilästä on kyse.

• Anonyymi kirjoitti:

Luepa aloitus uudelleen. Siinä EI ollus kyse tuollaisesta, ei lähellekään yksinomaan tuollaisesta. Tuollaisesta ei ollut (ainakaan selkeästi) kysymys tässäkään langassa. "Pitkällä viiveellä vastaamisella halutaan osoittaa toiselle, että on paljon tärkeämpääkin tekemistä kuin vastata." Pitkää viivettä ei ole määritelty, joten se voi tarkoittaa mitän vaan minuutista viikkoon, riippuen siitä kuka sen määrittelee ja kuinka hätäisestä yksilästä on kyse.

No se on täysin subjektiivinen kokemus, mikä on pitkä viive kenestäkin, tietenkin. Menee ihme vänkäämiseksi nämä keskustelut aina. Oli aihe mikä hyvänsä.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

No se on täysin subjektiivinen kokemus, mikä on pitkä viive kenestäkin, tietenkin. Menee ihme vänkäämiseksi nämä keskustelut aina. Oli aihe mikä hyvänsä.

Miksi ihmeen vänkäämiseksi? Kuten sanoin, niin lue aloitus. Se on täynnä TODELLA rajua oletusta, vailla suhteellisuudentajua ja ilmeisesti myöskään elämää. Joillain ihmisillä on oikeasti kadonnut kyky ajatella muuta kuin siitä ruutua ja sen tuijottamista. Heidän päähänsä ei kertakaikkiaan mahdu se, että monille muille se on vain laite, jota ei todellakaan katsella 24/7. Sen voi helposti pistää pöydälle ja vilkaista sitä seuraavan kerran useiden tuntien päästä tai vaikka seuraavana päivänä.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi ihmeen vänkäämiseksi? Kuten sanoin, niin lue aloitus. Se on täynnä TODELLA rajua oletusta, vailla suhteellisuudentajua ja ilmeisesti myöskään elämää. Joillain ihmisillä on oikeasti kadonnut kyky ajatella muuta kuin siitä ruutua ja sen tuijottamista. Heidän päähänsä ei kertakaikkiaan mahdu se, että monille muille se on vain laite, jota ei todellakaan katsella 24/7. Sen voi helposti pistää pöydälle ja vilkaista sitä seuraavan kerran useiden tuntien päästä tai vaikka seuraavana päivänä.

No, monelle se ei ole tuota kuitenkaan, etenkään nuoremmille. Nehän on jatkuvasti se kädessään. Minä pidän enimmäkseen äänettömän koko vehjettä, kun menee hermo kaikkeen kilkatukseen, ilmoituksiin joita tulee sata päivässä.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

No, monelle se ei ole tuota kuitenkaan, etenkään nuoremmille. Nehän on jatkuvasti se kädessään. Minä pidän enimmäkseen äänettömän koko vehjettä, kun menee hermo kaikkeen kilkatukseen, ilmoituksiin joita tulee sata päivässä.

Taas oletat. Nuorissa on PALJON sellaisia, jotka toimivat myös noin. Vasta viime viikonloppuna todistin tilannetta, jossa 5 kappaletta 15- 25 vuotiaita laittoivat puhelimenasa pöydälle ja olivat koskematta niihin tuntikausiin. Siinä ei ole mitään ihmeellistä, että nuorillakin on muuta tekemistä kuin tuijottaa yhtään ruutua.

• Anonyymi kirjoitti:

Taas oletat. Nuorissa on PALJON sellaisia, jotka toimivat myös noin. Vasta viime viikonloppuna todistin tilannetta, jossa 5 kappaletta 15- 25 vuotiaita laittoivat puhelimenasa pöydälle ja olivat koskematta niihin tuntikausiin. Siinä ei ole mitään ihmeellistä, että nuorillakin on muuta tekemistä kuin tuijottaa yhtään ruutua.

En ole väittänytkään, etteikö voisi olla. Minun esimerkki kertoo tapauksessa, jossa ei vastausta kuulu useisiin tunteihin taikka päiviin. Toki voihan sitä myös unohtaa vastata, jos ei ole sitä viestiä nähnyt moneen tuntiin.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Olen myös usein todistanut tilanteita, joissa nuorten puhelimet ovat kokonaisen viikonlopun poissa käsistä, jätettyinä muihin tiloihin, joissa niitä käydään vilkaisemassa korkeintaan muutamia kertoja päivässä. Kaikki eivät ole ja haluakaan olla niiden orjia.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

En ole väittänytkään, etteikö voisi olla. Minun esimerkki kertoo tapauksessa, jossa ei vastausta kuulu useisiin tunteihin taikka päiviin. Toki voihan sitä myös unohtaa vastata, jos ei ole sitä viestiä nähnyt moneen tuntiin.

Kyllä ja nimeomaan on täysin normaalia, että joku ei vastaa useisiin tunteihin. Riippuen mihin aikaan päivästä sen viestisi laitat on usein täysin normaalia, että joku ei vastaa ennen kuin seuraavana päivänä. Ei kannata olettaa!

• Anonyymi kirjoitti:

Olen myös usein todistanut tilanteita, joissa nuorten puhelimet ovat kokonaisen viikonlopun poissa käsistä, jätettyinä muihin tiloihin, joissa niitä käydään vilkaisemassa korkeintaan muutamia kertoja päivässä. Kaikki eivät ole ja haluakaan olla niiden orjia.

Juu, selvä. Ilmeisesti jossain tapahtumissa taikka yhteisissä illanvietoissa kavereiden kesken. Kenellekä siinä tilanteessa sitten viestisikään? Kun kaverit on siinä vieressä. Jotenkin huonoja esimerkkejä nuo. Ei siinä viestin päässä oleva edelleen paljon nappaa sitten, jos ei yhtään kiinnosta onko viestiä tullut.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Moni nuorikin ihminen laittaa ne laitteensa äänettömälle, kun haluaa keskittyä johonkin muuhun tai kun on tarve keskittyä johonkin muuhun. Monelle nuorellekaan ihmiselle se puhelin tmv. ei ole se keskittymisen kohde jatkuvasti.

• Anonyymi kirjoitti:

Moni nuorikin ihminen laittaa ne laitteensa äänettömälle, kun haluaa keskittyä johonkin muuhun tai kun on tarve keskittyä johonkin muuhun. Monelle nuorellekaan ihmiselle se puhelin tmv. ei ole se keskittymisen kohde jatkuvasti.

Mutta jos joku toinen odottaa viestiä, niin on se epäkohteliasta ilmoittaa, ettei nyt ehdi jutella.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Juu, selvä. Ilmeisesti jossain tapahtumissa taikka yhteisissä illanvietoissa kavereiden kesken. Kenellekä siinä tilanteessa sitten viestisikään? Kun kaverit on siinä vieressä. Jotenkin huonoja esimerkkejä nuo. Ei siinä viestin päässä oleva edelleen paljon nappaa sitten, jos ei yhtään kiinnosta onko viestiä tullut.

Kenelle viestisi ... öö no sille odottamaan kykenemättömälle "tinderseuralle", joka ei kykene tajuamaan, että kukaan ei tuijota puhelintaan 24/7.

Ja kyse ei muuten ollut mistään kaveritapaamisista, joten esimerkki on erinomainen. Se muuttuu huonoksi vain sinun olettaessasi kyse olevan kaveritapaamisesta.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

"Ei siinä viestin päässä oleva edelleen paljon nappaa sitten, jos ei yhtään kiinnosta onko viestiä tullut."

Niin tai sitten sitä olettaa sen toisenkin olevan normaali järjellä varustettu ihminen, joka tajuaa, että ihmisillä on usein muutakin mitä pitää/haluaa tehdä. Ei sitä todellakaan aina tajua sen toisen olevan ruuturiippuvainen neurootikko.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Mutta jos joku toinen odottaa viestiä, niin on se epäkohteliasta ilmoittaa, ettei nyt ehdi jutella.

Mistä hitosta sitä tietää toisen mitään viestiä odottelevan, kun ei kerta puhelintaan katso? Siinä ei ole mitään epäkohteliasta. Yhtä epäkohteliasta on odottaa sen toisen roikkuvan siinä puhelimessa koko ajan, vain koska itse niin tekee.

• Anonyymi kirjoitti:

"Ei siinä viestin päässä oleva edelleen paljon nappaa sitten, jos ei yhtään kiinnosta onko viestiä tullut."

Niin tai sitten sitä olettaa sen toisenkin olevan normaali järjellä varustettu ihminen, joka tajuaa, että ihmisillä on usein muutakin mitä pitää/haluaa tehdä. Ei sitä todellakaan aina tajua sen toisen olevan ruuturiippuvainen neurootikko.

Sitä voi tuollein kärjistää ja ajatella että se toinen on täys idiootti, kun ei jaksa odottaa. Voisihan toiselle kertoa ensin, että nyt on muuta, ei ehdi? Mutta jos toista alkaa pitämään noin idoottina niin sehän kannattaa jättää samantien.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Ja kyllä, normaali ihminen tajuaa myös sen, että joskus viestin voi kyetä lukemaan, mutta ei vastaamaan siihen. Kaikissa tilanteissa ei todellakaan ole ok alkaa naputella vastausta, vaan viesti voi vain lukea ja todeta, että vastaan myöhemmin. Vastaan kun minulla on aikaa paneutua, vastaan kun minulla on aikaa keskustella, Vastaan kun minulla on mahdollisuus vastata niihin muihinkin kuitenkin perässä seuraaviin viesteihin. Normaali ihminen tajuaa, että noista ei voi vetää mitään suoria johtopäätöksiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä hitosta sitä tietää toisen mitään viestiä odottelevan, kun ei kerta puhelintaan katso? Siinä ei ole mitään epäkohteliasta. Yhtä epäkohteliasta on odottaa sen toisen roikkuvan siinä puhelimessa koko ajan, vain koska itse niin tekee.

Niin, ei katso puhelintaan. Kenenkään viestit eivät kiinnosta.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Sitä voi tuollein kärjistää ja ajatella että se toinen on täys idiootti, kun ei jaksa odottaa. Voisihan toiselle kertoa ensin, että nyt on muuta, ei ehdi? Mutta jos toista alkaa pitämään noin idoottina niin sehän kannattaa jättää samantien.

Sä ole äärimmäisen itsekäs ja itsekeskeinen ihminen, joka odotat toisten jatkuvasti miettivän sinua. Et kykene lainkaan tajuamaan, että maailmassa on muitakin ihmisiä ja muitakin asioita, joilla on väliä, kuin vain sinä. Se ei ole normaalin ihmisen käytöstä.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Niin, ei katso puhelintaan. Kenenkään viestit eivät kiinnosta.

Ei, vaan elämässä on muutakin kuin puhelin. Se on normaalia.

• Anonyymi kirjoitti:

Sä ole äärimmäisen itsekäs ja itsekeskeinen ihminen, joka odotat toisten jatkuvasti miettivän sinua. Et kykene lainkaan tajuamaan, että maailmassa on muitakin ihmisiä ja muitakin asioita, joilla on väliä, kuin vain sinä. Se ei ole normaalin ihmisen käytöstä.

Vai sellainen minä olen? No en ole kuitenkaan. Kyllä minä olen odotellut kärsivällisesti vastauksia päiviä. Ja lopulta joutunut toiselta kysymään että miksi ei vastausta kuulu. Sitten on tullut änkytystä takaisin, että noku ja ei kiinnostanut mulla on toinen... bla bla bla.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei, vaan elämässä on muutakin kuin puhelin. Se on normaalia.

Juu juu selväksi tuli. Toisilla on elämää ja toisilla ei.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Niin sinulle pitää ilmoittaa. Ja äidille pitää ilmoittaa. Ja siskolle pitää ilmoittaa. Ja kymmenelle kaverille pitää ilmoittaa. Ja työantajalle pitää ilmoitaa. Ja työkavereille pitää ilmoittaa. Ja koko harrasteryhmälle pitää ilmoittaa. Ja siskonserkunkumminkaimalle pitää ilmoittaa ja kaikille, jotka voivat niitä viestejä kirjoitella ja sitten ihmetellä kun ei se nyt sekunnissa vastaa pitää ilmoitella.

Ai niin ei kun juuri sinä siellä olet se spesiaali erityisherkkä lumihiutale, joka ei vain kykene odottamaan hetkeäkään kokematta tulleensa hylätyksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin sinulle pitää ilmoittaa. Ja äidille pitää ilmoittaa. Ja siskolle pitää ilmoittaa. Ja kymmenelle kaverille pitää ilmoittaa. Ja työantajalle pitää ilmoitaa. Ja työkavereille pitää ilmoittaa. Ja koko harrasteryhmälle pitää ilmoittaa. Ja siskonserkunkumminkaimalle pitää ilmoittaa ja kaikille, jotka voivat niitä viestejä kirjoitella ja sitten ihmetellä kun ei se nyt sekunnissa vastaa pitää ilmoitella.

Ai niin ei kun juuri sinä siellä olet se spesiaali erityisherkkä lumihiutale, joka ei vain kykene odottamaan hetkeäkään kokematta tulleensa hylätyksi.

Kyllä minä olen odottanut jopa viikkoja vastauksia, joita ei ole kuulunut.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Kyllä minä olen odottanut jopa viikkoja vastauksia, joita ei ole kuulunut.

Niin, maailmahan onkin niin täydellinen, että siinä ei kenellekään koskaan yhtään vahinkoa tapahdu. Aina voi pistää uuden viestin, jos se edellinen vaikka otti ja katosi bittiavaruuteen tai tuli vaikka epähuomiossa kuitatuksi näkymättömäksi samalla kun naputti sähköpostia työnantajalle. Jos ei siihen toiseenkaan vastausta kuulu, niin sitten kannattaa lakata odottamasta. Ei siinä mitään menetä, jos lakkaa odottamasta viestiä ihmiseltä, joka ei aio vastata. Jos se joskus sitten vastaakin ja on ollut vaikka sairaalassa koomassa, niin sehän on sitten vain mukava yllätys.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, maailmahan onkin niin täydellinen, että siinä ei kenellekään koskaan yhtään vahinkoa tapahdu. Aina voi pistää uuden viestin, jos se edellinen vaikka otti ja katosi bittiavaruuteen tai tuli vaikka epähuomiossa kuitatuksi näkymättömäksi samalla kun naputti sähköpostia työnantajalle. Jos ei siihen toiseenkaan vastausta kuulu, niin sitten kannattaa lakata odottamasta. Ei siinä mitään menetä, jos lakkaa odottamasta viestiä ihmiseltä, joka ei aio vastata. Jos se joskus sitten vastaakin ja on ollut vaikka sairaalassa koomassa, niin sehän on sitten vain mukava yllätys.

Et voi väittää, etteikö itsellesikin tulis olo, että et ole vastauksen arvoinen, jollei vastata. Ghostaaminen on ihan munattomien hommaa.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Et voi väittää, etteikö itsellesikin tulis olo, että et ole vastauksen arvoinen, jollei vastata. Ghostaaminen on ihan munattomien hommaa.

Voin väitää ja minulle ei tule. Joissain paikoissa nyt vain on tuollaiset tavat ja ihan turha niistä on itseensä ottaa. Jos ei sellaista kestä, niin parempi olla käyttämättä tuollaisia.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Ja minä nyt sitten lähden tästä ruudun ääreltä tuonne muihin hommiin ja muun elämän pariin. Ettet nyt vaan sitten koe itseäsi hylätyksi ja ettet ole vastauksen arvoinen, kun en enää ole seuraaviin viesteihisi tässä vastailemassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja minä nyt sitten lähden tästä ruudun ääreltä tuonne muihin hommiin ja muun elämän pariin. Ettet nyt vaan sitten koe itseäsi hylätyksi ja ettet ole vastauksen arvoinen, kun en enää ole seuraaviin viesteihisi tässä vastailemassa.

Hyvää päivän jatkoa vaan.

• Anonyymi
        Prinssi_J kirjoitti:

Tai siitä että on niin pettynyt toiseen kun ei hoitanut velkojaan. Parempi olla vastaamatta mihinkään niin säästyy turhalta pasgan jauhannalta ja turhilta lupauksilta. Vedätystä ollu ihan tarpeeksi..ikävä kyllä.

• Anonyymi

” Ihminen joka vastaa sitten kun olit jo unohtanut laittaneesi hänelle viestiä on peluri jolla oli parempaa tekemistä välillä mutta sitten testailee myöhemmin aikaisempia hoitojaan että heruisiko vielä.” En tiedä kenestä puhut, mutta jos esim tuollainen ajatusmaailma tulee viestinnästäsi läpi, niin osaghoustaamisen syy voi olla ihan vain se. Toksista tekstiä.

• Anonyymi

No ei nyt sentään. Eivät kaikki vilkuile ruutua ja lue viestejään 24/7. Joillain ihmisillä on muitakin asioita, jotka on pakko hoitaa.

• Anonyymi

Kyllä se kertoo todella paljon miten viesteihin vastaa.

Nykyään on vähän syytä olla vastaamatta nopeastikin jos kuitenkin näplää puhelinta jatkuvasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se kertoo todella paljon miten viesteihin vastaa.

Nykyään on vähän syytä olla vastaamatta nopeastikin jos kuitenkin näplää puhelinta jatkuvasti.

Tuo viimeinen lauseesi kertoikin kaiken oleellisen ... sinusta itsestäsi. Kaikilla ei ole se luuri kädessä 24/7.

• Anonyymi

OK. Noin rajusti ruudusta riippuvainen ihminen saakin minun puolestani jäädä väliin.

• Näitten tinderi vastaamattomien kanssa, ei kannata aikaansa tuhlata.

• Anonyymi

Samaa mieltä halit🤗🔥❤

• Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä halit🤗🔥❤

Hali sullekin. 🤗

• Anonyymi

No sitä voi päinvastoin miettiä enemmän sanomisiaan ja pitää viestejä tähdellisinä sillä tapaa ettei ihan missä tahansa halua niihin vastata vaan ajan kanssa.

• Anonyymi

Olen huomannut tuon hitaan vastaamisen olevan ominaista joillekin ihmisille. En edes välitä siitä onko kyseessä kumppaniehdokas vai ihan vain kaveri. Ensin kun olen lähettänyt viestin niin saatan saada vastauksen vasta päivien viiveellä. Kostoksi siitä en vastaa sellaiseen vastaukseen mitään. Se on kiinnostuksen ja kunnioituksen puute minua kohtaan jos noin tekee. Se ei ole viestin lähettäjän vika vaan vastaanottajan vika.

• Anonyymi

Sama ihminen voi laskelmoidusti himmailla vastausta, kun ei oikein sovi kuvioon kun taas mieluisassa viestissä tulee nopeasti vastaukset

• Anonyymi

Tuttua.

Tylyä. Noloa - vastaamatta jättäneelle.

Minkälainen ihminen toimii noin, jättää vastaamatta? Ihminen, jota ei kiinnosta sinun elämäsi. Näin olen päätellyt.

• Anonyymi

Höpöhöpö mitä puhelinriippuvaisen no-life:n paskaa.

Hanki elämä, niin muuttuu käsityksesi täysin. Helposti menee montakin päivää mitään viestejä katsomattakaan, kun on oikeaa tekemistä puhelimen sijaan.

• Anonyymi

Mites, vastaatko puhelimeen, kun soitetaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mites, vastaatko puhelimeen, kun soitetaan?

Tuollainen henkilö tuskin osaa vastata siihenkään.

• Anonyymi

Niin totta.

• Anonyymi

Jos deitti ei pidä yhteyttä - kannattaa siirtyä seuraavaan. Maailma on täynnä miehiä mutta minua on vain 1 kpl.

• Anonyymi

En tulisi toimeen miehen kanssa, joka odottaa vastausta viestiin sekunneissa tai minuuteissa. Tai edes tunneissa. Tuollainen olisi todella ahdistavaa. Minulla voi mennä koko päivä etten edes katso puhelimeeni, ja se on minulla myös aina äänettömällä. En halua elää puhelimen ehdoilla vaan käytän puhelinta omilla ehdoillani.

• Anonyymi

Kirjoitat tosi pitkästi ja luin vaan alkua.
      Tunsin joskus miehen, joka saattoi vastata kuukauden päästä eikä se tarkoittanut yhtään mitään negatiivista. Se oli hänen hajamielinen tyylinsä.

• Anonyymi

Deittimarkkinoita tunteva ja tietävä, tietää että vastaamattomuus on aina merkki ei-kiinnostuksesta. Jos taas vastaa mutta myöhemmin, on kyseessä todennäköisesti suhteesta epävarma ihminen, tai taktisesti operoiva ihminen. Liian saatavilla oleminen ei ole viehättää nyt eikä ole ollut luolamisten sekä naisten aikaan. Kuuluu evoluutioon.

• Anonyymi

Sehän on sanomattakin selvää että pitäisi heti alkuun tehdä selväksi jos yhteydenpito ei kiinnosta. Pitää olla täysin selkärangaton jos tällaiseen ei kykene, vaan sen sijaan pitää joko ghostata kokonaan tai pelailla jotain ala-asteikäisten pelejä.

Ja jos on kiireitä, siinä menee kaksi vitun sekunttia sanoa että "hei, mulla on tosi kiirettä nyt muutaman päivän, vastailen sitten rauhassa kun helpottaa" ja sitten vastata kun on aikaa.

Vitun vätyksiä ja selkärangattomia pellejä on aivan liikaa vuonna 2025.

• Anonyymi

Tai sitte käy niiku mulla: Lähetin 2 viestiä omaan luuriini. Eka ei oo vieläkä tullu perille. Samaa on ollu s-postissa. Eli viestit ei välttämättä edes päädy vastaanottajalle. Valitettavasti.

• Anonyymi

Ihmisellä voi olla omat syynsä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      60
      3503
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      23
      2333
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      139
      1985
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1566
    5. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      163
      1217
    6. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      62
      1207
    7. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      1062
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      59
      893
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      76
      852
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      33
      823
    Aihe