Sähkölasku

Anonyymi-ap

On se sähkölasku aika paljon kallistunut kun kuukauden sähkölasku on kaksinkertainen mitä ennen
Hassu juttu sekin et miten samalla kadulla olevissa kerrostaloissa on erilaiset sähkölaskut? Muuten samanlaiset ehdot mut paljon halvempaa

9

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oisko pääsulakkeen koolla merkitystä. Tietenkään en sitä niin varmasti nähnyt kun en minä ollunna paikalla.

      • Anonyymi

        Perusmaksussa on huomattava ero mutta eikös kWh-hinnat samat molemmissa.
        Aloitus olis saanut saanut olla vähän avaavampi ja tuoda lukuja esiin. Siirtoyhtiöhän kaikilla täällä kaupungissa sama kait sentään eli siinä ei eroa. Selitys löytynee joko eri hinnasta tai eri kulutusmäärästä ja nämähän nyt voi vaihdella paljon samassa talossakin.

        Paljonko se "paljon halvempaa" oikein on, kun eikös kerrostalossa suurimmatkin sähkölaskut ole aika maltillisia? Tietysti jos paljon kaikkee digihärpäkettä ja iso perhe pelaa tehokkailla pelikoneilla jo maksaa jotain, mutta pikkurahoja sähkölämmittäjiin verrattuna. Vertailun vuoksi mulla oli joulukuun koko lasku 112€ ja asunto on pieni kaksio paritalossa ja sähköllä lämmitän eri tavoin.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusmaksussa on huomattava ero mutta eikös kWh-hinnat samat molemmissa.
        Aloitus olis saanut saanut olla vähän avaavampi ja tuoda lukuja esiin. Siirtoyhtiöhän kaikilla täällä kaupungissa sama kait sentään eli siinä ei eroa. Selitys löytynee joko eri hinnasta tai eri kulutusmäärästä ja nämähän nyt voi vaihdella paljon samassa talossakin.

        Paljonko se "paljon halvempaa" oikein on, kun eikös kerrostalossa suurimmatkin sähkölaskut ole aika maltillisia? Tietysti jos paljon kaikkee digihärpäkettä ja iso perhe pelaa tehokkailla pelikoneilla jo maksaa jotain, mutta pikkurahoja sähkölämmittäjiin verrattuna. Vertailun vuoksi mulla oli joulukuun koko lasku 112€ ja asunto on pieni kaksio paritalossa ja sähköllä lämmitän eri tavoin.

        lajijasuris

        Voihan sitä jollain olla kerrostalossakin pörssisähkö ja sillä voi saada laskua alaspäin roimastikin tai ei ainakaan nouse valtavaksi.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Mulla on perusmaksu 3.80 ja sähköhinta 23.8kWh siirtohintaa en muista ja joku tässä laittoi jotain pääsulakkeen kokoa. No kerrostalossa et sitä nää kun mittari kaappi on lukkojen takana
      Mun lasku on ollut kk noin 47- 50€ ja nyt se oli kaksinkertainen marras ja joulukuussa
      Ja on mulla telkkari jääkaappi pakastin ja tabletti käytössä

      • Anonyymi

        Joo. Loppuvuodesta tukkusähkön hinta pompsahti taivaisiin, ja kuluttajahintoja korotettiin samassa suhteessa. Mainitsitkin tuossa lämmityksen jälkeen kaksi kodin suurinta energiasyöppöä, jääkaapin ja pakastimen. Etenkin jos ne ovat vähän iäkkäämpiä, niin eristeet alkavat murentumaan ja energiatehokkuus laskee roimasti. Olenkin joskus sanonut, ettei yli kymmenen vuotta vanhaa kylmälaitetta saisi enää korjata, vaan tilalle pitäisi aina laittaa uusi.

        Tuon pääsulakkeen koon voit katsoa sähkösopimuksesta tai joiden firmojen kohdalla sähkölaskusta. Se kun on perusmaksun hinnoitteluperuste.


    • Anonyymi

      Pääsulakkeen koko on 1*25A. Ja pakastin mulla on tosi vanha. Se varmaan vie sähköä.
      Jääkaappi on 2v vanha mut pesukone on tosi vanha.
      Siitä se sit varmaan johtuu

      • Anonyymi

        Tuo onkin tavallisin sulakekoko vanhemmissa osakeasunnoissa. Taitaa olla kiikun kaakun, että voi käyttää esim. uunia ja keittolevyjä samanaikaisesti. Nykyään normi onkin 3x25A mikä nostaa perusmaksua muistaakseni 20€/kk.

        Hieman suurelta kuulostaa sähkönkulutus, jos yhtään päässä pyörittelin oikein, vaikka sisältäisikin siirron ja energian hinta sulla on lähes 5x omaani nähden. Telkkari voi myös olla sähkösyöppö. Mulla on kesäaikainen kulutus pienimmillään ollut 350 kWh, mut tyypillisesti 400-450. Sähköä kuluu: käyttöveden lämmitys, kosteiden tilojen lattialämpö, iv-kone (24/7 päällä), valot (lähes kaikki ledillä), telkkari (10 v. Samsung), jää-kaappipakastin (1 v.), hellan käyttö (5 v. ja uuni tai levy joka päivä väh. lämmityskäytössä 0,5h), tiskari, pyykkikone.
        Nyt joulukussa meni sähköä jotain 750-800 kWh ja tässä paitsi em. niin myös lämmitys ja lasku siis 112€.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Kyl oon käyttänyt uunia ja keittolevyä samanaikaisesti. Ei ainakaan vielä oo ollu mitään hämminkiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe