ELÄKKEENI NOUSI

Anonyymi-ap

v. 2022:
kansaneläkkeeni 334,33 e nt (br 361,44 e)
hoitotukeni 75,58 e (veroton)


v. 2023:
kansaneläkkeeni 348,22 e nt (376,45 e)
hoitotukeni 78,72 e (veroton)
työeläkkeeni 762,46 e nt, joka kattaa vuokrani
(br 824,28 e)

Vuokra nousee 1.3.-23 enemmän kuin nuo tulojeni suurenemiset yhteensä
lisäksi on lääkekuluja.

Ruokaa saa kolme kertaa vuodessa srk:n maksusitoumuksella a 30,- e ja ruokajonoista.

Toimeentulotukea en saa, koska asun liian kalliissa vuokra-asunnossa, olen hakenut useita edullisia asuntoja, mutten ole vielä saanut, olen liikuntaesteinen, se vaikeuttaa sopivan asunnon löytymistä

ASUMISTUKEA SAAN 364,65 e/kk, joten haukkukaa nyt oikein kunnolla kuinka asun ilmaiseksi teidän kunnollisten veronmaksajien piikkiin!

Tämähän on valintani ja oma syyni... joo ja en polta, koska olen astmaatikko... joo ja en käytä alkoholia, koska olen myös diabeetikko ja muitakin sairauksia on... joo ja toivon kyllä itsekin kuolevani tosi pian pois täältä siipeilemästä ja rohmuamasta veronmaksajien rahoja, itsehän olen tämän kaiken aiheuttanut, köyhyys ja sairaudet ovat oma valinta, joista ex-pm halusi verottaa, koska hänen lääketieteen opintojensa (?=) perusteella diabetes on aina itse aiheutettu sairaus (vaikka olisi lapsuudessa alkanut A-tyypin diabetes).

Eihän tämä oikeasti ole totta Suomessa, eihän?! Eihän se voi olla!! Minähän valehtelen, niin juuri.
Edes lääkesitoumusta en ole kertaakaan saanut, koska tuloni ovat liian isot.
Köyhyysraja on Oulussa kuulemma 800,- e , HKI:ssä se on kuulemma 2000,- e/kk?
Lisäksi Kela ei korvaa uusimpia diabeteslääkkeitä.
Eihän se voi olla totta, ettei Kela myönnä edes lääkkeisiin toimeentulotukea, kun kuulemma sitä saa jopa vaatteisiinkin, ruokaan, sähköön, vesimaksuihin, harrastusmaksuihin, kännykkä ja tietsarimaksuihin jne...
Lukekaa sitten iltalehdistä miten totta tai valhetta tämä kirjoittamani on, mikäli iltalehdet suostuvat ottamaan tämän asiani - toimittajille näytän kaikki dokumentit vuosien ajalta. Sittenpähän uskotte ja silmänne avautuvat missä tilanteessa Suomen sairaat ja köyhät ovat.

nm. asumistuet ja työttömyyskorvaukset on ehdottomasti heti lakkautettava


Yst. vapaamatkustaja Oulusta

21

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kela hyväksyy Oulussa vuokratulot vähän alle 500 euroon/kk - VN vahvistaa vuosittain nämä paikkakuntakohtaiset rajat.
      Netistä löytyy paikkakuntaluettelo ja alueella korkein sallittu vuokra.
      Kela ei ota toimeentulotukihakemuksen käsittelyssä huomioon ylimenevää vuokraa, vaan laskee sen tuloksi joka kuukaudelle, vaikka se on oikeasti mennyt vuokraan ja kuukausittain vielä lisää tuloksi tämän edelliskuukauden "ylijäämän", jota ei oikeasti ole olemassakaan - rahan, joka on mennyt vuokraan - näin pystytään koijaroimaan hylkypäätös toimarihakemukselle.
      ONKO TÄMÄ EDES LAILLISTA SUOMESSA?

      • Anonyymi

        Kela perustelee toimintaansa, että hakijaa on OHJEISTETTU muuttamaan halvempaan vuokra-asuntoon, joita ei kaupunkiseudulta löydy ja takuuvuokraa ja muuttoavustusta ei anneta edes siten, että se perittäisiin vähitellen takaisin.
        OHJEISTETAAN muuttamaan kaupungin viereiselle pienelle kunnalle, jossa vuokrat vähän edullisemmat, mutta matkakuluja yliopistolliseen sairaalan ei korvata eli plus miinus nolla, kaupungissa asuessa köyhä pääsee kävelemällä ilmaiseksi lääkärireissuillensa.


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🍒 ­N­­­y­­m­­­f­o­m­­a­­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17696986X

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Hae harkinnan varaista toimeentulotukea lääkkeisiisi. Jos on vähääkään empatiakykyä, ei voi evätä.

      • Anonyymi

        Olen hakenut useita kertoja, mutta Oulussa hylätään aina kunnan puolella.


      • Anonyymi

        Kunnan sos.tt pettää ja valehtelee, lupaa muttei anna.
        Vetää herneen nenäänsä ja tekee hylkääviä päätöksiä.
        HR
        Arvaapa kantsiiko valittaa?
        Kumpaakohan uskotaan, sos.tt:ää vai onnetonta asiakasLoista?!


    • Anonyymi

      Olisi aloittajan kannattanut tehdä töitä aikoinaan.

      • Anonyymi

        Kenenkään töiden teko ennen, nyt eikä tulevaisuudessa johda siihen että Kelan perseily loppuisi, se näyttää olevan vain pahenemaan päin.


      • Anonyymi

        Olin töissä nuoresta asti niin kauan kuin pystyin ja jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle hyvin nuorena aikuisena, olen monisairas.


      • Anonyymi

        Olisi, olisi kannattanut, mutten pystynyt sairaalan sängystä käsin töitä tekemään.
        Kiitos kommentistasi pikku-hitleri.


    • Anonyymi

      Onko tuo Kelan toiminta laillista?

      Siitä puhutaan paljon, muttei kukaan puutu siihen, miksei?

    • Anonyymi

      Paljonko vuokrasi on?

      Oletko harkinnut muuttoa johonkin toiseen maahan?

      Eläkkeesi ostovoima olisi parempi, mutta asumistuki tippuisi pois. Tosin jos löytäisit esim. Espanjasta halvan asunnon, saattaisit saada tarvitsemasi lääkkeet sekä terveydenhoitopalvelut edullisemmin.

      • Anonyymi

        Hei,
        kiitos vastauksestasi.
        Olen harkinnut Espanjaa jo vuosikymmeniä, mutten tiedä miten toimia.
        Pienen kerrostaloasunnon vuokrat ovat 700 eurosta ylöpäin Oulussa ja minun asunnon vuokra on hieman yli 700 e, lisäksi vesi- ja sähkömaksut ja pakollinen laaja kotivakuutus.
        Juurikin tuon asumistuen pois tippuminen huolestuttaa - Espanjassakin vuokrat ovat kohonneet, mutta lääkkeet sieltä saa todella paljon edullisemmin kuin Suomesta.
        Kela laskee yli 200 e/kk jäävän minulle käyttörahaa, senverran menee yli sallitun 500 euron vuokrakulut ja lisää joka kuukausi toimeentulotukihakemukseen edelliskuukauden "ylijäämän", joka on oikeasti mennyt vuokraan, miksi näin saa tehdä, hallinto-oikeus palauttaa valitukset bumerangina ja ilmoittaa, että Kela on menetellyt oikein.
        Kelan tilastoissa olen kohta monimiljonääri, kun joka kuukausi lisätään edellisen kuukauden "ylijäämät" tuloihini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,
        kiitos vastauksestasi.
        Olen harkinnut Espanjaa jo vuosikymmeniä, mutten tiedä miten toimia.
        Pienen kerrostaloasunnon vuokrat ovat 700 eurosta ylöpäin Oulussa ja minun asunnon vuokra on hieman yli 700 e, lisäksi vesi- ja sähkömaksut ja pakollinen laaja kotivakuutus.
        Juurikin tuon asumistuen pois tippuminen huolestuttaa - Espanjassakin vuokrat ovat kohonneet, mutta lääkkeet sieltä saa todella paljon edullisemmin kuin Suomesta.
        Kela laskee yli 200 e/kk jäävän minulle käyttörahaa, senverran menee yli sallitun 500 euron vuokrakulut ja lisää joka kuukausi toimeentulotukihakemukseen edelliskuukauden "ylijäämän", joka on oikeasti mennyt vuokraan, miksi näin saa tehdä, hallinto-oikeus palauttaa valitukset bumerangina ja ilmoittaa, että Kela on menetellyt oikein.
        Kelan tilastoissa olen kohta monimiljonääri, kun joka kuukausi lisätään edellisen kuukauden "ylijäämät" tuloihini.

        Entäpä mitä sanoo Oulun kaupungin asumisneuvojat?

        https://www.ouka.fi/asumisneuvonta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä mitä sanoo Oulun kaupungin asumisneuvojat?

        https://www.ouka.fi/asumisneuvonta

        "Vuoden 2023 alusta Oulun kaupunki tarjoaa maksutonta asumisneuvontaa kaikille oululaisille asumismuodosta riippumatta. Kyseessä on uusi matalan kynnyksen palvelu. Tehtävään palkatut kaksi asumisneuvojaa antavat ohjausta ja neuvontaa asumiseen liittyvissä erilaisissa pulmatilanteissa."

        https://www.ouka.fi/oulu/ajankohtaista/uutiset-ja-tiedotteet/-/asset_publisher/bvHVXaxqOlNH/content/uusi-maksuton-asumisneuvonta-alkaa-2-1-2023


    • Anonyymi

      496 e Oulussa sallittu maksimivuokra yksin asuvalla

    • Anonyymi

      Nyt kun on tulossa porvarihallitus, niin on turha odottaa mitään apuja köyhälle väestölle.

      • Anonyymi

        Miten vuokrakiskojat demarit ja vasurit ovat auttaneet (VVO-KOJAMO-ASO-kodit/Asuntosäätiö))?


      • Anonyymi

        "Nyt kun on tulossa porvarihallitus, niin on turha odottaa mitään apuja köyhälle väestölle."

        Näin saattaa olla. Nykyhallitus sulatti kansaneläkeindeksin jäädytyksen ja poisti törkeän aktiivimallin leikkurin. Pieniä eläkkeitä, työttömyyspäivärahoja, yksinhuoltajakorotuksia, opiskelijatukia, toimeentulotukia ym. ovat nostaneet. Antoivat ylimääräisiä korotuksia toimeentulotuen ja lapsilisän saajille. Päivähoitomaksujakin juuri alennettiin pysyvästi.

        Toisaalta porvarihallitus ei ole vielä varma, vaan sinipunahallitus on yhtä todennäköinen. Porvarihallituksen esteenä on se, että Keskusta ei näillä gallup-tuloksilla liene hallitusvastuusta kiinnostunut. Myöskin kokkareiden, persujen ja ruotsalaisten yhteishallitus näyttää aika kaukaiselta, kun jälkimmäiset sopivat huonosti yhteen. Jos köyhät haluavat edes jotain nykyhallituksen ohjelmasta säilyttää, kannattaa äänestää punavihreää leiriä, mikä luo paremman mahdollisuuden sinipunalle.

        Pienituloisten suuri äänestysaktiivisuus voisi mahdollistaa jopa täysin punavihreän hallituksen, jossa ei enää Keskustaakaan tarvittaisi, mutta aika moni taitaa vain keskittyä valittamaan somessa jättäen itse äänestämisen tekemättä. Näin on ainakin ennen käynyt, että suurituloiset käyttävät äänivaltaansa vaaleissa köyhempiä innokkaammin.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt kun on tulossa porvarihallitus, niin on turha odottaa mitään apuja köyhälle väestölle."

        Näin saattaa olla. Nykyhallitus sulatti kansaneläkeindeksin jäädytyksen ja poisti törkeän aktiivimallin leikkurin. Pieniä eläkkeitä, työttömyyspäivärahoja, yksinhuoltajakorotuksia, opiskelijatukia, toimeentulotukia ym. ovat nostaneet. Antoivat ylimääräisiä korotuksia toimeentulotuen ja lapsilisän saajille. Päivähoitomaksujakin juuri alennettiin pysyvästi.

        Toisaalta porvarihallitus ei ole vielä varma, vaan sinipunahallitus on yhtä todennäköinen. Porvarihallituksen esteenä on se, että Keskusta ei näillä gallup-tuloksilla liene hallitusvastuusta kiinnostunut. Myöskin kokkareiden, persujen ja ruotsalaisten yhteishallitus näyttää aika kaukaiselta, kun jälkimmäiset sopivat huonosti yhteen. Jos köyhät haluavat edes jotain nykyhallituksen ohjelmasta säilyttää, kannattaa äänestää punavihreää leiriä, mikä luo paremman mahdollisuuden sinipunalle.

        Pienituloisten suuri äänestysaktiivisuus voisi mahdollistaa jopa täysin punavihreän hallituksen, jossa ei enää Keskustaakaan tarvittaisi, mutta aika moni taitaa vain keskittyä valittamaan somessa jättäen itse äänestämisen tekemättä. Näin on ainakin ennen käynyt, että suurituloiset käyttävät äänivaltaansa vaaleissa köyhempiä innokkaammin.

        Pitkäaikatyötön

        Käydään ne vaalit ensin ja katotaan kuka siellä on voittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt kun on tulossa porvarihallitus, niin on turha odottaa mitään apuja köyhälle väestölle."

        Näin saattaa olla. Nykyhallitus sulatti kansaneläkeindeksin jäädytyksen ja poisti törkeän aktiivimallin leikkurin. Pieniä eläkkeitä, työttömyyspäivärahoja, yksinhuoltajakorotuksia, opiskelijatukia, toimeentulotukia ym. ovat nostaneet. Antoivat ylimääräisiä korotuksia toimeentulotuen ja lapsilisän saajille. Päivähoitomaksujakin juuri alennettiin pysyvästi.

        Toisaalta porvarihallitus ei ole vielä varma, vaan sinipunahallitus on yhtä todennäköinen. Porvarihallituksen esteenä on se, että Keskusta ei näillä gallup-tuloksilla liene hallitusvastuusta kiinnostunut. Myöskin kokkareiden, persujen ja ruotsalaisten yhteishallitus näyttää aika kaukaiselta, kun jälkimmäiset sopivat huonosti yhteen. Jos köyhät haluavat edes jotain nykyhallituksen ohjelmasta säilyttää, kannattaa äänestää punavihreää leiriä, mikä luo paremman mahdollisuuden sinipunalle.

        Pienituloisten suuri äänestysaktiivisuus voisi mahdollistaa jopa täysin punavihreän hallituksen, jossa ei enää Keskustaakaan tarvittaisi, mutta aika moni taitaa vain keskittyä valittamaan somessa jättäen itse äänestämisen tekemättä. Näin on ainakin ennen käynyt, että suurituloiset käyttävät äänivaltaansa vaaleissa köyhempiä innokkaammin.

        Pitkäaikatyötön

        On jokaisen velvollisuus estää noiden leikkaajapuolueiden valtaan pääsy ensi kevään vaalien jälkeen.
        Onneksi tuo hallituksen muodostaminen on sellainen systeemi että tarvittaessa voidaan pullauttaa nuo perslävet pois hallituksesta silloinkin jos ne ovat vaikka kaksi suurinta ja sitten taas ulisevat seuraavat neljä vuotta oppositiossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2941
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      107
      2214
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1057
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1003
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      773
    Aihe