On se sähkölasku aika paljon kallistunut kun kuukauden sähkölasku on kaksinkertainen mitä ennen
Hassu juttu sekin et miten samalla kadulla olevissa kerrostaloissa on erilaiset sähkölaskut? Muuten samanlaiset ehdot mut paljon halvempaa
Sähkölasku
9
199
Vastaukset
- Anonyymi
Oisko pääsulakkeen koolla merkitystä. Tietenkään en sitä niin varmasti nähnyt kun en minä ollunna paikalla.
- Anonyymi
Perusmaksussa on huomattava ero mutta eikös kWh-hinnat samat molemmissa.
Aloitus olis saanut saanut olla vähän avaavampi ja tuoda lukuja esiin. Siirtoyhtiöhän kaikilla täällä kaupungissa sama kait sentään eli siinä ei eroa. Selitys löytynee joko eri hinnasta tai eri kulutusmäärästä ja nämähän nyt voi vaihdella paljon samassa talossakin.
Paljonko se "paljon halvempaa" oikein on, kun eikös kerrostalossa suurimmatkin sähkölaskut ole aika maltillisia? Tietysti jos paljon kaikkee digihärpäkettä ja iso perhe pelaa tehokkailla pelikoneilla jo maksaa jotain, mutta pikkurahoja sähkölämmittäjiin verrattuna. Vertailun vuoksi mulla oli joulukuun koko lasku 112€ ja asunto on pieni kaksio paritalossa ja sähköllä lämmitän eri tavoin.
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perusmaksussa on huomattava ero mutta eikös kWh-hinnat samat molemmissa.
Aloitus olis saanut saanut olla vähän avaavampi ja tuoda lukuja esiin. Siirtoyhtiöhän kaikilla täällä kaupungissa sama kait sentään eli siinä ei eroa. Selitys löytynee joko eri hinnasta tai eri kulutusmäärästä ja nämähän nyt voi vaihdella paljon samassa talossakin.
Paljonko se "paljon halvempaa" oikein on, kun eikös kerrostalossa suurimmatkin sähkölaskut ole aika maltillisia? Tietysti jos paljon kaikkee digihärpäkettä ja iso perhe pelaa tehokkailla pelikoneilla jo maksaa jotain, mutta pikkurahoja sähkölämmittäjiin verrattuna. Vertailun vuoksi mulla oli joulukuun koko lasku 112€ ja asunto on pieni kaksio paritalossa ja sähköllä lämmitän eri tavoin.
lajijasurisVoihan sitä jollain olla kerrostalossakin pörssisähkö ja sillä voi saada laskua alaspäin roimastikin tai ei ainakaan nouse valtavaksi.
lajijasuris
- Anonyymi
Mulla on perusmaksu 3.80 ja sähköhinta 23.8kWh siirtohintaa en muista ja joku tässä laittoi jotain pääsulakkeen kokoa. No kerrostalossa et sitä nää kun mittari kaappi on lukkojen takana
Mun lasku on ollut kk noin 47- 50€ ja nyt se oli kaksinkertainen marras ja joulukuussa
Ja on mulla telkkari jääkaappi pakastin ja tabletti käytössä- Anonyymi
Joo. Loppuvuodesta tukkusähkön hinta pompsahti taivaisiin, ja kuluttajahintoja korotettiin samassa suhteessa. Mainitsitkin tuossa lämmityksen jälkeen kaksi kodin suurinta energiasyöppöä, jääkaapin ja pakastimen. Etenkin jos ne ovat vähän iäkkäämpiä, niin eristeet alkavat murentumaan ja energiatehokkuus laskee roimasti. Olenkin joskus sanonut, ettei yli kymmenen vuotta vanhaa kylmälaitetta saisi enää korjata, vaan tilalle pitäisi aina laittaa uusi.
Tuon pääsulakkeen koon voit katsoa sähkösopimuksesta tai joiden firmojen kohdalla sähkölaskusta. Se kun on perusmaksun hinnoitteluperuste.
- Anonyymi
Pääsulakkeen koko on 1*25A. Ja pakastin mulla on tosi vanha. Se varmaan vie sähköä.
Jääkaappi on 2v vanha mut pesukone on tosi vanha.
Siitä se sit varmaan johtuu- Anonyymi
Tuo onkin tavallisin sulakekoko vanhemmissa osakeasunnoissa. Taitaa olla kiikun kaakun, että voi käyttää esim. uunia ja keittolevyjä samanaikaisesti. Nykyään normi onkin 3x25A mikä nostaa perusmaksua muistaakseni 20€/kk.
Hieman suurelta kuulostaa sähkönkulutus, jos yhtään päässä pyörittelin oikein, vaikka sisältäisikin siirron ja energian hinta sulla on lähes 5x omaani nähden. Telkkari voi myös olla sähkösyöppö. Mulla on kesäaikainen kulutus pienimmillään ollut 350 kWh, mut tyypillisesti 400-450. Sähköä kuluu: käyttöveden lämmitys, kosteiden tilojen lattialämpö, iv-kone (24/7 päällä), valot (lähes kaikki ledillä), telkkari (10 v. Samsung), jää-kaappipakastin (1 v.), hellan käyttö (5 v. ja uuni tai levy joka päivä väh. lämmityskäytössä 0,5h), tiskari, pyykkikone.
Nyt joulukussa meni sähköä jotain 750-800 kWh ja tässä paitsi em. niin myös lämmitys ja lasku siis 112€.
lajijasuris
- Anonyymi
Kyl oon käyttänyt uunia ja keittolevyä samanaikaisesti. Ei ainakaan vielä oo ollu mitään hämminkiä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097