Kuka edustaa kaupunkia sote-asioissa?

Anonyymi-ap

Kysymys tuli mieleen kun luin paikallispravdasta kaupunginjohtajan haastattelun.

Miten Laine voi hoidella sote-asioita kaupungin virkamiehenä, vaikka sote-asiat eivät enää kuulu millään tavalla kaupungille, kun ne kaikki siirtyivät uudelle hyvinvointialueelle 1.1.23 alkaen?

Kun nythän tuo homma näyttää ulospäin siltä, että Laine hoitaisi poliittisia luottamustehtäviään eli hyvinvointialueen hallituksen ja valtuuston jäsenyyttä kaupungin piikkiin?

Mihin tämä homma siis perustuu että virkatehtävissä ollessaan voi hoitaa myös poliittisia tehtäviä?

Who knows?

8

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittaja olet oikeassa asian suhteen. Laine käyttää veronmaksajien varoja omien luottamustehtävien hoitoon. Ihmettelen Savonlinnan touhua, kun kukaan ei tunnu välittävän mitä tapahtuu. Siellä on kaupunginjohtaja saanut entisten kaupunginhallituksen puheenjohtajien aikaan aseman, jota vaalitaan nyt demari voimin. Tee mitä haluat. Näinhän se taitaa mennä, mutta miksi?
      Kaikki hurraa Laineelle, vaikka muut ovat työtä tehneet omalla ajalla ja omilla varoilla.

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🍑 ­­­N­y­­­m­­­f­o­­m­­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17700500O

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Taitaa olla palkattuja ja palkkioita saavia aika paljon "omalla ajallaan" tekevissäkin, mitä on muodostamisvaiheessa kerrottu.

      • Anonyymi

        Ei muuten mutta kun palkkaa maksetaan vain työnantajan lukuun tehdystä työstä. Onko työnantaja siis jotenkin määrännyt työtehtäviksi sote-asiat?

        Samoin virkamiehen korostettu velvoite pysyä puolueettomana virkatehtävissä. Miten tämä mahtaa onnistua kun jo nyt tiedetään että laskelmat toisen sairaalan määrärahoista on kovin erinäköiset Eloisassa ja Savonlinnassa?

        Aika perusasioita? Eikö nämä Savonlinnan kuviot voitaisi jotenkin selventää myös ulospäin, meille kunnallisveronmaksajille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten mutta kun palkkaa maksetaan vain työnantajan lukuun tehdystä työstä. Onko työnantaja siis jotenkin määrännyt työtehtäviksi sote-asiat?

        Samoin virkamiehen korostettu velvoite pysyä puolueettomana virkatehtävissä. Miten tämä mahtaa onnistua kun jo nyt tiedetään että laskelmat toisen sairaalan määrärahoista on kovin erinäköiset Eloisassa ja Savonlinnassa?

        Aika perusasioita? Eikö nämä Savonlinnan kuviot voitaisi jotenkin selventää myös ulospäin, meille kunnallisveronmaksajille?

        Paljonkohan maksat kunnallisveroja ? Luulenpa ettet yhtään, kun täällä koko ajan on aikaa houruta yhtä ja samaa uupaduubaa sekä monistaa kysymyksiäsi uudelleen ja uudelleen itsellesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonkohan maksat kunnallisveroja ? Luulenpa ettet yhtään, kun täällä koko ajan on aikaa houruta yhtä ja samaa uupaduubaa sekä monistaa kysymyksiäsi uudelleen ja uudelleen itsellesi.

        Tällaiset kyselyt loppuisivat kuin seinään, jos kaupunginjohto vastaisi näihin relevantteihin kysymyksiin. Tämähän me kaikki tiedetään. Siksi on kiinnostavaa seurata kuinka norsunluutornista ei haluta selvästikään laskeutua tavallisten kuolevaisten eli veronmaksajien pariin.


    • Täsmälleen niin! Kaupunginjohtaja on mahdollisimman huono vaihtoehto ajamaan SOTE-asioita. Kyllä se on käynyt selväksi. Kyllä se siltä näyttää, että kaupunginjohtaja haraa Sote-uudistusta vastaan kaikin tavoin. Pitäisi tenttiä vaikka sosiologiaa, jos sieltä jäisi jotakin tärkeää tietoa mieleen. Huom! Keskusta on ollut ajamassa Sote uudistusta, se on hyvä. Eikö kaupunginjohtaja edusta Keskustaa? Ei siltä kyllä näytä!
      On todella näyttävä uusi terveyskeskus, se on hyvä, mutta pitäisi organisation toimia Sote uudistuksen hengen mukaisesti myös, pelkkä rakennus ei riitä, eikä sitä tee... Tarvitaan uudistuksen mukaiset muutokset ja kehittelyt kaikessa toiminnassa. Vielä on paljon parannettavaa...

    • Anonyymi

      Savonlinnan Lets Com Tilataksi Pakettiauton Ajot Lopetaa Laitetaan Myyntiin Pakettiauto valkoswagen Carry TILATAKSI

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe