Mokasiko Tesla nyt

Anonyymi-ap

Taitaa kilpailu sähköautomarkkinoilla mennä Teslalle liian kireäksi. Nyt on pakko laskea hintoja. Se taas osoittaa, että Tesla on ollut ylihinnoiteltu.
https://yle.fi/a/74-20012772

32

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiina alkaa tuottamaan halpaa sähkö- ruputinta joita ostaa kaikki kynnelle kykenevät. Millä autoilevat Itänaapurissa, kaasua ainakin riittää

    • Anonyymi

      Ja mitenkä tapahtunut hetkauttaa teikäläistä vai muutenko vain ilakoit?

      • Anonyymi

        Ai sinä ostit Teslan turhan kalliilla...


    • Anonyymi

      Epävarman ja kalliin sähkön kanssa vääntäminen on ruvennut monia kyllästyttämään. Patteriautoista alkaa autoliikkeiden takapihat täyttymään, kun autoa käyttävät haluavat oman voimalaitoksen autonsa konepellin alle. Fossiilisten polttoaineiden hintakin on palannut siedettävälle tasolla ja patteriauto kuumekin on helpottamassa, kun totuus käytön hankaluudesta pitkillä ajomatkoilla on tullut esille.

      • Anonyymi

        Etkö siis seuraa tapahtumia/uutisia? Sähkön hinta laski jo. Lisää pudotusta on luvassa kevään mittaan. Vuoden kuluttua kWh maksaa enää keskimäärin 3-7 snt.
        Siinä vaiheessa meidän toinenkin auto kulkee sähköllä.


      • Anonyymi

        Sinä puhut luulojasi, sillä sinä et tiedä mistä puhut.
        Minulla on takana yli miljoona kilometriä raskaalla ja vähemmän raskaalla.
        Jo lähes 20 vuotta olen ajanut pelkästään henkilöautoa ja uusimpana kokemuksena tämä täyssähköinen. Sen mittarissa taitaa olla nyt n. 21000 kilometriä, enkä ole havainnut, että sähköauto olisi ongelmallinen pitkilläkään matkoilla.
        Olen henkilöautoillut moneen suuntaan pitkin kotimaata, mutta myös Ruotsissa ja Norjassa, sekä bensalla, että nyt myös sähköllä. Ennen koronaa tuli ajettua työasioissa, mutta tuo epidemia opetti useimmille työnantajille "kustannuslaskentaa" ja internetin suomien mahdollisuuksien hyödyntämistä. Nyt ei ajella tai lennetä kokoustamaan halki Suomen, vaan istutaan siellä omalla työpisteellä ja kokoustetaan tai tavataan asiakas verkossa. Kyllä ne asiat näkyvät hoituvan oikein hyvin sitenkin.
        Firmassa tuhansiin nousseet matkakustannukset tippuivat melkein nollaan.

        Ruotsiin ja Norjaan ei ole ollut työajoja, vaan aina kyseessä on puhtaasti lomareissu ja sellaisille matkoillehan ei lähdetä ajamaan putki punaisena, en minä ainakaan.
        Lomareissuilla pysähdytään vähintään pari kertaa päivässä syömään tai kahville ja tankataan - tai nyttemmin ladataan akkuja, ja aina on virtaa riittänyt. Päivittäiset ajomatkat olen suunnitellut enintään 400 kilometrisiksi, mieluiten huomattavasti alle sen. Kokemus on opettanut, ettei lomareissuilla kannata hötkyillä jos aikoo tallentaa matkoista muitakin muistoja kuin sen tien keskiviivan.
        Toistaiseksi pisin päivän ajo on ollut n. 600 kilometriä. Se vaati yhden tauon. Siis aterioinnin ajan eli 45 min. kestävän latauksen. Ei mitään ongelmaa.
        Kertaakaan en ole katunut tämän hankintaa ja on ihan varmaa, että seuraavakin on täyssähköinen.


    • Anonyymi

      Sähköauton ostavat ne, jotka sähköauton valitsevat. Polttomoottoriauton ostavat ne, jotka polttomoottoriauton valitsevat.
      Ei minua muitten autovalinnat häiritse. Häiritsevätkö sinua?

      • Anonyymi

        Kymmen vuoden päästä ei kukaan valitse enää uutta polttomoottorista, kun niitä ei enää valmisteta, eikä myydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmen vuoden päästä ei kukaan valitse enää uutta polttomoottorista, kun niitä ei enää valmisteta, eikä myydä.

        Saattaapi olla tai saattaapi olla olematta. Pointti oli kuitenkin se, että mitä kunkin valinnat muita koskevat oli heidän autonsa vaikka kävyillä kulkeva.


    • Anonyymi

      Polttomoottoriautot eivät katoa minnekään, korkeintaan sen käyttämään polttoaineeseen saattaa tulla muutoksia. Hybridiautot muutaman kymmenen ajokilometrin jälkeen nytkin jatkavat matkantekoa polttomoottorin varassa etsimässä latauspaikkaa ja matkanteko on jumissa. Matkanteon varmuus puuttuu myös täyssähköautoilta, kun ovat täysin töpselivirran varassa ja joutuvat keksimään tekemistä pitkien lataustaukojen ajaksi. Bensaa tai dieseliä tankkaa hetkessä, eikä matka-aikaan tarvitse lisätä patteriauto lisää.

      • Anonyymi

        Viimeisetkin autotehtaat lopettaa polttomottisten valmistuksen viimeistään 2035. Suurin osa jo 2030 eli seitsemän vuoden kuluttua. Siinäpähän kimpoilet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeisetkin autotehtaat lopettaa polttomottisten valmistuksen viimeistään 2035. Suurin osa jo 2030 eli seitsemän vuoden kuluttua. Siinäpähän kimpoilet.

        Katsotaan vain, niin Volvokin joutuu ottamaan pakit ja rupeaa valmistamaan näitä huippuun kehitettyjä ja taloudellisia polttomoottoriautoja. Polttomoottoriauton omistajat ovat itsenäisiä auton käyttäjiä, koska omistavat omaan käyttöön oman voimalaitoksen moottoritilassa, eivätkä tarvitse tuulivoimaloista apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsotaan vain, niin Volvokin joutuu ottamaan pakit ja rupeaa valmistamaan näitä huippuun kehitettyjä ja taloudellisia polttomoottoriautoja. Polttomoottoriauton omistajat ovat itsenäisiä auton käyttäjiä, koska omistavat omaan käyttöön oman voimalaitoksen moottoritilassa, eivätkä tarvitse tuulivoimaloista apua.

        Uskallatko lyödä vedon? Sanotaan nyt vaikka pari tuhatta euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsotaan vain, niin Volvokin joutuu ottamaan pakit ja rupeaa valmistamaan näitä huippuun kehitettyjä ja taloudellisia polttomoottoriautoja. Polttomoottoriauton omistajat ovat itsenäisiä auton käyttäjiä, koska omistavat omaan käyttöön oman voimalaitoksen moottoritilassa, eivätkä tarvitse tuulivoimaloista apua.

        Volvo ei joudu pakittamaan. Niillä on nyt kehitystyön alla täyssähköauto, jolle on saatu yli 700 kilometrin toimintamatka. Tuo on jo täysin riittävä.
        Tosin yli 1000 kilsan matkaankin kykenevää on jo kauan sitten alettu suunnittelemaan. Laskelmien mukaan sekin on liikenteessä 6-7vuoden sisällä.


    • Anonyymi

      Suuri osa maapallolla tapahtuvasta liikenteestä ei tule koskaan toimimaan sähkön varassa, joten polttomoottoriautoja tarvitaan nyt ja tulevaisuudessa. Kuubassakin ajellaan 50-60 luvun autoilla ja suurimmalla osalla maapallon asukkaista ei ole mahdollista edes ostaa noin kalliita härveleitä, kun saisivat edes huussin tarpeilleen. Sähköautojen puolesta puhujat voisivat vähän laajentaa katsantoaan, eikä olla niin aivopesun alaisena.Taajama-autonahan se voi toimia ilman isompaa huolta, kun vain sähköä on tarjolla, mutta pitkillä etäisyyksillä aiheuttaa ylimääräistä suunittelua.

      • Anonyymi

        Juurikin näin: ...taajama-autona se voi toimia...
        Jos joku ostaa sähköauton taajama-ajoon, niin miksi joku peräkylän pertti tuntuu ottavan siitä hirveät pultit ja alkaa mongertamaan, että kun se sähköauto ei juuri hälle käy tänne muaseudulle? Ei käy, ei käy, mutta jospa tälle taajamakuskille ja taajamaan käy?
        Itse olen allerginen pähkinöille, mutta en ota pulttia nähdessäni pähkinöitä mainostettavan. En myöskään kritisoi esim. Tampereella olevia myytäviä (tai myytyjä) taloja, koskapa minullahan on jo talo Joensuussa!!! En ihmettele suksien kalleutta, koska en harrasta hiihtoa.
        Otatte näemmä siis kierroksia asioista, jotka eivät liikuta teitä ollenkaan. Lieneekö ihan tarkoitushakuista?


      • Anonyymi

        Kaikki maapallolla tapahtuva liikenne ei toimii tulevaisuudessa täysin sähkön varassa. Pieni osa voi käyttää vetyä, JOKA VALMISTETAAN SÄHKÖLLÄ. Nekin toimivat siis sähkön varassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki maapallolla tapahtuva liikenne ei toimii tulevaisuudessa täysin sähkön varassa. Pieni osa voi käyttää vetyä, JOKA VALMISTETAAN SÄHKÖLLÄ. Nekin toimivat siis sähkön varassa.

        Korjataan...
        Kaikki maapallolla tapahtuva liikenne TOIMII tulevaisuudessa täysin sähkön varassa. Pieni osa voi käyttää vetyä, JOKA VALMISTETAAN SÄHKÖLLÄ. Nekin toimivat siis sähkön varassa.


    • Anonyymi

      Joensuun kadulla kohta tuhansia Tesloja kun hinta tippui, ei enää nissanilla ja skootalla pärjää valoissa

      • Anonyymi

        Tuskin nyt Tesloja, kun muita ihan hyviä merkkejä on kymmenittäin.


    • Anonyymi

      Älä unta nää, oliko hiki herätessä.

    • Anonyymi

      Vaikea uskoa, että koko yhteiskunta laitettaisiin niin epävarman ja vaikeasti varastoitavan energian varaan kuin sähkö on. Turvajärjestelmät toimii yleensä polttomoottorin varassa, koska se on todettu varmimmaksi vaihtoehdoksi ja tuskin hälytysajoneuvojakaan sähkökäyttöiseksi ollaan muuttamassa. Ambulanssille olisi keikka, mutta kun on vielä muutamia tunteja laturissa, niin jätetään väliin, eiköhän se säily hengissä, siinä yksi esimerkki.

      • Anonyymi

        Ja mistäs pättelit, että koko yhteiskunta laitettaisiin sähköenergian varaan?


      • Anonyymi

        "Ambulanssille olisi keikka, mutta kun on vielä muutamia tunteja laturissa..."
        Sullapas olikin pätevä esimerkki. Taidat olla idiootti ja pidät sähköautoja kehitteleviä insinöörejä kaltaisinasi,
        Ihanko oikeasti kuvittelet, että noin kävisi?
        No mietitääs. Ambun keikat ovat useinkin ns. kotikäyntejä eli ajettava matka on varsin lyhyt. Toki muitakin on ja esim. Nurmes-Joensuukaan ei ole mahdottomuus.
        Ambulanssi on aika raskas vaunu. Paino on usein yli 4 t, joten siinä olisi tod.näk vähintään 180 kWh:n akut. Huomattavasti isompiakin on mm. ambulansseihin suunniteltu.
        Em. kapasiteetilla ambulanssi kulkisi kaikissa oloissa ainakin n. 500 kilometriä. Keskimääräinen saikkukeikka on Pohjois-Karjalassakin alle sata kilsaa, joten kyllä onnistuu oikein hyvin. Onnistuisi, vaikka olisi useita satoja. Keikan jälkeen auto puhdistetaan. Puhdistamiseen menee helposti se puoli tuntia.
        Puhdistuksen aikana sähköauto tietysti myös teholadataan. Puolen tunnin teholatauksella saadaan akkuihin helposti 70-80 % täydestä eli taas mennään n. 350-400 kilsaa.
        Kun tämäkin keikka on heitetty, on taas puhdistuksen aika - ja samalla ladataan tehona. Jnejnejne...
        Hälyjen ja laitteiden tarvitsema virta on kokonaiskulutuksesta varsin pieni, joten sekään ole ongelma. Pelastusasemilla on lähes poikkeuksetta useita ambulansseja, eivätkä pyöri pitkin kyliä jatkuvasti, joten kyllä ne akut saadaan ladattua ihan riittävän usein.

        Missä sulla olikaan se ongelma? Koetahan nyt kehitellä jotain, mutta älä lauo typeryyksiä.

        Ai niin. Nythän on tietysti niin, että sinä voit kieltäytyä sähköambulanssin kyydistä, koska sellaisen käyttö on sinun idiotismisi vastainen. Suosittelen kieltäytymistä etenkin infarktien ja aivoverenvuotojen kyseessä ollessa.


    • Anonyymi

      Autojen kohdalla aivopesu on jo mennyt liian pitkälle, kun uhkaillaan polttomoottoriautojen valmistuksen lopettamisesta, mikä on täysin mahdotonta, jos aijotaan maapallolla asioiden hoituvan.

      • Anonyymi

        Ei se ole katteetonta uhkailua. Se on ihan lähitulevaisuudessa totta, joten koetahan persu sopeutua.


    • Anonyymi

      Teslat alennusmyynnissä 10.000- 15.000 euroa, varastot täyttyy, kun ihmiset on huomanneet tulleensa joissakin asioissa petetyksi ja sähkökin maksaa.

      • Anonyymi

        No sähköhän se vasta maksaakin👍😂Ensi yönä taas ladataan ja hinta on 4-6 snt/kWh eli "tankillinen" (n. 80 kWh) maksaa n. 4 euroa.
        Sillä mennään taas rapiat 400 kilsaa.
        Paljonkos sinun 400 kilsaa maksaa😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sähköhän se vasta maksaakin👍😂Ensi yönä taas ladataan ja hinta on 4-6 snt/kWh eli "tankillinen" (n. 80 kWh) maksaa n. 4 euroa.
        Sillä mennään taas rapiat 400 kilsaa.
        Paljonkos sinun 400 kilsaa maksaa😎

        Joko olet tutkinut valmiiksi mistä löytyy seuraava latauspaikka reissun päällä ja onko minkä tasoinen ravintola tarjolla latausajaksi, kyllä tankkaus alkaa maksaa.


    • Anonyymi

      Raskaan liikenteen sähköistys toimivaksi, että rahtirekat kulkisivat hesasta utsjoelle, on täyttä utopiaa. Raskasliikenne tarvitsee dieseleitä hamaan maailman tappiin asti.
      Ihan turha viherpiiperöiden haaveksia fantasioitaan, sähköautoista ei ole muuhun kuin kaupunkien lähiliikenteeseen.

    • Anonyymi

      Tesla kiittää ylimääräisestä perimästään hinnasta ja toivottaa pöljille hyvää matkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      235
      16760
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      26
      2143
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1730
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1102
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      748
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe