Iloa elämään

Anonyymi-ap

Mikä tuottaa sinulle iloa elämässä, vaikka olisit masentunut ja ehkä jopa eläkkeellä sen takia?

Itse en ole sitä ilon lähdettä vielä löytänyt.

22

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ymmärrän!

      Se ilo on monelta kadonnut, Iloa oli lapsena ja nuorena.
      Ja muutenkin.
      Sitten se hävisi vain. Miten löytää uudelleen?

      Sanoisin näin, että anna turpiin sille masennukselle!
      Sinä olet sinä ja päätät, että nyt on sitten hauskaa! Etsi takaisin se ilo!
      Kukas sen kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse?
      Käy hae hauskoja kirjoja, etsi hauskaa, ole humoristinen, älä anna näitten nyky-kauheuksien kuvaajien vaikuttaa sinuun!
      Kuka päättää, - sinä vai nää tosikot? Huomaatko miten tylsiä nää ovat?
      Haloo!

      Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa;

      https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=tapio+rautavaara+elämä+on+ihanaa#fpstate=ive&vld=cid:62c6d747,vid:4RXdqSzcsWQ

    • Anonyymi

      Sähköshokkihoidon tulisi olla masentuneille pakollinen. Se säästäisi satoja vuodessa

      • Anonyymi

        Itsemurhapillereiden pitäisi olla saatavilla 50 v. täyttäneille.


      • Anonyymi

        Niin tai kylmiä vesisuihkuja ja ihan muuten vaan seinään kahlitsemista.

        Valitettavasti sähköshokkihoito alkaa olla historiaa myös masennuksen hoidossa. Täälläkin on jo viisi vuotta annettu pelkkää mangneettia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tai kylmiä vesisuihkuja ja ihan muuten vaan seinään kahlitsemista.

        Valitettavasti sähköshokkihoito alkaa olla historiaa myös masennuksen hoidossa. Täälläkin on jo viisi vuotta annettu pelkkää mangneettia.

        Aika hauska viesti. Luulin että sähkähoito olisi jo kauan ollut historiaa. Kai se on tehnyt paluun.


    • Anonyymi

      Olen kuulemma terveydenhuollon puolelta masentunut.Diagnoosia ei voida poistaa koska jos se poistetaan niin olen työkykyinen.Tästä syystä olen masentunut vaikka en ole ollut masentunut 12 vuoteen.Olen masentunut siis siihen asti kunnes työkyvyttömyyseläke muuttuu vanhuuseläkkeeksi.Olen siin noin loppuelämäni masentunut.Sairaanhoitaja sanoi että masennus pitäisi olla määräaikainen,mutta minun kohdallani se jatkuu vanhuuseläkkeeseen asti eli seuraavat parikyt vuotta. En ole työkykyinen ja siksi minun pitää hyväksyä masennus diagnoosi.Olkaa tarkkoja mitä diagnooseja haluatte itsellenne jos olet työkyvytön.

    • Anonyymi

      Harrastuksesta saan ajoittain iloa. Lemmikki tuo aurinkoa päiviini. Olen siinä onnellisessa asemassa, että pystyn tekemään myös osa-aikaista kevyttä työtä. Huonoja päiviä ja unettomia öitä on silti. Ja päiviä, jolloin tekisi vain mieli nukkua eikä koskaan herätä

      • Anonyymi

        Miksi pitää käydä töissä itsetuhoiset ajatukset mielessä. Onko se niin tärkeää muka. Eikö terveys ole tärkeämpää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää käydä töissä itsetuhoiset ajatukset mielessä. Onko se niin tärkeää muka. Eikö terveys ole tärkeämpää.

        Elintaso nyt vaan sattuu ainakin välillisesti tuottamaan terveempiä ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elintaso nyt vaan sattuu ainakin välillisesti tuottamaan terveempiä ihmisiä.

        Joskus on parempi olla käymättä siinä työssä mikä aiheuttaa itsetuhoisia ajatuksia.


    • Anonyymi

      Ihmisille itsem4rhaohjeiden jakaminen.

    • Anonyymi

      Aika vähän on tullut niitä oikeita ja aitoja ilon aiheita… Siksi nostan tätä aihetta. Kertokaa, mikä tuo teille oikeasti iloa elämään. Ap

      • Anonyymi

        Jumalan Sanan lukeminen nostaa elämää. Iloa kokee levosta käsin. Kaikki on täytetty. Ei tarvitse toista uhria. Siis omia tekoja, Jeesus on lunastanut, kantanut synnit.


    • Anonyymi

      Liikunta tuo iloa elämään. Kuntopyöräily ja käveleminen saavat hyvän olon. Sen jälkeen piristävä, puhdistava suihku. Hyvä ruoka ja leipominen.

      • Anonyymi

        Hyvä alku mutta terapia voisi auttaa jos sekään. Vaikka kuinka söisin hyvää ravintoa ja nukkuisin ja liikkuisin takaraivossa on vaivaava ajatus ettei kaikki ole hyvin ei sillä että pitäisi olla täydellistä mutta jokin on tosi huonosti.


    • Anonyymi

      Päivärytmi, ruoanlaitto- välillä jaksaa ja toisinaan ei, hyvä ruoka, myöhään nukkumaanmeno ja myöhään heräys sopien siihen rytmiin mikä itselle hyvä, lemmikeistä pidän. Jos kykenen keskittymään TV-ohjelmat ja tietokonepelit. Ihmissuhteet sopivina annoksina. Huumori. Kodista huolenpito. Älylliset haasteet sopivissa määrin. Ajankohtaiset asiat ja niiden seuraus vaikkakin välillä se myös ahdistaa. Toisinaan liikunta ja terveysprojektit jossa yritän parantaa oloani. Joskus ne kestää vuosia, toisinaan en jaksa.

      • Anonyymi

        Sauna., Musiikki joskus myös. Usko,toivo,rakkaus. Siinäpä näitä.


    • Anonyymi

      Pelkäsztään käteinen raha tekee masenhnukseen iloa.

      Kaksi miljarsia käteistä raheaa ilahduttaa, mikään muu ei auta kuin käteinen raha.

    • Anonyymi

      Kun on masentunut, mikään ei tuota iloa. Sitähän masennus juuri on.

      • Anonyymi

        Se on just näin! Itellä on montaa muutakin juttua+köyhyys ja syrjäytyminen.

        Monisairas


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      439
      9708
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      258
      6795
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      14
      2751
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      335
      2353
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1727
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1643
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      190
      1342
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1283
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      999
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      974
    Aihe