Hyvät neuvot otetaan vastaan

Anonyymi-ap

Noniin kertokaa miten saatte sisarenne uskomaan että miehensä ei tervetullut perunkirjoitukseen... Yrittänyt monesti sanoa suoraan mutta kerta toisensa jälkeen saan muistuttaa asiasta. Perunkirjoitus pidetään vain rintaperillisten, perunkirjoittajan sekä uskotun miehen ollessa paikalla.

9

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ongelmasi ei ole juridinen. Se on ihmissuhdeongelma. Ehkä joku ihmissuhdepalsta?

• Anonyymi

Joskus pari vuotta sitten tuli tv-ohjelma, missä joku lakimies selvitteli, jotta millaisia perintötapauksia hänellä on ollut käsissään.
      Loppukaneetissa mainitsi tyyliin "Kumpa ne perillisten puolisot vain jotenkin saisi pysymään poissa perunkirjoituksesta + pesänjakoon liittyvistä kokoontumisista"... :)

• Anonyymi

Häntä ei kutsuta, mutta häntä ei voi estää, jos on mukana ns. avustajana. Et voi estää sisartasi, jos hän on päättänyt. Ellei puhe auta, mikään ei auta.

• Anonyymi

Pitää osata kertoa tuo syy, että toimii avustajana. Muutoin ei ole asiaa tilaisuuteen. Eihän naapuriakaan kutsuta ja tilaisuuteen ei tarvitse päästää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää osata kertoa tuo syy, että toimii avustajana. Muutoin ei ole asiaa tilaisuuteen. Eihän naapuriakaan kutsuta ja tilaisuuteen ei tarvitse päästää.

Ei tarvitse selittää sen enempää. Avustaja mikä avustaja, henkinen tuki jne. Jokaisella kutsun saaneella on ilman eri lupaa oikeus avustajaan, jolla ei tarvitse kuitenkaan olla lain tuntemusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naapuri saa olla pyydettynä avustajana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naapuri saa olla pyydettynä avustajana.

Aviopuoliso pitää pyytää myös eli ensin osallistujan pitää haluta avustajaa. Lupa on silloin puolisolta.

Kuolleen avopuoliso ei saa osallistua kutsumatta.

• Anonyymi

Jos aviopuoliso on päättänyt tulla, hän tulee.

Asialle ei voi mitään, kutsuttuna avustajana ja toivottuna tai juuri päin vastoin.

Vain poliisi voi toimia asiassa.

• Anonyymi

Totta kai jos kokee tarvitsevansa avustajaa mihin tahansa tilaisuuteen tai asiointiin,voi pyytää mukaan.
      Avustaja avustaa vain avustettavan omassa asiassa,sovitusti. Perukirja on luettelo vainajan omaisuudesta,veloista. Kuolinpesän osakkaista. Käytännössä tämä avustaja siis saa tietoonss asioita,jotka hänen on pidettävä salassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      112
      1681
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe