Hirveä väsymys muita oireita ei ole

Anonyymi-ap

Mistähän johtuu , eihän enää kaamos

Ulkoilua joka päivä ,1-2 tuntia

Syön terveellisesti!

48

1137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Syöpä-

      Selkeesti jokin maksa-, haima- tms syöpä. Ei kipuja, ei oikein mitään oireita, mutta jatkuva väsymys, joka ei johdu unenpuutteesta. Mikäpä siinä, tee testamentti, loppusiivous, osta arkku ja maksa krematorio.

      Oikeesti oletat, huuhaapalstalla päivystää terveydenhoitojengit neuvoakseen kirjoittelevia virtuaalipersoonia?

      =DW=

      • Sinä olet aina niin lohdullinen. Luulin jo että olet tosissasi.
        Minuakin väsyttää ilman kunnon syytä, olen kyllä yli 70v.
        Mietin jo kaikkia noita kauheuksia mitä luettelit.
        Loppusiivous on ollut mielessä muutenkin.


    • Anonyymi

      Käy ottamassa verikokeeet terkkarissa, jos vaikka anemiaa olis

    • Anonyymi

      Oisko vitamiini puutteet, syötkö hyvin?

    • Meeppä lääkäriin ja kerro vaivas.

      • Anonyymi

        Huomenna menen lääkäriin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomenna menen lääkäriin!

        Kerro oireista ja sano että haluat että ne tutkitaan. Vaikuttaa arkipäivän elämiseen. Älä tee itse diagnooseja, kuvaile vain oireita.


    • Anonyymi

      Olisin tyytyväinen 1-2 tuntiin ulkoilua. Puolen tunnin jälkeen tulee uupumus.

      • Anonyymi

        Olisin tyytyväinen ulkoiluun, vettä sataa ja on liukasta.


    • Anonyymi

      Miten on mielen laita? Onko turhautumista? Se väsyttää. Entä mielen apeutta, masennus on ehkä liian vahva sana, huomaisit sen itsekin.
      Olen kiinnostunut seuraamaan, koska ystäväni valittaa samaa. Ei ole mistään kipeä, ei ole huono ole, "melkein" joskus huimaa, jotenkin outo olo ja veto pois. Ota siitä selvää.
      Hän ei tee vielä asialle mitään, ulkoilee edelleen ja syö terveesti. Tarkistelee tilannetta että psytyisi vähän selvemmin lääkärille oireista kertomaan. nyt ovat vielä liian epämääräisiä.

      • Anonyymi

        Moni saa masennuksen kevään alkaessa ja tuntee olevansa väsynyt, mene vaan lääkärin puheille niin voivat ottaa verikokeet jos olis vaikka raudan puutetta . Entäs kilpirauhanen onko se tutkittu ?


    • Anonyymi

      alottaja : mene lääkäriin
      lääkäri määrää verikokeisiin
      verikokeista syy löytyy väsymykseen,
      syitä väsymykseen on hyin monia,
      siksi verikokeet on vältämätön toimenpide,

      • Ei pelkät verikokeet yksistään väsymyksen syytä selvitä. Mutta jostainhan on aloitettava.


      • Anonyymi

        Montakertaa on ihan vaan pikku juttu se väsymyksen syy. Esim lievä masennus saattaa tehdä ihmisen väsyneeksi . Sitten voi olla raudanpuutetta , tai vikaa kilpi4auhasen toiminnassa jne jotta mene lääkäriin ottavat selvää syyt väsymykseen


    • Anonyymi

      Syyvalikoima on kirjava.
      Itselläni mainitsemiasi oireita aiheuttaa aortan läpän vuotaminen. Vain osa hapettuneesta verestä menee lihaksistoon.

    • Anonyymi

      Oletko sairastanut koronan ? Jos se on pitkittynyt ? Siihen voi liittyä
      väsymystä ja voimattomuutta.

      • Anonyymi

        Sairastettu KORONA voi vaikuttaa kauan olotilaan.

        Millaisia vinkkejä neurologina antaisit niille koronan sairastaneille, jotka tuntevat, etteivät ole kunnossa, vaikka taudista on kuukausia?

        -Kannustan etsimään keinoja, jotka auttavat jaksamaan ja jotka tuntuvat sopivan itselle. Sohvan syliin ei väsyneenäkään kannata jäädä, vaan liikkeelle on hyvä lähteä pienin askelin. Tavoitteena on palata asteittain normaaliin. Jos omat konstit eivät riitä, voi hakeutua oman terveysasemansa tai työterveyshuoltonsa fysioterapeutille. Myös henkiseen jaksamiseen kannattaa hakea apua.


    • Anonyymi

      Minäkin olisin poikki, jos ulkoilisin 1-2 tuntia päivässä yhtämittaa.

    • Anonyymi

      Et kertonut miten nukut yösi?Usein varasto raudan puutos lissä väsymystä. Myös henkinen mieli ala.Kuormitavatko muut ihmiset sinua puheilla ymm ? Itse ulkoilen päivittäin noin 3h. Plus alku iltaa 1h. Mahdolistaa koska en työelämässä ja asun yksin.Läpi vuoden aikojen siis.Säät eivät estä ulkoiluani eivätkä masenna.Olin se roska pussi,johon kaikki omat huolensa kantoivat,ilman vuorovaikuitusta: Mitä minulle kuuluu? Karsin ne ihmiset elämästäni pois.Väsymyskin meni,Kuin uupumus/ uupuminen.12.1.23. Itä Helsinki vanhempi nainen

    • Anonyymi

      Hömppäporukka ehdottaa aina että lääkäriin
      Onko se joku ehdotus
      Eikö kysyjä osaa

      Ikään
      kuin terveyskeskusylääkäri osaisi vas tata tata

      Mikä mua vaivaa

      - kysymykseen

      Millä lääkäri osaa

      JOS ei ole kilpirauhanen niin sitten on vain hiton tylsää

      Olet joutunut sosdem - tylsyyteen
      Kaiken saa mitään tekemättä tukena

      Aamulla ei ole mitään projektia joten ehtii
      tänne pyytämää kes kustelua

      Yöllä ei nuku hyvin vaikka luulee
      Aamulla tylsää ja valmiiksi loppu
      Lääkärille kysymään mikä mua vai vaa

      • Anonyymi

        Mikä sinua vaivaa ?


      • Tutkimuksia ja niiden analyysiä et saa ilman lääkärissä käyntiä ja tehtyjä lähetteitä.


    • Anonyymi

      Minulla oli lokakuussa pari päivää kestävä outo väsymys, luulin tulevani kipeäksi mutta menikin sitten ohi eikä vastaavaa ole muulloin ollut.

    • Anonyymi

      Aloittajalle kysymys: Saitko tietoa ja apua lääkäriltä ?

    • Anonyymi

      Tarkistuta kilpirauhas arvot

    • Anonyymi

      Kuinka nukut.
      Aloitatko nukkumisen sinulle sopivaan ajankohtaan. Se on monella yksllöllinen koko elämän, toisilla on paremmat unenlahjat nukkuvat miloin vaan ja sikeästi.

      Minulla ihanne on valitettavan aikaisin illalla klo 20.00 ja aamulla herään klo 5.00 menen sitten mihin aikaan nukkumaan.
      Naapurin rouva valvoi aina 01.00 ja sano että on silloin hurjan väsynyt , heräsi noin 9.00. Eli hyvin terveenä 97v ikään ja nukkui vaan yhtenä yönä terveenä täältä pois.

      • Anonyymi

        Voisin vastata itselleni.
        Mulla väsymys "ehkä alkoi" kun munuaisten toiminta heikkeni. Olen kysynyt jo kolmasti eri lääkäreiltä vuoden aikana ja aina vastaus on että muniaisesi ovat heikentyneet, ne ovat 10-15 v vanhemmat kuin sinä. Ruokavaliota olen pyytänyt, ei sellaista vielä vuosiin.

        Minua väsyttää aamulla, 2 dl kahvin jälkeen ole hurjan pirteä 4 tuntia ja sen jälkeen väsynyt. Toinen päivän kahvi väsyttää ja kolmaskin.
        Päivä menisi tasaisemmin jos en joisi kahvia, ole pystynyt pitämään viikon taukoja, mutta mitä muuta tekee kun herää klo 5.00, kun juo kahvia.

        VIELÄ, onko tullut pari lisäkiloa, ne myös minua väsyttää. Kannatat muistaa, jos tulee liikakiloja, samalla ei tule yhtään uutta lihasat. Samoin kun laihtuu muutaman kilon. yhtään lihasta ei katoa, olo tuntuu kvyeltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisin vastata itselleni.
        Mulla väsymys "ehkä alkoi" kun munuaisten toiminta heikkeni. Olen kysynyt jo kolmasti eri lääkäreiltä vuoden aikana ja aina vastaus on että muniaisesi ovat heikentyneet, ne ovat 10-15 v vanhemmat kuin sinä. Ruokavaliota olen pyytänyt, ei sellaista vielä vuosiin.

        Minua väsyttää aamulla, 2 dl kahvin jälkeen ole hurjan pirteä 4 tuntia ja sen jälkeen väsynyt. Toinen päivän kahvi väsyttää ja kolmaskin.
        Päivä menisi tasaisemmin jos en joisi kahvia, ole pystynyt pitämään viikon taukoja, mutta mitä muuta tekee kun herää klo 5.00, kun juo kahvia.

        VIELÄ, onko tullut pari lisäkiloa, ne myös minua väsyttää. Kannatat muistaa, jos tulee liikakiloja, samalla ei tule yhtään uutta lihasat. Samoin kun laihtuu muutaman kilon. yhtään lihasta ei katoa, olo tuntuu kvyeltä.

        "Samoin kun laihtuu muutaman kilon. yhtään lihasta ei katoa, olo tuntuu kvyeltä."
        Ei ole totta. Ikääntyessä lihaksia katoaa. Lihakset surkastuvat. Väistämättä.
        Sitä voi vähän hidastaa lihastreenillä plus oikealla ruokavaliolla,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Samoin kun laihtuu muutaman kilon. yhtään lihasta ei katoa, olo tuntuu kvyeltä."
        Ei ole totta. Ikääntyessä lihaksia katoaa. Lihakset surkastuvat. Väistämättä.
        Sitä voi vähän hidastaa lihastreenillä plus oikealla ruokavaliolla,

        Tuo on ikävä tosiasia!
        Katsaus ikävuosiin 67 -78. Tiedot hankittu samasta InBody720 vekottimesta samassa tilanteessa.
        Käyn treenaamassa 6 kertaa viikossa. Lihasvoimapainotteisesti. Kyykkyjä levytangon kanssa, maastavetoja, leuanvetoja, vaihtelevia punnerruksia, hauiskääntöjä, vatsaa monipuolisesti, nuorison taljoja ja muita vekottimia. Soutuvekotinta ja fillaria.
        2010 oli 172cm ukon paino 94,5kg. Lihasta 43,9kg. Rasva 16,9%. Vatsaontelo 135,2!!!! Yleinen tavoite 100 tai alle.
        2022 paino 79,9kg. Lihasta 38,6kg. Rasva 12,9%. Vatsaontelo 57,1!
        Syön terveellisesti ja taatusti riittävästi suojaravinteita ja proteiinia eri muodoissa laskien tarpeen rasvattomasta painosta,

        En laihduttanut mutta ilmeisesti intensiivinen treeni, viikossa yhteensä noin 10 tuntia syketasolla 110 - max. on vaikuttanut suhteiden muuttumiseen mutta LIHASTA ON KADONNUT.
        En tiedä mikä olisi tilanne laiskotellen. Tuskin olisin hengissä.

        Väittämät ikuisesta lihasmassan ja voimien kasvusta ikääntymisestä huolimatta on täyttä soopaa. Pätee 0-tilanteesta lähteville mutta ei yhtään itsestään huolehtiville.
        Tulin juuri salilta. Kevyt välipäivä. Tavanomainen alkuverryttely. Ilman retkua ylätaljaa omalla painolla 6 x 5. Istumasoutua painoja 20kg yli oman painon, 6 x 10. Tehokas venyttely ja väleissä vatsan 10:n toistot.
        Eväänä normaali protsku-kaakaopullo jossa protskua +30gr. Palattuani söin omenan.
        Huomenna perusteellisempi ojentajat-olkapäät treeni sekä aerobista 0,5 - 1 tunti.


    • Anonyymi

      Mitä kuuluu aloittajalle ?
      kysyy toinen väsynyt

    • Anonyymi

      Tarkistakaa nyt ihmeessä vitamiinitasonne, kaikki väsyneet ja muutkin. "Syön terveelisesti" sanovat valitettavasti kaikki nekin, jotka eivät tiedä terveellisyydestä hevon humppaakaan.

      Samalla voi tarkistuttaa myös verensokeri-, rauta- ja kaikki muutkin veriarvot, jotta saa omasta tilastaan kokonaiskuvan ja tutkittuun tietoon perustuvan pohjan terveydestään, jotta pääsee petraamaan sitä.

    • Anonyymi

      Jos olet sairastanut koronan, voi olla jälkikorona, jonka oireena on väsymys. Jos olet ottanut rokotukset, miksei voisi olla silloinkin jälkikorona.

      Tyypilliset oireet
      Tavallisin jälkioire on uupumus. Uupumus ei ole luonteeltaan vain väsymystä vaan energian puutetta, kyvyttömyyttä suoriutua normaaleista askareista ja epämiellyttävä olotila, ja se ei yleensä lievity levolla.

      koko teksti https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01295#s3

    • Anonyymi

      Saikohan aloittaja apua ja tietoa ?

      Minä olen täysin kaputt. Sairastan koronaa viidettä kuukautta.
      On särkyä, keskittymisvaikeuksia, sydänoireita ja huimausta.

      Vähänkään kun liikuin, tulee ihan kauhea olo.

      Meniköhän se proteiinipiikkivirus aivoihin ,kun ei tahdo löytää oikeita sanojakaan
      aina ?

      Oireet vaihtelee eri päivinä ja joskus aamulla ja päivällä ja illalla
      on eri oloja. Ne tulee aaltomaisina.
      Näkö ei meinaa usein tarkentua, henkeä ahdistaa
      ja saa ahdistuskohtauksia oireista.

      Lukemani mukaan meitä on ainakin yli 20000 jotka kärsii pidentyneestä
      koronasta.

    • Jatkuvan väsymyksen yksi syy voi olla myös uniapnea. Ei tarvitse olla ylipainoinen tai kuorsata.

      • Anonyymi

        Ihan totta uniapnea on monella syynä väsymykseen . Sukulainen ei edes itse tiennyt että hänellä on uniapneaa ja meni väsymyksestä lääkäriin.
        Sai mukaansa sairaalasta ” kuorsauskoneen” ja sen jälkeen tuli pirteäksi taas, sanoi että aamu herääminenkin on toisenlaista nykyisin kun on jo herätessään aamulla virkeä äjoten kannattaa käydä lääkärissä ,niin saa avun vaivoihinsa.


    • Anonyymi

      Edellinen viestittelijä saattaapi olla mahdollisesti oikeassa väsymyksesi suhteen. Kuusi vuotta sitten menin lääkäriin valittamaan väsymystä ja vetämättömyyttä aamuisin vaikka kuinka liikuin. Verikokeet hyvät ,kiitos ja näkemiin syytä löytämättä. Nyt muutama kuukausi taaksepäin kävin tohtorilla muun asian tiimoilta ja otin väsymyksen puheeksi. Verikokeiden lisäksi päädyttiin tekemään suppea uniapnea testi . Verikokeen tulokset hyvät, mutta vaikea uniaapnea eli hengityskatkokset yön aikana todettiin minulla. C-pap eli hengitystä avustavan laiteet avulla nukun nyt. Tämä on yksi vaihtoehto muiden joukkoon.

      • Onko c-papin aloituksen jälkeen väsymyksesi helpottanut?


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Onko c-papin aloituksen jälkeen väsymyksesi helpottanut?

        Ainakin hengitys katkokset ovat vähentyneet minimiin konetta käyttäessäni. Nukkumisessa ja unen laadussa parantamisen varaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin hengitys katkokset ovat vähentyneet minimiin konetta käyttäessäni. Nukkumisessa ja unen laadussa parantamisen varaa.

        Minun sukulaiseni sanoi että sai uuden elämän koneen saatuaan .


    • Anonyymi

      Haloooo,
      onko alotuksentekijä vielä hengissä
      vai onko kuolo korjannu sairaan,

      surku kovin on ikävä omaa saman ikästä kadonnutta jälkeläistä,
      ei tedeä vaikka olis kuollu jo,

    • Anonyymi

      90% varmuudella kilpirausarvot pielessä.

    • Anonyymi

      Oma väsymiseni johtuu aortan läpän vuodosta. Hapettunut veri ei pääse lihaksiin kuin osittain. Tuntuu pahiten reisissä mutta on kokonaisvaltainen ilmiö.
      Vuoto ei ole vaikuttanut labratuloksiin. Kaikki on kohdallaan. Esimerkiksi Hb on 159. Olen siis mies. Minkään tarkastuskohteen lukema ei ole lähelläkään viitearvon kumpaakaan rajaa. Voittopuolisesti lähempänä parempaa reunaa.
      15.03. menen lekurin hämmästeltäväksi ja fiksuinta mitä hä saattaisi tehdä olisi passitus sydämen ultraukseen jollaisessa vuoto todettiin kolmisen vuotta sitten.

    • Anonyymi

      Yleisin väsymyksen syy on, ettei nuku riittävästi ja kunnolla eli hyvin.

    • Anonyymi

      Normi koronapiikki haitta kyseessä.

    • Anonyymi

      Mua väsyttää vanhus,
      voimat hukassa, ei jaksa niin ei jaksa,
      kuoleman lähestyminen on raskasta aikaa vanhalle ihmiselle,

    • Anonyymi

      Jonkun ravinto arvon puutus tila. Tai sitten kevät väsymys. Ne jotka taipuvaisia ovat masennus pahin aika on heillä Helmikuun loppu kohti valoa ja toisen kerran sama asia elokuun loppua kohti pimeään.Hyvin vähän on ulkoilu 1-2 h. päivässä.Joskus ihminen itse lullee syöravitsevasti. Ystäväni valitti kehonsärkyjä ja vastaava uupumista.On työ elämä ja vasta tulossa 58v Mies!. Hänetä otettiin kaikki kokeet mitä verestä voi ottaa ja selvisi on D-Vitamiinin puutostila.Aloitti sen syönin.Märätiin resepti läkkenä .Vahvemmat kuin apteekin käsikauppa lääkkeet.On vasta syönnyt 2 viikkoa.Kuuri on useita kuukausia.Mut verestä otetut arvot olivat OK!Helsinki

    • Anonyymi

      Kaamosväsymys taitaa olla yksilöllistä. Olen asunut norjan Finnmarkissa vuodesta -96 lähtien ja huomannut, että juuri talvikaamos on aikaa, jolloin työelämässä homma kulkee vauhdilla ja väsymättä. Kämppäni on "tiptopp" kunnossa ja liikunnankin saralla kulkee hyvin. Hiihtoa, salia ja fatbikepyöräilyä. Kesä med midnattsola on tuskallista aikaa. Ei auta mitkään pimennysverhot. Unen laatu on vain 10 prosenttia i forhold med mörkketiden. "Sinkkumarkkinatkin" ovat täällä kuumimmillan juuri kaamosaikaan. Liekö se osaltaan lievityksen hakua kaamosmasennukseen.

    • Anonyymi

      alottajalle :

      mene verikokeisiin pitää ottaa taäydellinen verenkuva,
      ja kilpirauskoe,
      lähetteen laporatorioon saat lääkäriltä ,


      jokin on pahasti pielessä jos on noin kauheen väsyny jonkin sen aiheuttaa,
      usein kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa väsymystä ja masennusta
      mutta se voidaan hoitaa LÄÄKKEELLÄ kuntoon,
      minulla on olli kilpirauhas lääkitys jo ainaki 30 -40 vuotta en muistakaa miten kauan,
      sitä ei voi koskaan lopettaa, mutt ei se suuri haitta ole, aamuisin otan
      lääkkeen , se sitä,

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1451
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      41
      951
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      777
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe