Kun menee Kolille

Anonyymi-ap

Kysyy turistilta, tiedätkä mihin kuntaan koli kuuluu, liki aina vastaus on Nurmes.

Miksi näin?

25

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisko noin että vastaajat on sattumoisin lintsanneet maantiedon tunnilta?

      • Anonyymi

        Minä tein hommia Kolilla vuosikymmenien ajan ja tapasin varmasti tuhansia turisteja. Ei tuo asia ollut kovin usein esillä, mutta muistelen, että minulle ei yksikään ehdottanut Nurmesta.
        Joensuu, Kontiolahti, Juuka ja tietysti joskus Lieksa, olivat ne yleisimmät. Joku ihmetteli sitäkin, että eikö Koli olekaan ihan itsenäinen kunta tai kaupunki.
        Sekin herätti kummastelua, että kaupungin hallinnollinen keskus sijaitsee sadan kilometrin päässä, Pielisen toisella puolella. Olihan se hankalaa ja oma riesansa kun joitakin asioita oli pakko hoitaa Lieksassa.
        Jo hallinnollisista syistäkin kaikista järkevintä olisi, että Koli kuuluisi Kontiolahteen. Juuka olisi lähempänä, mutta onko Juualla tarvittavia resursseja. Matkaahan Kontiolahteenkin on, mutta vain puolet siitä mikä Lieksaan. Kontiolahti on todella elinvoimainen ja hyvät resurssit omaava kunta. Myös monet Joensuuhun suuntautuvat asiat hoituisivat samalla.


    • Anonyymi

      Koli olisi hyvä siirtää Nurmekselle.

      • Anonyymi

        Juukaan se paremminkin kuuluisi, eikä kontiolahtikaan ole kaukana. Miten tuo yleensä on lieksalle koskaan päätynytkään?


      • Anonyymi

        Hinnasta jos sovitaan, eli maksatte vain sen takaisin mitä Lieksa on Kolille investoinut.
        Mutta ei taida teillä olla rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinnasta jos sovitaan, eli maksatte vain sen takaisin mitä Lieksa on Kolille investoinut.
        Mutta ei taida teillä olla rahaa.

        Ei tarvitse maksaa mitään. Kaikki Kolilaiset keräävät tarpeeksi kattavan nimilistan ja lähtevät itse esittämään halunsa liittyä Kontiolahteen. Lieksa on sisäsiittoinen, jälkeenjäänyt, sulkeutunut yhteisö jossa vihataan ja pelätään muuta maailmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse maksaa mitään. Kaikki Kolilaiset keräävät tarpeeksi kattavan nimilistan ja lähtevät itse esittämään halunsa liittyä Kontiolahteen. Lieksa on sisäsiittoinen, jälkeenjäänyt, sulkeutunut yhteisö jossa vihataan ja pelätään muuta maailmaa.

        Lieksan politiikka on mainehaitta Kolin kehitykselle. Sateenkaariväen syrjintä, susiviha, ympäröivän luonnon tuhoaminen.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse maksaa mitään. Kaikki Kolilaiset keräävät tarpeeksi kattavan nimilistan ja lähtevät itse esittämään halunsa liittyä Kontiolahteen. Lieksa on sisäsiittoinen, jälkeenjäänyt, sulkeutunut yhteisö jossa vihataan ja pelätään muuta maailmaa.

        Eipä se siitä parane jos sinne toinen samalainen porukka tulisi isännöimään, korkeintaan konkurssi olisi nopeampi. Ja olen sitämieltä että ennen luovutetaan se venäläisille että saavat laajentaa matkailyritystään, ennekuin jukka / nurmes vajakeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse maksaa mitään. Kaikki Kolilaiset keräävät tarpeeksi kattavan nimilistan ja lähtevät itse esittämään halunsa liittyä Kontiolahteen. Lieksa on sisäsiittoinen, jälkeenjäänyt, sulkeutunut yhteisö jossa vihataan ja pelätään muuta maailmaa.

        Sieltä se tuli se Lieksan katkera kalkki, ihan hyvin riimittelit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lieksan politiikka on mainehaitta Kolin kehitykselle. Sateenkaariväen syrjintä, susiviha, ympäröivän luonnon tuhoaminen.....

        Sateenkaariväelle oma leirintäalue Kolille. Normaaleilla ei asiaa sinne.


    • Anonyymi

      Ei Nurmekseen vain Juukaan. Uskoakseni.

    • Anonyymi

      Koli on kuusamossa.

    • Anonyymi

      Nurmeksessa ei somaliparasiittejä. Ihmiset hakee sivistyneitä paikkoja.

      • Anonyymi

        Suomeen ovat tervetulleita kaikki kehittymättömien maiden kehittymättömimmät. Täällä oletetaan heistä tulevan mm. koodaajia. Ensin pitää tietysti opettaa numerot ja kirjaimet, sitten lukemaan, laskemaan ja laulamaan.
        Sen jälkeen vie aikansa suomalaiseksi muuttuminen. Kuitenkin heidät erottaa heti, eivät muutu suomalaisiksi eivätkä koorareiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomeen ovat tervetulleita kaikki kehittymättömien maiden kehittymättömimmät. Täällä oletetaan heistä tulevan mm. koodaajia. Ensin pitää tietysti opettaa numerot ja kirjaimet, sitten lukemaan, laskemaan ja laulamaan.
        Sen jälkeen vie aikansa suomalaiseksi muuttuminen. Kuitenkin heidät erottaa heti, eivät muutu suomalaisiksi eivätkä koorareiksi.

        Sitten ovatkin eläkkeellä tekemättä päivääkään töitä ja Suomessa päättäjät ihmettelee,kun pitää ottaa velkaa joka vuosi miljarditolkulla lisää.


    • Anonyymi

      Olen pannut Kolilla paljaalla.

    • Anonyymi

      Liekö aloittaja kysynyt omilta sukulaisiltaan 😂😂😂

      • Anonyymi

        Olen pannut sukulaisia paljaalla 🤠


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pannut sukulaisia paljaalla 🤠

        Isäsi poika olet 🤮


    • Anonyymi

      Nurmeshan herätteli vajaa satavuotta sitten Kolin ihmisten tietoisuuteen.

    • Anonyymi

      Mitä se karjalanpiirakka siellä kyselee

    • Anonyymi

      Koli kuuluu Pohjois-Karjalan Osuuskaupalle.

    • Anonyymi

      Kolia voisi hyödyntää pystyttämällä noitarovio. Uushenkisyys ja erilaiset pakanatilaisuudet näyttää lisääntyvän koko ajan. Parempi olisi lopettaa ne heti alkuunsa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      898
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe