viimeksi lääkärissä käydessäni pyysin lääkäriltä närästykseen apua (närästää 24h/vrk) kun Rennie ei auta enään (rv26)
Hain lääkkeet apteekista ja kotona luin tarkemmin pakkausselosteen: EI OLE TUTKITTU HAITTAVAIKUTUKSIA RASKAUDEN AIKANA..
onko mahdollisesti niin että ei ole muuta närästykseen kuin rennie? (lääkken nimi on Omeprazol ratiopharm) kaikki kotikonstit närästykseen on kokeiltu..
Närästys...
9
1427
Vastaukset
- 3xäiti
lääkäri suositteli minulle 24h närästykseen REFLUXIN nimistä nestemäistä lääkettä. saa ilman reseptiä apteekista ja on sallittu raskaana oleville.
kokeile :) - sipuliporkkana
Rennie ja Gaviscon ovat raskauden aikana suositeltuja närästysvalmisteita. Niitä voi ottaa kymmenenkin pilleriä päivässä.
Tuo pakkausteksti osoittaa vain, että kyseessä on kohtalaisen uusi lääkevalmiste, josta ei vielä haluta sanoa mitään raskauden aikaisessa käytössä, koska ei ole riittävästi kokemusta. - Lokaäitee
mulle lääkäri suositteli Gaviscon-nimistä lääkettä. Löytyy pillerinä ja mikstuurana. Saa apteekista ilman reseptiä. Itse en ole vielä tuota ehtinyt kokeilla, mutta lääkäri väitti sen toimivan paremmin kuin Rennie... =)
- Tässäpä
Kysy teratologisesta palvelusta, siellä on viimeisin tieto kaikista lääkkeistä raskauden aikana.
Muistaakseni voidaan käyttää jos ei muut auta.
Kovaan närästykseen ei nimittäin renniet auta ja gavisconissahan on sitä alumiinia. - lääke
Itselläni on palleatyrä ja olen elänyt närästyksen kanssa jo vuosia. Minulla ei ole ikinä mitkään Renniet tai muut "helpot" lääkkeetä auttaneet, vaan olen syönyt kunnon happosalpaajia.
Nyt raskaana ollessa paras lääke on ollut Balansid Novum. Se on pureskeltava iso tabletti. Suosittelen erittäin paljon ja hyvällä kokemuksella :o)
-Maria- Minna
Mulla on kans todettu refluxi, sekä palleatyrä. Nyt raskausaikana olen syönyt rennietä, mut eipä se pahemmin oo tehonnu, kun ennen oon vedelly Losec:ia. Mikäs toi Balansid on? Onko lääkärin määräämä?
- Lääke2
Minna kirjoitti:
Mulla on kans todettu refluxi, sekä palleatyrä. Nyt raskausaikana olen syönyt rennietä, mut eipä se pahemmin oo tehonnu, kun ennen oon vedelly Losec:ia. Mikäs toi Balansid on? Onko lääkärin määräämä?
Mulla oli käynyt kirjoitusvirhes.. Se on Balancid Novum ja ihan reseptivapaata tavaraa, mutta lääkärin suosittelemaa.
Lisätietoja löytyy nimellä haettuna: http://www.tohtori.fi/laakkeet/
- auttaa
raskausajan närästykseen samoin kuin pahoinvointiin älyttömän hyvin Coca-Cola. Kantsii kokeilla sitäkin... Yllättävä ihmelääke kaikkiin raskausvaivoihin - vaikkei kyllä kauhean terveellinen sekään...
- kati
eiköhän joku näistä ala auttamaan!! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1726293- 1471744
- 1131528
- 511280
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46962Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢32879Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu97856Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5809Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan231775- 41759