Elikkäs meillä on muodostunut ongelmaksi naapureiden ulkokissat. Ne käyvät meidän pihalla tarpeillaan ja meidän lapinkoira tietenkin herkuttelee kissankakalla. Lisäksi ne nukkuvat meidän auton katolla ja konepelillä. Olen huomauttanut ystävällisesti asiasta mutta asiaan ei ole tullut muutosta. Eli miten kissakarkoitteet käytännössä toimii? Meillä on suhteellisen iso piha, miten karkoitteilla voi ehkäistä kissojen tulon omalle tontille? Ja miten karkoitteilla voi estää kissojen nukkumisen automme konepellillä ja katolla?
Onko kellään kokemusta? Lisäksi vaikuttavatko kissakarkoitteet mitenkään omiin koiriimme?
Ja vielä, olen kysynyt naapureilta ovatko niiden kissojen rokotukset ja madotukset kunnossa, ja vastaus on ollut etteivät nämä edes ole tienneet että niitä pitää rokottaa ja madottaa... Olen kuullut että jotkin kissan loiset voivat tarttua myös koiriin... On kurjaa kun itse olen madottanut koirat ja nämä herkuttelevat kissankakkaa ja kissaa ei ole madotettu niin eikös ne madot siirry sitten koiriimme?
naapurin kissat
140
6279
Vastaukset
- kerronpa sulle tän
Jos ei muu auta, niin eläinsuojeluviranomainen (poliisi on yksi). Jos omat kikkasi eivät riitä, niin eläinsuojeluviranomainen kertoo sinulle että mitä sinä voit tehdä tai sittne tulee vaikka poliisit hakemaan ne kissat pois. Kerrot vaan niille että mikä on tilanne, niin pakkohan niiden on tehdä sille jotain. Tee se sitten jos sen naapurin kanssa neuvottelu ei auta. Selitä sille, että soitat eläinsuojeluviranomaisen sen perään jos se ei tuota tulosta se keskustelu.
- tiedoksi
Käy lukemassa kissoista - omistajan vastuu ?
htt://www.incatsuomi.fi/kissojen_vapaa_ulkoilu.
asp? - Jenna
tiedoksi kirjoitti:
Käy lukemassa kissoista - omistajan vastuu ?
htt://www.incatsuomi.fi/kissojen_vapaa_ulkoilu.
asp?Kävin lukemassa tuon ja siellä kävi ilmi että kissan irtipitäminen on laitonta (jos kissa menee toisten pihalle, torille tai uimarannalle).
Pitäisi varmaan mainita tuosta isännöitsijälle ja tuolle toisella naapurinrouvalle...
Itselläni ei muuten ole mitään kissoja vastaan, pidän niistä todella mutta nyt kahden vuoden ajan saanut tiirailla tuolla pihalla ja noukkia pois naapurin kissanpaskoja niin meinaa alkaa hermostuttaan. Ja vieläpä kun nuo nukkuvat tuon uuden audin katolla ja konepellillä... Ja eihän mekään paskateta koiria niiden pihalla...
- että pistää vihaksi
Ollaan samaa koettu !!
Tosi raivostuttavat tuollaiset kissan omistajat
naapurissa....voi harmi !
Kissan kynsistä tulee naarmuja konepellille ja
tassun jälkiä kaiken muun harmin lisäksi.Täysin
välinpitämättömyyttä kissan laskeminen vapaaksi,
naapurisopu kyllä rikkoontuu pakostakin .- Jenna
En ole vielä autossa naarmuja nähnyt mutta kalliiksi tulee kissan omistajalle jos ensimmäinenkään naarmu löytyy. Pistimme reilu puolivuotta sitten uuden audin, enkä halua nähdä miehen ilmettä jos naapurin kissa sen naarmuttaa... Luuletko tosiaan että kissa saisi maalipintaan naarmuja?
- minä
Jenna kirjoitti:
En ole vielä autossa naarmuja nähnyt mutta kalliiksi tulee kissan omistajalle jos ensimmäinenkään naarmu löytyy. Pistimme reilu puolivuotta sitten uuden audin, enkä halua nähdä miehen ilmettä jos naapurin kissa sen naarmuttaa... Luuletko tosiaan että kissa saisi maalipintaan naarmuja?
kyllä kissan kynnet voi auton maalipintaan saada naarmuja aikaiseksi. asutteko muuten taajamassa, lain mukaan kissat on taajama-alueella pidettävä kiinni ainakin meilläpäin
- Jenna
minä kirjoitti:
kyllä kissan kynnet voi auton maalipintaan saada naarmuja aikaiseksi. asutteko muuten taajamassa, lain mukaan kissat on taajama-alueella pidettävä kiinni ainakin meilläpäin
taajamassa omakotitaloalueella...
Mun pitää käydä vielä tarkistamassa auton konepelti ja katto ettei siellä vahingossakaan ole jälkiä...
Ny alkoi hermostuttaan vielä enemmän... En kumminkaan haluaisi riidellä naapureiden kesken. - poikakaverin
Jenna kirjoitti:
siskolla uusi wv golf ka niillä on kissa... on naarmuttanu sen auton... että kyllä saa aikaan
- lisää
Jos kissa tulee teidän pihalle, saat ampua sen. Kissaa ei suojele kuin oma piha.
No, jos et halua aloittaa näin raa'asti, puhu naapureille ja pitää kattinsa pois teidän pihalta. Jos ei onnistu, sanot naapurille, että sen velvollisuus on ostaa teille ne kissankarkotteet. Sitten vaan luudalla otsaan kissaa jos vielä tulee pihalle. Jos ei auta, ammu kissa.
Itse tykkään kissoista ja omistin kissan. Mutta kissalleni kävi niin, että meni toisen pihalle ja se ammuttiin. Ymmärrän, ei kaikki halua kissan paskovan pihalle.- Koirakko
Kissa on kotieläin ja se on toimitettava lähimpään eläinsuojaan. Jos ei onnistu itseltä, eläinsuojeluihmiset hoitavat. Suojelevat nämä eläinsuojelulait kissojakin!
- aökfj
Koirakko kirjoitti:
Kissa on kotieläin ja se on toimitettava lähimpään eläinsuojaan. Jos ei onnistu itseltä, eläinsuojeluihmiset hoitavat. Suojelevat nämä eläinsuojelulait kissojakin!
Lisään vielä että laissa on määritelty tietty varomatka lähimpään asutukseen missä saa ampua.
- Jenna
aökfj kirjoitti:
Lisään vielä että laissa on määritelty tietty varomatka lähimpään asutukseen missä saa ampua.
kenenkään kissaa mentäis ampumaan :)
- kuule
todellakaan saa asutusalueella ampua yhtään mitään.Alueella mihin sulla on metsästysoikeus saat ampua sen kissan jos ehdottomasti toteat sen villikissaksi,ja silloinkin pitää olla 150 metriä matkaa lähimpään asuttuun rakennukseen.Epäilen ettei tästä maasta löydy sellaisia lähiöitä mihin olis metsästysoikeus ja vois haulikolla ampua laillisesti.
- meilläpäin
Koirakko kirjoitti:
kyllä ammutaan kissoja jos tulee toisten tontille
- Karkottaja
kuule kirjoitti:
todellakaan saa asutusalueella ampua yhtään mitään.Alueella mihin sulla on metsästysoikeus saat ampua sen kissan jos ehdottomasti toteat sen villikissaksi,ja silloinkin pitää olla 150 metriä matkaa lähimpään asuttuun rakennukseen.Epäilen ettei tästä maasta löydy sellaisia lähiöitä mihin olis metsästysoikeus ja vois haulikolla ampua laillisesti.
Vain yleiset metsästys ja aseenkäyttösäännökset ovat rajoittaneet ainakin ennen.
Kissa on täysin lainsuojaton, ellei se ole hihnassa. Tai jossakin "toisen yksityisalueella".
Silloinkin suojaa vain "yksityisalueen" suoja.
Yleisillä teillä täysin lainsuojaton.
Voi olla että laki on muuttunut, mutta näin se joskus on ollut. Olen joskus hakenut kissallemme oikeutta. Eipä tullut, kun oli poissa omalta tontilta. - Milla
Karkottaja kirjoitti:
Vain yleiset metsästys ja aseenkäyttösäännökset ovat rajoittaneet ainakin ennen.
Kissa on täysin lainsuojaton, ellei se ole hihnassa. Tai jossakin "toisen yksityisalueella".
Silloinkin suojaa vain "yksityisalueen" suoja.
Yleisillä teillä täysin lainsuojaton.
Voi olla että laki on muuttunut, mutta näin se joskus on ollut. Olen joskus hakenut kissallemme oikeutta. Eipä tullut, kun oli poissa omalta tontilta.Kissa ei tosiaankaan ole lainsuojaton vaikka ilman hihnaa olisikin.
- Anonyymi
aökfj kirjoitti:
Tuo koskee vain metsästyslakia.
- Anonyymi
kuule kirjoitti:
Tuo koskee vain metsästyslakia.
- jälkiä
kyllä tulee kissan kynsistä jälkiä ja raapaleita helposti autoon. ja sitten vielä kun ne on hiekkaset ne tassut niin niistäkin tulee jälkiä, kiva kun kissa laskeutuu katolta alas konepellille niin pakko sen on kynsiä käyttää! tiedän vaan siitä kun asutaan omakotitalossa ja täällä oli jo kissa ennempää kuin muutin poikakaverin työ. niin monet kerrat olen autoa joutunut pesemään kun kissa makaa siellä, kaikista ilkeintä on kun joku tulee kylään niin kissa pomppaa auton päälle. musta on erittäin arka väri ja siitä näkyy heti kaikki pienetkin jäljet! että ota juttu tuokio naapuris kanssa, menee vielä auto maalaus kuntoon. ei kivaa!
- rivitalomme parkkipaikalla
kun kissat makaa autojen päällä, että kun koiramme tajuaa ne siellä, niin ainakin tulee jälkiä, kun kolmekymmentäkiloinen koira juoksee auton päältä jahdatessaan sitä kissaa.
- Koirakko
rivitalomme parkkipaikalla kirjoitti:
kun kissat makaa autojen päällä, että kun koiramme tajuaa ne siellä, niin ainakin tulee jälkiä, kun kolmekymmentäkiloinen koira juoksee auton päältä jahdatessaan sitä kissaa.
vastaan lenkeillä. Joskus niitä on auton alla, joskus talojen aitojen päällä jne. Koirani on vajaat 40kg ja minä vähän yli 50kg ja silti ei tarvitse pelätä, että auton päälle menisi koira. Alkuun oli tempomista, mutta kun opettaa koiralle, ettei kissoja jahdata niin kävelee nätisti ohi. Pitää vaan olla hoksottimet nopeammat kuin koiralla ja komentaa ennenkuin se saa rumia ajatuksia kissanjahtauksesta.
- ...niin helppoa...
Koirakko kirjoitti:
vastaan lenkeillä. Joskus niitä on auton alla, joskus talojen aitojen päällä jne. Koirani on vajaat 40kg ja minä vähän yli 50kg ja silti ei tarvitse pelätä, että auton päälle menisi koira. Alkuun oli tempomista, mutta kun opettaa koiralle, ettei kissoja jahdata niin kävelee nätisti ohi. Pitää vaan olla hoksottimet nopeammat kuin koiralla ja komentaa ennenkuin se saa rumia ajatuksia kissanjahtauksesta.
..., mutta kun on puoliso, joka vihaa kissoja omassa pihapiirissä ja siksi yllyttää koiran aina takaa-ajoon. Koira ei oikein tajua, sitten että se ei saakaan jahdata niitä aina. Koira myöskin tietää, että autoja vasten ei saa hypätä, mutta en tiedä miten kävisi jos joskus epähuomiossa koiran laskisi pihalle niin, että kissat makaa auton päällä. Kumpikohan voittaisi koiran mielessä; se älyttömän hauska takaa-ajo vai opetetut asiat. Ei tee mieli kokeilla.
Muutenkin yrittänyt häätää niitä kissoja auton päältä mahdollismman hellävaraisesti, sillä kissan kynnet tekevät pahaa jälkeä ollessaan ulkona ja kun ne säikähtää, silloin ne ulostautuu. Yleensä koira lasketaan ulos vasta kun kissat ovat laskeutuneet auton katolta. Jokin sairas osa minusta vielä uskoo, että kissa voisi oppia jotain ja kun saa todellisen lähdön koiralta oppisi olla menemättä meidän auton päälle, ainakin ovat oppineet olemaan tulematta liian lähelle meidän ovia (aikaisemmin makasivat pöydilläkin ja me vaan syödään niillä samoilla pöydillä kun grillataan, houkuttelevaa), koira lasketaan irti heti kun liian lähelle tulevat.
Tiedän, että koirilla on kiinnipito säädöksensä, mutta niin on kissoillakin. Sitä en tiedä mitä tapahtuisi, jos koira saisi kissan kiinni, tähän asti ovat olleet nopeampia ja kerenneet aina puuhun.
Mutta meidän kukkapenkeissä ei onneksi haise kuin kukkaset, niin vauhdikkaat lähdöt aina ovat saaneet. - Koirakko
...niin helppoa... kirjoitti:
..., mutta kun on puoliso, joka vihaa kissoja omassa pihapiirissä ja siksi yllyttää koiran aina takaa-ajoon. Koira ei oikein tajua, sitten että se ei saakaan jahdata niitä aina. Koira myöskin tietää, että autoja vasten ei saa hypätä, mutta en tiedä miten kävisi jos joskus epähuomiossa koiran laskisi pihalle niin, että kissat makaa auton päällä. Kumpikohan voittaisi koiran mielessä; se älyttömän hauska takaa-ajo vai opetetut asiat. Ei tee mieli kokeilla.
Muutenkin yrittänyt häätää niitä kissoja auton päältä mahdollismman hellävaraisesti, sillä kissan kynnet tekevät pahaa jälkeä ollessaan ulkona ja kun ne säikähtää, silloin ne ulostautuu. Yleensä koira lasketaan ulos vasta kun kissat ovat laskeutuneet auton katolta. Jokin sairas osa minusta vielä uskoo, että kissa voisi oppia jotain ja kun saa todellisen lähdön koiralta oppisi olla menemättä meidän auton päälle, ainakin ovat oppineet olemaan tulematta liian lähelle meidän ovia (aikaisemmin makasivat pöydilläkin ja me vaan syödään niillä samoilla pöydillä kun grillataan, houkuttelevaa), koira lasketaan irti heti kun liian lähelle tulevat.
Tiedän, että koirilla on kiinnipito säädöksensä, mutta niin on kissoillakin. Sitä en tiedä mitä tapahtuisi, jos koira saisi kissan kiinni, tähän asti ovat olleet nopeampia ja kerenneet aina puuhun.
Mutta meidän kukkapenkeissä ei onneksi haise kuin kukkaset, niin vauhdikkaat lähdöt aina ovat saaneet.kaksi kissaa kotona. Sillä saan kulkemaan koiran ok jos vain todella hoksaan kissan ensin. Muuten vietit vie ja alkaa teputus, haukkuminen ja riuhtominen. Ja kotipiiristä, aidattu pihamaa, saletisti ajaa jokaisen vieran katin niin, että häntä vain huiskahtaa, jos on vapaana. Olen saanut pysäytettyä kerran kesken jahdin, sen jälkeen olen omaa pihapiiriä antanut eläinten kohdalta vahtia. Pitää koiran saada olla koira jossain! Kaikkialla muualla olen minä sanomassa, mitä ja miten tehdään.
- koirienystävä
ei kissan kynsistä naarmuja autoon tule. meillä kolme kissaa jotka istuskelevat auton päällä joka päivä, eikä tule tosiaan naarmuja. likaa voi tulla kuraisella ilmalla, mutta sen saa pestyä pois.
asutko kerrostalossa? siellä on mielestäni eri juttu tuo kissojen irti pitäminen. meillä omakotitaloalueella on melkein joka talossa kissoja ja kaikki kulkevat vapaasti. ihmettelen tuota tiukkisasennetta niihin. kissa nauttii elostaan vapaana enemmän kuin sisäkissana. onneksi täällä meilläpäin on naapuritkin mukavia ja eläinrakkaita.
kyllä se koira muutenkin niitä matosia siellä ulkona saa, kuin kissan paskasta. niitä munia on mullassa jne. et sinä yhtään sen useammin joudu koiriasi madottamaan, vaikka ne sillä kakkelilla herkuttelisivatkin.
koita nyt vaan lopettaa se turha stressi niitten kissojen takia.- Jenna
kertonut että asumme taajamassa omakotitaloalueella. Jos asuisimme kerrostalossa en kai noukkisi naapurin kissanpaskoja pois omalta pihalta? :)
Ehkä ne paskat pihalla ei muita haittaa mutta minua ja miestäni kyllä. Saatika kun tuo meidän pikkuinen neitikin saa jalat alle niin ei ole kiva jos piha on täynnä kissanpaskaa.
Ja auto oli sen verran tyyris että ne pelkät kuraset tassunjäjetkin pistää vihastuttamaan. Ja auton arvo tipahtaa aika äikkiä kun siitä löytyy ensimmäinenkään naarmu... - kissanviikset
Jenna kirjoitti:
kertonut että asumme taajamassa omakotitaloalueella. Jos asuisimme kerrostalossa en kai noukkisi naapurin kissanpaskoja pois omalta pihalta? :)
Ehkä ne paskat pihalla ei muita haittaa mutta minua ja miestäni kyllä. Saatika kun tuo meidän pikkuinen neitikin saa jalat alle niin ei ole kiva jos piha on täynnä kissanpaskaa.
Ja auto oli sen verran tyyris että ne pelkät kuraset tassunjäjetkin pistää vihastuttamaan. Ja auton arvo tipahtaa aika äikkiä kun siitä löytyy ensimmäinenkään naarmu...Voi sinua. Kyllä siihen autoon tulee naarmuja aivan muualta kuin kissan tassuista. Voittehan vetää pressun auton päälle jos pelkäätte sen naarmuuntumista. Sitäpaitsi kissa peittää paskansa eikä ne ole pitkin pihaa, kissa on siisti eläin:))
Jenna kirjoitti:
Ja auto oli sen verran tyyris että ne pelkät kuraset tassunjäjetkin pistää vihastuttamaan. Ja auton arvo tipahtaa aika äikkiä kun siitä löytyy ensimmäinenkään naarmu...niistä kissoista. Jos niitä kynnenjälkiä tulee, tietää minne laskun laittaa. Naapuri sopu on kuitenkin tärkeää, varsinkin jos muistan oikein asut rivitalossa. Aika äkkiä keksitään vaikka mitä, jotta päästään valittamaan teistä. se vanha sanonta pitää paikkansa niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Tsemppiä- Hekotius
Jenna kirjoitti:
Ja auto oli sen verran tyyris että ne pelkät kuraset tassunjäjetkin pistää vihastuttamaan. Ja auton arvo tipahtaa aika äikkiä kun siitä löytyy ensimmäinenkään naarmu...Hei, Jenna! Mielestäni sinulla on täysi oikeus hermostua kissoista ja niiden jätöksistä tontillasi. Kurajäljet auton konepellillä, katolla ja tuulilasissa eivät ole mukavia ja lisäksi kissan (kuten muidenkin eläinten) ulosteet ovat vaaraksi pienille lapsille niissä elävien loisten takia. Ja kukapa muutenkaan haluaisi pihaansa jätöskiä vielä, kun kesäkin on tulossa (kiva juoda kahvia ulkona, kun kakka käryää vieressä).
Kissakarkotteista en osaa kuitenkaan mitään sanoa, sillä kotonamme koiramme ovat aina pitäneet katit kaukana. - kissanviikset
Hekotius kirjoitti:
Hei, Jenna! Mielestäni sinulla on täysi oikeus hermostua kissoista ja niiden jätöksistä tontillasi. Kurajäljet auton konepellillä, katolla ja tuulilasissa eivät ole mukavia ja lisäksi kissan (kuten muidenkin eläinten) ulosteet ovat vaaraksi pienille lapsille niissä elävien loisten takia. Ja kukapa muutenkaan haluaisi pihaansa jätöskiä vielä, kun kesäkin on tulossa (kiva juoda kahvia ulkona, kun kakka käryää vieressä).
Kissakarkotteista en osaa kuitenkaan mitään sanoa, sillä kotonamme koiramme ovat aina pitäneet katit kaukana.Monikohan lapsi on sairastunut kissanjätöksistä? kaukaa haettuja nuo sinun kahvinjuonti ym. saivartelut. Kissanpaska ei haise koska kissa peittää jätöksensä.
- sähän voit
sitten kans pitää koiras irti,jos kerta naapurin kollit ei haittaa sua.Varmaan nousee älämölyä kun pidät kans koiras naapurin autonkatolla lämmittelemässä ja annat paskantaa mihin sattuu.Meidän koirat ajaa kaikki kollit pois meidän tontilla,vaikkakin maalla asutaan.En hyväksy naapureiden kolleja paskaamaan mun kukkapenkkiin....Kissat kiinni taajamassa ja joka paikassa.
- Jenna
umalehtinen kirjoitti:
niistä kissoista. Jos niitä kynnenjälkiä tulee, tietää minne laskun laittaa. Naapuri sopu on kuitenkin tärkeää, varsinkin jos muistan oikein asut rivitalossa. Aika äkkiä keksitään vaikka mitä, jotta päästään valittamaan teistä. se vanha sanonta pitää paikkansa niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
TsemppiäEn todella halua naapureiden välille kinaa, ja kerran olen ystävällisesti huomauttanut ja kysynyt että onko madotukset kunnossa. Siksipä kyselin näistä karkotteista koska se tuskin naapureita haittaa jos moisia suihkutellaan tontillemme. Kaippa niistä pitäisi paremmin kysellä eläinkaupoista.
Ja kun joku mainitsi jätösten olevan vaarallisia, en toki moista pelkää vaan kun tuo meidän kesällä vuoden täyttävä tyttäremme ei niitä osaa varoa, ja mitä luultavimmin tulee paljonkin kesällä leikkimään pihallamme ei ole mukava jos pihassa on paljon kissanulosteita.
Ja kun joku sitä mainosti että kissat peittävät jälkensä, se ei paljon asiaa auta kun joka tapauksessa ne paskat on pihalla kun ei kissa niitä nurmikon alle kaiva :)
Mutta taidampa suuntaa huomenissa eläinkauppaan jospa asia niin ratkeaisi :) Jenna kirjoitti:
En todella halua naapureiden välille kinaa, ja kerran olen ystävällisesti huomauttanut ja kysynyt että onko madotukset kunnossa. Siksipä kyselin näistä karkotteista koska se tuskin naapureita haittaa jos moisia suihkutellaan tontillemme. Kaippa niistä pitäisi paremmin kysellä eläinkaupoista.
Ja kun joku mainitsi jätösten olevan vaarallisia, en toki moista pelkää vaan kun tuo meidän kesällä vuoden täyttävä tyttäremme ei niitä osaa varoa, ja mitä luultavimmin tulee paljonkin kesällä leikkimään pihallamme ei ole mukava jos pihassa on paljon kissanulosteita.
Ja kun joku sitä mainosti että kissat peittävät jälkensä, se ei paljon asiaa auta kun joka tapauksessa ne paskat on pihalla kun ei kissa niitä nurmikon alle kaiva :)
Mutta taidampa suuntaa huomenissa eläinkauppaan jospa asia niin ratkeaisi :)sillä lapsi pistää kaiken minkä irti saa suuhunsa.
niistä karkoitteista en tiedä, ei ne ainakaan koirillemme tepsineet. Kokeilimme vaikka mitä aikanaan, pippuri sumutteistä alkaen. En osaa muuta neuvoa kuin se yhtiökokous. Siinä sinulla on onni mukana , että lähes kaikki pitävät lapsista. Ja kun kerrot pelkääväsi lapsesi sairastuvan kissan jätöksistä, luulisi alkavan tapahtua, silloin sinua ei katsottaisi turhan nipottajaksi.
Meillä oli kerran yhden kissan terrori. Katti ei ulostanut pihallemme (asuimme silloin rivarissa) mutta istui siellä kuin kuningas, enkä uskaltanut päästää koira ajamaan sitä pois. Kolli oli paljon suurempi kuin koirani. Kolli oli Norjalainen metsäkissa, oikein rotu sellainen. Se oli koko alueen paras tappelija.- kuule
Jenna kirjoitti:
En todella halua naapureiden välille kinaa, ja kerran olen ystävällisesti huomauttanut ja kysynyt että onko madotukset kunnossa. Siksipä kyselin näistä karkotteista koska se tuskin naapureita haittaa jos moisia suihkutellaan tontillemme. Kaippa niistä pitäisi paremmin kysellä eläinkaupoista.
Mutta taidampa suuntaa huomenissa eläinkauppaan jospa asia niin ratkeaisi :)yksi mitä kissat ei siedä on appelsiini,en tiedä onko se sitruunahappo vai mikä sen tekee,meidän katti kyllä haihtuu heti kun joku kuorii appelsiinia.Olisko joku appelsiiniaromi mitä suihkuttais hiekkalaatikolle?
- Hekotius
kissanviikset kirjoitti:
Monikohan lapsi on sairastunut kissanjätöksistä? kaukaa haettuja nuo sinun kahvinjuonti ym. saivartelut. Kissanpaska ei haise koska kissa peittää jätöksensä.
Itsekö et nautiskele puutarhassasi kesäisin esim. iltapäiväkahveja tai muuten vain vietä aikaasi? Kissanpaska (puhumattakaan virtsasta) ei ole yhtään koiranpaskaa miellyttävämpi niin hajultaan kuin ulkonäöltään.
Pieni lapsi työntää miltei kaiken, mitä saa käsiinsä suuhunsa. Oletko sitä mieltä, ettei lapselle koidu haittaa kissanpaskan syönnistä? - issu56
Jenna kirjoitti:
Ja auto oli sen verran tyyris että ne pelkät kuraset tassunjäjetkin pistää vihastuttamaan. Ja auton arvo tipahtaa aika äikkiä kun siitä löytyy ensimmäinenkään naarmu...että kissa kaivaa kuopan, johon kakkeluksensa vääntää ja sen jälkeen jopa peittää sen kuopan?
Me asumme haja-asutusalueella ja täällä on kissoja heti paljon. On villikissoja (joita olemme yrittäneet kesyttää), kuin myöskin kotikissoja, joita tontillamme tallustelee. Usein on kissantassunjälkiä myöskin meidän automme katolla ja konepellillä, mutta ei niistä olla stressattu, koska ne lähtee pesemällä pois.
Naapurin Hulda piti aiemmin vessanaan ruusupenkkiäni, mutta se loppui siihen, kun laitoin penkkiin senverran kiviä, ettei se raukka enään pysty siihen kuoppia kaivelemaan.
Koittakaahan nyt ottaa pikkuisen rennommin, ei maailma kissoihin kaadu nyt, kun ei ole tehnyt sitä milloinkaan aiemminkaan!! - issu56
Hekotius kirjoitti:
Itsekö et nautiskele puutarhassasi kesäisin esim. iltapäiväkahveja tai muuten vain vietä aikaasi? Kissanpaska (puhumattakaan virtsasta) ei ole yhtään koiranpaskaa miellyttävämpi niin hajultaan kuin ulkonäöltään.
Pieni lapsi työntää miltei kaiken, mitä saa käsiinsä suuhunsa. Oletko sitä mieltä, ettei lapselle koidu haittaa kissanpaskan syönnistä?niin hänen on ensin kyllä osattava kaivaa kuoppa just siihen samaiseen kohtaan, jossa se kissakin on tarpeensa tehnyt. Koirasta poiketen kissahan kaivaa ensin kuopan ja tekee tarpeensa siihen, jonka jälkeen myöskin peittää sen!! Kissojen paskelukset eivät siis ole maan pinnalla!!
- Hekotius
issu56 kirjoitti:
niin hänen on ensin kyllä osattava kaivaa kuoppa just siihen samaiseen kohtaan, jossa se kissakin on tarpeensa tehnyt. Koirasta poiketen kissahan kaivaa ensin kuopan ja tekee tarpeensa siihen, jonka jälkeen myöskin peittää sen!! Kissojen paskelukset eivät siis ole maan pinnalla!!
enempää aiheesta rankuttaa voin kertoa ystäväni tavanneen lapsensa kissanpaska kourassa omakotitalonsa hiekkalaatikolta. Koiran tuotos ei ollut, sillä lähimainkaan ei asu pienikokoisia koiria irrallaan juoksentelemassa, katteja kylläkin.
- Jenna
issu56 kirjoitti:
että kissa kaivaa kuopan, johon kakkeluksensa vääntää ja sen jälkeen jopa peittää sen kuopan?
Me asumme haja-asutusalueella ja täällä on kissoja heti paljon. On villikissoja (joita olemme yrittäneet kesyttää), kuin myöskin kotikissoja, joita tontillamme tallustelee. Usein on kissantassunjälkiä myöskin meidän automme katolla ja konepellillä, mutta ei niistä olla stressattu, koska ne lähtee pesemällä pois.
Naapurin Hulda piti aiemmin vessanaan ruusupenkkiäni, mutta se loppui siihen, kun laitoin penkkiin senverran kiviä, ettei se raukka enään pysty siihen kuoppia kaivelemaan.
Koittakaahan nyt ottaa pikkuisen rennommin, ei maailma kissoihin kaadu nyt, kun ei ole tehnyt sitä milloinkaan aiemminkaan!!kissat tekevät tarpeensa nurmikolle eivätkä kaiva kuoppaa, onneksi muutenhan olisi nurmikkokin pilalla ;)
- issu56
Jenna kirjoitti:
kissat tekevät tarpeensa nurmikolle eivätkä kaiva kuoppaa, onneksi muutenhan olisi nurmikkokin pilalla ;)
sillä kissan luontaisiin taipumuksiin kuuluu se kuopan kaivaminen!!
- Hekotius
issu56 kirjoitti:
Älä taas aloita vastaan vänkääminen (syttyy vain kauhea sota, taas), ethän sinä ole tämän Jennan naapureiden kissojen jätöksiä nähnyt, vai oletkos?
- Jenna
Hekotius kirjoitti:
Älä taas aloita vastaan vänkääminen (syttyy vain kauhea sota, taas), ethän sinä ole tämän Jennan naapureiden kissojen jätöksiä nähnyt, vai oletkos?
noh ehkä kissa ei sitten saa kuoppaa nurmikkoon...
- Lähin
kissanviikset kirjoitti:
Monikohan lapsi on sairastunut kissanjätöksistä? kaukaa haettuja nuo sinun kahvinjuonti ym. saivartelut. Kissanpaska ei haise koska kissa peittää jätöksensä.
Raskaana olevat naiset eivät saa esimerkiksi tyhjentää kotikissan hiekkalaatikkoa, sillä kissan ulosteessa todellakin elää bakteeri, joka aiheuttaa riskiä keskenmenoon, eikä muutenkaan ole niin kauhean terveellistä kenellekään syödä ulostetta.
- Lähin
issu56 kirjoitti:
että kissa kaivaa kuopan, johon kakkeluksensa vääntää ja sen jälkeen jopa peittää sen kuopan?
Koittakaahan nyt ottaa pikkuisen rennommin, ei maailma kissoihin kaadu nyt, kun ei ole tehnyt sitä milloinkaan aiemminkaan!!Vai ei kenenkään maailma kaadu siihen, että luonnossamme liikkuu vapaana sinne kuulumaton peto?
Kenenkään maailma ei myöskään tietenkään kaadu, vai pitäisikö sanoa elämä pääty, kun tarhauksilta vapautetaan mm. minkkejä suomen luontoon? - issu56
Hekotius kirjoitti:
mutta aiemmin kirjoittamallani tavalla se vain menee, ikävä kyllä!
No vaan jokainen kissaihminen tietää kyllä, miten homma niiltä kissoilta hoituu ja omalta osaltani kävelen tästä keskustelusta nyt pois ;=)). - juntukki
issu56 kirjoitti:
Meillä on kaksi kissaa kotikissoina ja toinen ei kaiva kuoppaa laatikkoon eikä peitä jätöksiään... Joten ei voi sanoa, että jokainen kissa peittää jälkensä...
Ei kenenkään tarvitse katsella muiden kissoja omalla pihallaan ja varsinkaan niiden jätöksiä. Auton voi tietenkin pestä, mutta turhaa ylimääräistä hommaa se on... Ne jotka ovat sitä mieltä, että asia on turhaa nipotusta ja että ei se haittaa että lapsi leikkii jätösten seassa, muuttaisi varmaankin mielensä asiasta, jos oma lapsi pistelisi poskeen kissan jätökset.
Valitetaanhan koirienkin jätöksistäkin, niin mitä eroa sillä on onko se tien vieressä koiran jätös vai omalla pihalle kissan jätös? Mielummin minä sen koiran jätöksen otan tuonne tien viereen... - koirienystävä
Jenna kirjoitti:
Ja auto oli sen verran tyyris että ne pelkät kuraset tassunjäjetkin pistää vihastuttamaan. Ja auton arvo tipahtaa aika äikkiä kun siitä löytyy ensimmäinenkään naarmu...no nyt taas olen enemmän sitä mieltä, että ei kannata ostaa ihan uutta autoa jos sitä sitten pitää silmä kovana kytätä jokaista tahraa. meilläkin suhteellisen uusi auto jossa ei kyllä vielä koskaan ole ollut kissan kynnen jälkiä, vaikka monta vuotta meillä on jo molemmat (kissat ja auto) ollutkin sovussa pihalla.
(kerrostaloissa on jossain pieni piha alakerrassa asuvilla. lähinnä sellaista tarkoitin.) - koirienystävä
sähän voit kirjoitti:
sitten kans pitää koiras irti,jos kerta naapurin kollit ei haittaa sua.Varmaan nousee älämölyä kun pidät kans koiras naapurin autonkatolla lämmittelemässä ja annat paskantaa mihin sattuu.Meidän koirat ajaa kaikki kollit pois meidän tontilla,vaikkakin maalla asutaan.En hyväksy naapureiden kolleja paskaamaan mun kukkapenkkiin....Kissat kiinni taajamassa ja joka paikassa.
mikä ihme kissavihaajien kerho täällä nyt on? kissa ei vapaana kulkiessaan luulisi haittaavan ketään, mutta ainahan teitä löytyy, jotka joka asiasta löytävät valitettavaa.
jos kissa hoidetaan asiallisesti eli kastroidaan yms ei pitäisi olla mitään pahaa siinä, että ne vapaana kulkevat. leikkaamattomat kissat ovat niitä, jotka ruittivat ja kakkivat näkyville paikoille.
ja kissa oppii kyllä kiertämään koiralliset pihat.
oli täällä meilläkin päin joitakin vuosia sitten eräs leikkaamaton kolli, joka pissiskeli joka paikkaan oven pieliin ja muualle. se kyllä kieltämättä rupesi jo hieman ärsyttämään ja suunnittelimmekin leikillisesti naapurimme kanssa, että veisimme kissan leikattavaksi ja päästäisimme toivuttuaan sen takaisin kotinurkille. kyllä siinä olisi ollut omistajilla ihmettelemistä, että mihin on pallit matkan varrella pudonneet. no, onneksi ne omistajat leikkauttivat sen ihan itse sitten myöhemmin ja enää tämä tapaus ei ruiki mihinkään haitallisiin paikkoihin. - koirienystävä
Hekotius kirjoitti:
enempää aiheesta rankuttaa voin kertoa ystäväni tavanneen lapsensa kissanpaska kourassa omakotitalonsa hiekkalaatikolta. Koiran tuotos ei ollut, sillä lähimainkaan ei asu pienikokoisia koiria irrallaan juoksentelemassa, katteja kylläkin.
helpommalla pääsee ja naapuri sopu ei kärsi kun ostaa sellaisen hiekkalaatikon missä on kansi tai sitten ostaa yleiselle laatikolle pressun. ja kas, ei kissan eikä muunkaan kakkaa -eikä roskia.
lasta kuitenkin vahditaan pihalla ollessa, joten kyllä sen aika nopeasti huomaa, jos se jostain multakasasta pökäleen löytää. käsipesulla lähtee pöpöt.
rauhottukaa nyt hyvät immeiset. - ...yhtään...
koirienystävä kirjoitti:
mikä ihme kissavihaajien kerho täällä nyt on? kissa ei vapaana kulkiessaan luulisi haittaavan ketään, mutta ainahan teitä löytyy, jotka joka asiasta löytävät valitettavaa.
jos kissa hoidetaan asiallisesti eli kastroidaan yms ei pitäisi olla mitään pahaa siinä, että ne vapaana kulkevat. leikkaamattomat kissat ovat niitä, jotka ruittivat ja kakkivat näkyville paikoille.
ja kissa oppii kyllä kiertämään koiralliset pihat.
oli täällä meilläkin päin joitakin vuosia sitten eräs leikkaamaton kolli, joka pissiskeli joka paikkaan oven pieliin ja muualle. se kyllä kieltämättä rupesi jo hieman ärsyttämään ja suunnittelimmekin leikillisesti naapurimme kanssa, että veisimme kissan leikattavaksi ja päästäisimme toivuttuaan sen takaisin kotinurkille. kyllä siinä olisi ollut omistajilla ihmettelemistä, että mihin on pallit matkan varrella pudonneet. no, onneksi ne omistajat leikkauttivat sen ihan itse sitten myöhemmin ja enää tämä tapaus ei ruiki mihinkään haitallisiin paikkoihin....todellakaan se tuho minkä vapaana kuljeskeleva kissa tekee luonnossa?
Minä pidän eläimistä, kissoistakin, mutta tykkään myös pikkulinnuista pihapiirissä, pidän niiden laulusta. Mikään ei ole virkistävämpää katsoa kuin oravien puuhat jne. Olen nähnyt kissan kiusaavan jopa siiliä. Kissojen kuuluu olla kytkettyinä, sillä ne tappavat muun elämän. Tietenkään ei se sitä kissojen omistajaa haittaa, mutta me muut saatettaisiin ehkä nauttia muustakin kun vain niiden kissojen söpöydestä.
On rikos luontoa kohtaan vaatia vapautta moisille pedoille. - se alkaa
issu56 kirjoitti:
mutta aiemmin kirjoittamallani tavalla se vain menee, ikävä kyllä!
No vaan jokainen kissaihminen tietää kyllä, miten homma niiltä kissoilta hoituu ja omalta osaltani kävelen tästä keskustelusta nyt pois ;=)).meillä on myös kissanpaskat nurmikolla,eikä kaivettuna maan alle.Mut jos joku on oikeassa niin minä.......
- inkkustiina
kissanviikset kirjoitti:
Mikä sinä olet väittämään, ettei kissanpaska ole lapsille vaarallista syötynä? Vaikkei yhtään tapausta tietäiskään, niin sanomattakin on selvää, ettei se ainakaan terveellistä ole. Vai annatko oman pikkuisesi mutustella paskaa? Kissat pyytävät hiiriä, myyriä, lintuja. päästäisiä jne. ja niistäkin voi kissaan siirtyä vaikka mitä loisia, jotka sitten paskan mukana siirtyvät sinne lapsen suuhun. Ja lapsilla on oikeus leikkiä omalla pihallaan, joten kissa on lainsuojaton, kun se tulee naapurin pihalle. Vaikka kuinka pitäisi kissoista, ei kenenkään tarvitse niitä pihoillaan suvaita jos ei itse halua. Kunnon vesisuihkua vaan kattien päälle, niin eiköhän auta.
- koirienystävä
...yhtään... kirjoitti:
...todellakaan se tuho minkä vapaana kuljeskeleva kissa tekee luonnossa?
Minä pidän eläimistä, kissoistakin, mutta tykkään myös pikkulinnuista pihapiirissä, pidän niiden laulusta. Mikään ei ole virkistävämpää katsoa kuin oravien puuhat jne. Olen nähnyt kissan kiusaavan jopa siiliä. Kissojen kuuluu olla kytkettyinä, sillä ne tappavat muun elämän. Tietenkään ei se sitä kissojen omistajaa haittaa, mutta me muut saatettaisiin ehkä nauttia muustakin kun vain niiden kissojen söpöydestä.
On rikos luontoa kohtaan vaatia vapautta moisille pedoille.on totta, että tappavathan ne elukoita, mutta eniten nuo meidän katit ainakin kiikuttavat niitä hiiriä ja myyriä mitä voikin harventaa. parempi kissa kuitenkin on kuin myrkyt.
lintuja ne haksahtavat harventamaan joskus, mutta kyllä meidänkin pihassa vielä nautitaan linnunlaulusta ja oraviakin käy ja vieläpä pesiikin tässä talon katon lipan alla.
rusakoita ja metsäjäniksiä meillä käy pihassa syömässä ja ovat jopa vähän turhankin kesyjä.
kellarissa minne kissoilla on luukku, meillä asuu lepakko tai ainakin se talvehti siellä, eikä sekään ole kissoista nähtävästi häiriintynyt.
eli meillä kyllä ainakin nautitaan elävästä luonnosta, vaikka kissamme ja naapurienkin kissat ulkoilevat.
ei ne nyt niiiiin suurta tuhoa kuitenkaan saa aikaseksi. - pe........kele
issu56 kirjoitti:
niin hänen on ensin kyllä osattava kaivaa kuoppa just siihen samaiseen kohtaan, jossa se kissakin on tarpeensa tehnyt. Koirasta poiketen kissahan kaivaa ensin kuopan ja tekee tarpeensa siihen, jonka jälkeen myöskin peittää sen!! Kissojen paskelukset eivät siis ole maan pinnalla!!
vaikka lapsesi kanssa esim. yleiseen leikkipuistoon. Lapsi haluaa tehdä hiekkakakkuja ja kaivaa lapiolla ne kissanpaskat esille alta aikayksikön, sitten sitä onkin seuraavaksi vaatteet ja suut täynnä. ei se paljon naurata.
- issu56
pe........kele kirjoitti:
vaikka lapsesi kanssa esim. yleiseen leikkipuistoon. Lapsi haluaa tehdä hiekkakakkuja ja kaivaa lapiolla ne kissanpaskat esille alta aikayksikön, sitten sitä onkin seuraavaksi vaatteet ja suut täynnä. ei se paljon naurata.
ovat kieltämättä vitsaus, kun niitä ei peitetä. Heh, en nyt ihan 30-vuotiaan kanssa viitsi leikkipuistoon mennä ;=)).
- ....
kissanviikset kirjoitti:
Voi sinua. Kyllä siihen autoon tulee naarmuja aivan muualta kuin kissan tassuista. Voittehan vetää pressun auton päälle jos pelkäätte sen naarmuuntumista. Sitäpaitsi kissa peittää paskansa eikä ne ole pitkin pihaa, kissa on siisti eläin:))
Hei. Olipa tuossa nyt sitten tyypillinen viesti tosi nuijalta kissan omistajalta. Joo, hankkikaa pressu, rakentakaa korkea aita, suihkutelkaa karkotteita. Luuletko sinä valopää että joku piittaisi paskaakaan päästää sun kissasta ilmoja pihalle ennemmin kuin tehdä kalliita investointeja SINUN KISSASI takia. Ymmärrätkö että se olet SINÄ joka tekee ne hankinnat ja se on SINUN kissasi joka tekee vahinkoja.
Itse olen ratkaissut ongelmat sillä ainoalla ja tehokkaalla tavalla; minkkiloukku terassille ja sinne Felineä purkillinen auki, kolli aamulla eläinsuojeluun. Ei ole tähän mennessä tullut yksikään takaisin. ( näitä loukkuja muuten saa tästä samaisesta eläinsuojelu paikasta.) Tämä radikaali toiminta johtuu täysin välinpitämättömien kissojen omistajien toiminnasta. Ymmärrän erittäin mainiosti että turhaan minä kissoja rankaisen mutta minkäs teet jos puhe ei auta niin sitten joutuu toimimaan. Tulos on myös naapurisovun kannalta rauhallinen koska he eivät voi syyttää minua mistään enkä itse pahemmin huutele asioistani. Jos naapuristo haluaa pitää kissansa niin sitten kissat pysyköön omilla tonteillaan. - mistään mitään
Toiset ihmiset ovat vain niin kovasti ruokottomia
ja niitä ei mikään haittaa .
Oikein sottapyttyjä ja paskaseekoja ,millään ei
ole mitään VÄLIÄ !! - auto
koirienystävä kirjoitti:
no nyt taas olen enemmän sitä mieltä, että ei kannata ostaa ihan uutta autoa jos sitä sitten pitää silmä kovana kytätä jokaista tahraa. meilläkin suhteellisen uusi auto jossa ei kyllä vielä koskaan ole ollut kissan kynnen jälkiä, vaikka monta vuotta meillä on jo molemmat (kissat ja auto) ollutkin sovussa pihalla.
(kerrostaloissa on jossain pieni piha alakerrassa asuvilla. lähinnä sellaista tarkoitin.)Taidat olla aika ruokoton ja boheemi ?
Naapurin KISSAN takia täytyy pitää vanhaa
autoa ? ,että naapurin kissa saa olla toisten
auton päällä !!????
...onneksi ei olla naapureita ,teillä on varmaan
hirveätä !HYI KAUHEAA vaikutat aika paskaseekolta ! - ...aikaisemmassa...
koirienystävä kirjoitti:
on totta, että tappavathan ne elukoita, mutta eniten nuo meidän katit ainakin kiikuttavat niitä hiiriä ja myyriä mitä voikin harventaa. parempi kissa kuitenkin on kuin myrkyt.
lintuja ne haksahtavat harventamaan joskus, mutta kyllä meidänkin pihassa vielä nautitaan linnunlaulusta ja oraviakin käy ja vieläpä pesiikin tässä talon katon lipan alla.
rusakoita ja metsäjäniksiä meillä käy pihassa syömässä ja ovat jopa vähän turhankin kesyjä.
kellarissa minne kissoilla on luukku, meillä asuu lepakko tai ainakin se talvehti siellä, eikä sekään ole kissoista nähtävästi häiriintynyt.
eli meillä kyllä ainakin nautitaan elävästä luonnosta, vaikka kissamme ja naapurienkin kissat ulkoilevat.
ei ne nyt niiiiin suurta tuhoa kuitenkaan saa aikaseksi....pitäväni eläimistä. Tarkoitin tietenkin elävistä eläimistä. Minulle on liikaa yksikin kuollut päästäinen, sillä sekin on ELÄIN ja täysin turhaan (ihmisen turhuutta) kuollut, jos kissa on tappanut.
Minulle se päästäinen on paljon arvokkaampi kuin kenenkään kissa tai sen kissan omistaja, joka antaa elukkansa kulkea vapaasti tappamassa muita. Juuri siksi, että se päästäinen ei ole tehnyt mitään niin äärettömän raakaa, kuten kissa tai itsekästä ja sydämmetöntä, kuten sen kissan omistaja. (Eläintä ei voi syyttää, se tekee luontonsa mukaan). Se on ollut viaton, matkalla mahdollisesti syömästä jotain hyönteisiä, jotka tappanut ravinnokseen, takaisin pesäänsä hoitamaan poikasiaan. - koirienystävä
auto kirjoitti:
Taidat olla aika ruokoton ja boheemi ?
Naapurin KISSAN takia täytyy pitää vanhaa
autoa ? ,että naapurin kissa saa olla toisten
auton päällä !!????
...onneksi ei olla naapureita ,teillä on varmaan
hirveätä !HYI KAUHEAA vaikutat aika paskaseekolta !tässä taas vääristellään toisten juttuja. minä olen ainakin sitä mieltä, että elämässä pääsee huomattavasti helpommalla, jos ei tarvitse stressata uuteen autoon tulleiden tahrojen takia tai siitepölyvanojen tai jäisen räntäsateen, joka voi naarmuttaa autoa yhtä paljon kuin ne kissan makoilut auton päällä. ei siis ehkä kannata ostaa uutta autoa, jos se muodostuu pakkomielteeksi. mitä iloa siitä silloin on?
- koirienystävä
...aikaisemmassa... kirjoitti:
...pitäväni eläimistä. Tarkoitin tietenkin elävistä eläimistä. Minulle on liikaa yksikin kuollut päästäinen, sillä sekin on ELÄIN ja täysin turhaan (ihmisen turhuutta) kuollut, jos kissa on tappanut.
Minulle se päästäinen on paljon arvokkaampi kuin kenenkään kissa tai sen kissan omistaja, joka antaa elukkansa kulkea vapaasti tappamassa muita. Juuri siksi, että se päästäinen ei ole tehnyt mitään niin äärettömän raakaa, kuten kissa tai itsekästä ja sydämmetöntä, kuten sen kissan omistaja. (Eläintä ei voi syyttää, se tekee luontonsa mukaan). Se on ollut viaton, matkalla mahdollisesti syömästä jotain hyönteisiä, jotka tappanut ravinnokseen, takaisin pesäänsä hoitamaan poikasiaan.sitten olet varmaan myös autoilua vastaan, koska mikä tappaa enemmän viattomia elukoita, kuin se? kissa on aika pieni uhka luonnolle verrattuna vaikkapa siihen.
kyllä minusta on ihan hyvä, että meidän kissat pitävät hiiret ja myyrät loitolla talostamme ja pihastamme. monetkohan ihmiset häätävät niitä myrkyillä ja loukuilla tai mitä ihmeellisemmillä keinoilla. luonnollisempaa on antaa kissan niitä harventaa ennen kuin ne ovat haitaksi asti. ja todellakin ne voivat olla haitaksi levittämällä tauteja yms. - Jenna
koirienystävä kirjoitti:
tässä taas vääristellään toisten juttuja. minä olen ainakin sitä mieltä, että elämässä pääsee huomattavasti helpommalla, jos ei tarvitse stressata uuteen autoon tulleiden tahrojen takia tai siitepölyvanojen tai jäisen räntäsateen, joka voi naarmuttaa autoa yhtä paljon kuin ne kissan makoilut auton päällä. ei siis ehkä kannata ostaa uutta autoa, jos se muodostuu pakkomielteeksi. mitä iloa siitä silloin on?
kuulostaan jo aika paksulta... Jättäisit puhumatta jos et asioista tiedä. Ja olen kyllä täysin samaa mieltä tuon aiemman kirjoittajan kanssa että olisiko pitänyt jättää uusi turvallinen ja tilava matka-auto ostamatta sen takia että naapurin kissat voisivat nukkua sen päällä? Ja toisekseen onko kissaihmisten vaikea ymmärtää sitä että toiset haluaa pitää pihansa hyvässä kunnossa, huolehtia siitä ja kävellä siellä niin ettei tarvi kytätä josko astuu kissanpaskaan. Kirjoituksesi ovat täydellisiä esimerkkejä niistä vastuuntunnottomista kissanomistajista minkä takia kissoista ei pidetä.
- Jenna
Jenna kirjoitti:
kuulostaan jo aika paksulta... Jättäisit puhumatta jos et asioista tiedä. Ja olen kyllä täysin samaa mieltä tuon aiemman kirjoittajan kanssa että olisiko pitänyt jättää uusi turvallinen ja tilava matka-auto ostamatta sen takia että naapurin kissat voisivat nukkua sen päällä? Ja toisekseen onko kissaihmisten vaikea ymmärtää sitä että toiset haluaa pitää pihansa hyvässä kunnossa, huolehtia siitä ja kävellä siellä niin ettei tarvi kytätä josko astuu kissanpaskaan. Kirjoituksesi ovat täydellisiä esimerkkejä niistä vastuuntunnottomista kissanomistajista minkä takia kissoista ei pidetä.
Minä taas en halua auton kanssa stressata pitkillä ajomatkoilla sen turvallisuudesta ja toimivuudesta.
- uusi tai vanha-auto
koirienystävä kirjoitti:
tässä taas vääristellään toisten juttuja. minä olen ainakin sitä mieltä, että elämässä pääsee huomattavasti helpommalla, jos ei tarvitse stressata uuteen autoon tulleiden tahrojen takia tai siitepölyvanojen tai jäisen räntäsateen, joka voi naarmuttaa autoa yhtä paljon kuin ne kissan makoilut auton päällä. ei siis ehkä kannata ostaa uutta autoa, jos se muodostuu pakkomielteeksi. mitä iloa siitä silloin on?
Jos sulla on vanha auto millä ei ole mitään väliä niin se ei tarkoita sitä että kaikki niin haluaa !!??
SE on jo periaate kysymys ettei ketään tai mikään
SAA VAHINGOITTAA TOISTEN OMAISUUTTA !
Tässä tapauksessa kissa,jonka omistaja on
vastuussa sen tekemisistä vahingoista-tietenkin !
Meinaatko noin HULLUJA että kaikki jolla on kissa
naapurissa pitää ajella SEN VUOKSI VANHOILLA
AUTOILLA ?.....voiko kissan omistaja ajatella
todella noin hulluja !!!???? - koirienystävä
uusi tai vanha-auto kirjoitti:
Jos sulla on vanha auto millä ei ole mitään väliä niin se ei tarkoita sitä että kaikki niin haluaa !!??
SE on jo periaate kysymys ettei ketään tai mikään
SAA VAHINGOITTAA TOISTEN OMAISUUTTA !
Tässä tapauksessa kissa,jonka omistaja on
vastuussa sen tekemisistä vahingoista-tietenkin !
Meinaatko noin HULLUJA että kaikki jolla on kissa
naapurissa pitää ajella SEN VUOKSI VANHOILLA
AUTOILLA ?.....voiko kissan omistaja ajatella
todella noin hulluja !!!????meillä on myöskin uudehko auto muutaman vuoden vanha ja siihen ei edelleenkään ole tullut yhtäkään naarmua kissojen tassuista. en ole missään vaiheessa sanonut, että naapurin kissojen takia ei saisi ostaa uutta autoa vaan tarkoitin sitä omaa asennetta siihen. kun se kissa ei sitä autoa vahingoita istuessaan sen päällä. uusi auto saa ihmiset usein aivan vainoharhaiseksi. pakkomielteeltä se minusta kuulostaa jos alkaa vihaamaan kissoja sen takia ja pelkää jo tahrojakin.
- koirienystävä
Jenna kirjoitti:
Minä taas en halua auton kanssa stressata pitkillä ajomatkoilla sen turvallisuudesta ja toimivuudesta.
vastasin siitä autohommasta minkä nyt käsititte taas kerran väärin.
vastuuntunnoton kissanomistaja en todellakaan ole. hoidan lemmikkini terveyden ja huolehdin siitä etteivät ne lisäänny keskenään. leikatut kissat eivät myöskään ulosta näkyville paikoille.kissoihin vähän perehtymällä jokainen tietää sen.
asia on kuitenkin niin, että kissoja on pidetty vapaana ulkona jo niin kauan, että siihen jo kannattaisi ihmisten sopeutua. jos et tontillesi halua kissoja, anna koirasi ne sieltä muutaman kerran häätää niin kissat oppivat pihaasi välttämään. koira on siihen paras konsti.
no, mutta tämä keskustelu ei tästä mihinkään edisty vaan alkaa näyttää siltä, että jo sanojani vääristellään, joten mielelläni lopettaisin tämän aiheen tähän. - ...mikä...
koirienystävä kirjoitti:
sitten olet varmaan myös autoilua vastaan, koska mikä tappaa enemmän viattomia elukoita, kuin se? kissa on aika pieni uhka luonnolle verrattuna vaikkapa siihen.
kyllä minusta on ihan hyvä, että meidän kissat pitävät hiiret ja myyrät loitolla talostamme ja pihastamme. monetkohan ihmiset häätävät niitä myrkyillä ja loukuilla tai mitä ihmeellisemmillä keinoilla. luonnollisempaa on antaa kissan niitä harventaa ennen kuin ne ovat haitaksi asti. ja todellakin ne voivat olla haitaksi levittämällä tauteja yms....olisikaan luonnollisempi tapa hävittää, luonnollisesta puutarhastaan luonnon omia eläimiä, kuin tuoda sinne täysin ulkopuolinen peto, joka ei kuulu suomen luonnolliseen luontoon? Myyriä ja hiiriä, jotka ovat osa suomalaista luontoa, on täällä harventamassa eläimiä, jotka myös ovat osa suomalaista luontoa, kissat ovat hommassa täysin turhia ja todellakin tappavat huvin vuoksi myös muut pienemmät, eikä vain kertomisia tuholais jyrsijöitä.
Ei ihminen voi myöskään suosia tarpeetonta yksityisautoilua, miksi kysyit? Onko sekin mielestäsi suositeltavaa, kuten kissojen irti pitäminen?
Oletko koskaan kuullut myyräkuumetta tappavampaa tautia? Niin, sen täytyy jo olla paha, jos siitä ei selviä pelkällä antibiootilla, vaan että se olisi oikein vaaraksi terveydelle... Entä salmonella, joka on pikkulinnuilla? täytyisi ilmeisesti sulkea koko pihapiirin ilmatila, kun sekin tarttuu ihmisiin ihan jatkuvasti... - naapuri
koirienystävä kirjoitti:
meillä on myöskin uudehko auto muutaman vuoden vanha ja siihen ei edelleenkään ole tullut yhtäkään naarmua kissojen tassuista. en ole missään vaiheessa sanonut, että naapurin kissojen takia ei saisi ostaa uutta autoa vaan tarkoitin sitä omaa asennetta siihen. kun se kissa ei sitä autoa vahingoita istuessaan sen päällä. uusi auto saa ihmiset usein aivan vainoharhaiseksi. pakkomielteeltä se minusta kuulostaa jos alkaa vihaamaan kissoja sen takia ja pelkää jo tahrojakin.
Sulla on kauhea PAKKOMIELI pitää kissat vapaina
ja antaa ne maleksia toisten pihoilla .
Sinun on kattisi pidettävä omalla puolella ja
keksiä ITSE siihen ratkaisun tai oletko todella
niin tyhmä ettet tajua sitä ???
Kissaa on turhaa syyttä ,vika on sinun ruokottomuudessasi ja laiskuutesi ??
PIDÄ KATTISI OMALLA PIHALLA ja KOIRASI myös !!! - koirienystävä
...mikä... kirjoitti:
...olisikaan luonnollisempi tapa hävittää, luonnollisesta puutarhastaan luonnon omia eläimiä, kuin tuoda sinne täysin ulkopuolinen peto, joka ei kuulu suomen luonnolliseen luontoon? Myyriä ja hiiriä, jotka ovat osa suomalaista luontoa, on täällä harventamassa eläimiä, jotka myös ovat osa suomalaista luontoa, kissat ovat hommassa täysin turhia ja todellakin tappavat huvin vuoksi myös muut pienemmät, eikä vain kertomisia tuholais jyrsijöitä.
Ei ihminen voi myöskään suosia tarpeetonta yksityisautoilua, miksi kysyit? Onko sekin mielestäsi suositeltavaa, kuten kissojen irti pitäminen?
Oletko koskaan kuullut myyräkuumetta tappavampaa tautia? Niin, sen täytyy jo olla paha, jos siitä ei selviä pelkällä antibiootilla, vaan että se olisi oikein vaaraksi terveydelle... Entä salmonella, joka on pikkulinnuilla? täytyisi ilmeisesti sulkea koko pihapiirin ilmatila, kun sekin tarttuu ihmisiin ihan jatkuvasti...oli hiiriä tonkimassa roskiksissa ja myyriä penkomassa pihaa ja tuhoamassa kukkia yms.... eipä aikaakaan kun ensimmäisen kissan tultua ongelma oli tipotiessään. ei tarvittu myrkkyjä tai muuta poppakonstia.
otapa selvää moniko eläin maailmassa on todellakin ihmisen levittämä. ihmisen lemmikkeinä luontoon levinnyt.
etpä taida asua maalla tai omakotitalossa, jossa on hyödyksi kissan olemus tuholaisten häätäjänä. näin se on ollut jo kauan ja varmasti on kauan jatkossakin, koska kissa on ylivoimaisesti paras sanovat betoniviidakossa asuvat mitä tahansa. - koirienystävä
naapuri kirjoitti:
PIDÄ KATTISI OMALLA PIHALLA ja KOIRASI myös !!!meillä on naapureilla kaikilla kissoja vapaana. eipä haittaa ketään meistä vapaana juoksevat kissat. ja koirani eivät tähän keskusteluun taas kuulu milläänlailla. aina pitää keksiä toisten asioista valitettavaa. ahdasmielistä tuo on todellakin. kyllä täällä saa kissat nauttia elostaan ilman tuollaisia vihamielisiä olentoja joita valitettavasti maailmassa on ihan liikaa.
- issu56
koirienystävä kirjoitti:
oli hiiriä tonkimassa roskiksissa ja myyriä penkomassa pihaa ja tuhoamassa kukkia yms.... eipä aikaakaan kun ensimmäisen kissan tultua ongelma oli tipotiessään. ei tarvittu myrkkyjä tai muuta poppakonstia.
otapa selvää moniko eläin maailmassa on todellakin ihmisen levittämä. ihmisen lemmikkeinä luontoon levinnyt.
etpä taida asua maalla tai omakotitalossa, jossa on hyödyksi kissan olemus tuholaisten häätäjänä. näin se on ollut jo kauan ja varmasti on kauan jatkossakin, koska kissa on ylivoimaisesti paras sanovat betoniviidakossa asuvat mitä tahansa.uskomatonta, miten kissasta onkaan yhtäkkiä korkokenkäsakki tehnyt hirvittävän pedon! Kyllä pistää miettimään, miten paljon muita tuholaisia olisikaan markilla ilman noiden kissojen suosiollista avitusta niiden tuhoamisessa. Marjapensaat, pensaat, kukat ja vihannekset saavat olla täysin rauhassa. Kiitos vain kissojen!!!
- issu56
naapuri kirjoitti:
PIDÄ KATTISI OMALLA PIHALLA ja KOIRASI myös !!!oikein olet keskellä kaunista päivää!
Meillä ei ole ainoatakaan kissaa omasta takaa, mutta jokaisella naapurilla niitä on, kuin on myöskin villkissoja ja kaikki ne tallustelevat tontillamme, mutta ei kuuna päivänä olisi tullut mieleenkään ruveta sättimään naapureita sen vuoksi, että kissoilla on varsin laaja reviiri! Eivät ne kissat kuolemaksi ole, joten antaa vain niidenkin olla rauhassa! Mietihän muuten huviksesi, että mitä mahtaisikaan se parjaamasi kissa ajatella itsestäsi :)Tuskin olisit kovin korkealla sen arvoasteikossa!!! - koirienystävä
issu56 kirjoitti:
uskomatonta, miten kissasta onkaan yhtäkkiä korkokenkäsakki tehnyt hirvittävän pedon! Kyllä pistää miettimään, miten paljon muita tuholaisia olisikaan markilla ilman noiden kissojen suosiollista avitusta niiden tuhoamisessa. Marjapensaat, pensaat, kukat ja vihannekset saavat olla täysin rauhassa. Kiitos vain kissojen!!!
kyllä ihmetyttää tosiaan, että täällä kissoja parjataan noin paljon. meille ei ole koskaan kukaan naapuri tullut kissoista valittamaan, eikä vieraitammekaan ikinä ole haitannut kissojen auton päällä makoilu - tai moottoripyörän. outoa tuommoinen kissaviha on. kissat on jo niin kauan kuljeskelleet suomen pihoilla vapaana, että tavallaan ne sinne jo kuuluvatkin. hyvä, että edes joku täälläkin on kanssani samaa mieltä.
- Kissainfo
issu56 kirjoitti:
oikein olet keskellä kaunista päivää!
Meillä ei ole ainoatakaan kissaa omasta takaa, mutta jokaisella naapurilla niitä on, kuin on myöskin villkissoja ja kaikki ne tallustelevat tontillamme, mutta ei kuuna päivänä olisi tullut mieleenkään ruveta sättimään naapureita sen vuoksi, että kissoilla on varsin laaja reviiri! Eivät ne kissat kuolemaksi ole, joten antaa vain niidenkin olla rauhassa! Mietihän muuten huviksesi, että mitä mahtaisikaan se parjaamasi kissa ajatella itsestäsi :)Tuskin olisit kovin korkealla sen arvoasteikossa!!!Että ihan villikissoja vilisee teillä ?
Lueppa sinäkin Kissa yhdistyksen sivuilta
todella hyvää tietoa siitä mitä ne ihmiset
ajattelevat kun ovat KISSAN parhaaksi ja turvaksi
oikealla asialla :
http://www.incatsuomi.fi/kissojen_vapaa_ulkoilu.
asp?av=a&sid=387
Mietihän tätä ihan tosissasi järkevästi KISSAN
kannalta nimennomaan ,ei kissavihaajien tai
naapurien ,ikääkin sinulla kun on jo kertynyt !!
Mitä nyt yhdestä kissasta ?Kyllä ne on aina
pärjänny ,ennen vanhaankin pidettiin navettakissoja .....antaa niiden olla vaan rauhassa !!!???
Tuolainen vanhollinen ajattelutapa koituu monen maalaiskatin kohtaloksi.Tuskin olet korkealla
arvoasteikossa tuolla ajattelullasi!
Mietippä sitä ......!!! - Johanna
koirienystävä kirjoitti:
kyllä ihmetyttää tosiaan, että täällä kissoja parjataan noin paljon. meille ei ole koskaan kukaan naapuri tullut kissoista valittamaan, eikä vieraitammekaan ikinä ole haitannut kissojen auton päällä makoilu - tai moottoripyörän. outoa tuommoinen kissaviha on. kissat on jo niin kauan kuljeskelleet suomen pihoilla vapaana, että tavallaan ne sinne jo kuuluvatkin. hyvä, että edes joku täälläkin on kanssani samaa mieltä.
Kissan arvostus on usein heikoin.Syy siihen miksi taajamissakin
kulkee kissoja vapaana,on niiden huolettomuus,
itsenäisyys ja viihtyminen seikkailu-ja
saalistusmatkoilla .TÄMÄN PIDEMMÄLLE OMISTAJAT
EIVÄT SITTEN AJATTELEKAAN .TIETÄMÄTTÖMYYS
LEMMIKKIÄ UHKAAVISTA VAAROISTA ja SEN AIHEUTTAMISTA HAITOISTA KOSTAUTUU. - koirienystävä
Kissainfo kirjoitti:
Että ihan villikissoja vilisee teillä ?
oikealla asialla :
asp?av=a&sid=387
pärjänny ,ennen vanhaankin pidettiin navettakissoja .....antaa niiden olla vaan rauhassa !!!???
Tuolainen vanhollinen ajattelutapa koituu monen maalaiskatin kohtaloksi.Tuskin olet korkealla
Mietippä sitä ......!!!eihän issu sanonut päästäneen yhtään kissaa villiintymään!?
niin ja mitäköhän vikaa on navetta/tallikissojen pidossa? kyllä tiedän montakin paikkaa missä pidetään HYVIN tallikissaa. terveydestä ja ruokinnasta huolehditaan yhtälailla hyvin, kuin sisäkissankin. - ...maalla...
koirienystävä kirjoitti:
oli hiiriä tonkimassa roskiksissa ja myyriä penkomassa pihaa ja tuhoamassa kukkia yms.... eipä aikaakaan kun ensimmäisen kissan tultua ongelma oli tipotiessään. ei tarvittu myrkkyjä tai muuta poppakonstia.
etpä taida asua maalla tai omakotitalossa, jossa on hyödyksi kissan olemus tuholaisten häätäjänä. näin se on ollut jo kauan ja varmasti on kauan jatkossakin, koska kissa on ylivoimaisesti paras sanovat betoniviidakossa asuvat mitä tahansa...., mutta meillä on huuhkajia ja haukkoja hävittämään jyrsijä kantaa. Jyrsijöitä ei juuri myöskään näy, eikä todella ole mitään vaivaa. Emme ole kertaakaan sairastuneet, niiden tappaviin tauteihin. Ja koska ovat lihan (hyönteisten syöjiä) ei todella ollut mitään vaivaa istutuksillekaan, muuten kuin möyhivät maaperää, mikä oikeasti on hyväksi maalle. Ainut merkki on talviset jalanjäljet ja koloset kesäisin.
Mitä merkitystä sillä on miten moni eläin on ihmisen luontoon levittämä? jokainen sellainen eläin on liikaa, sillä luontoon kuulumaton eläin tuhoaa paikallista ekosysteemiä, aina.
Tälläinen keskustelu saa miettimään jälleen ihmisluontoa. Nimimerkkisi sanoo, että olet koirienystävä, teksteistäsi voi päätellä että olet myös kissojen ystävä. Miksi? Aivan juuri siksi, että omistat ne. Kaikki mitä voidaan omistaa on tärkeää ja rakasta, siksi ihminen tuhoaa maailmaa. Kaikki pitää saada hallita ja omistaa, luontoa ei arvosteta, sitä ei voi ostaa. Päästäisetkin olisivat sinullekin rakkaita mikäli ne voisit omistaa, olisivat lemmikkejäsi. Eläin on silti aina eläin, kukaan ei voi arvoittaa sitä kuka niistä on tärkein. Kukaan muu paitsi ihminen, jolle tärkein on se oma omaisuus...
Luoja varjele, ettei minusta koskaan sellaista itsekkyyttä löydy, että laittaisin omat tarpeeni luonnon ja kaiken kauniin edelle... Hyvä että asiaa tuli kuitenkin pohdittua, osaa miettiä jälleen omaa suhtautumista monissakin asioissa, syyllistyn varmasti itse samaan. Ja joku sanoo, että tälläiset keskustelupalstat olisivat turhia... - issu56
Kissainfo kirjoitti:
Että ihan villikissoja vilisee teillä ?
oikealla asialla :
asp?av=a&sid=387
Mietippä sitä ......!!!Johan sanoin, ettei meillä ole ainoatakaan kissaa tässä huushollissa!!! Ja kyllä, täällä vilistelee villikissoja, joita yhdessä muiden kanssa ollaan yritetty kesytellä mm. antamalla niille ruokaa ja tuomalla niitä ruokakippoja yhä vain lähemmäksi taloja.
Äläkä sinä laita omia ajatuksiasi omikseni, sillä milloinkaan en ole sanonut missään yhteydessä ajattelevani tyyliin, että mitä nyt yhdestä kissasta!!
Ja mietihän nyt sinä ihan iteksesi vaahtoamistas mulle, jos et luettua tekstiä ymmärrä!! Selvennykseksi mainittakoon, että tarkoitin kissojen antamisella olla sitä, että kyllä niitäkin tähän maahan mahtuu, eikä niitä tarvitse myrkyttämään ruveta, sillä eivät ne tosiaankaan ole petoja vaan jonkun ihmisen rakkaita lemmikkejä siitäkin huolimatta, että liikkuvat vapaina laajalla reviirillä kuten kissat ovat kautta aikojen tehneet!!! - Laiska koira
...maalla... kirjoitti:
..., mutta meillä on huuhkajia ja haukkoja hävittämään jyrsijä kantaa. Jyrsijöitä ei juuri myöskään näy, eikä todella ole mitään vaivaa. Emme ole kertaakaan sairastuneet, niiden tappaviin tauteihin. Ja koska ovat lihan (hyönteisten syöjiä) ei todella ollut mitään vaivaa istutuksillekaan, muuten kuin möyhivät maaperää, mikä oikeasti on hyväksi maalle. Ainut merkki on talviset jalanjäljet ja koloset kesäisin.
Mitä merkitystä sillä on miten moni eläin on ihmisen luontoon levittämä? jokainen sellainen eläin on liikaa, sillä luontoon kuulumaton eläin tuhoaa paikallista ekosysteemiä, aina.
Tälläinen keskustelu saa miettimään jälleen ihmisluontoa. Nimimerkkisi sanoo, että olet koirienystävä, teksteistäsi voi päätellä että olet myös kissojen ystävä. Miksi? Aivan juuri siksi, että omistat ne. Kaikki mitä voidaan omistaa on tärkeää ja rakasta, siksi ihminen tuhoaa maailmaa. Kaikki pitää saada hallita ja omistaa, luontoa ei arvosteta, sitä ei voi ostaa. Päästäisetkin olisivat sinullekin rakkaita mikäli ne voisit omistaa, olisivat lemmikkejäsi. Eläin on silti aina eläin, kukaan ei voi arvoittaa sitä kuka niistä on tärkein. Kukaan muu paitsi ihminen, jolle tärkein on se oma omaisuus...
Luoja varjele, ettei minusta koskaan sellaista itsekkyyttä löydy, että laittaisin omat tarpeeni luonnon ja kaiken kauniin edelle... Hyvä että asiaa tuli kuitenkin pohdittua, osaa miettiä jälleen omaa suhtautumista monissakin asioissa, syyllistyn varmasti itse samaan. Ja joku sanoo, että tälläiset keskustelupalstat olisivat turhia...Intiaanit sen tiesivät; valkoinen mies luulee voivansa omistaa maan, ilman, vedenkin. Ei kukaan voi omistaa niitä. Ei toista eläintä voi omistaa, sillä se on yhtälailla sielukas kun on ihminen.
Näin siinä kävi, intiaanit ovat kadonneet, luontoa kunnioittava kulttuuri myös sivistyksen tieltä. On noustava mukaan kehityksen rattaisiin, vastaan hangoittelulla vaan satuttaa itseään ja pohtiminen aiheuttaa liikaa pahaa mieltä. Valkoinen mies tietää kaiken paremmin, näin toimitaan nyt, vain omistaminen on todella tärkeää ja se pirun kehitys. Luonnon kanssa ei enää voi elää rinnatusten vaan se pitää hyödyntää, ennenkaikkea sen pitää olla jonkun omaisuutta. Villit ja vapaat luonnoneläimet eivät ole kenellekään paskan arvoisia, sillä niistä ei saada hyötyä revittyä, joistakin on hyötyä ihmiselle vain kuolleena, siksi se on tapettava.
Ihmisen kissa on tyytyväisin kun on vapaa. Ei merkitystä sillä tuholla minkä saa aikaiseksi, kun se vain on tyytyväinen, niin ihmisen on kivempi sitä katsella. Raakaa, mutta ystävä hyvä, tälläisiä ei tosiaan kannata pohtia liikaa, siinä vain pahoittaa mielensä. Voi kuitenkin miettiä, mikä on motiivi, joka saa ihmisen vapauttamaan kissan luontoon, sillä tietäminen lisää ymmärrystä. Jyrsijöiden hävitys on tekosyy, sillä muuten kissa kuuluisi metsiimme luonnostaan. Kissan tyytyväisyys on tekosyy, sillä monet kissat ovat tyytyväisiä neljän seinän sisässä. Minun on vaikea keksiä muita syitä, sillä ajattelen asiasta hyvin paljon kuten sinä.
Sitä paitsi ei se itsekkyys ole yksittäisen ihmisen vika. Kristinuskomme jo opettaa, että ihminen on maailman kruunu, luonto ja kaikki muu on vain ihmisen tarpeita varten luotu. Itse kun on varsin voimakkaasti taas luonnonpalvonnan puolella tämä uskontoni, on käsittämätöntä ajatella, että ihmiset eivät tajua, mitä heidän tekonsa saavat aikaan. Joskus tekisi mieli tarttua kurkusta kiinni ihmistä, joka esim roskaa, mutta ei se hyödytä, ei ne vaan tajua, sillä ne eivät arvosta kuten minä (sinä), sillä mitä se heidän elämäänsä vaikuttaa, että muovi ei maadu (tai päästäinen kuoli).
- todellakin
kyllä muuten todellakin tulee kissan tassuista jälkiä autoon, jos se menee hiekkasilla tassuilla kömpimään autojen päälle. kyllä siitä raapimis jäljet väkisinkin tulee kun se laskeutuu katolta konepellille! tuuppa kuule kattomaan yhtä meijän autoa missä kissa on tepastellut. onneks on oma kissa mikä on käynyt. yhteen celikaan mikä oli juuri maalattu ja lakattu niin tuli komiat kynnen jäljet kun kissa pääsi tepastelemaan. ja musta on tosi arka väri siihen kyllä jää näkyviin kaikki naarmut! on monta autoa mihin olen kuullut et on jäänyt jäljet kun kissa oli tepastellut niitten pihassa auton päällä. että näin!
- just...
omassa pihassa katsomassa meidän autojen pellit:Meidän kissa on vuosia istunut autojen konepelleillä ja toisen auton kattoikkunan päällä,en löytänyt yhtään naarmua kissan jäljiltä.Kun se on siinä rauhassa eikä kukaan sitä hyppyytä,ei sillä ole mitään syytä kynsillä kiinni pitää.Toinen juttu,eli noi loiset:eiköhän suurin osa kissoista madoteta nykyään samoin kun koiratkin.Turhaa hysteriaa taas.
- Jenna
just... kirjoitti:
omassa pihassa katsomassa meidän autojen pellit:Meidän kissa on vuosia istunut autojen konepelleillä ja toisen auton kattoikkunan päällä,en löytänyt yhtään naarmua kissan jäljiltä.Kun se on siinä rauhassa eikä kukaan sitä hyppyytä,ei sillä ole mitään syytä kynsillä kiinni pitää.Toinen juttu,eli noi loiset:eiköhän suurin osa kissoista madoteta nykyään samoin kun koiratkin.Turhaa hysteriaa taas.
naapurilta madotuksista ja nämä sanoivat etteivät madota kissojaan...
Eikä mekään olla vielä ensimmäistäkään naarmua autosta löydetty... - se auto
Jenna kirjoitti:
naapurilta madotuksista ja nämä sanoivat etteivät madota kissojaan...
Eikä mekään olla vielä ensimmäistäkään naarmua autosta löydetty...pesepä se auto ni varmaan on jälkiä, ku katot aurinkoa vasten jos se kerran on uusi auto ni ne muuten erottuu ja selvästi puhtaana! Sama ku kirjotat nimes sormella pölyseen autoon ja peset ni nimi näkyy edelleen.
- rotsu
meillä ei ole pahemmin kissoja tontilla,koiramme ajavat ne pois.Ei tosiaankaan ole kivaa kaivella kukkapenkkiä ja tyrkätä kätensä kisssanpaskaan.Ei ne kissanomistajakkaan varmaan tykkää törkkiä käsiänsä meitin koiran paskaan.Mutta onneksi koiramme ei paskaa naapurin tontille eikä makaa auton päällä.Sota siitä nousis,joten miksi se on sallittua toisinpäin???
- Jenna
Meillä ei edes nuo koirat aja kissoja pois :/
Kun tuo riiseni näkee kissan se vain murisee paikallaan, lapinkoiralle on pennusta asti opetettu ettei välitä kissoista.
- Sulo
kun mun pihalle tuli jostain katti ja rupes tulemaan useinkin. päästin irskini irti. ei ole kattia näkynyt sen koomin
- Karkottaja
Koirillekin annetaan suihkepullosta.....
Eli vähän näitä sitruunan tuoksuisia lasinpesunesteitä joukkoon tai aidon sitruunan mehua, ja suihkaiset kun tulee pihallesi. Oppii kyllä nopeasti kiertämään pihasi. Tuoksuna voisi kai käyttää myös sitruunapantoihin käytettyä tuoksua mutta ovatkos ne aina ponneaineisia?
Kotona lienee myös näitä sitruunantuoksuisia pesuaineita?
Jos suihkepullon kantama ei ei riitä, niin lapsille tarkoitetuissa vesipistooleissa/ (tykeissä) jo kyllä riittää. Kissat harvemmin päästävät lähelle.
Kissa on täysin lainsuojaton, ellei ole hihnassa, ilmeisesti edelleenkin. Ja vesisuihkautusta ei mitenkään voi pitää eläinrääkkäyksenä, vaikka tuoksutettua onkin.
Meillä oli omalla kissalla tapa nuokkua autojen päällä. Kerran se katsoi oikeudekseen mennä vasta pestyn ja kuivatun auton päälle hiekkamaalta. Se sai siltä istumalta reilun puoliämpärillistä jäännöspesuvettä päälleen. En koskaan nähnyt sitä kissaa meidän, enkä kenenkään muun auton päällä sen jälkeen......... Jälkeenpäin ei edes se uusintapesu enää harmittanut, se ikäänkuin kuului koulutukseen (siis kissan koulutukseen)- kommentti
Elikkäs tässä oli kysyjälle ihan konkreettista tietoa ja vinkkiä, mitä voi kokeilla. Olipas mukava lukea asiallisin viesti tässä ketjussa. Tämähän on ollut TAAS KERRAN yhtä riitelyä ISSUN ja kumppaneiden osalta.
- pyssystä
Jep,tuo vesipyssyteoria todella toimii!
Aikanaan oma kissamme,kerrostaloalueella,metsän vieressä,sai kulkea(leikattu kolli)irrallaan.
Mettässä pyöri ja tuli partsin alle istumaan kun halusi kotiin.
Ei käynyt hiekkiksellä,mutta naapurien maaparvekkeilla kylläkin.Kun sit olin pessyt erään naapurin likaantuneen maton(kissa tallusteli likaisilla tassuilla sen päällä,kun oli kuivumassa partsin kaiteella),lapset keksi vesipyssyn.
Ei tarvinnu montaa suihkausta,kun katti ymmärsi paikkansa,ja naapurisopu säilyi.Mitään 'lisäaineita' ei tarvittu!- älä jätä
kuinka hankala kissaihmisten on ymmärtää sitä, että jotkut eivät halua kissanrutjakkeita pihallensa?
on se helkutta kumma, että sen vertaa ei toisen omaisuutta arvosteta...jos on omat tontin laittanut ja vielä ostanut autonkin, niin niistä pitäisi saada nauttia ilman naapurin kissan seuraa. aivan sama jättääkö katti minkäänlaisia terveisiä vierailustaan, oli ne sitten naarmuja tai paskoja tai linnunraatoja niin minun pihalla on lainsuojaton. minun ei tarvitse peittää autoani naapurin kissan pelossa, eikä ostaa katettavaa hiekkalatikkoa. kissa ei ole minun enkä minä ala mitään erikoisvarusteita sen takia hommaamaan. kissa pysyköön poissa, ja kissan omistaja on katistaan vastuussa.
- tarinan
Joskus 16v. sitten olin lähdössä töihin kylmän yön jälkeen n.KLO 05.30 menin autolle ja laitoin auton käyntiin, jonka jälkeen aukaisin konepellin ja menin ottamaan pois lohkolämmimen johtoa ( pistoke oli konehuoneessa) kun nostin konepellin auki niin kissa hyppäsi melkein silmille ni kyllä siinä aamu unisena sydän hyppäs kurkkuun ja kyllä kai kissakin säikähti melkolailla kun auto oli käynnissä jo! Jälkeenpäin tuli mieleeni kuinkahan olis kissalle käyny jos olisin sen johon pyörittäny peilin ympäri ja lähteny ajamaan. Kerroppa tämä tositarina sille kissan omistajalle jos ei muu auta!
- llllllllllll
naapuri oppi pitämään jäljelle jääneestä kissastaan huolta, kun koirani tappoivat aidatulla pihallamme toisen kissoista. Kerroin kyllä naapurille, että koirat ovat super nopeita ja iskevät kissaa niskaan kiinni ja ravistavat hengiltä. Uskoi vasta, kun toinen kissa pääsi hengestään.
- loraus
Pieni vinkki. Kissat pitävät tosi paljon pakkasnesteen mausta. Lorauta lautaselle niin katti nuolee sen. Eikä enää huolta huomisesta
- meillä
poikakavrin siskon kissat pääsivät syömään auton jäähdytin nestettä niin kaikki kolme kuolivat parin päivän sisään...
- Jenna
meillä kirjoitti:
poikakavrin siskon kissat pääsivät syömään auton jäähdytin nestettä niin kaikki kolme kuolivat parin päivän sisään...
Ihmeessä ne sitä juovat? Luulisi että nekin vaistoaa sen että se on myrkyllistä...
- makeaa
Jenna kirjoitti:
Ihmeessä ne sitä juovat? Luulisi että nekin vaistoaa sen että se on myrkyllistä...
pakkasneste on makeanmakuista ja mös makean hajuista. Muista kuitenkin, että et saa myrkyttää eläimiä joudut pian raastupaan tulee liian kalliiksi kun joudut maksamaan kaikki oikudenkäyntikulut!
- issu56
Otsikkohan kaiken jo kertookin!!
Häpeäisit, kun annat moisia ohjeita!! - Neuvoja
issu56 kirjoitti:
Otsikkohan kaiken jo kertookin!!
Häpeäisit, kun annat moisia ohjeita!!Olen nähnyt että sen voi haudata kevyesti astiassaan, ja se ei ole haitallista, jos se ei näy, kun se on hieman peitetty.
- Jenna
makeaa kirjoitti:
pakkasneste on makeanmakuista ja mös makean hajuista. Muista kuitenkin, että et saa myrkyttää eläimiä joudut pian raastupaan tulee liian kalliiksi kun joudut maksamaan kaikki oikudenkäyntikulut!
missään tapauksessa tehtäis naapurin kissoille mitään pahaa :) Tervejärkinen ihminen ei niin voisi tehdä vaikka ne kissat kuinka suututtaisi :)
- makeaa
Jenna kirjoitti:
missään tapauksessa tehtäis naapurin kissoille mitään pahaa :) Tervejärkinen ihminen ei niin voisi tehdä vaikka ne kissat kuinka suututtaisi :)
sillä eihän se kissan vika oo vaan omistajan, joka näyttäsi olevan varsin huoleton kun antaa tehdä lemmikkinsä muille haittaa!
- issu56
Neuvoja kirjoitti:
Olen nähnyt että sen voi haudata kevyesti astiassaan, ja se ei ole haitallista, jos se ei näy, kun se on hieman peitetty.
Älä viitsi edes kehdata näpelöidä moista tekstiä näppäimistöltäsi!!
Otas kuule nyt ensin asioista selvää, ennenkuin alat puuta heinää kirjoittamaan!!
Jos esim. kissalle moista tököttiä juottaa ja jos omistaja vie sen patologisiin tutkimuksiin, niin kuolinsyy selviää aivan tasan tarkkaan ja silloin tulee isommanluokan rapsut!! - niinn
issu56 kirjoitti:
Otas kuule nyt ensin asioista selvää, ennenkuin alat puuta heinää kirjoittamaan!!
Jos esim. kissalle moista tököttiä juottaa ja jos omistaja vie sen patologisiin tutkimuksiin, niin kuolinsyy selviää aivan tasan tarkkaan ja silloin tulee isommanluokan rapsut!!Voihan kissa nuolla pakkasnestettä vuotavasta säiliöstä. Eihän sitä kukaan ole antanut......
- Neuvoja
issu56 kirjoitti:
Jos esim. kissalle moista tököttiä juottaa ja jos omistaja vie sen patologisiin tutkimuksiin, niin kuolinsyy selviää aivan tasan tarkkaan ja silloin tulee isommanluokan rapsut!!Jos kissanpaska on peitettynä hiekkalaatikossa ja lasten leikkikentällä vaaratonta, niin miksei pakkasneste nurmikolla olisi?
Sitä pakkasnestettä saa nykyään semmosta luonnossa hajoavaa Bio laatuakin.
Sinultahan se idea tuli, pikkusen maalla peitettynä on poissa silmistä, ja siten täysin hyväksyttävää.
Ymmärtääkseni saan pihallani laittaa hajoavaa nestettä maahan niin paljon kuin haluan, ei minun tarvi varautua siihen, että joku luvaton kulkija siihen lusikkansa tökkäisi tai että lapsi sen paskan suuhunsa laittaisi. Mulla on hevosen paskaa kukkapenkissäkin. Älkää syökö sitä, älkääkä antako koiriennekaan syödä, se paska on niin kallista hankkia, syöttääkseen vain koirille.
Laitan mä nurmikolle voikukkamyrkkyäkin ja siinäkin estän, määräajan, omien lemmikkieni ulkoilun. En kyllä ole aidannut luvattomilta tunkeutujilta?
Pitäisikö jättää puutarha hoitamatta, luvattomien vierailijoiden varalta? - issu56
Neuvoja kirjoitti:
Jos kissanpaska on peitettynä hiekkalaatikossa ja lasten leikkikentällä vaaratonta, niin miksei pakkasneste nurmikolla olisi?
Sitä pakkasnestettä saa nykyään semmosta luonnossa hajoavaa Bio laatuakin.
Sinultahan se idea tuli, pikkusen maalla peitettynä on poissa silmistä, ja siten täysin hyväksyttävää.
Ymmärtääkseni saan pihallani laittaa hajoavaa nestettä maahan niin paljon kuin haluan, ei minun tarvi varautua siihen, että joku luvaton kulkija siihen lusikkansa tökkäisi tai että lapsi sen paskan suuhunsa laittaisi. Mulla on hevosen paskaa kukkapenkissäkin. Älkää syökö sitä, älkääkä antako koiriennekaan syödä, se paska on niin kallista hankkia, syöttääkseen vain koirille.
Laitan mä nurmikolle voikukkamyrkkyäkin ja siinäkin estän, määräajan, omien lemmikkieni ulkoilun. En kyllä ole aidannut luvattomilta tunkeutujilta?
Pitäisikö jättää puutarha hoitamatta, luvattomien vierailijoiden varalta?sillä en ikänä ole antanut pienintäkään vinkkiä pakkasnesteen antamisesta kissoille!!
En todellakaan kuulu siihen ahdasmieliseen klaaniin ihmisiä, jotka kulkevat elämänsä läpi katsellen vain toisella silmällä tätä elämän menoa. Kun sen toisenkin silmän avaisi, niin näkisi paremmin jolloin myöskin maailmankuva saattaisi aavistuksen laajeta. Ja ennen kaikkea suvaitsevaisuus!! - koirienystävä
issu56 kirjoitti:
sillä en ikänä ole antanut pienintäkään vinkkiä pakkasnesteen antamisesta kissoille!!
En todellakaan kuulu siihen ahdasmieliseen klaaniin ihmisiä, jotka kulkevat elämänsä läpi katsellen vain toisella silmällä tätä elämän menoa. Kun sen toisenkin silmän avaisi, niin näkisi paremmin jolloin myöskin maailmankuva saattaisi aavistuksen laajeta. Ja ennen kaikkea suvaitsevaisuus!!ahdasmieliset ihmiset kohdistavat vihansa viattomiin lemmikkeihin. hullua nauttia eläimen tuskasta. onkohan kirjoittaja ajatellut millaisen kuoleman tuolla pakkasnesteellä kissalle tuottaisi.
onneksi vielä löytyy sellaisiakin ihmisiä jotka todella välittävät eläimistä. - ...huvittavinta...
koirienystävä kirjoitti:
ahdasmieliset ihmiset kohdistavat vihansa viattomiin lemmikkeihin. hullua nauttia eläimen tuskasta. onkohan kirjoittaja ajatellut millaisen kuoleman tuolla pakkasnesteellä kissalle tuottaisi.
onneksi vielä löytyy sellaisiakin ihmisiä jotka todella välittävät eläimistä....mitä olisi voinut teidän suustanne kuulla!
- issu56
...huvittavinta... kirjoitti:
...mitä olisi voinut teidän suustanne kuulla!
mitenkäs sitten omastasi?? Siinä se sitten varmaankin järkevyyden perikuva.....
- Neuvoja
issu56 kirjoitti:
sillä en ikänä ole antanut pienintäkään vinkkiä pakkasnesteen antamisesta kissoille!!
En todellakaan kuulu siihen ahdasmieliseen klaaniin ihmisiä, jotka kulkevat elämänsä läpi katsellen vain toisella silmällä tätä elämän menoa. Kun sen toisenkin silmän avaisi, niin näkisi paremmin jolloin myöskin maailmankuva saattaisi aavistuksen laajeta. Ja ennen kaikkea suvaitsevaisuus!!Trollaannuin trollaamaan sinua, ja olin vähällä tulla myös itse trollatuksi!
Kumpikaan meistä ei ole puhunut juottamisesta mitään.
Ollaan tarkasti ottaen puhuttu vain hautaamisesta.
Keskustelupalstaa parhaimmillaan......!
Avarakatseisen suvaitsevaisesti homma menee näin...
Koiranpaskat korjaa koiranomistaja,
Kissanpaskat korjaa kissaomistaja, oli ne haudattu tai ei.
Pakkasnesteet hävitetään pakkauksessa olevan ohjeen mukaan. Myös biolaatu!
Ratsupolisiin hevosenpaska jää kadulle! - issu56
Neuvoja kirjoitti:
Trollaannuin trollaamaan sinua, ja olin vähällä tulla myös itse trollatuksi!
Kumpikaan meistä ei ole puhunut juottamisesta mitään.
Ollaan tarkasti ottaen puhuttu vain hautaamisesta.
Keskustelupalstaa parhaimmillaan......!
Avarakatseisen suvaitsevaisesti homma menee näin...
Koiranpaskat korjaa koiranomistaja,
Kissanpaskat korjaa kissaomistaja, oli ne haudattu tai ei.
Pakkasnesteet hävitetään pakkauksessa olevan ohjeen mukaan. Myös biolaatu!
Ratsupolisiin hevosenpaska jää kadulle!sattuuhan niitä....väärinkäsityksiä!
- tilanne tänään
Oletko jo keskustellut kissan omistajan kanssa asiasta, jos olet niin mitä sanoi tekevänsä asian hyväksi!
- Jenna
puhunut kun en ole naapuria nähnyt.
Mutta ajattelin ilmaista asiasta ystävällisesti seuraavassa yhtiökokouksessa. - vä ajatus
Jenna kirjoitti:
puhunut kun en ole naapuria nähnyt.
Mutta ajattelin ilmaista asiasta ystävällisesti seuraavassa yhtiökokouksessa.Mutta jos se kissa esim. on vielä siellä teiän auton päällä ni jos vaan saat otettua valokuvan ja vielä semmoisella kameralla missä näkyy päivämäärä niin on helpompi vaatia naapuria myöskin vastuuseen aineellisista vahingoista, eikä jää myöskään mitään epäselvää asiassa! kuva kelpaa vaikka todisteeksi viranomaisille! Tosi harmittavaa, että vielä on noin ajattelemattomia ihmisiä, mutta meitä on moneen junaan.
- Perttu
Itselläni oli melkein samanlainen ongelma... Kissat kuseskeli meijän omakotitalon pihassa olevaan lasten hiekkalaatikkoon. Lapset sitten söivät hiekan seassa ollutta kissan kakkaa!
Naapurustosta loppui yht-äkkiä kissat sen jälkeen kun hankin pienoiskiväärin.- Mariella
Ei se kissan omistaja siitä välitä ,kissoja
saa ilmatteks vaikka kuinka paljon ! - issu56
kyllä nyt herää kysymys, että miksi et ole opettanut lapsiasi niin, että eivät syö mitään maasta?? Tai miksi et ymmärtänyt peittää sitä hiekkalaatikkoa, jolloin siihen eivät kissat olisi päässeet paskomaan???
Sinä ja sun pienoiskivääris................. - issu56
Mariella kirjoitti:
Ei se kissan omistaja siitä välitä ,kissoja
saa ilmatteks vaikka kuinka paljon !tuokin kirjoitus oli olevinaan? Ainakaan siinä ei ollut mitään tekemistä normaalin ajattelutavan kanssa!!
- Mariella
issu56 kirjoitti:
tuokin kirjoitus oli olevinaan? Ainakaan siinä ei ollut mitään tekemistä normaalin ajattelutavan kanssa!!
Voi sinua yksinkertaisuutta.
- issu56
Mariella kirjoitti:
Voi sinua yksinkertaisuutta.
yksinkertaisuus kuin täysi tyhmyys ;=)))
- Mariella
issu56 kirjoitti:
yksinkertaisuus kuin täysi tyhmyys ;=)))
tyhmän yksinkertainen :)))
- Eeva
issu56 kirjoitti:
kyllä nyt herää kysymys, että miksi et ole opettanut lapsiasi niin, että eivät syö mitään maasta?? Tai miksi et ymmärtänyt peittää sitä hiekkalaatikkoa, jolloin siihen eivät kissat olisi päässeet paskomaan???
Sinä ja sun pienoiskivääris.......................sinulla ei varmaan ole lapsia ?.....
herää kysymys.Kissako tärkeämpi ?
Kyllä lapset ovat arvojärjestyksessä ensin
ja pienet lapset eivät vielä ymmärrä mitä
suuhunsa vahinkossa hiekkalaatikossa laittavat.
Hiekkalaatikot ovat lapsia varten TEHTY eikä
kateille ulostamista varten !! - issu56
Mariella kirjoitti:
tyhmän yksinkertainen :)))
ei edes omaa kuviteltua nerouttaan/fiksuuttaan, joten koitahan keksiä parempi tapa tuoda itseäsi esille!
- issu56
Eeva kirjoitti:
......sinulla ei varmaan ole lapsia ?.....
herää kysymys.Kissako tärkeämpi ?
Kyllä lapset ovat arvojärjestyksessä ensin
ja pienet lapset eivät vielä ymmärrä mitä
suuhunsa vahinkossa hiekkalaatikossa laittavat.
Hiekkalaatikot ovat lapsia varten TEHTY eikä
kateille ulostamista varten !!ja luehan nyt uudelleen se kirjoitukseni oikein ajatuksella, että ymmärrät mitä siinä lukee!!
Kyllä mulla on lapsi, joka ei kuitenkaan käynyt hiekkalaatikolla aterioimassa. Ainakin tuolloin vanhempien velvollisuuksiin kuului katsoa lastensa perään...myöskin siellä hiekkalaatikolla!!
Ei kuvittelisi olevan kovin suuri vaiva, jos sen kotipihalla olevan hiekkalaatikon pitää peitossa aina silloin kun siellä ei leikitä!! Kevytpeitteet eivät maltaita maksa ja niitä saa eri kokoisia!!
Olisi ainakin yksi valituksen aihen vähemmän, jos käyttäisi hieman mielikuvitusta ja ohjaisi sitä ajatusmaailmaa muuhun kuin vain pelkkään marisemiseen!! - maatuska
issu56 kirjoitti:
ja luehan nyt uudelleen se kirjoitukseni oikein ajatuksella, että ymmärrät mitä siinä lukee!!
Kyllä mulla on lapsi, joka ei kuitenkaan käynyt hiekkalaatikolla aterioimassa. Ainakin tuolloin vanhempien velvollisuuksiin kuului katsoa lastensa perään...myöskin siellä hiekkalaatikolla!!
Ei kuvittelisi olevan kovin suuri vaiva, jos sen kotipihalla olevan hiekkalaatikon pitää peitossa aina silloin kun siellä ei leikitä!! Kevytpeitteet eivät maltaita maksa ja niitä saa eri kokoisia!!
Olisi ainakin yksi valituksen aihen vähemmän, jos käyttäisi hieman mielikuvitusta ja ohjaisi sitä ajatusmaailmaa muuhun kuin vain pelkkään marisemiseen!!Päiväkotien pihoilla on useampi hiekkalaatikko
jollet satu tietämään , missä kissat käyvät
tarpeillaan !!
Velvollisuuksia on myös kissojen omistajilla
katsoa kattien perään , turhaan mariset !!!!! - issu56
maatuska kirjoitti:
Päiväkotien pihoilla on useampi hiekkalaatikko
jollet satu tietämään , missä kissat käyvät
tarpeillaan !!
Velvollisuuksia on myös kissojen omistajilla
katsoa kattien perään , turhaan mariset !!!!!kävelehän nyt sinne päiväkotiin ja mutise siellä niistä kissojen jätöksistä. Jospa vaikka sitten ymmärtäisivät hommata päälliset niihin hiekkalootiin!
Minäkö marisen ;=))) Eiköhän se ole aivan joku muu, katsos kun meillä ei ole edes kissaakaan! Suosittelen lukemaan koko ketjun alusta loppuun!! - maatuska
issu56 kirjoitti:
kävelehän nyt sinne päiväkotiin ja mutise siellä niistä kissojen jätöksistä. Jospa vaikka sitten ymmärtäisivät hommata päälliset niihin hiekkalootiin!
Minäkö marisen ;=))) Eiköhän se ole aivan joku muu, katsos kun meillä ei ole edes kissaakaan! Suosittelen lukemaan koko ketjun alusta loppuun!!....VAAHTOAT ???
- issu56
maatuska kirjoitti:
....VAAHTOAT ???
huutaminen!
- sivusta seur...
issu56 kirjoitti:
huutaminen!
Voi luoja ,antaisit jo olla !
- issu56
sivusta seur... kirjoitti:
toisenkin kerran!
- issu56
toisenkin kerran!
- issu56
tulipas oikein tuplasti....nykihäiriö iski sormeen ;=))
- auttoiko
issu56 kirjoitti:
tulipas oikein tuplasti....nykihäiriö iski sormeen ;=))
voi reppana ....nyt varmaan helpotti !
- issu56
auttoiko kirjoitti:
voi reppana ....nyt varmaan helpotti !
menisit ja rekkaisit nickisi, reppana!
- jospahan nyt...
issu56 kirjoitti:
menisit ja rekkaisit nickisi, reppana!
menisit ja rekkaisit nickisi, voi reppanaa !
- Anonyymi
Eihän tuo ikään ongelma ole. Herkkupaloja koirille, lisäksi koiranruoan tarve vähenee. Mitä enemmän kissanpaskaa koiran suuhun sitä vähemmän kustannusta koiran omistajalle. Tuohan on hyvä ja selvä tilanne, paska häviää ja koiranruokaa säästyy.
- Anonyymi
Tuollaisesta asiasta ei voi syyttää kuin itseään. Kannattaa antaa ruokaa koirille ettei tarvitse paskaa syödä.
- Anonyymi
Taas ovat muut muodostaneet ongelman koiranomistajille. Naapurit, kissat, toiset koirat jnejne..
- Anonyymi
Olen monesti ihmetellyt sitä, että ihmiset ottavat kotiinsa lemmikin, joka syö ulosteita ja mätiä raatoja, ja kertoman mukaan jopa sotkee turkkinsakin niihin. Oma valinta toki, ja siks turha valittaa. Luonto on täynnä kanien, kauriiden, myyrien ja ties minkä papanoita ja raatoja niihin mieltyneen syötäväksi. Meillä päin saattaa löytyä ilveksenkin pökäleitä. Kulkevat yön hiljaisina hetkinä ihan vapaasti missä haluavat.
- Anonyymi
Elikkä elikkäs, ongelmiin löytyy monia ratkaisuja. Kysy goglelta.
- Anonyymi
Ei vastaan ota eläinhoitola,ei kiinnosta poliisia....jo yli kymmenen vuotta välinpitämättömän kissojen omistajan naapurissa ollaan asuttu, kuusi kertaa 3:n kuukaukauden aikana 4 eri kissaa viety...siis ihan taajamassa kaupunki alueella.Meidän kallioinen piha jossa naapurin kissojen WC:mä toimii pihallani ruokapöytäni alla oleva hiekka-alue,sekä terassini alla oleva hiekka, siinä sitä sitten kissan pissan ja kakan hajussa nautimme kesän herkuista...myös inhottaa ne jyrsijän raadot joita saan siivota pois,emmekä voi kuvitellakaan tehdä 'hiekkalaatikkoa' lasten lapsille.Naapurille on kyllä sanottu ettei kissoja pidä päästää meidän pihalle.
- Anonyymi
Onneksi rakit ovat lainsuojattomia vapaana, ne voi hävittää miten parhaaksi näkee :)
- Anonyymi
Ei ole ongelma. Koirathan suorastaa rakastavat kissan-, ja ihmispaskan makua ja syövät hyvillä suin. Paska on herkkua koirille, lisäksi koiranruoan tarve vähenee. Mitä enemmän kissan tai ihmispaskaa koiran suuhun sitä vähemmän kustannusta koiran omistajalle. Hyvä tilanne, paska häviää ja koiranruokaa säästyy, vähennetään muun ruoan antamista silloin koira on kierrättäjä joka syö pelkkää paskaa. Näin sinä Jenna autat maailmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1363895- 851915
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151781Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541422Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi511363Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1311327VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu981282- 701166
- 691043
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1131022