maalattavan pinta-alan laskeminen

IsoVaalea

Eli osaisiko joku neuvoa kuinka blondi saisi selville maalattavien seinien pinta-alan?
Lattia pinta-alaa on 30 neliöö ja seinien korkeus 3,5 metriä....
Mahdoin nukkua kaikki matikantunnit:=0

14

24334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antti

      Jos lattia ala on 30 m², niin se tarkoittaa esim. 5 x 6 metristä huonetta. Tämä tarkoittaa että seinämetrejä on pituussuunnassa 22. Jos huonekorkeus on ilmoittamasi 3,5 m niin seinäneliöitä on noin 77. Vähennä tästä ikkunat ja oviaukko niin olet jo aika lähellä totuutta.

      • IsoVaalea

        Ja eikun hommiin:)


      • sis.saneeraaja
        IsoVaalea kirjoitti:

        Ja eikun hommiin:)

        jos haluat että maalisi tulee riittämään niin unohda ikkunat ja ovet laske koko neliömäärä niin silloin maali riittää varmasti.Jos vähennät ikkunoiden ja ovien tilat pois niin silloin voi tulla ongelmia ja jos värisi on sävytettyä niin et joudu ostamaan lisää koska sekoitettaessa saattaa tulla aina pieniä väri eroja.


      • ihmeellistä.

        Jos 30m2 huoneesi onkin 4x7,5 metriä,
        3,5 metrin huonekorkeudella tulee seinäneliöitä 80,5


      • maljar
        ihmeellistä. kirjoitti:

        Jos 30m2 huoneesi onkin 4x7,5 metriä,
        3,5 metrin huonekorkeudella tulee seinäneliöitä 80,5

        kannattaa vielä kertoa kahdella maalin menekkiä ajatellen...jos ajattelit maalata seinät kunnolla (peittävästi).


      • Sid
        ihmeellistä. kirjoitti:

        Jos 30m2 huoneesi onkin 4x7,5 metriä,
        3,5 metrin huonekorkeudella tulee seinäneliöitä 80,5

        Eli mitä tästä opimme? Jos haluaa tarkat neliömäärät kannattaisi ottaa se mittanauha (tai asunnon piirrustukset) käteen ja mitata, paljonko niiden seinien mitta on leveyssuunnassa. Siitä sitten laskemaan paljonko tuli neliöitä.


      • sis.saneeraaja
        Sid kirjoitti:

        Eli mitä tästä opimme? Jos haluaa tarkat neliömäärät kannattaisi ottaa se mittanauha (tai asunnon piirrustukset) käteen ja mitata, paljonko niiden seinien mitta on leveyssuunnassa. Siitä sitten laskemaan paljonko tuli neliöitä.

        Ihan oikeassa.


      • pilkunviilaaja
        ihmeellistä. kirjoitti:

        Jos 30m2 huoneesi onkin 4x7,5 metriä,
        3,5 metrin huonekorkeudella tulee seinäneliöitä 80,5

        Jos kaikki seinät ovat 7,5 metriä niin huoneen pinta-alaksi tulee 56,25 neliömetriä.

        Halutessasi laskea 30 neliöisen huoneen seinän pituus oletuksella että kaikki seinät on yhtä pitkiä tulee ottaa neliöjuuri 30:stä joka on 5,48m. Tästä laskettuna seinien pituus yhteensä on 21,92 jolloin seinien pinta-alaksi tulee 76,72m2.


      • Anonyymi
        pilkunviilaaja kirjoitti:

        Jos kaikki seinät ovat 7,5 metriä niin huoneen pinta-alaksi tulee 56,25 neliömetriä.

        Halutessasi laskea 30 neliöisen huoneen seinän pituus oletuksella että kaikki seinät on yhtä pitkiä tulee ottaa neliöjuuri 30:stä joka on 5,48m. Tästä laskettuna seinien pituus yhteensä on 21,92 jolloin seinien pinta-alaksi tulee 76,72m2.

        Älä ilmoita noin epätarkasti, pitää olla tuhannesosan tarkkuudella.


    • pensseli

      Tikkurilan värin sivuilta löytyy laskuri jonka avulla pääset oikeeseen tulokseen.Täytys myös tietää maalin peittävyys,jonka saat samoilta sivuilta.Ja myös maalaatko yhteen vai kahteen kertaan.Mittaa seinät leveydeltään ja pituudeltaan.Iloista kesää!

    • Anonyymi

      345

    • Anonyymi

      Kun maalaa lateksilla niin kertamaalaus ei riitä.

    • Anonyymi

      Minä haluaisin nähdä blondin lateksiasussa.

    • Anonyymi

      Osta riisi tulostinpaperia, peitä seinä niillä ja kerro maalikauppiaalle montako meni. Hän laskee sitten puolestasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe