Kilpirauhastulokset

Anonyymi-ap

S-Tyreotropiini 1.1 ja S-tyroksiini 15.9. Mitä nämä tulokset kertovat? Palelee koko ajan.

11

909

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei noissa ole selittävää tekijää palelulle..
      Voit tarkistaa vielä t3- v kilpirauhas arvon.

Onko sinulla diabetesta?
      Verenpaine normaali?
      Vaikuttaako syöminen paleluun?

• Anonyymi

Ei diabetesta, ei verenpainetautia, syöminen voi kyllä vaikuttaa paleluun

• Anonyymi kirjoitti:

Ei diabetesta, ei verenpainetautia, syöminen voi kyllä vaikuttaa paleluun

Paljonko sinulla on huonelämpötila ja milloin tämä palelu on alkanut?

• Anonyymi

Nuo tulokset eivät kerro mitään, eivätkä ainakaan viittaa suoraan kilpirahasongelmaan, ihan perusarvot. Ja vaikka T3 olisi alhainen (jos sitä edes katsotaan), ei sekään kerro suoraan kilpirauhasesta ilman vasta-ainetestejä (mitkä mielestäni pitäisi katsoa aina, kun epäillään kilpirauhasen häiriötä, koska ilman niissä näkyvää muutosta kaikki kilpirauhasarvojen heitot ovat sekundaarisia, eli jostain muusta syystä johtuvia; esim. raudanpuutos, kehon pidempiaikainen tulehdustila, elimistöä rasittava vääränlainen laihdutus, stressi ja siitä johtuva kortisolien liika koholla oleminen...). Ja palelu voi johtua (naisilla) myös naishormonien vähyydestä/korvaushoidosta/ehkäisypilleristä, jotka vaikuttavat ääreisverenkiertoon.

Paljon on olemassa syitä paleluun (etenkin talvisin ääreisverenkierto voi ruokailun jälkeen aiheuttaa pahaa palelua), mutta ainakaan noilla arvoilla ei se oireena viittaa kilpirauhaseen.

• Anonyymi

Käytin vaihdevuosien korvaushoitoa laastaria, joka lopetettiin runsaiden vuotojen takia. Gynekologini sanoi ettei palelu johdu vaihdevuosista… järkyt niveloireet, jäykkä selkä ja niska jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytin vaihdevuosien korvaushoitoa laastaria, joka lopetettiin runsaiden vuotojen takia. Gynekologini sanoi ettei palelu johdu vaihdevuosista… järkyt niveloireet, jäykkä selkä ja niska jne.

Ferritiini 23 ( lääkärin mukaan normaali) ja Hb 141.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on ystävä jonka arvot ovat ” normaalin rajoissa” ja hän palelee .
        Aikaisemmin otettu pois osa kilpirauhasta ja silloinkin oli arvot normaalin rajoissa, silti tuli äkkileikkaus , kun asian tunteva lääkäri vihdoin löysi vian kilpirauhasesta .

Lääkitystä hänellä ei ole vaikka puolet kilpirauhasesta on poistettu
        Joten näitä ihmeellisiä ” normaalin rajoissa” olevia potilaita on monta, jotka yrittävät pärjätä elämässään , jossa palelminen on joka päiväistä.
        Tuntuu joskus siltä ettei kaikki lääkärit ota vakavasti ihmisen oireita mitä tulee kilpirauhas sairauksiin .
        Joten juuri kilpisrauhasen viallinen toiminta on monen ihmisen kohdalla todella vaikeaa, ja kun maallikkona ei aina ymmärrä lääketieteellisiä perusteluja asioista, ainut minkä ymmärtää on se ettei voi hyvin

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tuo ferritiini vaatii jo rautalisää ensi alkuun ja sitten pitää miettiä ruokavalio uudelleen, että rautaa tulee ravinnosta riittävästi.

Kuulostaa olevan ainakin estrogeeni alhaalla ja estrogeeni hoitoja pitäisi jatkaa loppuelämän ajan.
        Naisilla sydän ja verenkiertoelimistön ongelmat alkavat kehittyä kun estrogeenituotanto romahtaa..

• Anonyymi
        CamelBoots kirjoitti:

Kyllä tuo ferritiini vaatii jo rautalisää ensi alkuun ja sitten pitää miettiä ruokavalio uudelleen, että rautaa tulee ravinnosta riittävästi.

Kuulostaa olevan ainakin estrogeeni alhaalla ja estrogeeni hoitoja pitäisi jatkaa loppuelämän ajan.
        Naisilla sydän ja verenkiertoelimistön ongelmat alkavat kehittyä kun estrogeenituotanto romahtaa..

Rautalisällä on kohonnut vain Hb, ei ferritiini. Lääkärin mielestä ferritiini OK.

• Anonyymi kirjoitti:

Rautalisällä on kohonnut vain Hb, ei ferritiini. Lääkärin mielestä ferritiini OK.

Rautalisällä kohoaa ferritiini kun se ferritiini on ns. varastorautaa, jota käytetään Hb tuottamiseen. Sun Hb on ok, eli rautalisää ei tarvitse pelätä.

Karkeasti sanoisin, että ferritiinin olisi hyvä olla päälle 50 tasolla...
        20 on jo hyvin paljon alakanttiin ja voi hyvinkin oireilla jollain tapaa. En kuitenkaan usko, että liittyisi tuohon palelemiseen mistä oli alun perin kyse.

ps. Suurin osa lääkäreistä on ammattitaidoltaan ala-arvoisia. Älkää sokeasti luottako "lääkärin" sanaan...

• Anonyymi
        CamelBoots kirjoitti:

Rautalisällä kohoaa ferritiini kun se ferritiini on ns. varastorautaa, jota käytetään Hb tuottamiseen. Sun Hb on ok, eli rautalisää ei tarvitse pelätä.

Karkeasti sanoisin, että ferritiinin olisi hyvä olla päälle 50 tasolla...
        20 on jo hyvin paljon alakanttiin ja voi hyvinkin oireilla jollain tapaa. En kuitenkaan usko, että liittyisi tuohon palelemiseen mistä oli alun perin kyse.

ps. Suurin osa lääkäreistä on ammattitaidoltaan ala-arvoisia. Älkää sokeasti luottako "lääkärin" sanaan...

Ehkä en luota aivan sokeasti lääkärin sanaan, mutta vielä vähemmän luotan sinun sanaasi!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      134
      744
    2. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      622
    3. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      70
      619
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      561
    5. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      529
    6. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      500
    7. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      489
    8. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      36
      465
    9. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      21
      458
    10. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      261
      449
    11. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      90
      407
    12. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      25
      397
    13. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      36
      391
    14. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      385
    15. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      32
      376
    16. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      84
      375
    17. Mikä on ollut ihanin

Kohtaaminen kaivattusi kanssa? Mistä haaveilet hänen kanssaan?
      Ikävä
      13
      375
    18. Kun asiat pitkittyy niin ne mutkistuu

Mutkaista jo on, ei nämä enää selviä.
      Ikävä
      29
      374
    19. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      63
      362
    20. 20
      357
    Aihe