Velkojen vanheneminen

Anonyymi-ap

69k€ ulosotossa. Ei töitä, ei omaisuutta. Velat tulleet 7v sitten kulutusluotoista ja potti kasvanut alkuperäisestä 45k€ summasta tuohon korkoja.
Mikä noilla on vanhenemisaika?
Nyt elän toimeentulotuella ja perusduunista ei jää tätäkään vertaa käteen ulosoton jälkeen ja lisäksi tuota pottia ei niillä tuloilla lyhennellä.
Mitähän tässä olisi vaihtoehtoja

16

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      15v tuomiosta ja jos ei tuomiota niin 20v eräpäivästä

    • Anonyymi

      Vaikket koko velkaa kykene maksamaan, niin työssä ollessa ehtii kuitenkin 15 vuodessa maksamaan ihan mukavan summan velkojale vaikka se olisikin pelkkää korkoa. Sitäkään summaa et haluaisi maksaa, vaan loikoilet mieluummin veronmaksajien piikkiin.

      Ukrainassa taistellaan olemassaolosta, mutta Suomessa ammattitaidottomat kulutusluotoilla ylivelkaantuneet voivat kaikessa rauhassa elää yhteiskunnan piikkiin. Ilmankos tämä onkin maailman onnellisin maa. Ei teistä varmaan ole maan puolustajiksi, jos sota syttyy. Eikä varmaan ole kiinnostustakaan sellaiseen.

      • Anonyymi

        Aina löytyy ihmisiä joilla on asiat huonommin, tuohon on helppo aina iskeä ja verrata. Aina voit verrata vaikka Afrikan nälänhätää kärsiviin lapsiin jos Ukrainan sota saadaan loppumaan. Ei liity mitenkään aiheeseen.

        Velat tulleet n. 7v sitten eli tuosta 15 vuodesta ei ole enää kun puolet jäljellä. Ja on noita jo makseltukin kun oli töitä mutta nyt ei.


    • Anonyymi

      Meme töihin, maksa ulosottoon ja hae muutaman vuoden maksamisen jälkeen velkajärjestelyyn.

    • Anonyymi

      Älä tee enää ikinä mitään. No sossuämmille voit vittuilla

    • Anonyymi

      itellä ku oli 14k velkaa niin en tehny töitä ku ei tosiaa kannata

      Nosta Perus asumistuki / tt tuki (toimeentulotuki)

      ja elä herroiksi. Sitte ku palkkatuki kutsuu niin käu se 8kk töissä ja nosta tt tukia koska asumistuki laskee työnaikana. siinäpä se on, muuta et voi tehä.

      • Anonyymi

        "Nosta Perus asumistuki / tt tuki (toimeentulotuki)

        ja elä herroiksi."

        Aijai, mahaan sattuu kun nauraa näille jutuille.
        Tai no, mitä kukin herroiksi elämisellä tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nosta Perus asumistuki / tt tuki (toimeentulotuki)

        ja elä herroiksi."

        Aijai, mahaan sattuu kun nauraa näille jutuille.
        Tai no, mitä kukin herroiksi elämisellä tarkoittaa.

        jo sulla on 69k velkaa niin et nää näillä suomen paskapalkoilla mitään maksa takasi, mää pärjäsin helvetin hyvin 14k veloilla pelkällä tt/asumistuella, mutta pitää ottaa tosiaan huomioon sain äitin nimeen puh / netin jota maksoin alustaloppun asti, ja nyt netit ja puh omalla nimellä. mutta korko vaa nousee ja nousee niin vittuako sitä lyhentää, ennemmin oottaa että vanhenee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jo sulla on 69k velkaa niin et nää näillä suomen paskapalkoilla mitään maksa takasi, mää pärjäsin helvetin hyvin 14k veloilla pelkällä tt/asumistuella, mutta pitää ottaa tosiaan huomioon sain äitin nimeen puh / netin jota maksoin alustaloppun asti, ja nyt netit ja puh omalla nimellä. mutta korko vaa nousee ja nousee niin vittuako sitä lyhentää, ennemmin oottaa että vanhenee

        No 14k setit kyllä maksaisin pois töissä käymällä.
        Mutta minun velka alkaa olla jo vähän eri kokoluokkaa.
        Luotot onneksi kunnossa ettei se elämää sinällään vaikeuta, ja asuntokin löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No 14k setit kyllä maksaisin pois töissä käymällä.
        Mutta minun velka alkaa olla jo vähän eri kokoluokkaa.
        Luotot onneksi kunnossa ettei se elämää sinällään vaikeuta, ja asuntokin löytyy.

        tuli tuossa mielee eikö suojaosuus nouse nytte ellei ole jo noussu? mutta toimeentulotuki pitää aina hakea niin kauan ku ulosottoon mene rahaa että saa sen rahan mitä elämiseen pitää jäähä.

        Jos minä joskus ton eurojaksan voitan niin minä maksan 5 velallisen ulosotto velat pois.


    • Anonyymi

      Mistä näkee miten nuo ulosottovelat vanhenee? Paljonko esim kulutusluotoilla tai remonttilainalla vanhenemisaika?

      • Anonyymi

        Ulosottolaitoksen sivuilta ainakin minä näen. Jokaisen velan kohdalla on tiedot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulosottolaitoksen sivuilta ainakin minä näen. Jokaisen velan kohdalla on tiedot.

        Ei kai siellä suoraan näe että joku on vanhentunut vaan siellä näkyy esim. käräjäoikeuden tuomion päivämäärä, siitä pitää sitten itse laskeskella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai siellä suoraan näe että joku on vanhentunut vaan siellä näkyy esim. käräjäoikeuden tuomion päivämäärä, siitä pitää sitten itse laskeskella.

        Ok. Näkeekö jossain sitten missä ajassa mikäkin velka vanhenee? Eli juurikin esim nuo kulutusluotot ja pankin myöntämä laina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai siellä suoraan näe että joku on vanhentunut vaan siellä näkyy esim. käräjäoikeuden tuomion päivämäärä, siitä pitää sitten itse laskeskella.

        Minulla on ainakin siellä ihan päivämäärät milloin mikin velka vanhenee. Omani velat on siis alunperin kulutusluottoja, jotka on myyty perintäyhtiölle.
        Ne, jotka on passiiviperinnässä, niissä ei ole vanhenemispäivää. Ne kai siis tulee aina uudelleen velkomiseen muutaman vuoden syklissä.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe