Ääneseudun asunnot - asuntojen tiedot?

Anonyymi-ap

Hei,

olisikohan mahdollista saada asiallista vastausta....
Olen muuttamassa Äänekoskelle eläkkeelle jäätyäni. Olen katsellut kaupungin vuokra-asuntoja. Ihmetelen, miksi ilmoituksissa on vain talon valokuva ulkoa päin - ei esim. asunnon pohjapiirrustusta, jossa näkyisivät myös ilmansuunnat. Pitääkö asuntoa hakea ihan "pussi päässä"? Vai voiko ko. tietoja käydä katsomassa esim. firman toimistossa?
Onko asuntojen saatavuus millainen? Eli jos asun mökillä kesä-heinä-elokuun ja haen asuntoa 1.9. alkaen. Onko todennäköistä, että sitä löytyy? Voinko hakea asuntoa tuolloin asunnottomana. Aiemmasta asunnosta luopuisin toukokuun lopussa.
Ja huom! mökki on hyvin vaatimaton, ei-talviasuttava. Rahallinen arvo mitätön. Eli kateelliset voivat vaieta.

Voin toki soittaa toimistoonkin ja kysellä asiasta. Mutta tuli näin sunnuntaina mieleen, joten kysyn ensi hätään täältä.

Ja vielä - jos jokin talo on huonossa maineessa, kiinnostaisi sekin.

23

1322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Syvä osanottoni jos äkiin muutat mutta itsepä tiedät.
      Suurin osa juoppoja ja narkkareita ja kyttääjiä.
      Kämpät voi olla melkosessa kunnossa ja vuokrat pilvissä.
      Muuta ennemmin jyvskylään ja vuokraa yksityiseltä kämppä.

      • Anonyymi

        Ootko ite se narkkari ja juoppo, äänekoskella on paljon hyviä kohtuu hintasia asuntoja ja kaikki palvelut löytyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootko ite se narkkari ja juoppo, äänekoskella on paljon hyviä kohtuu hintasia asuntoja ja kaikki palvelut löytyy

        Osui ja upposi kjäh kjäh 😂🤣


    • Anonyymi

      Sama havainto. Nihkeänlaisesti tietoja asunnoista, välttämätöntä soittaa tai käydä toimistolla ja kysellä lisätietoja. Kannattaa laittaa palautetta tästä.

      En suosittelisi Häränvirrantietä tai Puistokatua.

      Kerro tuo sama hakemuksessasi, luulen että asunto kyllä löytyy kun olet näin ajoissakin.

      Onnea asunnon etsintään!

      • Anonyymi

        Jos äijällä arvokas kesämökki miksei osta osaketta siellä pukinmäessä on kuulemma niin ihanaa asua että kateeksi käy 😅😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos äijällä arvokas kesämökki miksei osta osaketta siellä pukinmäessä on kuulemma niin ihanaa asua että kateeksi käy 😅😆

        Hymiöpellellä meni taas pelikaan turbiiniin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hymiöpellellä meni taas pelikaan turbiiniin....

        Niinhän sulla pillipiipari teki kjäh kjäh 😅🤣


    • Anonyymi

      Suosittelen soittamaan ja käymään toimistolla. Asuntoja on kaiketi kaikenlaisia tarjolla, paljon vaikuttaa mitä itse haluat. Toimiston pitämät "asuntosivut" ovat todella puutteellisia verrattuna esim. Jyväskylän sivuihin. En myöskään suosittele Häränvirrantietä tai Puistokatua, tuttaviani on muuttanut näistä pois mm. häirinnän takia. Itse asun tällä hetkellä myös Ääneseudun Asunnot Oy:n asunnossa.

      • Anonyymi

        Äki...kierrä se kaukaa


    • Anonyymi

      Äänekoskella on paljon vuokrattavia asuntoja niin yksityisillä kun kaupungilla.
      Vuokrat vaihtelevat kunnon ja sijainnin mukaan.

      Kannattaa ottaa itse yhteyttä vuokranantajiin , tällä keskustelupalstalla harvoin saa oikeita ja asiallisia vastauksia.

      Yleensä yksityiseltä vuokratut ovat rauhallisempia ja tasokkaampia asuntoja asua.

      • Anonyymi

        Kai tolkki...siinäpä kunnon vuokran antaja


    • Anonyymi

      Eipä kannata tänne muuttaa, ei tänne kukaan vapaaehtoisesti halua, ajautuu tai jonkin pakon edessä. Talot on pääosin kaikki ikivanhoja, useapi purkutuomion saaneita. Rempattujakin on, mut moni remppaus päältä kaunis, mutt sisältä ehkä mätä.

      Olishan se reilua jos joku, joka asuu esim. niissä rempatuissa taloissa, kertois miltä tuntuu? Onko esim. sisäilmaongelmia?

      • Anonyymi

        Mt ongelmia senkin edestä alko maistuu ja rännitetään sen kun keretään


    • Anonyymi

      Karhunlähteen 70-luvun kivitalot ovat ukrainalaiset vallanneet. Oma valinta jos sinne aikoo muuttaa, on informoitu nyt.

      • Anonyymi

        Karhunlähde ja Likolahti huonossa maineessa.


    • Anonyymi

      Kiitos asiallisesti vastanneille. Toimistolla menen toki käymään, kun ajankohta tarkentuu. Ja aion kyllä antaa palautetta heidän sivuistaan, niistä ei saa oikeastaan mitään informaatiota itse asumisesta. Yhden kesätyöntekijän voisi palkata tekemään kunnon sivut - ei niitä kuitenkaan tarvitse jatkuvasti päivittää...

      Ja samalla pakko todeta. Olen Äänekoskelta kotoisin ja siteet sinne ovat olemassa edelleen mm. sen pikku kesämökin kautta. Viime kesänä oli tilaisuus asustella siellä kesä- ja heinäkuu. Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa kaupungista, päin vastoin: vireä ja eteenpäin suuntautunut paikka. Ihmettelen tämän palstan ilmapiiriä. Olen seurannut muuidenkin paikkakuntien vastaavia ja ikäväkseni huomannut, että Äänekoski johtaa epäasiallisessa keskustelussa. Kysyy täältä mitä tahansa, vastaajista suurin osa jaksaa ladella törkeyksiä ja väärää tietoa. Antaa kyllä asiaa tuntemattomalle erikoisen kuvan kaupungista. Olisiko moderaattorin syytä puuttua tuohon epäasialliseen huuteluun - liekö täällä sellaista ollenkaan!

      Alkuperäinen (äänekoskelainen)

      • Anonyymi

        Tervetuloa! Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Mutta onneksi suurin osa äänekoskelaisista on todella mukavia, muutama äänekäs pahanilmanlintu löytyy joka paikasta. Pukkimäellä tosiaan uutta vastaavaksi remontoituja asuntoja ja sijaintihan on mitä loistavin. Itse kävisin ne tsekkaamassa, jos asuntoa etsisin.


      • Anonyymi

        Jos olet muualla asunut niin miten edes voit olla tietoinen tämän kaupungin hengestä`?
        Kyllä täällä taitaa muhia iso paise, ei ihmiset ole turhaan huudelleet aiemminkaan asioista.
        Jostain se huutelu lähtee ja täällä on lähtenyt monesta eri paikasta ja ihan aiheesta.
        Voi olla , että kyseessä on ,muualta tänne tulleet työhön , niitä pahanilman lintuja.


      • Anonyymi

        Onhan täällä ihan hyviä vuokra asuntoja. Monenkuntoista löytyy mutta pääasiassa tyhjät asunnot on rempattu hyvään kuosiin. Mm lattiat vinyylilankkua.


    • Anonyymi

      Asuntoja on vapaana , varsinkin kunnan rempatuissa taloissa pukinmäellä. Pitkään olleet tyhjillään.

    • Anonyymi

      Kunnalta kannattaakin asuntoa hakea, yksityinen ei ole koskaan luotettava.

    • Anonyymi

      Hei sinä, joka aloitit ketjun, oletko jo käynyt toimistolla/saanut selvyyttä asunnoista? Katsoin ihan mielenkiinnosta Äsän sivuja ja täytyy todella sanoa ettei niistä välitetä mitään, ei päivitetä, poisteta tietoja. Esim. Suolahdessa talo Harjusenkatu 23-25 ilmoittaa että asuntoja olisi 52. Eihän tämä pidä paikkaansa, sillä sieltä on purettu yksi talo ja kaksi taloa on tyhjillään, poistettu asukkaista, yhdessä taitaa olla asukkaita. Muutenkin olisi kiva saada asunnoista/taloista lisätietoa, kuten onko millaisia yhteisiä tiloja, kuten saunaa, varastoja ja pyykki/kuivaushuonetilaa,kuuluuko asuntoon parveke jne. Niin ja olen entinen Harjusenkadun asukas.

    • Anonyymi

      Hyvä täällä eläkeläisen asua suolahtessa taidan lämmittää mikro aterijat ja mennä nukkumaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3095
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2472
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2277
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1847
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      73
      1102
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe