Likinäkö turmelee elämän

Anonyymi-ap

Minulla on teini-ikäisestä lähtien ollut väh. -5:sen pullonpohjat ja ymmärrän nyt 40-v:nä, että tämä on myös ehkä pääsyy sille, et koko elämäni on ollut niin surkea.

Olisin antanut mitä vain, että näkökykyni olisi ollut normaali ja minulla voinut olla mahdollisuus kasvaa terveeksi nuoreksi.

Miksi sitten miltei sokeuduin? No kun istuin tietokoneella 4-5 tuntia päivässä jo pienenä.

Eli älkää antako lapsienne istua dataamassa, vaan antakaa heidän kasvaa tereveiksi,vahvoiksi&normaaleiksi aikuisiksi.

19

506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Santana että jos haluaa parhaassa tapauksessa samanlaiseksi kuin päähenkilöt Michel Houellebecqin kirjoissa Alkeishiukkaset tai Taistelukenttä, kandee istua nenä ruudussa tai kirjassa niinnpaljon kuin minä pienen

    • Anonyymi

      Sanotaan suoraan, että -5:sen lasien kanssa on hyvin vaikea olla niissä jätkissä, jotka tykkäävät pillusta...

    • Anonyymi

      Kaverini, jolla oli syntymästä asti ollut näkövika ja ehkä n. +4:sen lasit, sai kokea yhdyntää jo noin 30-vuotiaana, enkä voi tietää, johtuiko se säälistä vai siitä, että hänellä oli jatkuvakäyttöiset piilolasit...

    • Anonyymi

      kun korat ja kaikki elukat ovat vaaralliszia ovat ihmiszen tercveydelle niin pitäisi silloin asua jossa 10 henkilön kylässä jotta ei tule mukana jostain turkistakaan mitään koppiaisia jotka tuhoavat koko kerrostalonkin mukanaan tuo...

      akvaario ainoastaan sallittu lemmikki elläinjoku kala astiasa.

      ylilääkäri joku hoitaa haavaa diatsepaamilla laaztarin sijaan hhääaähäahäh

    • Anonyymi

      Ei ole olemassa -5 pullonpohjalaseja! Laadukkaat -5 linssit ovat siistit sopivissa kehyksissä.

      Itselläni on -9 linssit, eivät taatusti herätä huomiota. Kaikkea olen saanut yllinkyllin. Mikään ei ole ollut laseista kiinni paitsi näkeminen.

      Piilolinssejäkin olemassa, jos sankalasit tuntuvat häiritseviltä.

    • Anonyymi

      Voi, voi! -5 on todella kaukana sokeutumisesta. Sitä paitsi oikeasti sokeatkin pärjäävät hyvin, käyvät töissä jne.

    • Anonyymi

      Saa myös olla nörtti ja nynny, joka käy kirjastoissa, eikä sekään haittaa mitään...

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä aloittajan kanssa että likinäkö pilaa elämän.Mutta syynä huonoon näköön ei ole tietokoneen katselu vaan perimä.Likinäkö on voimakkaasti periytyvä sairaus. Onneksi nykyään senkin voi korjata. Likinäköisyys lisääntyy hurjaa vauhtia.

      • Anonyymi

        Kyllä. Voimakas likinäköisyys pilaa elämän, ellei käytä silmälaseja tai piilolinsseja.


      • Anonyymi

        Genetiikka varmaan joo on yks juttu, mutta sitten on ravinto ja muut elintavat, jotka voivat vaikuttaa paljon lisää. Kuten ulkona oleminen, aurinko/D-vitamiini on käsittääkseni myös linkitetty vahvasti likinäköön. Itsellä on toisella vanhemmista kevyesti miinusta laseissa, mutta silti tuli paljon heikompi näkö. Omalla kohdalla syy oli todennäköisesti heikko ravinto, koska ulkona olin lapsena paljon.


    • Minulla on noin -10 ja -12. Minkäs sille voi, laseja vaan pitää käyttää.

      • Anonyymi

        Millaisia laseja käytät. Minä erehdyin ostamaan trendikkäät muotilasit. Siis Isot . Voi sitä häpeää kun laitoin ne päähäni . Ne korosti vielä enemmän pieniä tihrusilmiäni. Hyviltä ne näyttivät kun kokeilee pelkkiä kehyksiä . Mutta sitten kun niihin laitettiin -9 linssit, niin voi kauhistus !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisia laseja käytät. Minä erehdyin ostamaan trendikkäät muotilasit. Siis Isot . Voi sitä häpeää kun laitoin ne päähäni . Ne korosti vielä enemmän pieniä tihrusilmiäni. Hyviltä ne näyttivät kun kokeilee pelkkiä kehyksiä . Mutta sitten kun niihin laitettiin -9 linssit, niin voi kauhistus !!

        Noin vain ostit ja optikko ei puuttunut asiaan? Oli sinulla ammattitaidoton optikko! Vai ostitko nettikaupasta? Kun on -9 linssit, silloin ihmisellä on jo kokemusta silmälaseista ja tietää, miltä suuret -9 lasit voivat näyttää, on painavatkin.

        En taida uskoa juttujasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin vain ostit ja optikko ei puuttunut asiaan? Oli sinulla ammattitaidoton optikko! Vai ostitko nettikaupasta? Kun on -9 linssit, silloin ihmisellä on jo kokemusta silmälaseista ja tietää, miltä suuret -9 lasit voivat näyttää, on painavatkin.

        En taida uskoa juttujasi.

        Ei ole uskon asia!!! Ja ihan liikkeestä ostin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisia laseja käytät. Minä erehdyin ostamaan trendikkäät muotilasit. Siis Isot . Voi sitä häpeää kun laitoin ne päähäni . Ne korosti vielä enemmän pieniä tihrusilmiäni. Hyviltä ne näyttivät kun kokeilee pelkkiä kehyksiä . Mutta sitten kun niihin laitettiin -9 linssit, niin voi kauhistus !!

        Miinuslinssi pienentää silmää ja mitä isompi kehys on, sen pienemmältä silmä näyttää linssiaukossa. Tämä nykypäivän kehysmuoti ei siis välttämättä ole paras mahdollinen isoihin miinusvoimakkuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miinuslinssi pienentää silmää ja mitä isompi kehys on, sen pienemmältä silmä näyttää linssiaukossa. Tämä nykypäivän kehysmuoti ei siis välttämättä ole paras mahdollinen isoihin miinusvoimakkuksiin.

        Täällä päin ei ainakaan löytynyt optikkoliikkeistä pienilinssisiä kehyksiä, vaikka monta kiersi. Vain lastenkokoja oli. Ihmeellistä. Harmillisen rajallista, vaikka kyse vain kehyksistä, joita luulisi nyt joka lähtöön tarjottavan.

        t. joku muu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin vain ostit ja optikko ei puuttunut asiaan? Oli sinulla ammattitaidoton optikko! Vai ostitko nettikaupasta? Kun on -9 linssit, silloin ihmisellä on jo kokemusta silmälaseista ja tietää, miltä suuret -9 lasit voivat näyttää, on painavatkin.

        En taida uskoa juttujasi.

        Kyllä Silmäasemalla optikko oikein ihasteli miten hyvännäköiset kehykset, sopii sinulle. Hurahin sit. Enkä oo pitäny päivääkään. 800 e meni hukkaan. Nyt sinnitelly vanhoilla laseilla. Ja pakko kohta mennä uudelleen. Sitten pidän oman pääni, on löydyttävä pienet kehykset. - 7


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Silmäasemalla optikko oikein ihasteli miten hyvännäköiset kehykset, sopii sinulle. Hurahin sit. Enkä oo pitäny päivääkään. 800 e meni hukkaan. Nyt sinnitelly vanhoilla laseilla. Ja pakko kohta mennä uudelleen. Sitten pidän oman pääni, on löydyttävä pienet kehykset. - 7

        Nyt näyttää olevan taas nuo pienet silmälasikehykset tosi vähissä, ihan omaa kokemusta tässä muutaman viikon takaa. Kun on pienet kasvot ja vahva likinäkö, vaihtoehdot tosi niukat.
        Onko ihmiset nykyään kovinkin isopäisiä ? Niitä isoja, leveitä malleja todella paljon.


    • Anonyymi

      Kaikkea sitä ihminen keksiikin syyksi elämänsä surkeuteen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe