viimeksi lääkärissä käydessäni pyysin lääkäriltä närästykseen apua (närästää 24h/vrk) kun Rennie ei auta enään (rv26)
Hain lääkkeet apteekista ja kotona luin tarkemmin pakkausselosteen: EI OLE TUTKITTU HAITTAVAIKUTUKSIA RASKAUDEN AIKANA..
onko mahdollisesti niin että ei ole muuta närästykseen kuin rennie? (lääkken nimi on Omeprazol ratiopharm) kaikki kotikonstit närästykseen on kokeiltu..
Närästys...
9
1429
Vastaukset
- 3xäiti
lääkäri suositteli minulle 24h närästykseen REFLUXIN nimistä nestemäistä lääkettä. saa ilman reseptiä apteekista ja on sallittu raskaana oleville.
kokeile :) - sipuliporkkana
Rennie ja Gaviscon ovat raskauden aikana suositeltuja närästysvalmisteita. Niitä voi ottaa kymmenenkin pilleriä päivässä.
Tuo pakkausteksti osoittaa vain, että kyseessä on kohtalaisen uusi lääkevalmiste, josta ei vielä haluta sanoa mitään raskauden aikaisessa käytössä, koska ei ole riittävästi kokemusta. - Lokaäitee
mulle lääkäri suositteli Gaviscon-nimistä lääkettä. Löytyy pillerinä ja mikstuurana. Saa apteekista ilman reseptiä. Itse en ole vielä tuota ehtinyt kokeilla, mutta lääkäri väitti sen toimivan paremmin kuin Rennie... =)
- Tässäpä
Kysy teratologisesta palvelusta, siellä on viimeisin tieto kaikista lääkkeistä raskauden aikana.
Muistaakseni voidaan käyttää jos ei muut auta.
Kovaan närästykseen ei nimittäin renniet auta ja gavisconissahan on sitä alumiinia. - lääke
Itselläni on palleatyrä ja olen elänyt närästyksen kanssa jo vuosia. Minulla ei ole ikinä mitkään Renniet tai muut "helpot" lääkkeetä auttaneet, vaan olen syönyt kunnon happosalpaajia.
Nyt raskaana ollessa paras lääke on ollut Balansid Novum. Se on pureskeltava iso tabletti. Suosittelen erittäin paljon ja hyvällä kokemuksella :o)
-Maria- Minna
Mulla on kans todettu refluxi, sekä palleatyrä. Nyt raskausaikana olen syönyt rennietä, mut eipä se pahemmin oo tehonnu, kun ennen oon vedelly Losec:ia. Mikäs toi Balansid on? Onko lääkärin määräämä?
- Lääke2
Minna kirjoitti:
Mulla on kans todettu refluxi, sekä palleatyrä. Nyt raskausaikana olen syönyt rennietä, mut eipä se pahemmin oo tehonnu, kun ennen oon vedelly Losec:ia. Mikäs toi Balansid on? Onko lääkärin määräämä?
Mulla oli käynyt kirjoitusvirhes.. Se on Balancid Novum ja ihan reseptivapaata tavaraa, mutta lääkärin suosittelemaa.
Lisätietoja löytyy nimellä haettuna: http://www.tohtori.fi/laakkeet/
- auttaa
raskausajan närästykseen samoin kuin pahoinvointiin älyttömän hyvin Coca-Cola. Kantsii kokeilla sitäkin... Yllättävä ihmelääke kaikkiin raskausvaivoihin - vaikkei kyllä kauhean terveellinen sekään...
- kati
eiköhän joku näistä ala auttamaan!! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851758Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201174YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä581036- 62926
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74836- 57790
Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli78789Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029786Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39757Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.43756